فروش آب اکسیژنه عمده

خرید آب اکسیژنه

هیدروژن پراکسید خوراکی و صنعتی را با بهترین قیمت از پیشگامان شیمی تهیه کنید. فروش آب اکسیژنه با خلوص 35% و 50% در این مجموعه با بهترین قیمت صورت می‌گیرد. پیشگامان شیمی وارد کننده آب اکسیژنه برند پاشا از کشور ترکیه و دگوسا در گالن‌های 65 کیلویی می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید آب اکسیژنه صنعتی با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید. محصول هیدروژن پراکساید در گریدهای خوراکی و صنعتی موجود می‌باشد.

جهت دریافت آنالیز

و استعلام قیمت آب اکسیژنه 35 و 50 درصد

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

مشخصات هیدروژن پراکسید

به انگلیسی Hydrogen Peroxide
cas no 7722-84
✅ فرمول شیمیایی H2O2
✅ نام‌های دیگر  هیدروژن پراکسید، محلول پراکسید هیدروژن
✅شکل ظاهری  مایع بی رنگ شفاف
⭐ خلوص 35 درصد ، 50 درصد 
⭐ گرید خوراکی ، صنعتی
✅ بسته‌بندی  درام 35 کیلوگرمی
✅کشور تولید کننده پاشا ترکیه ، دگوسا کره جنوبی
💲 قیمت لطفا تماس بگیرید📞
⭐ محل تحویل شوراباد تهران – امیرکبیر اصفهان
⭐ عملکرد  ضدعفونی کننده، سفید کننده

گرید صنعتی آن حاوی فلزات سنگین بسیار خطرناک و تثبیت‌کننده‌هایی است که می‌توانند در بافت چربی بدن انسان اختلالاتی را بوجود آورند. به همین دلیل گرید صنعتی از گرید خوراکی آن جدا شده است. تولید آب اکسیژنه خوراکی یا فود گرید هزینه بسیار بالایی دارد. از لحاظ غلظت این ماده فقط در دو نوع خوراکی 35 درصد و 50 درصد تولید می‌شود. آب اکسیژنه آزمایشگاهی برای انجام آزمایش‌های تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و در واکنش‌های مختلف شیمیایی بکار برده می‌شود.

پراکسید هیدروژن ساده‌ترین عضو کلاس پراکسیدها است. از چندین فرآیند تولید، اصلی‌ترین آن‌ها شامل واکنش‌های اکسیژن با ترکیبات آلی خاص، به ویژه آنتراکینون یا ایزوپروپیل الکل است.

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید، یک ماده شیمیایی است که به عنوان یک مایع بی‌رنگ ظاهر می‌شود، در طیف گسترده‌ای از محصولات تمیزکننده و مراقبت شخصی از جمله رنگ مو و سفید کننده‌ها، خمیردندان و دهانشویه‌ها، پاک کننده‌های حمام و پاک‌کننده‌های لکه استفاده می‌شود. هیدروژن پراکسید (H2O2) از رایج‌ترین نوع اکسیدها است که از آن به عنوان سفیدکننده نیز استفاده می‌کنند و رنگ آن کمی آبی و ویسکوزیته آن بیشتر از آب است و به سختی می‌توان آن را تهیه کرد.

این ترکیب از یک نوع پیوند ساده مولکولی اکسیژن-اکسیژن تشکیل می‌شود که مزه تلخی دارد و در آب به راحتی قابل حل است. آب اکسیژنه یک مایع شفاف است که از آب سنگین‌تر است اما خیلی خوب با آب مخلوط می‌شود. از هیدروژن پراکسید 3 درصد اغلب برای ضد عفونی و تمیز کردن استفاده می‌شود. بوی ضعیفی دارد و عموماً مایع غیر‌قابل کنترل است. این ماده از نظر تجاری در غلظت‌های مختلف در دسترس است.

برخی از برنامه‌ها محلول‌های ضعیف هیدروژن پراکسید 10 درصد یا کمتر را درخواست می‌کنند. در کاربردهای ویژه هیدروژن پراکسید از غلظت‌های درجه فنی استفاده می‌کنند که از خلوص 35 درصد برخوردار است. به طور کلی، هرچه غلظت هیدروژن پراکسید بیشتر باشد با اکسیژن واکنش نشان داده و باعث احتراق و سوختگی سایر مواد می‌شود.

هیدروژن پراکسید قبل از رسیدن به نقطه‌جوش تجزیه می‌شود. این ماده ناپایدار است و با پیوستن کاتالیزور به آهستگی تفکیک می‌شود. به همین دلیل است که برای ذخیره در یک محلول اسیدی به یک تثبیت‌کننده نیاز است، تجزیه‌ی ماده بدون در نظر گرفتن کاتالیزور روند کندی در پیش دارد ولی با وجود فلزاتی نظیر نقره، پلاتین، یا… به شدت واکنش‌پذیر است به همین دلیل است که این ماده در گالن‌های پلاستیکی و با حضور یک پایدار کننده نگه‌داری می‌شود.

تاریخچه هیدروژن پراکسید

قدیمی‌ترین کاربرد شناخته شده این ماده به عنوان سفید کننده است که در آغاز قرن بیستم بوجود آمد. از سال 1920 تا 1950، این ماده از طریق الکترولیز تولید شد. این روش، پراکسید هیدروژن خالص تولید می‌کند. امروزه از فرآیندهای خود اکسیداسیون برای تولید پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود. پراکسید هیدروژن همه‌کاره است و می‌تواند برای بسیاری از موارد استفاده قرار شود. می‌توان از آن در کلیه رساناها مانند هوا، آب، فاضلاب و خاک استفاده کرد. گاهی اوقات همراه با عوامل دیگر، برای تقویت و تسریع فرآیندها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پراکسید هیدروژن بیشتر برای از بین‌بردن آلاینده‌ها از پساب و از هوا استفاده می‌شود. این رشد باکتری را مورد بحث قرار می‌دهد (به عنوان مثال رسوب زیستی در سیستم‌های آبی) و با افزایش اکسیژن می‌تواند رشد باکتری‌ها (به عنوان مثال اصلاح زیستی خاک‌های آلوده و آب‌های زیرزمینی) را تقویت کند. همچنین می‌توان از آن برای درمان آلودگی‌هایی که به راحتی اکسیده می‌شوند (به عنوان مثال آهن و سولفیدها) و آلودگی‌هایی که اکسیداسیون آن‌ها مشکل است استفاده کرد (به عنوان مثال مواد جامد محلول، بنزین و سموم دفع آفات).

روش تولید آب اکسیژنه صنعتی

  • آب اکسیژنه از ترکیب هیپراکسیدها با اسید سولفوریک رقیق‌شده بدست می‌آید.

  • آب اکسیژنه صنعتی با ترکیب آنترانیکون با هیدروژن در کنار کاتالیزگر پالادیم بدست می‌آید.

خرید آب اکسیژنه

کاربرد آب اکسیژنه در صنایع غذایی

گرید خوراکی پراکسید هیدروژن برای کاربردهای صنایع غذایی مناسب است. صنایع غذایی از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن و تنظیم رنگ در طول پردازش پنیرهای رنگی، آرد، شکر و سایر محصولات استفاده می‌کند. پراکسید هیدروژن 35 درصد ممکن است توسط موسسات تجاری که تا 3٪ رقیق می‌شوند استفاده شود. متناوبا یک شراب ساز ممکن است از آن برای خنثی کردن سولفیت‌ها استفاده کند. یک تولید کننده مواد غذایی ممکن است پراکسید هیدروژن 35% را برای فرآوری مواد غذایی و بسته بندی خریداری کند.

پراکسید هیدروژن درجه غذایی، کاربردهای زیادی دارد، اما مهم است که به طور ایمن از آن استفاده کنید و آن را به درستی رقیق کنید. هنگام کار با پراکسید هیدروژن 35 درصد مواد غذایی رقیق نشده، همیشه از دستکش استفاده کنید. پس از رقیق سازی مناسب می‌توان از آن به عنوان شستشوی میوه و سبزیجات غیر سمی، دهان شویه، پاک کننده خانگی و حتی برای سم زدایی داخلی استفاده کرد.

خرید پراکسید هیدروژن

کاربرد آب اکسیژنه در صنعت

پراکسید هیدروژن به شکل کاربامید پراکسید به طور گسترده‌ای برای سفید کردن دندان‌ها (سفید کننده) استفاده می‌شود و در محصولات حرفه‌ای و هم در محصولات مصرف شخصی کاربرد دارد. آب اکسیژنه  یک جزء کاملاً مستند از سلول‌های زنده است. نقش مهمی در دفاع میزبان و واکنش‌های بیوسنتتیکی اکسیداتیو دارد. علاوه بر این شواهدی دارد که نشان می‌دهد H2O2 در سطوح پایین به عنوان یک ماده سیگنالینگ عمل می‌کند.

در صنعت، این ماده در غلظت‌های بالاتر به عنوان سفید کننده پارچه و کاغذ و به عنوان جزئی از سوخت‌های موشک و برای تولید لاستیک فوم و مواد شیمیایی آلی استفاده می‌شود. پرتال مواد سمی CDC-ATSDR پراکسید هیدروژن، تثبیت‌شده به عنوان جامد کریستالی در دماهای پایین ظاهر می‌شود.

رایجترین کاربردهای آب اکسیژنه:

  • سفید کننده پارچه

  • درخمیر چوب، مو، خزو غیره به عنوان منبع پراکسیدهای آلی و معدنی

  • صنعت کاغذ و خمیر کاغذ

  • پلاستیسایزرها

  • سوخت موشک

  • اسفنج لاستیکی

  • تولید گلیسیرین

  • آنتی‌کلر

  • رنگ‌رزی

  • آبکاری

  • ضدعفونی‌کننده

  • معرف آزمایشگاهی

  • اکسیداسیون

  • هیدروکسیلاسیون

  • اکسیداسیون و کاهش کنترل ویسکوزیته برای نشاسته‌ها و مشتقات سلولز

  • پالایش و تمیز کردن فلزات

  • ماده سفید کننده و اکسید کننده مواد غذایی

  • عامل خنثی‌کننده در تقطیر شراب

  • ضد عفونی‌کننده بذر

  • جایگزین کلر در تصفیه آب و فاضلاب

خرید اب اکسیژنه

کاربردهای هیدروژن پراکسید در داروسازی

خرید آب اکسیژنه در صنایع شیمیایی به عنوان  مواد اولیه صنعتی  رایج می‌باشد.

  • به عنوان ضد عفونی‌کننده و شست و شوی زخم‌های سطحی

  • به عنوان یک ماده ضد میکروبی و یک ماده اکسید کننده

  • برای از بین بردن بوی بد بدن و همچنین سفید شدن و محو کردن لکه‌های صورت 

  • برای از بین‌بردن قارچ‌های پا و بهبود زخم‌ها

  • برای شست و شو و تمیزی دندان و همچنین درمان عفونت‌های گلو

  • برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه و همچنین نظافت حمام و سرویس‌های بهداشتی

  • در بسیاری از محصولات مراقبت از مو این محصول استفاده و باعث درخشندگی موها می‌شود ولی استفاده بیش از حد این محصول باعث شکنندگی و ریزش در مو می‌شود.

  • برای سفید کردن پنبه، پشم، واکس، کتان، ابریشم و… 

  • به عنوان جایگزین مواد آلی در آب استخر

  • به عنوان نوعی اکسید کننده در محیط‌های اسیدی و بازی 

  •  برای از بین‌بردن انگل

آب اکسیژنه خوراکی
کاربرد آب اکسیژنه در خانه

استفاده هیدروژن پراکسید در محصولات خانگی

حذف لکه

برای از بین بردن لکه‌های  قهوه‌ای مایل به زرد در زیر بغل، آن‌ها را با ایجاد محلول یک مایع ظرفشویی یک قسمت و پراکسید هیدروژن دو قسمت پاک کنید و سپس آن را حدود یک ساعت روی لکه بمالید. در آب سرد بشویید، سپس خشک کنید و بپوشید. توجه: لکه سخت ممکن است به جوش شیرین نیز نیاز داشته باشد.

رشد قارچ

پراکسید هیدروژن، نسخه 35٪ – به مبارزه با عفونت‌های قارچی که می‌تواند باعث کاهش ویرانی اتاق‌ها شود، کمک می‌کند. چند قطره را در محفظه‌های باردهی (جایی که قارچ‌ها رشد می‌کنند) بمالید تا فوراً اکسیژن اضافه شود.

تمیز کردن ظرفشویی

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. می‌توانید پراکسید‌هیدروژن را مستقیماً درون دستگاه اسپری کنید و بعد از مدتی پاک کنید. می‌توانید با استفاده از پراکسید هیدروژن، جوش شیرین و یک روغن ضروری یک “بمب” تمیزکننده ایجاد کنید.

آب اکسیژنه سفید کننده است

پراکسید هیدروژن در سفید کردن و درخشان‌تر شدن کاشی‌های رنگ‌آمیزی شده، ماسه‌های کثیف و حتی ناخن‌ها بسیار عالی است. برای مورد دوم، یک قسمت پراکسید هیدروژن را با دو قسمت جوش شیرین ترکیب کنید و خمیر را روی ناخن‌های خود مالش دهید. بعد از چند دقیقه بشویید. برای سفید کردن دوغاب، هیدروژن پراکسید را مستقیماً روی کاشی بریزید و یا آن را با جوش شیرین خمیر کنید و سپس پاک کنید.

لباس‌های شسته شده خود را تقویت کنید

فروش هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

دیگر نیازی به خرید کالاهای رختشویی گران قیمت که کلمات “اکسی” در آن‌ها ذکر شده و قول سفیدتر کردن لباس‌هایتان را می دهند ندارید. به سادگی یک بار فنجان پراکسید هیدروژن را به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. پراکسید هیدروژن همچنین باعث از بین رفتن بوی بد لباس‌ها و از بین بردن لکه‌ها می‌شود. می‌توانید آن را مستقیماً روی لکه‌ها بریزید اما برای لباس‌های تیره ابتدا یک آزمایش سریع انجام دهید.

کشتن کپک و قارچ

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، پراکسید هیدروژن باکتری‌ها و قارچ‌هایی مانند Mold و کپک را نیز نابود می‌کند. بنابراین یک بطری اسپری هیدروژن را بگیرید و وسایل حمام، کف، دیوار، مرطوب‌کننده، رطوبت‌گیر و حتی پرده حمام خود را اسپری کنید.

باغ خود را پرورش دهید

باغبانان می‌دانند یکی از بهترین مواد برای گیاهانشان پراکسید هیدروژن است. این مایع همه منظوره می‌تواند به کنترل آفات، جلوگیری از آلودگی روی درختان آسیب‌دیده، از بین بردن قارچ‌های شاخ و برگ و پوسیدگی ریشه  کمک کند. این اکسیژن اضافی باعث جذب ریشه‌ای مواد مغذی بیشتر می‌شود. برای کنترل یا رشد آفات، یک قاشق چایخوری را به یک فنجان آب در یک بطری اسپری اضافه کرده و به گیاه اسپری کنید. برای مبارزه با پوسیدگی ریشه یا عفونت‌های قارچی، از یک قاشق غذاخوری در هر فنجان آب استفاده کنید.

مواد غذایی را ترد‌تر نگه‌دارید

با پاشیدن کمی H2O2 روی سبزیجات سالاد و سپس بازگشت آن‌ها به یخچال، برای چند روز بیشتر ماندگار می‌شوند. همچنین می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را در یک محلول پراکسید هیدروژن ریخته تا برای مدت زمان طولانی‌تر حفظ شود. فقط قبل از غذا حتماً آن‌ها را بشویید.

نکات ایمنی در استفاده از آب اکسیژنه

محصولات مبتنی بر آب اکسیژنه که توسط مصرف‌کنندگان برای مصارف خانگی خریداری می‌شوند معمولاً حاوی حدود 3 درصد پراکسید هیدروژن هستند. کمیسیون اروپایی بهداشت و درمان و مصرف‌کننده آزمایش‌های گسترده‌ای در مورد ایمنی پراکسید هیدروژن در محصولات سفید کننده دندان انجام داد و مشخص کرد که “استفاده از محصولات سفید کننده دندان حاوی کمتر از 0.1 تا 6 درصد پراکسید هیدروژن ایمن در نظر گرفته شده است.

FDA  اثرات این ماده را به عنوان یک ماده افزودنی غذایی آزمایش کرده و آن را در لیست عمومی که به عنوان ایمن (GRAS) شناخته می‌شود قرار داده است. FDA همچنین اظهار داشته است که این ماده به عنوان یک عامل بهبود زخم دهان، ایمن است.

آب اکسیژنه 35% گرید غذایی

این شرکت آب اکسیژنه 35 درصد فودگرید را از کشور کره با برند دگوسا وارد و عرضه می کند. این محصول به همراه مجوز مصرف، آنالیز، گواهی حلال و نامه تاییدیه عرضه می شود.

فروش آب اکسیژنه

فروش آب اکسیژنه 50 درصد تبریز و پاشا ترکیه با بهترین قیمت، در این مجموعه انجام می‌شود. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول آب اکسیژنه مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در بسته‌بندی‌های 65 کیلوگرمی به صورت گالن و تتراپک تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همیشه پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

هیدروژن پراکسید از کجا بخریم

ممکن است بتوانید مقادیر کم پراکسید هیدروژن را در منطقه خود با خلوص های پایین در داروخانه‌ها پیدا کنید. اما برای خرید مقادیر زیاد پراکسید هیدروژن، ترجیحاً واردات مستقیم از تولیدکنندگان یا خرید از واردکننده مستقیم آن گزینه بهتری است. آنها می‌توانند گواهینامه صادر کنند و در هزینه‌های شما صرفه جویی کنند که بهتر از خرید مواد شیمیایی در مقادیر کم در محل یا از یک خرده فروش است. اگر به مقادیر عمده این ماده شیمیایی را نیاز دارید، می‌توانید پراکسید هیدروژن را از وب سایت ما خریداری کنید یا برای جزئیات بیشتر درباره قیمت روز مواد اولیه شیمیایی با ما تماس بگیرید.

قیمت هیدروژن پراکسید

از آنجایی که آب اکسیژنه یک محصول وارداتی است، قیمت آب اکسیژنه 35 درصد و 50 درصد، معمولا با توجه به قیمت ارز، قیمت مواد اولیه، لجستیک و سایر نهاده‌های مرتبط مانند تعرفه گمرکی و مالیات تغییر می‌کند. به منظور دریافت آخرین قیمت آب اکسیژنه، لطفا با ما تماس بگیرید و ما قیمت تا محل تحویل را به شما ارائه خواهیم کرد.

خطرات آب اکسیژنه

این محصول باید در ظروف پلی‌اتیلن، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم منتقل شود. هنگامی که هیدروژن پراکسید با مواد قابل اشتعال مانند چوب، کاغذ، روغن یا پنبه (سلولز) در تماس باشد، ممکن است خود به خود احتراق ایجاد شود.

هنگامی که با مواد آلی مانند الکل‌ها، استون و سایر کتون‌ها، آلدهیدها و گلیسرول‌ها مخلوط شود، ممکن است انفجارهای سنگینی رخ دهد. وقتی پراکسید هیدروژن با موادی مانند آهن، مس، کروم، سرب، نقره، منگنز، سدیم، پتاسیم، منیزیم، نیکل، طلا، پلاتین، متالوئیدها، اکسیدهای فلزی یا نمک‌های فلزی در تماس باشد ممکن است منجر به انفجارهای قدرتمند شود. به همین دلیل است که معمولاً به شکل رقیق شده منتقل می‌شود.

سوالات متداول در مورد آب اکسیژنه

آب اکسیژنه همان دهانشویه است

پراکسید هیدروژن به ویژه برای بهداشت دندان بسیار عالی است. از آن به عنوان دهانشویه برای از بین بردن میکروب‌ها استفاده کنید، ابتدا حتما رقیق کنید (نیمی از آب، نیمی از پراکسید هیدروژن)، سپس به مدت یک دقیقه در دهان خود بپیچید و بیرون بزنید. هرگز آن را قورت ندهید! همچنین می‌توانید از آن برای ضد عفونی و تمیز کردن مسواک و سایر وسایل دندانپزشکی استفاده کنید.

آیا در صورت استنشاق یا مصرف، آب اکسیژنه مضر است؟

محصولات پراکسید هیدروژن رقیق، که به طور معمول حاوی حدود 3 درصد هستند، برای مصارف منظم خانگی بی‌خطر هستند. در اشکال غلیظ‌ تر، به عنوان مثال محلول‌هایی که حاوی 30 درصد هستند، در صورت عدم استفاده صحیح می‌توانند خطرناک باشند. این غلظت‌های بالاتر ممکن است در کاربردهای صنعتی که پارچه‌ها و کاغذهای سفید کننده در آن اتفاق می‌افتد، یافت شود. 

استنشاق این ماده به صورت بخارات یا آئروسل‌ها می‌تواند در مناطق با تهویه ضعیف باعث آسپیراسیون شود. محصولات هیدروژن پراکسید رقیق شده حاوی 3 تا 5 درصد هیدروژن پراکسید به راحتی از طریق پوست دست سالم جذب نمی‌شوند. اما می‌توانند برای غشاهای مخاطی ملایم باشند. مصرف خوراکی آب اکسیژنه در هر حجم توصیه نمی‌شود.

آیا آب اکسیژنه ضدعفونی کننده است

پراکسید هیدروژن در برابر طیف گسترده‌ای از میکروارگانیسم‌ها از جمله باکتری‌ها، مخمرها، قارچ‌ها و اسپورها فعال است. از نظر تجاری 3 درصد در صورت استفاده در سطوح بی‌جان یک ماده ضدعفونی‌کننده پایدار و مؤثر است. این ماده در غلظت‌های 3 تا 6 درصد برای ضدعفونی‌کننده هواکش‌ها، پارچه‌ها و آندوسکوپ‌ها استفاده می‌شود. همچنین در لیست ضد میکروب‌های ضد آلی فعال برای استفاده در برابر COVID-19 در سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

آب اکسیژنه چه نوع ماده ای است؟

پراکسید هیدروژن یک ترکیب شیمیایی با فرمول H2O2 است. در حالت خالص، مایعی آبی کم رنگ است که کمی چسبناکتر از آب است.

آب اکسیژنه از چه چیزی درست می شود

هیدروژن پراکسید فقط آبی است که یک اتم اکسیژن اضافی روی آن چسبانده شده است به جایH2O2 - H2O است. این اکسیژن اضافی نسبتاً ضعیف است و آن را به یک ماده شیمیایی بسیار واکنش پذیر تبدیل می کند که مشتاق اکسید کردن سایر مولکول های اطراف خود است.

آب اکسیژنه با آب معمولی چه تفاوتی دارد

آب اکسیژنه آبی است که به آن اکسیژن اضافی تزریق می شود. مانند نوعی آب گازدار اما با گاز متفاوت.

آیا آب اکسیژنه رنگ همه مواد را از بین میبرد

هیدروژن پراکسید عملکرد متفاوتی نسبت به سرکه دارد و در از بین بردن انواع مختلف لکه ها بهتر عمل می کند. در واقع لکه ها را از بین نمی برد - فقط آنها را نامرئی می کند! پیوندهای شیمیایی قوی را در لکه ها از جمله جوهر می شکند و با انجام این کار لکه ها را بی رنگ می کند - اما آنها هنوز وجود دارند.

آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد

این ماده به عنوان اکسید کننده، عامل سفید کننده و ضد عفونی کننده، معمولاً به عنوان محلول رقیق (3 تا 6 درصد ) در آب برای مصرف کننده و در غلظت های بالاتر برای مصارف صنعتی استفاده می شود.

آیا آب اکسیژنه همان وایتکس است

خیر، هر دو محصول از نظر کاربرد و قدرت برابر هستند و کاربرد بهداشتی و ضد عفونی دارند. ولی وایتکس اثر سفید کنندگی و پاک کنندگی بسیار قوی تری دارد. پراکسید هیدروژن رنگ را در اکثر مواد آلی از بین می برد اما در پارچه های مصنوعی و غیره به خوبی رنگ را از بین نمی برد

آب اکسیژنه باز است یا اسید ؟

پراکسید هیدروژن یک اسید ضعیف است و می تواند هیدروپراکسید یا نمک های پراکسید یا مشتقات بسیاری از فلزات را تشکیل دهد.

آب اکسیژنه باید در کجا نگهداری شود؟

پراکسید هیدروژن را در ظرف تهویه شده اصلی، به دور از نور مستقیم خورشید به صورت عمودی، در یک مکان خنک و دارای تهویه که از آسیب محافظت می شود، یا در مخازن ذخیره سازی تایید شده نگهداری کنید.

اب اکسیژنه در چه جاهایی کاربرد دارد

پراکسید هیدروژن برای ضد عفونی کردن ابزارها، سفید کردن مو و تمیز کردن سطوح استفاده می شود. همچنین در مراقبت از دهان و باغبانی استفاده می شود.

آب اکسیژنه برای لک صورت کاربرد دارد؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پراکسید هیدروژن بتواند به طور ایمن و موثر آکنه را درمان کند وجود ندارد. در حقیقت، پراکسید هیدروژن ممکن است با تداخل در روند بهبود زخم، جای زخم را بر روی پوست افزایش دهد. همچنین در صورت استفاده در غلظت بیش از حد می تواند باعث تحریک پوست و سوختگی شود.

روش تولید آب اکسیژنه صنعتی چگونه است

بیشتر هیدروژن پراکسید تولید شده در جهان صنعتی در کارخانه‌های بزرگ شیمیایی ساخته می‌شود، جایی که از متان یا گاز طبیعی برای تهیه منبع هیدروژن استفاده می‌شود و سپس در یک فرآیند کاتالیزوری تحت حرارت بالا با اکسیژن واکنش می‌دهد.

آب اکسیژنه را در چه ظرفی نگهداری کنیم ؟

محلول موضعی هیدروژن پراکسید باید در ظروف محکم و مقاوم در برابر نور در دمای 30-15 درجه سانتیگراد نگهداری شود. برای اطمینان از پایداری بیشتر، سطوح داخلی ظروف باید تا حد امکان از نقاط ناهموار عاری باشد زیرا باعث تجزیه می شوند.

آب اکسیژنه طبیعی است یا مصنوعی ؟

هیدروژن پراکسید یک ماده شیمیایی ساخته شده است، اگرچه مقادیر کمی از گاز پراکسید هیدروژن ممکن است به طور طبیعی در هوا وجود داشته باشد. قرار گرفتن در معرض کم ممکن است در اثر استفاده در خانه رخ دهد.

غلظت آب اکسیژنه برای ضدعفونی چقدر باید باشد؟

هیدروژن پراکسید 3% موجود در بازار یک ضدعفونی کننده پایدار و موثر برای پوست و صورت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست