خرید ایزوپروپیل الکل

خرید ایزوپروپیل الکل صنعتی

ایزوپروپیل الکل 70 درصد و 99 درصد یک حلال دارویی و صنعتی می باشد. جهت خرید ایزوپروپیل الکل با تضمین اصالت محصول و ضمانت بهترین قیمت ایزوپروپانول صنعتی با ما تماس بگیرید. شرکت پیشگامان شیمی تامین کننده و واردکننده ایزوپروپیل الکل دارویی و صنعتی از کشور کره جنوبی می‌باشد. این شرکت با بیش از یک دهه فعالیت در عرصه واردات و خرید و فروش این حلال آماده همکاری با کلیه کارخانجات و شرکت‌ها می‌باشد.

جهت استعلام

قیمت ایزوپروپیل الکل دارویی و صنعتی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

مشخصات ایزوپروپیل الکل

معادل انگلیسی Isopropyl alcohol
نام‌های دیگر 2-پروپانول، ایزوپروپانول، 2-هیدروکسی پروپان، دی متیل کاربینول، IPA
شناسه محصول 67-63-0
فرمول شیمیایی C3H8O
وزن مولی 60.1
نقطه جوش  82.5 درجه سانتی گراد
نقطه ذوب  -89 درجه سانتیگراد
چگالی 786 kg/m³
شکل ظاهری مایع بی‌رنگ
خلوص 99.9% – 70 درصد
بسته‌بندی بشکه 160 و 165 کیلویی
برند و کشور تولید کننده مترون فرانسه، مترون – کمهو و ال جی کره، هند
حداقل سفارش یک بشکه
✅ محل تحویل شورآباد تهران – امیرکبیر اصفهان
✅ گرید دارویی، آرایشی، صنعتی
✅ قیمت الکل ایزوپروپیل
جهت استعلام قیمت ایزوپروپیل الکل دارویی و صنعتی تماس بگیرید.
حلالیت قابل امتزاج با بنزن، کلروفرم، اتانول، دی اتیل اتر، گلیسیرین. محلول در استون

وارد کننده ایزوپروپیل الکل

شرکت پیشگامان شیمی به عنوان وارد کننده الکل ایزوپروپیل و تامین کننده برتر مفتخر است که نماینده فروش شرکت کمهو کره در ایران باشد. الکل ایزوپروپیل (2-پروپانول)، که به عنوان ایزوپروپانول یا IPA نیز شناخته می‌شود، رایج‌ترین مواد ضدعفونی‌کننده دارویی در داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، تمیزکننده‌ها و الکترونیک یا ساخت وسایل پزشکی است. راه‌حل‌های مختلف، درجه خلوص، غلظت و انواع الکل در صورت استفاده صحیح از خواص تمیز کننده و ضدعفونی‌کننده مفید هستند. این پست به شما کمک می‌کند تا کاربردهای اصلی، بهترین روش‌ها و ضد عفونی مناسب با ایزوپروپیل الکل دارویی و صنعتی را تشخیص دهید.

ایزوپروپیل الکل چیست؟

ایزوپروپیل الکل 99٪، یا IPA 99٪، یک مایع بی‌رنگ و قابل اشتعال است و بوی مشخصی دارد و در ساخت استون و مشتقات آن و به عنوان یک حلال استفاده می‌شود و به طور موضعی به عنوان آنتی‌بیوتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزوپروپیل الکل، همچنین 2 پروپانول نامیده می‌شود و یکی از رایج‌ترین اعضای خانواده الکل از ترکیبات آلی است. این الکل اولین الکل تجاری مصنوعی بود؛ شیمی‌دانان شرکت استاندارد نفت نیوجرسی (بعدها Exxon Mobil) اولین‌بار در سال 1920 در هنگام مطالعه محصولات جانبی نفتی آن را تولید کردند.

این ماده به راحتی از واکنش پروپیلن با اسید سولفوریک تهیه می‌شود و سپس هیدرولیز می‌شود. مایع بی‌رنگ و بی‌شکل با بوی تند مانند الکل است. نقطه اشتعال 53 درجه فارنهایت. بخارات سنگین‌تر از هوا هستند و برای چشم‌ها، بینی‌ و گلو مضر هستند. مورد استفاده در:

  • ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی
  • ایزوپروپیل الکل برای ضد عفونی
  • آماده‌سازی پوست و مو
  • داروها
  • عطرها
  • فرمول‌های لاک
  • محلول‌های رنگی
  • ضدیخ
  • صابون
  • پاک‌کننده پنجره

در محلول آبی ایزوپروپیل الکل 70 درصد به عنوان الکل موضعی مصرف می‌شود. فرمول شیمیایی ایزوپروپیل الکل C3H8O است. الکل ایزوپروپیل، همچنین به عنوان ایزوپروپانول نامیده می‌شود. یک مایع فرار است و هنگامی که ظرف آن باز است، آن را به سرعت تبخیر می‌کند. بنابراین:

  • سه اتم کربن (C)
  • هشت هیدروژن (H)
  • یک اتم اکسیژن (O)

وجود دارد. فرمول شیمیایی ایزوپروپیل الکل می‌تواند به روش‌های مختلفی نوشته شود.هنگام مخلوط شدن با آب، ایزوپروپیل‌ اغلب در 70٪ (هفت قسمت ایزوپروپیل مخلوط با سه قسمت آب) یا 91٪ (91 قسمت ایزوپروپیل با 9 قسمت آب) فروخته می‌شود.

عملکرد ایزوپروپیل الکل

ایزوپروپیل الکل دارویی یک ضدعفونی‌کننده است و میکروب‌های مزاحم و باکتری‌های مضر را می‌کشد. محصولات مختلفی در بیمارستان‌ها و خانه‌ها از ایزوپروپیل‌الکل استفاده می‌کنند. ایزوپروپیل‌ الکل یک ایزومر پروپیل الکل با خواص ضد باکتریایی است.

اگرچه مکانیزم دقیق عمل ضدعفونی ایزوپروپانول شناخته نشده است، ممکن است سلول‌ها را با انحلال پروتئین‌های سلولی و DNA، دخالت در متابولیسم سلولی و حل‌کردن غشاهای پروتئین سلولی، از بین ببرد. این ماده در صابون‌ها و لوسیون‌ها به عنوان یک ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود.

قیمت ایزوپروپیل الکل ایرانی که معمولا به عنوان یک حلال استفاده می‌شود را از طریق تماس با ما دریافت کنید. این ماده با سایر مواد شیمیایی که دارای ساختار شیمیایی شبیه هستند مانند برخی از انواع جوهر و رنگ، ترکیب می‌شوند. این ویژگی ایزوپروپانول اجازه می‌دهد تا از آن  برای حل بسیاری از ترکیبات آلی استفاده شود که سایر حلال‌ها مانند آب نمی‌توانند حل شوند.

الکل ایزوپروپیل‌ صنعتی همچنین ممکن است برای حل برخی از انواع پلاستیک، مانند رزین‌های اکریلیک و اپوکسی استفاده شود. همچنین در لوسیون پس از آکنه، لوسیون دست و سایر لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

کاربرد ایزوپروپیل الکل
وارد کننده ایزوپروپیل الکل

کاربرد ایزوپروپیل الکل صنعتی

1. الکترونیک

ایزوپروپانول پاک کننده و مهار کننده متداول کابل‌ها، اتصالات، کنتاکت‌های برقی، LCD، صفحه کلید، شیشه، فیبر نوری، کابل‌ها و سر نوار است. از آنجا که آب هنگام کار با قطعات الکتریکی خطر شوک ایجاد می‌کند، استفاده از IPA عاری از آب برای تمیز کردن الکترونیک برای ایمنی اجباری است. به طور خاص برای تولید نیمه‌هادی‌ها  IPA 99٪ تولید شده است. اقدامات اضافی مانند فیلتر زیرمیکرون برای از بین بردن آلاینده های اندازه نانو که می‌تواند اتصالات الکترونیکی را مختل کند لازم است. بنابراین هزینه این محصول بیشتر است.

2. مواد استخراجی

با توجه به توانایی آن در حل کردن ترکیبات غیر قطبی، از IPA 99٪ غالباً برای پردازش روغن‌های اساسی، چربی‌ها، طعم دهنده های طبیعی، موم‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده، استخراج فسفولیپیدها و اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی و برای ایجاد روغن تری گلیسیرید با کیفیت بالا استفاده شده است.

برای ساخت رزین از گیاه ممکن است به عنوان یک حلال با اتانول برای ترکیب استخراج و یخ‌زدایی در یک مرحله استفاده شود و روند کار ساده‌ای باشد. هنگامی که کنسانتره موم ترجیح داده می‌شود، یک عصاره سریع شستشو با IPA 99٪ سرد می‌تواند کارآمدترین روش باشد.

3. پوشش‌ها

فروش ایزوپروپیل الکل 99٪ به طور گسترده‌ای در صنعت پوشش به عنوان معرف برای تولید پلیمرها و همچنین ماده پراکندگی برای پایین دست استفاده می‌شود. واسطه‌هایی که از آن ساخته می‌شود شامل استون، گلیسیرین، متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK) و بیسفنول آ، پیش‌سازهای مشترک برای رزین‌ها و رنگ‌ها (CN102050713A) است.

MIKB، یک حلال برای پوشش‌های سطح، با واکنش به مخلوط گازی استون و IPA با هیدروژن در حضور یک کاتالیزور چگالشی آلدول [EP1931615A1] می‌تواند سنتز شود. متیل متاکریلات را می‌توان با متراکم کردن استون و هیدروژن سیانید تولید کرد. IPA 99٪ رقیق‌کننده معمول رزین‌ها و رنگ‌ها است.

برای آغشته‌سازی بسترهای سلولزی یا فایبرگلاس با رزین IPA 99٪ گاربرد دارد و ممکن است برای مخلوط کردن اشباع نازک مورد استفاده قرار گیرد تا سرعت نفوذ پلیمرها به داخل رسانه تسریع شود. پس از آن می‌توان آن را در یک اجاق بریزید یا بگذارید تا خشک شود. از آنجا که پلیمرهای بدون پارچه را حل می‌کند، ممکن است کارگران نیز از آن برای شستن ابزارها، تجهیزات و یا ریخته‌ها استفاده کنند.

ایزوپروپیل الکل ضد باکتری
فروش ایزوپروپیل الکل ال جی

4- داروسازی

برای ساخت داروها، از ایزوپروپیل الکل دارویی 99٪ برای ایجاد، تصفیه، تجزیه و تحلیل ترکیبات و همچنین برای ضدعفونی‌کننده راکتورها استفاده می‌شود. IPA 99٪ همچنین برای انجام کارهای آزمایشگاهی مانند HPLC ،GC، فلورسانس یا TLC برای توصیف و تعیین مواد شیمیایی مناسب است.

در سال 2009 کمبود استونیتریل در سراسر جهان وجود داشت، یک حلال مشترک برای HPLC و UPLC در فاز معکوس بود. بنابراین دانشمندان سیستم‌های eluent بیشتری با IPA ایجاد کردند. از آنجا که این درجه از میکرون فیلتر شده و از محتوای غیر فرار کم برخوردار است، برای تصفیه بیشتر لازم نیست. از آنجا که برای جذب اشعه ماوراء بنفش کنترل می‌شود، برای آنالیزهای بحرانی مناسب است.

5- زیست‌شناسی مولکولی

ایزوپروپیل الکل دارویی 99درصد IPA که عاری از DNases ،RNases و اسیدهای نوکلئیک برای تهیه نمونه‌هایی برای واکنش‌های مولکولی پایین دست مانند تجزیه و تحلیل اسپکتروفتومتری، الکتروفورز ژل، تجزیه و تحلیل آنزیم محدود کننده، تعیین توالی نوکلئوتیدی یا واکنش زنجیره‌ای پلیمراز برای تشخیص اسید نوکلئیک است. در غلظت و خالص‌سازی DNA در صورت وجود اندازه‌های بزرگ نمونه، IPA 99٪ به دلیل کارآمدی و سریع توصیه می‌شود.

6. اتومبیل

صنعت خودرو از ایزوپروپانول 99٪ برای مراقبت از اتومبیل استفاده می‌کند. جزییات خودرو معمولاً از IPA برای نوار موم از اتومبیل قبل از رنگ‌آمیزی یا پولیش کردن و لاک نازک استفاده می‌کنند. از آنجایی که این ماده یک ماده ذوب است، اغلب به شستشوی شیشه جلو اتومبیل یا مخازن سوخت برای حل آب اضافه می‌شود تا از گاز جدا نشود و در خطوط یخ بزند.

7. محصولات مراقبت شخصی

IPA غالباً به عنوان عصاره گیرنده، رقیق‌کننده، ضد کف یا سورفکتانت در محصولات حمام، مواد آرایشی، ضدعفونی‌کننده دست، لوسیون‌ها و عطرها تنظیم می‌شود. این گیاه در  تمیز کردن ناخن‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزوپروپیل الکل چاپ

آیا می توانم از الکل 99 درصد برای چاپ سه بعدی استفاده کنم؟ رایج ترین الکلی که برای شستن اشیاء پرینت سه بعدی رزینی استفاده می شود. 

خواص ایزوپروپیل الکل
قیمت ایزوپروپیل الکل 70 درصد

چرا ایزوپروپیل الکل 70% مؤثرترین غلظت برای ضد عفونی است؟

ایزوپروپیل الکل 70 درصد، به ویژه در محلول‌های بین 60 تا 90 درصد الکل با 10 تا 40 درصد آب تصفیه شده، به سرعت ضد میکروبی علیه باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها می‌شود. هنگامی که غلظت الکل کمتر از 50٪ کاهش یابد سودمندی برای ضد عفونی به شدت کاهش می‌یابد.

به ویژه، غلظت‌های بالاتر الکل باعث ایجاد مطلوبیت ضد باکتری، ضد ویروس یا قارچ‌کش نمی‌شود. وجود آب عامل مهمی در از بین بردن یا مهار رشد میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا با الکل ایزوپروپیل است. آب به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند و در دفع پروتئین غشاهای سلولی رویشی نقش اساسی دارد.

محلول‌های ایزوپروپیل الکل 70 درصد به دیواره سلولی کاملاً نفوذ می‌کنند، تمام پروتئین‌ها را منعقد می‌کند و بنابراین میکروارگانیسم می‌میرد. محتوای آب اضافی تبخیر را کاهش می‌دهد. بنابراین زمان تماس با سطح را افزایش می‌دهد و باعث افزایش اثربخشی می‌شود.91٪ IPA باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود، اما گاهی اوقات برای ضد عفونی شدن به زمان تماس طولانی‌تری نیاز دارند و اسپورها را قادر می‌سازند بدون کشته شدن در حالت خفته قرار گیرند.

در این تجزیه و تحلیل، یک محلول ایزوپروپیل الکل 50٪، استافیلوکوکوس اورئوس را در کمتر از 10 ثانیه می‌کشد، اما هنوز یک محلول 90٪ با مدت زمان تماس بیش از دو ساعت بی‌اثر است. برخی از ضدعفونی‌کننده‌ها باعث تخریب اسپورها می‌شوند که به عنوان استریل‌های شیمیایی طبقه‌بندی می‌شوند. بنابراین متوجه شدید که چرا محلول‌های بالاتر الکل نتایج کمتری از نتایج ضد باکتری و ضد میکروبی به دست می‌آورند؟

کاربرد الکل ایزوپروپیل الکل 99٪ 

ایزوپروپیل الکل چینی به عنوان یک حلال یا ماده تمیز کننده برای صنایع تولید کننده اقلام حساس به آب ایده‌آل است. بنابراین تبخیر سریع و کمبود آب مطلوب است. 99٪ IPA گرید USP کمترین میزان وجود آب را ارائه می‌دهد و از بعضی اشکال عاری از دناتورانتین است. تکنسین‌های رایانه، سازندگان دستگاه‌های پزشکی، تولید کنندگان مدار چاپی و تکنسین‌های لحیم‌کاری، تبخیر فوری را برای کار با دستگاه‌های حساس مانند آداپتورهای مدار مجتمع، تراشه‌های رایانه‌ای و تخته مدار ترجیح می‌دهند.

99٪ ایزوپروپانول به طور پاک تبخیر می‌شود و مواد باقی‌مانده را به حداقل می‌رساند. تبخیر سریع، ماندگاری را کاهش می‌دهد اما در مقایسه با غلظت 70 درصد چربی و آهک مؤثر است. از آنجا که ایزوپروپانول از نظر ریزسنجی است، استون ممکن است نتایج خوبی برای مبارزه با آهک برای جوهرها یا روغن‌ها به همراه آورد.

آیا ایزوپروپیل الکل در برابر قارچ و اسپورهای قارچ مؤثر است؟

ایزوپروپیل الکل مترون ممکن است متناوب در برابر قارچ مؤثر باشد اما در مقابل اسپورهای قارچی مؤثر نیست. درمان قالب و قارچ عموماً مشکل رطوبت محسوب می‌شود. استفاده از ماده پاک‌کننده سطح ممکن است در حذف قارچ‌ها تأثیر کمی داشته یا بی تاثیر باشد. سفید کننده و آب اکسیژنه بیشتر با ریزش قالب و شیوع قارچ‌ها همراه است.

کنوانسیون داروسازی ایالات متحده (USP) یک سازمان علمی غیرانتفاعی است که استانداردهای کیفیت عمومی داروها، مواد غذایی و مکمل ها را تهیه و پخش می کند. مجوز الکل ایزوپروپیل الکل درجه USP تضمین می‌کند که هم الکل ایزوپروپیل و هم سایر مواد افزودنی از بالاترین خلوص، قدرت و غلظت دقیق برخوردار هستند. ساخت، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی باید از دستورالعمل‌های دقیق پیروی کند و کلیه امکانات تولید باید از ثبت و بازرسی FDA حمایت کنند. این مشخصات باعث افزایش قوام و ایمنی در استفاده‌های صنعتی، دارویی، عطر و طعم و رایحه می‌شود.

ایزوپروپیل الکل بهتر است یا اتانول

نتایج مطالعات نشان داد که الکل ایزوپروپیل در گندزدایی مؤثرتر از اتانول است. از آنجایی که اتانول نیاز به زمان بیشتر و روش های خاص برای عمل دارد، بهتر است از ضدعفونی کننده هایی مانند ایزوپروپیل الکل استفاده کنید که سریعتر و ساده تر عمل می کند.

تشخیص ایزوپروپیل الکل از اتانول

این الکل شبیه اتانول است و می تواند بیشتر ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد. با این حال، ساختار شیمیایی آن متفاوت است. در حالی که اتانول حاوی دو کربن و یک گروه هیدروکسیل (-OH) است، از سوی دیگر ایزوپروپیل حاوی سه کربن است و گروه هیدروکسیل به کربن میانی یا دوم متصل است.

جایگزین ایزوپروپیل الکل

بهترین جایگزین از دیدگاه کلی سلامت و محیط زیست، پراکسید هیدروژن است. این ماده شیمیایی امروزه در غلظت 3 یا 6 درصد در آب مورد استفاده قرار می گیرد و بر خلاف IPA، علاوه بر باکتری ها قادر به کنترل هاگ ها نیز می باشد.

درجه NSE ایزوپروپیل الکل چیست؟

بنیاد ملی بهداشت (NSF) یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که به طور مستقل بر بهداشت عمومی و ایمنی صنایع غذایی، تأمین آب، محصولات مصرفی و محیط‌های انسانی تمرکز دارد. استانداردهای دقیق شامل آزمایش محصول و تجزیه و تحلیل مواد در هر جنبه از توسعه محصول است. صدور گواهی‌نامه NSF شامل بازرسی‌های منظم در محل از امکانات تولیدی و آزمایش مجدد محصولات است. اگر محصولی نتواند معیارها را ملاقات کند، NSF اقداماتی از جمله فراخوان، اطلاع‌رسانی عمومی یا حتی عدم صدور مجوز را اعمال می‌کند.

درصد خلوص ایزوپروپیل الکل

الکل ایزوپروپیل خالص بدون مواد افزودنی رایج مانند دناتوره‌ها تولید و فرآوری می‌شود و این باعث می‌شود الکل برای مصرف انسان نامناسب باشد. الکل ایزوپروپیل خالص با الکل ایزوپروپیل استریل یا درجه‌ای USP قابل تعویض نیست، اما سوء استفاده معمولاً اتفاق می‌افتد زیرا الکل درجه USP همیشه در حالت خالص است. این محصول در خلوص 99% و 85% توسط این شرکت وارد می شود.

الکل درجه صنعتی چیست؟

الکل ایزوپروپیل صنعتی معمولاً برای مقاصد غیر مهم تولید و پردازش مانند از بین بردن نمک‌های یونی از PCB، خمیر حرارتی از سینک‌های حرارتی و بسته‌های IC یا استفاده از حل اسیدهای آلی در شارهای لحیم‌کاری مبتنی بر روزین استفاده می‌شود. این یک گزینه اقتصادی برای ضدعفونی مناطق بزرگ و کاهش آلودگی‌های عمومی مانند گرد و غبار، زباله‌ها، چربی‌ها و چسب‌های موجود در سایر فرآیندهای تولید است.

فروش ایزوپروپیل الکل

شرکت پیشگامان شیمی مرکز فروش ایزوپروپیل الکل در ایران است که به عنوان وارد کننده و تامین کننده معتبر در ایران فعالیت می کند. این شرکت آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، فروش ایزوپروپیل الکل ال جی کره در تهران و اصفهان مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

الکل ایزوپروپیل را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال خرید خرده این محصول هستید، خرید الکل ایزوپروپیل از داروخانه بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال محل فروش عمده ایزوپروپیل الکل هستید، شرکت پیشگامان شیمی فعال در حوزه خرید و فروش مواد اولیه شیمیایی و واردات انواع حلال های دارویی، آرایشی و صنعتی آماده دریافت سفارشات شما مشتریان عزیز می باشد.

آنالیز ایزوپروپیل الکل

جهت دریافت آنالیز ال جی و کومهو گرید دارویی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آنالیز ایزوپروپیل الکل
ایزوپروپیل الکل از کجا تهیه کنیم

الکل ایزوپروپیل از کجا بخرم

در صورت نیاز به مقدار خرده ایزوپروپیل الکل می توانید ان را از داروخانه یا فروشگاه های خرده مواد شیمیایی شهر خود آن را تهیه کنید. در صورت نیاز به خرید ایزوپروپیل الکل مترون و ال جی به صورت عمده داشتید با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

ایزوپروپیل الکل خوراکی است؟

بله این ماده سمی می باشد. مقدار کافی آن شما را می کشد، دوز کوچکتر شما را کور یا معلول می کند.

تفاوت ایزوپروپیل الکل با اتانول

اتانول و ایزوپروپیل الکل مولکول های کوچک مشابهی هستند اما در محل گروه الکل در ساختار شیمیایی آنها متفاوت هستند. هر دو الکل قابل اشتعال هستند و هر دو به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می شوند.

الکل ایزوپروپیل از کجا بخرم

پیشگامان شیمی نماینده فروش ایزوپروپیل الکل ال جی کره و مترون در ایران می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

قیمت ایزوپروپیل الکل در بازار

قیمت ایزوپروپیل الکل در بازار ایران با توجه به وارداتی بودن این ماده، تابعی از نرخ ارز و عوارض گمرکی می باشد. جهت دریافت قیمت روز تماس بگیرید.

جایگزین ایزوپروپیل الکل

بهترین جایگزین از دیدگاه کلی سلامت و محیط زیست، پراکسید هیدروژن یا همان آب اکسیژنه است. این ماده شیمیایی امروزه در غلظت 3 یا 6 درصد در آب مورد استفاده قرار می گیرد و بر خلاف IPA، علاوه بر باکتری ها، قادر به کنترل هاگ نیز می باشد.

ایزوپروپیل الکل ریکاوری چیست

همان ایزوپروپیل الکلی است که یکبار در صنایعی مثل داروسازی استفاده شده و مجدد تصفیه می شود و جهت مصارف صنعتی بکار برده می شود.

الکل ایزوپروپیل همان الکل صنعتی است؟

الکل صنعتی یک الکل اتیلیک تقطیر شده (C2H5OH) است که به طور معمول دارای مقاومت بالایی است که برای مقاصدی غیر از نوشیدنی تولید و فروخته می شود. معمولاً به شکل الکل اتیلیک خالص، الکل کاملاً دناتوره شده، الکل مخصوص دناتوره شده و مخلوط حلال های اختصاصی توزیع می شود.

الکل ایزوپروپیل در رزین چه کاربردی دارد

ایزوپروپیل الکل (IPA) رزین مایع را حل می کند و آن را برای شستشوی قطعات چاپ شده بر روی چاپگرهای Formlabs SLA و برای تمیز کردن نشت رزین موثر می کند.

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • علیرضا

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من برای رزین هم میتونم از ایزوپروپیل الکل استفاده کنم؟ یا ماده دیگه ای رو پیشنهاد میدین؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست