خرید استازولامید

استازولامید چیست؟

استازولامید، مهارکننده آنزیم و کربنیک آنزیم و به رنگ سفید مایل به زرد است. پودر بی‌بو، دارای اسیدیته ضعیف، کمی محلول در آب و کمی محلول در الکل است. نام شیمیایی آن N- (5-Sulfamoyl-1،3،4-thiadiazol-2yl) -acetamide است.

استازولامید یک مشتق سولفونامید با خاصیت دیورتیک، آنتی‌گلوکوم و ضد تشنج است. استازولامید یک مهار کننده غیر رقابتی آنهیدراز کربن است، آنزیمی که در سلول‌های لوله پروگزیمال کلیه، چشم و سلول‌های گلیال یافت می‌شود. مهار این آنزیم در کلیه از دفع هیدروژن جلوگیری می‌کند و منجر به افزایش دفع بی‌کربنات، کاتیون و افزایش حجم ادرار می‌شود که منجر به دی‌اوریز قلیایی می‌شود. استازول آمید غلظت بی‌کربنات را کاهش می‌دهد، در نتیجه باعث کاهش سنتز در چشم می‌شود و در نتیجه فشار داخل چشم کاهش می‌یابد. اگرچه مکانیسم عملکرد آن ناشناخته است، اما استازولامید دارای خاصیت ضد تشنج ناشی از اثرات غیرمستقیم ثانویه به اسیدوز متابولیک یا اثرات مستقیم بر انتقال نورون است.

استازولامید

کاربردهای استازولامید:

استازولامید یک داروی مهار کننده انهیدراز دیورتیک و کربنیک است که برای درمان چندین بیماری استفاده می‌شود. 

استازولامید که تحت نام تجاری Diamox به فروش می‌رسد. دارویی است که برای درمان:

  • گلوکوم
  • صرع
  • بیماری در ارتفاع
  • فلج دوره‌ای
  • فشار خون داخل بدن ایدیوپاتیک (افزایش فشار مغز علت نامشخص) و نارسایی قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دارو ممکن است در دراز مدت برای درمان گلوکوم زاویه باز و کوتاه مدت برای گلوکوم بسته‌شدن زاویه حاد تا زمان انجام عمل جراحی استفاده شود. این ماده از طریق دهان یا تزریق داخل ورید انجام می‌شود. استازولامید در سال 1952 وارد پزشکی شد. استازولامید برای جلوگیری و کاهش علائم بیماری ارتفاع استفاده می‌شود.

این دارو می‌تواند:

  • سردرد
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • سرگیجه و تنگی نفس را کاهش دهد که می‌تواند هنگام صعود سریع به ارتفاعات زیاد (به طور کلی بالاتر از 10،000 پا / 3،048 متر) رخ دهد. این به ویژه در شرایطی مفید است که نمی‌توانید صعود کند داشته باشید.

بهترین راه‌های جلوگیری از بیماری ارتفاع، صعود آرام، متوقف کردن 24 ساعت در طول کوهنوردی برای تنظیم بدن به ارتفاع جدید و گرفتن آسان آن در 1 تا 2 روز اول است. این دارو با داروهای دیگری برای درمان فشار خون بالا در چشم به دلیل وجود برخی از گلوکوم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استازول آمید متعلق به طبقه‌ای از داروها است که به عنوان مهار کننده‌های انیدراز کربنیک شناخته می‌شوند. با کاهش تولید مایعات در داخل چشم کار می‌کند. همچنین برای کاهش تجمع مایعات بدن (ورم) ناشی از نارسایی قلبی یا داروهای خاص استفاده می‌شود.

فروش استازولامید

فروش استازولامید به صورت کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی در انبار تهران و اصفهان آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول آلومینیوم مونو استتئارات مورد نیاز را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست