فروش پارافرمالدهید

خرید پارافرمالدهید

پارافرمالدهید یکی از ترکیب‌های شیمیایی می‌باشد که جرم مولی آن گاز بی‌رنگ بوده و هنگام تراکم مایع زرد کم‌رنگ می‌باشد. به بیانی دیگر حالت جامد فرمالدئید مایع است. PFA یا پارافرمالدهید شکل پلیمریزه‌شده فرمالدهید 100 درصد خالص بوده که به شکل جامد درآمده است.

همچنین فرمالدهید یک ماده شیمیایی است که با اسامی دیگر مثل متیل‌آلدهید، متیلن‌اکسید و متیلن‌گلایکول شناخته می‌شود. فرمالدهید در دمای اتاق به شکل گاز می‌باشد. این ماده به شکل محلول برای نگه‌داری از گونه‌های بیولوژیکی و نیز به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود.

پارافرمالدهید در بدن انسان‌ها و حیوانات به شکل طبیعی تولید می‌شود. این ماده برای تولید برخی اسیدهای آمینه لازم بوده و نقش ساختاری در پروتئین‌های بدن ایفا می‌کند. فرمالدهید به شکل طبیعی در میوه‌هایی مانند سیب، گلابی و بعضی از انواع سبزیجات وجود دارد.

انحلال‌پذیری پارافرمالدئید در آب کم است و به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و آنتی‌سپتیک به‌کار می‌رود. این ماده در هر شکلی می‌تواند برای بدن خطرناک باشد، زیرا سمی و فرار بوده و دارای خاصیت سرطان‌زایی بالقوه است.

کاربردهای پارافرمالدهید:

از آنجا که پارافرمالدهید اساساً یک فرم فشرده فرمالدهید است، دارای ویژگی‌های مشابه، اما با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی است. از این ماده شیمیایی می‌توان در صنعت، علوم پزشکی و آزمایشگاهی و نیز در تولید مواد شوینده و بهداشتی استفاده نمود.

کاربرد ماده پارافرمالدهید در صنایع:

  • به عنوان استریل‌کننده و ضدعفونی‌کننده در محصولات پزشکی و شوینده‌ها
  • به عنوان منبع غنی از فرمالدهید در تولید طیف گسترده‌ای از رزین‌های ترموسیت
  • ضدعفونی‌کننده، قارچ‌کش در صنعت نفت و پالایش آن
  • تخمیر کننده نشاسته در صنعت حفاری چاه نفت
  • جلوگیری از رشد جلبک‌ها در صنایع قند و شکر
  • استفاده به عنوان ترموپلاستیک
  • پارافرمالدهید یک جایگزین فرمالدئید آبی برای تولید رزین، ملامین، فنل
  • استفاده در تولید نئوپان، تخته سه‌لا و مبلمان در صنعت چوب
  • استفاده در رزین‌ها به عنوان پودر ریخته‌گری
  • استفاده به عنوان رزین در صنعت کاغذ و منسوجات کاغذی
  • استفاده به عنوان خشک‌کن در صنعت رنگ
  • به عنوان پوشش عایق قطعات الکترونیکی
  • استفاده در صنایع مواد غذایی، آشامیدنی، محصولات آرایشی، بهداشتی و زیبایی به عنوان ضدعفونی‌کننده

تولید فرمالدئید:

حال که با کاربردهای بسیار گسترده‌ی این ماده‌ی ارزشمند شیمیایی آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می‌توان پارافرمالدئید را تهیه کرد. پارافرمالدهید با فرمول شیمیایی CxHyOz، فرم جامد نامحدود فرمالدهید، یک واکنش بسیار مفید در واکنش‌های آلی کلاسیک است.

برای تهیه پارافرمالدهید 4 درصد، ml 800 PBS 1X را در بشر ریخته و روی هم‌زن زیر هود تهویه قرار می‌دهیم. محلول را تا دمای 60 درجه حرارت می‌دهیم. مواقب باشید که محلول نجوشد. 40 گرم پودر پارافرمالدهید را به PBS حرارت دیده اضافه کنید. پودر به سرعت در محلول حل نخواهد شد. با اضافه‌کردن یک قرص هیدروکسید سدیم به وسیله پیپت محلول را شفاف کنید.

هنگامی که پارافرمالدهید حل شد، محلول باید خنک شده و فیلتر شود. محلول را با PBS 1X به یک لیتر برسانید. PH را دوباره بررسی کنید و با اضافه‌کردن مقدار بسیار کمی اسید هیدروکلریک رقیق آن را به 6.9 برسانید. (گفته می‌شود اگر محلول اسیدی بود با اضافه‌کردن مقادیر کمی قلیا PH را تنظیم کنید.) این محلول را می‌توان در دمای 2 تا 8 درجه تا یک ماه نگه داشت.

سایت فروش مواد شیمیایی

بسته‌بندی و نگه‌داری:

در محل خشک، سرد و تهویه خوب نگه دارید. امکان تبادل هوا و تهویه هوا در اتاق‌های کار را فراهم کنید. هنگامی که کانتینر حمل و نقل باز می‌شود، میزان تماس فرمالدئید ممکن است بلافاصله بالا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست