خرید سدیم هیدروکسید

فروش هیدروکسید سدیم

خرید هیدروکسید سدیم محصول کشور ایران و چین را با اطمینان از شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی انجام دهید. فروش سدیم هیدروکسید پرک با تضمین اصالت کالا و بهترین قیمت هیدروکسید سدیم صنعتی و خوراکی در این مجموعه انجام می شود.

جهت استعلام

قیمت هیدروکسید سدیم

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

سدیم هیدروکسید از کجا تهیه کنیم؟

سدیم هیدروکسید جامد سفید رنگی است که دارای فرمول شیمیایی NaOH می‌باشد و با نام‌های سود عرب یا سود پرک نیز شناخته شده است. سدیم هیدروکسید بدون تجزیه در دمای 318 درجه سانتی‌گراد (604 درجه فارنهایت) ذوب می‌شود. این ماده در آب بسیار محلول است و در حلال‌های قطبی مانند اتانول و متانول به مقدار کمتری محلول است.

NaOH در اتر و سایر حلال‌های غیر قطبی نامحلول است. مشابه هیدراتاسیون اسید سولفوریک، انحلال سدیم هیدروکسید جامد در آب یک واکنش بسیار گرمازا است که در آن مقدار زیادی گرما آزاد می‌شود و از طریق احتمال پاشش محلول به بیرون تهدیدی برای امنیت ایجاد می‌کند. محلول حاصل معمولاً بی‌رنگ و بدون بو است. مانند سایر محلول‌های قلیایی، به دلیل فرایند صابونی‌سازی که بین NaOH و روغن‌های طبیعی پوست رخ می‌دهد، در تماس با پوست احساس لغزندگی ایجاد می‌شود.

خرید سدیم هیدروکسید
هیدروکسید سدیم قیمت

واکنش‌پذیری سدیم هیدروکسید

هیدروکسید سدیم اسید (سود سوز آور) یک باز قوی است. با اسیدهای ارگانیک و معدنی به سرعت واکنش نشان می‌دهد. پلیمریزاسیون استالدهید و سایر ترکیبات را کاتالیز می‌کند. برای مثال اکرولئین با سرعت و شدت بیشتری پلیمریزاسیون می‌شود. شدیداً با فسفر پنتا اكسید واکنش نشان می‌دهد. مخلوط کردن سدیم هیدروکسید ازمایشگاهی با هر یک از مواد زیر در یک ظرف بسته باعث افزایش دما و فشار می‌شود:

  • اسید استیک
  • آنیدرید استیک
  • اکرولئین
  • کلروهیدرین
  • اسید کلروسولفونیک
  • اتیلن‌سیانوهیدرین
  • گلی­‌اوکسال
  • اسید هیدروکلریک (36٪)
  • اسید هیدروفلوئوریک (48.7٪)
  • اسید نیتریک (70٪)
  • اولئوم
  • پروپیولاکتون
  • اسید سولفوریک (96٪)

تماس تصادفی بین محلول تمیز کننده (حاوی هیدروکسید سدیم) و پنتول باعث انفجار شدید می‌شود.

تولید سدیم هیدروکسید

روش‌های متفاوتی برای سنتز سود سوز آور وجود دارد از جمله: سنتز هیدروکسید سدیم به صورت صنعتی با خلوص 50٪ از طریق فرآیند کلرو آلکالی می‌باشد که در طی این فرآیند گاز کلر نیز تولید می‌شود. سود سوز آور جامد از این محلول با تبخیر آب به‌دست می‌آید.

هیدروکسید سدیم پودری همچنین با ترکیب فلز سدیم خالص با آب تولید می‌شود. فرآورده‌های جانبی گاز هیدروژن و گرما هستند که اغلب منجر به شعله می‌شوند و این امر نمایانگر واکنش‌پذیری فلزات قلیایی است. با این حال، از نظر تجاری مناسب نیست، زیرا جداسازی فلز سدیم معمولاً با کاهش یا الکترولیز ترکیبات سدیم از جمله سود سوز آور انجام می‌شود.

خرید سدیم هیدروکسید
خرید سدیم هیدروکسید پودر

کاربردهای سدیم هیدروکسید

سود سوز آور یک باز قوی است که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود 56٪ از هیدروکسیـد سدیم صنعتی تولید شده توسط صنایع استفاده می‌شود که 25٪ آن در صنایع کاغذ استفاده می‌شود. این ماده همچنین در ساخت نمک و مواد شوینده سدیم، تنظیم pH و سنتز آلی، چربی‌گیرها، باتری‌سازی و فرآیند تولید آلومینیوم بایر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، در صنعت نفت از هیدروکسیـد سدیم جامد به عنوان ماده افزودنی در گل حفاری برای افزایش قلیایی در سیستم‌های گل بنتونیت، افزایش ویسکوزیته گل و خنثی‌کردن هرگونه گاز اسیدی (مانند سولفید هیدروژن و دی‌اکسید کربن) استفاده می‌شود.

موارد استفاده از سدیم هیدروکسید

سدیم هیدروکسید خشک یک جامد بلوری سفید در دمای اتاق است، بی بو بوده و رطوبت هوا را به خود جذب می‌کند. وقتی در آب مخلوط شود، گرما را آزاد می‌کند که برای احتراق مواد قابل احتراق کافی است. در زیر چهار کاربرد مهم سدیم هیدروکسید در زمینه‌های مختلف آورده شده است:

  • سدیم هیدروکسید در صابون و کرم
  • در صنایع غذایی
  • موارد استفاده از سدیم هیدروکسید در خانه
  • موارد استفاده از سدیم هیدروکسید در صنعت
  • موارد استفاده از محلول سدیم هیدروکسید

فروش هیدروکسید سدیم در تولید صابون:

یکی از عناصر اجباری ساخت صابون است. هیدروکسید سدیم را قلیاب نیز می‌نامند. وقتی محلول قلیاب با روغن و چربی مخلوط شود واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند که واکنش صابون سازی نامیده می‌شود. در نتیجه یک صابون دست ساز زیبا ایجاد می‌شود.

موارد استفاده از سدیم هیدروکسید در خانه:

پاک کننده‌های تخلیه و تمیز کننده‌های اجاق گاز حاوی سدیم هیدروکسید هستند. لوله‌های مسدود شده که حاوی چربی هستند توسط سدیم هیدروکسید به صابون تبدیل می‌شوند. همچنین پاک کننده های فر نیز با همین روند کار می‌کنند و می‌توان صابون را با اسفنج مرطوب پاک کرد.

خرید هیدروکسید سدیم خوراکی برای تولیدات صنعتی:

در صنعت داروسازی در ساخت داروهای مختلفی مانند آسپرین که داروی تسکین دهنده درد، داروهای کاهش دهنده کلسترول، داروهای پیشگیری کننده لخته خون است، استفاده می‌شود. در صنعت کاغذ سازی برای ساخت کاغذ و در صنعت آلومینیوم برای تولید محصولات آلومینیوم استفاده می‌شود. همچنین در صنایع شوینده کاربرد دارد.

موارد استفاده از محلول هیدروکسید سدیم:

سدیم هیدروکسید یک مایع بی‌رنگ با چگالی بیشتر از آب است. در صورت تماس ممکن است باعث تحریک چشم، غشای مخاطی و پوستی شود. این ترکیب برای فلزات، خورنده است. برای تهیه رول‌های ترد آلمانی، قبل از پخت با محلول هیدروکسید سدیم لعاب داده می‌شوند.

موارد دیگر استفاده از آن کمک به از بین بردن مواد شیمیایی موجود در سبزیجات و میوه‌ها، تولید رنگ کارامل، فرآوری کاکائو و شکلات، غلیظ شدن بستنی و فرآوری نوشابه است. برای نرم شدن زیتون، می‌توان آن‌ها را در هیدروکسید سدیم خیس کرد.

خرید سدیم هیدروکسید
خرید سدیم هیدروکسید پودر

ایمنی:

قطره‌های محلول هیدروکسید سدیم به راحتی می‌توانند پروتئین‌ها و لیپیدها را در بافت‌های زنده تجزیه کنند که در نتیجه باعث سوختگی شیمیایی می‌شود و ممکن است در هنگام تماس با چشم باعث کوری دائمی شود. قلیایی‌های جامد همچنین در صورت وجود آب مانند بخار آب می‌توانند ماهیت خورنده خود را نشان دهند.

بنابراین تجهیزات حفاظتی مانند دستکش‌های لاستیکی، لباس ایمنی و محافظت از چشم باید همیشه هنگام استفاده از این ماده شیمیایی استفاده شود. علاوه بر این، انحلال هیدروکسید سدیم بسیار گرمازا است و گرمای حاصل از آن ممکن است باعث سوختگی گرمایی شود.

اثرات بالقوه سلامتی هیدروکسید سدیم چیست؟

استنشاق: انتظار نمی‌رود خطر استنشاق وجود داشته باشد مگر اینکه به گرد و غبار یا غبار موجود در هوا تبدیل شود و باعث تحریک شدید بینی و گلو شود.

تماس با پوست: خورنده است و تماس با آن می‌تواند باعث درد، قرمزی، سوختگی، تاول زدن و ایجاد زخم دائمی شود. قرار گرفتن شدید در معرض آن می‌تواند باعث مرگ شود. سوختگی ممکن است فوراً دردناک نباشد. شروع درد ممکن است چند ساعت به تأخیر بیفتد.

تماس چشمی: خورنده است. تماس باعث سوختگی شدید همراه با قرمزی، تورم، درد و تاری دید می‌شود. می‌تواند منجر به آسیب دائمی از جمله نابینایی شود.

بلع: می‌تواند لب ها، زبان، گلو و معده را بسوزاند. علائم ممکن است حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی معده و اسهال باشد. می‌تواند باعث مرگ شود.

قرار گرفتن طولانی مدت (مزمن) در معرض آن: از مطالعات محدود موجود نمی‌توان نتیجه گرفت. در نتیجه تماس با پوست می‌تواند باعث ایجاد پوست خشک، ترک خورده (درماتیت) شود.

سرطان زایی: شناخته شده به عنوان عامل ایجاد سرطان نیست.

تراتوژنیکیت / سمیت رویان: شناخته شده برای آسیب رساندن به کودک متولد نشده است.

تولید مثل: به عنوان یک خطر تولید مثل شناخته شده نیست.

جهش زایی: مدرکی برای جهش زایی آن وجود ندارد.

دوز سمی سدیم هیدروکسید

شدت آسیب سدیم هیدروکسید به عوامل مختلفی از جمله غلظت ماده سدیم هیدروکسید، مدت زمان تماس و حجم مصرف شده بستگی خواهد داشت. درصورتی که PH بالاتر از 12 باشد، بیشترین مقدار آسیب را دارد. با این حال، PH تنها عاملی نیست که تعیین می‌کند تا چه حد ماده می‌تواند باعث آسیب خوردگی شود.

آماده سازی جامد سدیم هیدروکسید و مایعات چسبناک نیز به دلیل تماس طولانی مدت احتمال آسیب دیدگی شدید دارند. بدنبال بلعیدن مقدار کمی، آسیب معمولاً به ناحیه دهانه حلق و مری محدود می‌شود. هرچه حجم بیشتر باشد، خطر آسیب دوازدهه و معده بیشتر می‌شود. مطالعات مختلفی انجام شده است که در تلاش است تا اثرات بالینی و آسیب را بررسی کند.

گروهی از محققان دریافتند که علائم وجود یا شدت ضایعه مری را به میزان کافی پیش بینی نمی‌کنند. آن‌ها دریافتند که وجود دو یا چند علامت یا نشانه (استفراغ، ریزش، استریدور) ممکن است پیش بینی کننده قابل توجهی از آسیب مری باشد.

خرید سدیم هیدروکسید
هیدروکسید سدیم خرید

عوارض فقط در کودکانی ایجاد می‌شود که ترکیبات قلیایی قوی (سدیم هیدروکسید، آمونیاک و محصولات ماشین ظرفشویی) بلعیده‌اند. کودکان با علائم تنفسی در معرض خطر بیشتری برای ایجاد عوارض هستند و هیدروکسید سدیم مایع تمایل به ایجاد عوارض بیشتری نسبت به فرم دانه‌ای آن دارد. بیماران بدون علامت در معرض خطر عوارض نیستند و احتمالاً نیازی به آندوسکوپی ندارند. در بیماران مبتلا به سوختگی دهانی تقریباً یک سوم دچار آسیب مری قابل توجه بودند، در حالیکه 15-2٪ بیماران با آسیب مری هیچ سوختگی دهانی ندارند.

فروش عمده سدیم هیدروکسید در شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی با بهترین قیمت و کیفیت انجام می‌شود.

مکانیسم عمل سمیت

مواد قلیایی با صابون سازی چربی‌ها و محلول سازی پروتئین‌ها باعث نکروز مایعات می‌شوند. کاهش محتوای کلاژن در بافت و صابون سازی لیپیدهای غشای سلولی و مرگ سلولی وجود دارد. آن‌ها همچنین جاذب رطوبت هستند و آب را از بافت‌ها جذب می‌کنند. این اثرات منجر به چسبندگی و نفوذ عمیق به بافت‌ها می‌شود. اگر از تولیدکنندگان صنعتی، دارویی یا آرایشی هستید و برای خرید مواد شیمیایی به دنبال خرید سدیم هیدروکسید هستید برای اطلاع از قیمت سدیم هیدروکسید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست