فروش ستیل پالمیتات

ستیل پالمیتات یک عامل چرب کننده است که باعث تقویت و بهبود تشکیل امولسیون می‌شود. ستیل پالمیتات‌ها از استری شدن اسیدهای چرب و الکل چرب به دست می‌آیند. کرم‌های ساخته شده با ستیل پالمیتات بسیار فشرده هستند و احساس خوشایندی برای پوست به جا می‌گذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ستیل پالمیتات و خرید ستیل پالمیتات تا انتهای این مقاله، ما را همراهی کنید.

جهت استعلام قیمت ستیل پالمیتات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

به انگلیسی Cetyl Palmitate
نام‌های دیگر برای ستیل پالمیتات
  • پالمیتیت
  • هگزا دسیل پالمیتات
  • هگزا دسیل هگزادکانو
  • اسید پالمیتیک
  • پالمیتیل استر
شناسه محصول 540-10-3
نقطه ذوب 43 – 47 °C
فرمول مولکولی C۳۲H۶۴O۲
وزن مولکولی 480.83
رنگ سفید
بو بوی نامطبوع
تولید کننده⭐ چین، مالزی
گرید⭐ آرایشی بهداشتی
قیمت ⭐ لطفا تماس بگیرید 📞

 معرفی پالمیتات‌ها

پالمیتات‌ها استرهای اسید پالمیتیک هستند که دارای فرمول کلی زیر هستند:

خرید ستیل پالمیتات

 در این فرمول، R نشان دهنده بخش آلکیل الکل اکتیل، استیل یا ایزوپروپیل است. به دلیل کیفیت فنی اسید پالمیتیک و الکل‌هایی که به عنوان مواد اولیه صنعتی استفاده می‌شوند، پالمیتات‌های موجود در بازار مخلوطی از استرها مطابق با فرمول هستند که در آن R نشان‌دهنده بخش آلکیل یکی از الکل‌های فوق‌الذکر است و ’R نمایانگر قسمت آسیل اسید پالمیتیک است.

در روش‌های تولید تجاری برای اکثر پالمیتات‌ها اطلاعات اختصاصی در نظر گرفته‌شده‌است. با توجه به این توصیف، پالمیتات‌ها ممکن است با اضافی کردن الکل مناسب با اسید پالمیتیک در حضور تقریباً اسید سولفوریک 1/0 درصد تهیه شوند. واکنش تحت فشار کاهش یافته انجام می‌شود، به طوری که آب تشکیل شده حذف می‌شود. با اتمام این فرآیند، کاتالیزور با هیدروکسید سدیم خنثی می‌شود و توسط آب در چندین مرحله شستشو برداشته می‌شود. یکی دیگر از واکنش‌های تولید کننده استر که در منابع علمی شرح داده شده و در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است ترانس استری شدن است.

ستیل پالمیتات چیست؟

ستیل پالمیتات مشتق‌شده از اسید پالمیتیک و ستیل الکل است. این ماده به صورت جامد و مومی سفید رنگ، مولکول اصلی اسپرماستی است. اسپرماستی، مومی بسیار ارزشمند در جمجمه نهنگ است و جزء برخی از نانوذرات لیپید جامد است. مرجان‌های سنگی که صخره‌های مرجانی را تولید می‌کنند حاوی مقادیر زیادی از موم ستیل پالمیتات در بافت‌های خود هستند که ممکن است بخشی از آنتی‌بیوتیک باشند. این ماده دارای فرمول شیمیایی C۳۲H۶۴O۲ است. ستیل‌پالمیتات نامحلول در آب و محلول در روغن‌ها است.

فروش ستیل پالمیتات

ویژگی‌های ستیل پالمیتات

ستیل پالمیتات خواص مشابه موم نهنگ را دارد. اسید پالمیتیک (که به آن هگزادکانوئیک اسید نیز گفته می‌شود) بین 20 تا 30 درصد اکثر چربی‌های حیوانی را تشکیل می‌دهد و همچنین یکی از ترکیبات مهم اکثر چربی‌های گیاهی (35 تا 45 درصد روغن پالم) است.

سیتیل پالمیتات یک عامل شفاف‌کننده است که باعث تشدید تشکیل امولسیون می‌شود. استرادياسيون اسيد چرب و الکل چربي از طريق ستیل پالميتات به دست مي‌آيد. کرم‌های ساخته‌شده با ستیل پالمیتات بسیار جمع و جور هستند و احساس دلپذیری را القا می‌کنند. به خصوص افرادی که به موم زنبور حساس هستند یک جایگزین خوب در ستیل الکل دارند. در مقایسه با سایر انواع موم، سمیت ستیل پالمیتات پایین است.

تولید ستیل پالمیتات

ستیل پالمیتات توسط استرسازی استیل الکل با اسید پالمتیک در یک سیستم بدون حلال ساخته می‌شود و واکنش‌ها با استفاده از لیپاز لیپوزوم RM IM تجاری به عنوان کاتالیزور صورت می‌گیرد. سرعت تقطیر (180، 480 و 720 دور در دقیقه)، دما (60، 70، 80 و 87 درجه سانتی‌گراد)، میزان کاتالیزور (0.5، 1.0 و 1.5 درصد وزنی مربوط به جرم بستر) و نسبت مول الکل:  ‌اسید ( 0.5: 1، 1: 1 و 2: 1) مورد بررسی قرار گرفت و بهترین شرایط واکنش به دست آمد: 480 دور در دقیقه، 70 درجه سانتی‌گراد، 1.0 درصد آنزیم و نسبت 1: 1M  بود.

علاوه بر این، این مدل برای پیش‌بینی‌های جنبشی مناسب است. کاتالیزور بازیافت می‌شود و پایداری خوبی را نشان داد؛ زیرا پس از 15 بار استفاده مجدد، تنها 6.8٪ از کاتالیزور کاهش یافت.

قیمت عمده ستیل پالمیتات

کاربرد ستیل پالمیتات

ستیل‌پالمیتات که از استرهای موم اسید پالمتیک است در محصولات آرایشی و مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرید. این ماده ممکن است به منظور افزایش غلظت، تولید امولسیون ویسکوز، ثبات و اضافه‌کردن بافت به امولسیون استفاده شود. ستیل پالمیتات (Cetyl Palmitate) به عنوان ماده کنترل‌کننده ویسکوزیته و عامل ثبات‌دهنده در فرمولاسیون‌ محصولات مراقبت از پوست و مو توصیه می‌شود.

ستیل‌پالمیتات نرم کننده‌ای است که سطح پوست را صاف و نرم می‌کند و به عنوان سورفکتانت در شامپوها و به عنوان امولسیفایر و عامل غلیظ کننده در لوسیون‌ها و کرم‌های مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این به افزودن بافت محصولات آرایشی مختلف کمک می‌کند. مقدار HLB مورد نیاز 9 بوده و برای کاربرد در محصولات آرایشی و دارویی در نظر گرفته شده است. این ماده علاوه بر سازگاری گسترده با مواد آرایشی چرب، از قابلیت های ژل زنی و اتصال روغن بسیار خوبی برخوردار است.

از ستیل پالمیتات به عنوان ترکیب کمکی (ضد اکسیدان، نرم کننده) در مواد بسته بندی ترکیبات غذایی استفاده می‌شود.

کاربرد ستیل پالمیتات در لوازم آرایشی

طیف وسیعی از کاربرد پالمیتات‌ها در محصولات آرایشی و بهداشتی است. همه پالمیتات‌ها، به جز مشتق ستیل به صورت مایع هستند. آن‌ها به عنوان نرم‌کننده با عملکردهای ثانویه خاص مانند یک حلال، عامل پلاستیک‌کننده و یا ماده براق‌کننده عمل می‌کنند. پالمیتات‌ها مواد مایع ساز مؤثر در شامپوها، کرم و لوسیون هستند. ستیل پالمیتات نه تنها به عنوان نرم‌کننده عمل می‌کند بلکه برای ایجاد بافتی خاص به اکثر محصولات کرم و لوسیون کاربرد دارد. این ترکیب به عنوان پایه‌ای برای اکثر پمادها و امولسیون‌ها به کار برده می‌شود. همچنین در ساخت شمع، صابون و غیره استفاده می‌شود.

رتبه کومدوژنیک ستیل پالمیتات

کومدون یک فولیکول مو (منافذ مسدود شده) است که از کراتین (بقایای پوست) و سبوم ایجاد می‌شود. بنابراین، اگر چیزی تمایل به مسدود کردن منافذ و تقویت تشکیل کومدون‌ها را داشته باشد، کمدوژنیک در نظر گرفته می‌شود. این فاکتور به ما کمک می‌کند تا تشخیص دهیم آیا ماده‌ای سازنده آکنه است یا خیر. مواد اولیه در مقیاس کومدوژنیک به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

0 – غیر کومدی

1 – کمی کومدی

2-3 – نسبتاً کومدی

4-5 – بسیار کومدوژنیک

کمودوژن بودن در تولید فرآورده‌های مربوط به پوست، مخصوصا پوست صورت که بیشتر در معرض کومدون‌ها قرار دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

قیمت ستیل پالمیتات

 تشخیص کمدوژنیک بودن یک ماده

در اصل، از مدل‌های حیوانی برای تعیین پتانسیل کومدوژنیک مواد اولیه استفاده می‌شد، با این فرض که فرمولاسیون‌های نهایی حاوی این مواد نیز کمدوژنیک باشند. در سال 1972 كلیگمن و فولتون با استفاده از موادی در گوش داخلی خرگوش‌ها مشخص كردند كه برخی مواد آكنه زای خرگوش نیز می‌توانند در انسان كومدون ایجاد كنند. اما گوش خرگوش، گوش انسان نیست. گوش خرگوش حساس‌تر از پوست صورت انسان است، احتمالاً به همین دلیل انتخاب شده است: بنابراین، نتایج التهابی بیشتر و سریع‌تری ایجاد می‌کنند.

یک مثال فراگیر وازلین است که در مطالعه اصلی بسیار کومدون شناخته شده بود اما از آن زمان به غیر کومدوژنیک تغییر یافته است.” بحث و جدالهای جدی در مورد قابلیت اطمینان و ارتباط مدل گوش خرگوش بوجود آمده است. نمی‌توان با خواندن مواد تشکیل‌دهنده، تشخیص داد که آیا یک محصول داده شده خاصیت آکنه خواهد داشت یا نه. آنچه تنها اهمیت دارد رفتار خود محصول است.”

با توجه به تحقیقات انجام شده، لیست نسبتاً گسترده از مواد تشکیل‌دهنده و رتبه‌بندی کومدوژنیک بر اساس مدل‌های اصلی ارائه شده است. در این لیست ترکیبات پالمیتات به صورت زیر رتبه‌بندی شده‌اند:

نام ترکیب آسکوربیل پالمیتات اتیل هگزیل پالمیتات ستیل پالمیتات ایزوپروپیل پالمیتات اکتیل پالمیتات
رتبه کمودوژنیک 2 4 0 3-4 2-3

 

راهنما: 0-1 گرفتگی منافذ ندارد.

2-3 مسدود شدن منافذ متوسط.

4-5 انسداد منافذ بسیار بالا، بهتر است از این موارد جلوگیری شود، به خصوص اگر در بالای لیست مواد تشکیل‌دهنده قرار داشته باشند.

روش آنالیز ستیل پالمیتات

ستیل پالمیتات به عنوان یک جز اسپرماستی توسط کروماتوگرافی گازی در دمای بالا بر روی یک ستون 10٪ الاستومر سیلیکون E301 جدا می‌شود. ترکیب کیفی اسپرماستی توسط کروماتوگرافی لایه نازک تعیین شده است. محتوای آلکیل استر توسط کروماتوگرافی لایه اولیه تعیین شد و یک بخش جدا شده توسط طیف سنجی مادون قرمز مشخص شده است.

ستیل پالمیتات همچنین با استفاده از کروماتوگرافی لایه نازک و با استفاده از صفحات سیلیس حاوی پلی وینیل الکل جداسازی شده است. یک رنگ بنفش شدید با پاشش کروماتوگرام به طور متوالی با محلول اشباع شده “ید” در نفت و اتر و آب ایجاد شد. روش کروماتوگرافی دیگر شامل استفاده از کاغذ فیلتر الیاف شیشه آغشته به اسید سیلیسیک است. از چنین روشی برای جداسازی ستیل پالمیتات از روغن‌های حیوانات دریایی استفاده شده است.

ایمنی ستیل پالمیتات

استفاده از ستیل پالمیتات در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی بی‌خطر است. هیئت کارشناسی بررسی مواد آرایشی بهداشتی این ماده را برای استفاده در غلظت‌های استفاده شده در صورتی که تحریک‌کننده نباشد بی‌خطر ارزیابی کردند. محققان همچنین به این ماده امتیاز 1 داده است که بر اساس خطرات مرتبط با سرطان، سمیت و واکنش های آلرژیک، ایمن ترین رتبه است. بر اساس اطلاعات موجود و تحقیقات انجام شده نتیجه می‌گیرند که اکتیل پالمیتات، ستیل پالمیتات و ایزوپروپیل پالمیتات به عنوان مواد آرایشی در روش‌های فعلی استفاده و غلظتی بی‌خطر هستند.

فروش ستیل پالمیتات

ستیل پالمیتات در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول ستیل پالمیتات مورد نیاز صنایع آرایشی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. شما مشتریان عزیز می‌توانید برای استعلام قیمت ستیل پالمیتات و خرید ستیل پالمیتات با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید تا ضمن دریافت قیمت ستیل پالمیتات، آنالیز ستیل پالمیتات و اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار بگیرد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • نرگس حاج رضایی

    شرکت شما ستیل پالمیتات رو به صورت خرید جزئی ارائه میده یا فقط فروش عمده دارید؟

    پاسخ
    • وحید طهماسبی

      عمده فروش ما به صورت عمده هست ، اما در صورت نیاز به تست یا انالیز حجم کم نیز ارائه میشه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست