کاکائو – فواید و کاربردهای تغذیه ای

دسته : مقالات تاریخ انتشار :

در این پست، ما همه چیز را در مورد کاکائو را به شما توضیح می دهیم: آنچه در این پست است ، دستور العمل های پودر کاکائو خام و نحوه استفاده از کره آن خواهد بود.

کاکائو چیست؟

کاکائو به عنوان غذا (یا نوشیدنی) خدایان شناخته می شود! مردم سرخ پوست مایا که تصور می شود اولین نفراتی بودند که گیاه آن را در حدود ۶۰۰ سال پس از میلاد کشف کردند. گیاهی که امروزه به رسمیت شناخته شده است در واقع نتیجه انتخاب متقابل است که از بیش از ۳۵۰۰۰ سال پیش شروع شده و نام علمی آن Theobroma cacao است.

کاکائو ۱۰۰٪ دارای عطر و طعم غنی و شکلاتی است اما خیلی تلخ است. طعم و مزه کاکائو بستگی به تنوع گیاه ، خاک ، نور خورشید و باران که در طی فرآیند رشد دریافت می شود ، می تواند متفاوت باشد.

پس از برداشت لوبیا (لوبیا فشرده ، بدون آب) – می توانید با پودر خام و کره (روغن های لوبیا) به کار خود پایان دهید.

دانه کاکائو

پودر کاکائو در مقابل کاکائو

کاکائو اصطلاحی است که برای کاکائویی که در دمای بالا بو داده شده است ، بکار برده می شود که سبب تغییر در ماهیت شیمیایی لوبیا خواهد. این قرار گرفتن در معرض دمای بالا ظرفیت آنتی اکسیدان و تراکم مواد مغذی در کاکائو خام و سرد را کاهش می دهد.

کره کاکائو در مقابل کاکائو

کره کاکائو روغنی خالص می باشد که از لوبیای آن بدست می آید. تولید کاکائو خام از ۴۶ درجه سلسیوس فراتر نمی رود ، در حالی که کره ممکن است در طی فرآیند فشار دادن مقداری گرم شود.

کره خام کاکائو متراکم تر از مواد مغذی است اما در غیر این صورت کاملاً قابل تعویض هستند. هر دو چربی های گیاهی با ثبات خوراکی بوده که می توانند در پخت و پز و در آماده سازی محصولات زیبایی و پوستی مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین ممکن است با کاکائو و روغن نارگیل تصفیه نشده روبرو شوید ، که در آن نسخه تصفیه شده رنگ و عطر از بین می رود. جایگزین کره کاکائو تصفیه نشده از نظر ما برتر است.

مزایای سلامتی کاکائو خام

حتماً در اینجا توجه داشته باشید: مزایایی که در مورد همه آنها صحبت خواهیم کرد مربوط به شکلات تیره کاکائو خالص است. ما درمورد شکلات شیر ​​و لبنیات صحبت نمی کنیم !!!

یکی از بزرگترین فواید سلامتی کاکائو مربوط به فلاونولها (یک کلاس از فلاونوئیدها – آنتی اکسیدان ها) است که در آن یافت می شود. فلاونولها دارای طعم تلخی هستند، بنابراین كاكائوها را خوش طعم تر می كنند ، تولیدكنندگان را حرارت داده و سپس تبخیر می کنند و بعضی اوقات لوبیای آن را قلیایی می كنند. متأسفانه ، این فرآوری می تواند بسیاری از فلاوانول ها را از بین ببرد.

انواع کاکائو

در زیر به برخی مزایای سلامتی این ماده اشاره می کنیم:

آنتی اکسیدان – سلامت قلب و کلیه

کاکائو یک منبع کامل از انواع آنتی اکسیدان ها است. فلاوانولهای موجود در آن می توانند فراهمی زیستی اکسید نیتریک را افزایش دهند ، سنتاز اکسید نیتریک را فعال کرده و فعالیت ضد التهابی و ضد پلاکت را انجام دهند. همه اینها ممکن است عملکرد عروق را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد.

کاکائو به دلیل توانایی آن در کاهش فشار خون مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان داده شده است که “در کوتاه مدت فشار خون به میزان ۲-۳ میلی متر جیوه در کوتاه مدت فشار خون کم می کند.

همچنین نشان داده شده است که مصرف شکلات تیره می تواند اکسیژن رسانی مدولاری کلیه را افزایش دهد و بنابراین ممکن است یک ماده محافظ کلیوی (کلیه) باشد.

انرژی

خوردن کاکائو شما را خوشحال می کند! این ماده حاوی فنیل اتیل آمین است که وظیفه خلق و خوی ما و احساسات مشابه شما هنگام عاشق شدن است. همچنین به عنوان یک محرک عمل می کند و می تواند هوشیاری ذهنی را بهبود بخشد. این ماده همچنین حاوی سروتونین و دوپامین است – که باعث تحریک خلق و خوی خوب و احساس “لذت” می شود.

آناندامید همچنین در کاکائو است که به عنوان یک ماده درون زا در مغز وجود دارد و با گیرنده های کانابینوئید تعامل دارد.

مواد مغذی موجود در کاکائو

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، کاکائو یک منبع آنتی اکسیدان است و در مقیاس ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن (ORAC) در ۲۰ مورد برتر قرار دارد. از مقیاس ORAC برای ارزیابی ظرفیت آنتی اکسیدانی مواد غذایی استفاده می شود.

این ماده همچنین حاوی مقادیر زیادی منیزیم است که یک ماده معدنی اساسی در مواقع استرس است و به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری کنید. همچنین حاوی روی ، کلسیم و پتاسیم است.

کاکائو خام حتی حاوی مقادیر خوبی ویتامین C است!

کره کاکائو به طور گسترده ای برای کاهش یا جلوگیری از علائم کشش استفاده می شود. هیچ شواهد بالینی قابل توجهی در مورد کارکرد آن وجود ندارد اما کره هیدراتاسیون عمیق و آنتی اکسیدان هایی را برای مبارزه با رادیکال های آزاد فراهم می کند. بنابراین ما به طور حتم از آن استفاده می کنیم تا پوست خود را نرم و مرطوب نگه داریم، که به نوبه خود می تواند مانع از کاهش علائم کشش شود.

گفته شده است که به مشکلات حساس پوستی مانند سوزش ، اگزما و درماتیت کمک می کند.

 

پودر کاکائو

آگاه باشید

کاکائو خام یک ماده محرک است بنابراین توصیه می شود بعد از گذشت حدود ساعت ۲-۳ بعد از ظهر آن را مصرف نکنید تا در خواب شب اختلال ایجاد نشود!

محققان سرویس تحقیقات کشاورزی دریافتند که هرچه مقدار کاکائو شکلات بیشتر باشد ، مزایای خاصیت آنتی اکسیدانی موجود بیشتر است. بنابراین هرچه شکلات تلخ تر باشد بهتر است.

گزارش شده است که لبنیات موجود در شکلات باعث کاهش فراهمی زیستی فلاونوئیدهای موجود در کاکائو می شود. لازم به ذکر است که هیئت منصفه در این یکی حضور دارند!

مطالعاتی برای مخالفان وجود دارد بنابراین ما هنوز به هیچ وجه قانع نیستیم. اذعان داریم که افراد زیادی از پیروی از رژیم بدون لبنی بهره مند می شوند. زیرا این امر می تواند باعث ایجاد التهاب در بسیاری از افراد شود و بنابراین ، در حال حاضر ، شرط های ما را مصون می داریم که شما از مصرف شکلات و بیشتر بهره مند می شوید. کاکائو که بدون لبنیات است.

موردی مانند “مسمومیت با شکلات” یا “مسمومیت با توبرومین” وجود دارد که یک واکنش بیش از حد به آلکالوئید موجود در کاکائو است. تئوبرومین در درجه اول تأثیر خود را بر سیستم عصبی مرکزی و سیستم قلبی عروقی و همچنین دستگاه تنفسی گذاشته و به عنوان یک داروی ادرار عمل می کند.

اگرچه این خطر بسیار اندک است و مصرف مقادیر کافی توبرومین برای بیمار شدن بسیار دشوار خواهد بود. این فقط یادآوری است که هر چیزی که به مقدار زیاد خورده شود برای شما مفید نیست! به همین دلیل حیوانات خانگی مانند سگ ها نمی توانند شکلات بخورند. این تئوبرومین است که آنها را بسیار بیمار می کند.

از کجا کاکائو خام تهیه کنیم

این روزها و حتی در برخی از سوپر مارکت های بزرگ می توانید پودر خام و کره کاکائو را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید.

می توانید شکلات خام را در فروشگاه های مواد غذایی سالم ، فروشگاه های مختلف یا آنلاین پیدا کنید. فقط از قند خود آگاه باشید و همچنان به دنبال بالاترین درصد کاکائو باشید.

اگر می خواهید مستقیم از شکلات شیر ​​به ۹۰٪ کاکائو تغییر دهید ، نمی توانید عادت کنید شکلات تیره را سخت کنید. بهترین نکته این است که به تدریج شروع به خرید شکلات هایی کنید که درصد بیشتری از آن را دارند ، مثلاً هر ماه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد. هنگامی که عادت کردید ، شکلات تیره بسیار خوش طعم است. ۲۱ روز طول می کشد تا طعم های غذایی خود را تغییر دهید ، بنابراین قبل از اینکه آن را بدانید ، ۹۵ درصد شکلات تیره خواهید خورد.

نحوه استفاده از کاکائو

پودر کاکائو را می توان به اسموتی ها ، درست کردن دسر شکلات یا ساخت شکلات داغ جالب تبدیل کرد. کره را می توان به همراه پودر و شیرین کننده طبیعی برای ساخت شکلات خود استفاده کرد. همچنین افزودن توپهای خوشبو یا پایه های آجیل برای نگه داشتن آنها بسیار عالی است و می توان از آن در محل روغن نارگیل استفاده کرد.

این یک عطر و طعم شکلات مخملی ، شکلاتی اضافه می کند. کره کاکائو خوراکی است اما از آن در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می شود.

این ماده  یک غذای دوست داشتنی را به کلوچه ها ، بستنی ها یا به عنوان تکیه بر روی دسر مورد علاقه خود اضافه می کنند. آنها همچنین برای اضافه کردن به ترکیب مورد علاقه شما گرانولو برای صبحانه یا بالای اسموتی عالی هستند.

آیا کاکائو خام پخته شده مزایای آن را حفظ خواهد کرد؟

هیچ حکم علمی در مورد اینکه آیا مواد مغذی خام کاکائو هنگام گرم شدن کاهش می یابد ، وجود ندارد. توصیه می کنم تا حد امکان از آن به شکل خام استفاده کنید اما حتی اگر با آن آشپزی کنید ، باز هم از پودر کاکائو فرآوری شده و گرم شده از آن سودمندتر خواهد بود.

دستور العمل های پودر کاکائو خام مورد علاقه

این قطعه کارامل شکلاتی بدون پخت لبنیات ، گلوتن و فرآوری شده بدون قند است و این محصول فندق شکلاتی فندق است.

من این پوست خامه ای شکلات خام آسان از Detoxinista.com را دوست دارم یا می توانید دستور العمل های پوست شکلات خامه ای کاکائو خام را امتحان کنید.

 Call Now Buttonتماس