فروش گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید یک ماده طبیعی است که هنگام استفاده در محصولات مراقبت از پوست، از جوان‌سازی تا مرطوب‌کننده، مزایای بسیاری برای پوست ایجاد می‌کند. در حالت خام خود، پودری است که از بلورهای بی‌رنگ تشکیل‌شده و عطر و بوی ندارد.

گلیکولیک اسید یک اسید 2 هیدروکسی مونوکاروکسیلیک اسید است که در آن گروه متیل هیدروکسیلیک اسید استیک است. این یک اسید 2 هیدروکسی مونوکاروکسیلیک اسید و یک الکل اولیه است. از اسید استیک ناشی می‌شود. این یک اسید ملتحمه یک گلیکولات است. گلیکولیک‌اسید (یا اسید هیدروکسی استیک) کوچک‌ترین اسید آلفا هیدروکسی (AHA) است. این ماده کریستالی بی‌رنگ، بی‌بو و بدون رطوبت در آب بسیار محلول است.

گلیکولیک‌ اسید به دلیل فواید زیادی که برای پوست دارد، یک روش درمانی فوق‌العاده محبوب است. این ماده خاصیت تقویت‌کننده پوست را دارد، بنابراین اغلب در محصولات ضد پیری استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند به یک‌دست شدن چین و ‌چروک‌های ریز کمک کند و باعث بهبود سطح و کیفیت پوست شود. همچنین باعث جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود و به تقویت سطح هیدراتاسیون کمک می‌کند.

خرید گلیکولیک اسید
خرید گلیکولیک اسید صنعتی

این مقاله نگاه دقیق‌تری به اسید گلیکولیک دارد و چگونه می‌تواند به پوست شما کمک کند. همچنین شامل نکاتی در مورد نحوه انتخاب محصول مناسب برای شما و نحوه استفاده ایمن از آن است.

ویژگی‌های و کاربردهای گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید به دلیل قابلیت عالی در نفوذ به پوست، اغلب در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده ممکن است باعث کاهش چین و چروک، زخم آکنه و افزایش فشار خون شود و بسیاری از بیماری‌های پوستی از جمله کراتوز اکتینیک، هایپرکراتوز و کراتوز سبورئیک را بهبود بخشد.

از آنجا که یک لایه‌بردار مؤثر است، استفاده از این ماده به طور مرتب می‌تواند به روشن‌تر شدن چهره کمک کند. این خاصیت لکه‌ دار کننده است که آن را نیز به عنوان یک پیشگیری مؤثر در برابر موهای رشد یافته تبدیل می‌کند. اگر منافذ زیادی دارید، این ماده می‌تواند به کوچک‌تر شدن آن کمک کند.

محصولاتی که دارای اسید گلیکولیک در درصد غلظت هستند و همچنین pH مانند SkinMedica دارند. محصولی با اسید گلیکولیک خالص با غلظت کمتر بسیار مؤثرتر از کالاهایی است که آن را به همراه سایر مواد تشکیل‌دهنده شامل می‌شود. 

نحوه عملکرد اسید گلیکولیک

گلیکولیک اسید دارای کوچکترین مولکول ها در بین تمام AHA ها است. این به اسید گلیکولیک اجازه می دهد تا جذب پوست شود و حتی بهتر از سایر AHA ها آن را لایه برداری کند.اسید گلیکولیک با سرعت بخشیدن به گردش سلولی عمل می کند. به عبارت دیگر، پیوندهایی را که سلول های پوست را در کنار هم نگه می دارند، حل می کند. در واقع، پوست شما می‌تواند سلول‌های مرده پوست را سریع‌تر از خود دفع کند.

اسید گلیکولیک پوست شما را نیز تحریک می کند تا کلاژن بیشتری بسازد. کلاژن پروتئینی است که پوست را سفت، حجیم و الاستیک می کند. همچنین به استخوان ها و بافت های همبند شما استحکام می بخشد.پوست شما با افزایش سن، کلاژن کمتری تولید می کند. کلاژن همچنین زمانی که شما زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانید از بین می رود. استفاده روزانه از اسید گلیکولیک می تواند به جلوگیری از تجزیه کلاژن کمک کند.

چه کاری برای پوست شما انجام می دهد

گلیکولیک اسید به دلایل زیادی یک درمان بسیار محبوب است، از جمله:

  • ضد پیری: چین و چروک های ریز را صاف می کند و رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد.
  • آبرسانی: پوست را حجیم می کند و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.
  • آسیب ناشی از نور خورشید: لکه های تیره ناشی از آسیب خورشید را محو می کند و از کلاژن در برابر نور خورشید محافظت می کند.
  • رنگ صورت: با استفاده منظم پوست را روشن می کند.
  • لایه برداری: از رشد موهای درونی جلوگیری می کند و با کمک به پوست در ریختن سلول های مرده پوست، منافذ را کوچکتر نشان می دهد.
  • آکنه: منافذ را تمیز می کند تا از ایجاد کومدون، جوش های سرسیاه و جوش های ملتهب جلوگیری کند.
خرید گلیکولیک اسید
فروش گلیکولیک اسید

اگرچه بسیاری از منابع ادعا می کنند که اسید گلیکولیک از شر جای زخم خلاص می شود، این چیزی است که به سادگی نمی تواند انجام دهد. اسید گلیکولیک می تواند لکه های تیره به جا مانده از آکنه یا سایر زخم ها را روشن کند. همچنین ممکن است ظاهر اسکارهای برجسته و زخم‌های حفره‌دار را نرم کند، اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود.

اسید گلیکولیک از مولکول های ریز تشکیل شده است که پوست به خوبی آن ها را جذب می کند. از کلاژن محافظت می کند و به پوست شما کمک می کند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد. این فرآیند پوست شما را صاف و روشن می کند، منافذ شما را تمیز نگه می دارد و از رشد موهای درونی و آکنه جلوگیری می کند.

انتخاب درمان مناسب پوست

درمان با اسید گلیکولیک که انتخاب می کنید بستگی زیادی به نوع پوست شما و اهداف نهایی شما دارد. محصولات OTC با اسید گلیکولیک ممکن است برای داشتن پوستی روشن تر و سالم تر کافی باشد. همچنین ممکن است برای جلوگیری از جوش و کاهش خطوط ریز بدون نیاز به لایه برداری حرفه ای قوی تر کافی باشند.

اگر می خواهید مشکل پوستی خاصی را درمان کنید، لایه برداری های حرفه ای پوست گزینه خوبی هستند. به عنوان مثال، لایه برداری حرفه ای می تواند به آسیب های ناشی از نور خورشید، لکه های تیره، آکنه یا چین و چروک های عمیق تر کمک کند. آنها نتایج بهتری را سریعتر به شما می دهند. اما از آنجایی که این لایه بردارها حاوی درصد بیشتری از اسید گلیکولیک هستند، خطر تحریک بیشتری را به همراه دارند.

هنگام انتخاب هر نوع درمان با اسید گلیکولیک، درصد گلیکولیک اسید موجود در آن تنها یک عامل است که باید به آن فکر کنید. PH محصول دیگری است. هرچه یک محصول اسیدی تر باشد، با وجود میزان اسید گلیکولیک موجود در آن، قوی تر و موثرتر روی پوست شما خواهد بود.

البته اکثر محصولات مراقبت از پوست فقط درصد اسید گلیکولیک استفاده شده را فهرست می کنند. آنها مجبور نیستند PH را لیست کنند، که مقایسه محصولات را کمی سخت تر می کند.

نحوه استفاده ایمن از اسید گلیکولیک

به طور کلی اسید گلیکولیک برای پوست شما بسیار بی خطر است و به خوبی عمل می کند. با این حال، برای ایمن نگه داشتن پوست خود، چند نکته وجود دارد که قبل از استفاده از اسید گلیکولیک باید بدانید.

قبل از هر چیز، هر زمان که از درمان های اسید گلیکولیک استفاده می کنید، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. مانند تمام AHA ها، اسید گلیکولیک می تواند پوست شما را نسبت به خورشید حساس تر کند. شما نمی خواهید تمام خوبی هایی که اسید گلیکولیک خود انجام می دهد را خنثی کنید، و همچنین نمی خواهید در نهایت دچار آفتاب سوختگی شوید.

اجازه دهید پوستتان به اسید گلیکولیک عادت کند. اگر از یک محصول OTC استفاده می کنید، با استفاده از آن فقط سه بار در هفته به مدت یک هفته یا بیشتر شروع کنید. اگر پوست شما قرمز یا تحریک نشده است، سعی کنید چهار بار در هفته به مدت یک یا دو هفته از آن استفاده کنید.

این روش را به آرامی افزایش دهید تا زمانی که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید. اگر در هر زمانی پوست شما تحریک شد، قبل از تلاش مجدد به پوست خود استراحت دهید.

برای لایه برداری در مطب یا سالن، احتمالاً با مقدار کمتری گلیکولیک اسید شروع کنید. اگر پوست شما به خوبی آن را تحمل کند، به احتمال زیاد برای لایه برداری های بعدی، قدرت های بالاتری خواهید داشت.ممکن است بعد از چند درمان اول پوست شما کمی زبر شود. این طبیعی است و فقط به این معنی است که اسید گلیکولیک کار می کند. مگر اینکه پوست شما تحریک شده باشد، به استفاده از محصول اسید گلیکولیک خود ادامه دهید. شما باید کم کم شروع به دیدن پوستی صاف تر و سالم تر کنید.

اگر در حال حاضر از رتینوئیدهای موضعی مانند رتین-A (ترتینوئین) یا دیفرین (آداپالن)، آکوتان (ایزوترتینوئین) یا هر محصولی که به سرعت پوست را لایه برداری می کند، از اسید گلیکولیک، حتی محصولات OTC استفاده نکنید.

مهمتر از همه، اگر تحت نظر یک متخصص پوست هستید، قبل از استفاده از هر محصول اسید گلیکولیک یا انجام لایه برداری، مطمئن شوید که او را تایید کرده اید.

فواید گلیکولیک اسید

وقتی اسید گلیکولیک روی پوست استفاده می شود، پیوندهای بین لایه بیرونی سلول های پوست، از جمله سلول های مرده پوست، و لایه سلولی بعدی پوست را می شکند. این یک اثر لایه برداری ایجاد می کند که می تواند پوست را صاف تر و یکدست تر نشان دهد.

برای افراد مبتلا به آکنه، مزیت اسید گلیکولیک این است که لایه برداری منجر به ایجاد ضایعات کمتری می شود که منافذ را مسدود می کند. این شامل سلول های مرده پوست و چربی است. با بسته شدن کمتر منافذ، پوست می تواند پاک شود و معمولاً جوش های کمتری خواهید داشت.

خرید گلیکولیک اسید
فروش گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید همچنین می تواند بر سد بیرونی پوست تأثیر بگذارد و به آن کمک می کند به جای خشک کردن پوست، رطوبت را حفظ کند. این یک مزیت برای پوست مستعد آکنه است، زیرا بسیاری از عوامل ضد آکنه موضعی دیگر، مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید، خشک می شوند.

تحقیقات انجام شده در سال 2018 نشان داد که اسید گلیکولیک دارای فعالیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است، که می تواند به بهبود ظاهر پوست شما در هنگام بروز آکنه نیز کمک کند. اسید گلیکولیک همچنین می تواند با تحریک رشد کلاژن پوست را ضخیم کند.

منابع گلیکولیک اسید

اسیدها در پنج نوع مختلف عرضه می‌شوند:

گلیکولیک اسید، رایج‌ترین آلفا هیدروکسی اسید است که به دلیل داشتن اعتبار آن به عنوان یکی از ایمن‌ترین و مؤثرترین آن‌ها شناخته شده است. مولکول‌های آن کوچک‌ترین در میان AHAها هستند، بنابراین می‌تواند به پوست بهتر نفوذ کرده و به سرعت جذب شود. این عمل با از بین‌بردن پیوندهای بین سلول‌های قدیمی پوست انجام می‌شود و آن‌ها را آزاد می‌کند تا از بین بروند. این ممکن است ترسناک و ضد تولید به نظر برسد، اما در واقع کاملاً سودمند است.

AHA ها اسیدهای طبیعی هستند که از گیاهان به دست می آیند. آنها از مولکول های ریز تشکیل شده اند که جذب پوست شما بسیار آسان است. این باعث می شود آنها برای صاف کردن خطوط ریز، بهبود بافت پوست و سایر کاربردهای ضد پیری ایده آل باشند.

فواید پوستی گلیکولیک اسید اکسید کننده است، به این معنی که با خیال راحت لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. به این ترتیب، به سرعت‌بخشیدن به روند تجدید پوست شما کمک می‌کند، و در صورت استفاده معمول، پوست تازه و جدید را به طور مرتب روی سطح خود قرار می‌دهد. با درخشش ناشی از افزایش گردش خون و گردش سریع‌تر سلول ‌می‌تواند کمک کند پوست شما جوان‌تر به نظر برسد.

گلیکولیک اسید در مقابل سایر اسیدها

اسید گلیکولیک تنها اسید موجود در شهر نیست. چندین AHA و اسیدهای طبیعی دیگر نیز وجود دارد که سازندگان در محصولات خود از آنها استفاده می کنند. در اینجا نگاهی به آنها داریم.

فروش اسید هیالورونیک

هیالورونیک اسید همان چیزی است که پزشکان آن را مرطوب کننده می نامند. این اسید آب را به بیرونی ترین لایه های پوست جذب می کند تا به آن ها کمک کند هیدراته تر به نظر برسند.این اسید مانند گلیکولیک اسید لایه بردار نیست. در عوض، برای بهبود نرمی پوست استفاده می شود.

فروش اسید لاکتیک

اسید لاکتیک یک AHA طبیعی ساخته شده از اسیدهایی است که شیر هنگام ترش کردن تولید می کند. این اسید مانند اسید گلیکولیک عمل می کند، زیرا با از بین بردن پیوند با سلول های مرده پوست باعث لایه برداری می شود.مولکول های اسید لاکتیک به کوچکی اسید گلیکولیک نیستند. بنابراین، ممکن است به خوبی گلیکولیک اسید به پوست نفوذ نکند.

با این حال، بر اساس تحقیقات منبع معتبر، اسید لاکتیک معمولا کمتر از اسید گلیکولیک برای پوست تحریک می‌شود. اگر پوست حساس تری دارید، اسید لاکتیک ممکن است لایه بردار برای شما باشد.

فروش اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک بتا هیدروکسی اسید (BHA) است که تولید کنندگان لوازم آرایشی از پوست درخت برداشت می کنند.

تفاوت بین BHA ها و AHA ها در روغن و آب است.AHA ها منبع قابل اعتماد محلول در آب هستند، بنابراین در صورت احساس سوزش یا ناراحتی هنگام استفاده، آب می تواند آنها را خنثی کند. BHA ها محلول در روغن هستند. در نتیجه، آنها می توانند به داخل منافذ پر از روغن نفوذ کنند تا تجمع را کاهش دهند.

اسید سالیسیلیک به ویژه بر روی پوست های بسیار چرب و زمانی که علاوه بر جوش های آکنه دارای دانه های سرسیاه نیز هستید، موثر است. هم گلیکولیک و هم اسید سالیسیلیک می توانند برای مبارزه با آکنه موثر باشند.

آیا استفاده روزانه از گلیکولیک اسید بی خطر است

در ابتدا نه. اسید گلیکولیک می تواند پوست شما را تحریک کند و ممکن است مدتی طول بکشد تا پوست شما به آن عادت کند.با استفاده از آن سه بار در هفته شروع کنید. اگر پوست شما قرمز یا تحریک نشده است، آن را چهار بار در هفته بعد استفاده کنید. به آرامی تعداد روزهای استفاده از گلیکولیک اسید را افزایش دهید زیرا پوست شما شروع به تحمل آن می کند.اگر پوست شما در هر زمان شروع به تحریک کرد، از مصرف اسید گلیکولیک استراحت کنید تا قرمزی و سوزش برطرف شود.

گلیکولیک اسید با صورت شما چه می کند

اسید گلیکولیک برای لایه برداری پوست، سرعت بخشیدن به گردش سلولی و افزایش تولید کلاژن عمل می کند. اسید گلیکولیک به پاکسازی منافذ، صاف کردن چین و چروک های ریز، بهبود رنگ پوست، محو شدن لکه های تیره و آسیب های ناشی از نور خورشید و آبرسانی به پوست برای ظاهری جوان تر کمک می کند.

آیا گلیکولیک اسید زخم را درمان می کند

خیر. علیرغم ادعاهای بازاریابی، هیچ مدرک علمی برای حمایت از استفاده از اسید گلیکولیک برای از بین بردن جای زخم وجود ندارد. اسید گلیکولیک ممکن است به نرم شدن ظاهر اسکارها کمک کند، اما آنها را از بین نمی برد.

آیا گلیکولیک اسید یک درمان خوب برای آکنه است

اسید گلیکولیک نمونه ای از اسیدهای ضد آکنه است. این آلفا هیدروکسی اسید (AHA) از نیشکر مشتق شده است و می تواند به افرادی که جوش های مکرر یا سایر مشکلات پوستی دارند کمک کند.

اثرات جانبی

اسید گلیکولیک برای همه مناسب نیست.واکنش های رایج به گلیکولیک اسید عبارتند از:

  • ورم
  • خارش
  • احساس سوزش

افرادی که دارای انواع پوست خشک یا حساس هستند ممکن است گلیکولیک اسید را برای پوستشان بیش از حد تحریک کننده بدانند.علاوه بر این نگرانی ها، برخی از افراد هنگام استفاده از اسید گلیکولیک متوجه می شوند که نسبت به خورشید حساس تر هستند. استفاده از ضد آفتاب روزانه می تواند به کاهش خطرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کند.

ایمنی و اقدامات احتیاطی

اگر رنگ پوست تیره‌تری دارید، با متخصص پوست خود در مورد گلیکولیک اسید و بهترین کاربردها برای خود صحبت کنید.اکثر مردم می توانند با خیال راحت از اسید گلیکولیک استفاده کنند. با این حال، گاهی اوقات اسید می تواند رنگ پوست تیره تر را تحریک کند و باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب یا لکه های تیره شود.

استفاده از غلظت های کمتر و خودداری از استفاده بیش از حد از محصولات حاوی گلیکولیک اسید اغلب می تواند این خطر را کاهش دهد.میزان لایه برداری اسید گلیکولیک معمولاً به غلظت آن بستگی دارد.به عنوان مثال، یک محلول اسید گلیکولیک 1 درصد بر سطح pH سه لایه پوست تأثیر می گذارد، در حالی که یک محلول 10 درصدی می تواند به 10 تا 20 لایه نفوذ کند.

این بدان معنا نیست که بیشتر بهتر است (اینطور نیست). درصد کمتر می تواند کمتر تحریک کننده و دوستدار پوست باشد. ممکن است آماده‌سازی‌های موضعی را پیدا کنید که از 1 تا 10 درصد متغیر است (معمولاً فقط برای درمان‌های لکه‌ای یا لایه‌برداری با شستشو استفاده می‌شود).

منابعی در اینترنت وجود دارند که درصدهای بالاتری از گلیکولیک اسید را می‌فروشند، گاهی اوقات تا 30 یا 40 درصد. اینها لایه بردارهای درجه پزشکی هستند و نباید بدون نظارت متخصص پوست از آنها استفاده کنید.یک متخصص پوست می داند که لایه برداری چه مدت باید روی پوست بماند و آیا در وهله اول برای پوست شما مناسب است یا خیر.

فروش گلیکولیک اسید صنعتی

گلیکولیک اسید به صورت پک ۲۵ کیلوگرمی در انبار تهران و اصفهان آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد.شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول گلیکولیک اسید مورد نیاز را بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

منبع:https://www.verywellhealth.com/glycolic-acid-15774

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست