فروش بیسفنول A

خرید بیسفنول آ

می توانید بیسفنول آ را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از ما خریداری کنید. شرکت ما وارد کننده و تامین کننده بیسفنول A (BPA) در ایران است. مشخصات، ویژگی ها را بررسی کنید و با ما در تماس باشید.

قیمت بیسفنول آ

جهت استعلام قیمت بیسفنول A

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

به انگلیسی Bisphenol A
شناسه محصول
80-05-7
فرمول شیمیایی C15h16o2
جرم مولی 228.29 g/mol
دانسیته 1.195
شکل ظاهری کریستال سفید
خلوص
99%
نقطه ذوب 158-159 °c
دمای جوش 220 درجه سانتیگراد
کاربرد  یک ماده خام شیمیایی آلی مهم است که در صنعت برای سنتز موادی مانند پلی کربنات (PC) و رزین های اپوکسی استفاده می شود.
بسته بندی⭐ کیسه 25 کیلویی
تولیدکننده چین
محل تحویل ⭐ تهران – اصفهان
بیسفنول آ قیمت ⭐ استعلام تلفنی 📞

بیـسفنول A چیست؟

بیسفنول A که معمولاً BPA نامیده می‌شود یک ترکیب ارگانیک با دو گروه کاربردی فنول است. بیسفنول A (BPA) یک ماده شیمیایی است که در پوشش برخی از بسته بندی های مواد غذایی و نوشیدنی برای محافظت از مواد غذایی در برابر آلودگی و افزایش عمر مفید استفاده می شود. همچنین در محصولات غیر خوراکی استفاده می شود. BPA در پلاستیک پلی‌کربنات و رزین‌های اپوکسی یافت می‌شود. پلاستیک پلی‌کربنات اغلب در ظروفی ذخیره می‌شود که مواد غذایی و نوشیدنی‌ها مانند بطری‌های آب را ذخیره می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در سایر کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار گیرند.

رزین‌های اپوکسی برای پوشاندن داخل محصولات فلزی از جمله قوطی‌های غذایی، تاپس‌های بطری و خطوط تأمین آب استفاده می‌شود. برخی از مصالح ساختمانی و کامپوزیت‌های دندانی نیز ممکن است حاوی BPA باشند. 

بیسفنول A نوعی ترکیب آلی و هم‌چنین افزودنی پلیمری مهم است که در سنتز پلی استرها، پلی سولفون‌ها و کتون‌های پلی اتر از آن استفاده می‌شود. شکل ظاهری این ترکیب، به صورت جامد سفید رنگ و یا بی رنگ است. فرمول شیمیایی بیس فنول آ، C15H16O2 است. این محصول شیمیایی و صنعتی، هم‌چنین بویی مشابه با بوی ترکیبات فنولیک دارد. از طرف دیگر، این ماده صنعتی، دارای فشار بخار کم است و در آب، تا حدودی قابلیت حل شدن دارد.

ساختار بیسفنول a

ساختار بیسفنول a
ساختار بیسفنول a

تولید بیسفنول A

از واکنش تراکمی استون با دو فنول هم ارز، بیسفنول A به دست می‌آید. این واکنش را با یک اسید قوی مانند هیدروکلریک اسید یا یک رزین پلی استایرن سولفونه کاتالیز می‌کنند. پس از واکنش و بازیابی اسید و فنل، BPA با آب شسته می‌شود، با هیدروکسید کلسیم خنثی و در خلا تقطیر می‌شود. در صنایع برای تولید این ماده مقادیر فنول زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تراکم به طور کامل حاصل شود.

کاربرد بیـسفنول A

پلاستیک پلی‌کربنات دارای کاربردهای فراوانی از قبیل استفاده از بسته‌بندی‌های مواد غذایی و نوشیدنی مانند بطری آب و نوزاد، دیسک‌های فشرده، تجهیزات ایمنی مقاوم در برابر ضربه و وسایل پزشکی است که BPA در آن یافت می‌شود. بیسفنول A یک ماده شیمیایی صنعتی است که برای ساختن پلاستیک پلی‌کربنات و رزین‌اپوکسی استفاده می‌شود که هر دو در کاربردهای بی‌شماری استفاده می‌شوند که زندگی ما را ساده‌تر، سالم‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

قوطی‌های غذایی و سایر ظروف فلزی اغلب با پوشش‌های اپوکسی رزین ساخته شده با BPA برای جلوگیری از تماس مستقیم مواد غذایی با فلز، که به محافظت از مواد غذایی از آلودگی و فساد کمک می‌کند، پوشش داده شده است.

رزین‌های اپوکسی با کارایی بالا برای ساخت:

  • هواپیما
  • اتومبیل
  • دوچرخه
  • قایق
  • باشگاه‌های گلف
  • اسکی و اسنوبوردها

استفاده می‌شود و موجب  دوام و انعطاف‌پذیری است. کف‌پوش‌های مقاوم زینتی مانند کف‌پوش Terrazzo، کف‌پوش تراشه و کف‌پوش رنگی از رزین آپوکسی ساخته شده است.

کاربرد بیسفنول A در ساخت رزین‌های اپوکسی

یکی از موارد کاربرد بیسفنول A در تولید انواع رزین‌های اپوکسی است. این رزین‌ها به عنوان پوشش‌های داخلی قوطی‌های کنسرو و همچنین سایر مواد غذایی به کار برده می‌شوند و موجب می‌شوند تا قوطی مواد غذایی، زنگ نزد و دچار خوردگی نشود. رزین‌های اپوکسی تولید شده از بیسفنول A، دارای کارایی‌های بسیار زیادی هستند و به طور معمول از آن‌ها در ساخت هواپیما، اتومبیل، دوچرخه، قایق، باشگاه‌های گلف، اسنوبردها و… استفاده می‌شود. چراکه این محصولات، دوام قابل توجهی دارند و از طرف دیگر، انعطاف پذیرند. مقاومت بسیار بالا نیز از دیگر ویژگی‌های این رزین‌ها به شمار می‌رود.

بیسفنول آ در مواد غذایی

استفاده از بیسفنول A در لاک ها و پوشش هایی که برای تماس با مواد غذایی در نظر گرفته شده است تأثیر می گذارد و مقررات زیر درباره استفاده از آن وضع شد.

  • BPA از مواد و اقلام پلاستیکی نباید از حد خاص 0.05 میلی گرم BPA به ازای هر کیلوگرم غذا (mg/kg) تجاوز کند. BPA نباید در ساخت بطری های تغذیه ای پلی کربنات برای نوزادان استفاده شود و نباید در ساخت فنجان های پلی کربنات یا بطری های تغذیه ای برای نوزادان و کودکان خردسال در نظر گرفته شده اند استفاده شود.
  • BPA از لاک ها و پوشش های اعمال شده روی مواد یا اجناس نباید از حد خاص 0.05 میلی گرم BPA به ازای هر کیلوگرم غذا (mg/kg) و مهاجرت BPA از لاک ها یا پوشش های اعمال شده بر روی مواد و اقلامی که به طور خاص در نظر گرفته شده اند تجاوز کند. 

برخی تحقیقات نشان داده اند که BPA می تواند از ظروف ساخته شده با BPA به غذا یا نوشیدنی ها نفوذ کند. قرار گرفتن در معرض BPA به دلیل اثرات احتمالی سلامتی بر روی مغز و غده پروستات جنین، نوزادان و کودکان نگران کننده است. همچنین می تواند بر رفتار کودکان تأثیر بگذارد. تحقیقات بیشتر ارتباط احتمالی بین BPA و افزایش فشار خون، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد.

با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) گفته است که BPA در سطوح بسیار پایینی که در برخی غذاها وجود دارد، ایمن است. این ارزیابی بر اساس بررسی صدها مطالعه انجام شده است. FDA به نظارت بر تحقیقات ادامه می دهد.

اگر در مورد BPA نگران هستید، می توانید اقداماتی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض خود انجام دهید.

آیا استفاده از بیسفنول A خطرناک است؟

بر سر مضر و خطرناک بودن این ماده اختلاف نظر وجود دارد. برخی از محققین بر این باور هستند که این ماده بی‌خطر است و برخی دیگر نظر متفاوتی دارند و سعی می‌کنند استفاده از این ماده را ممنوع کنند. در حال حاضر در اتحادیه اروپا، کانادا، چین و مالزی استفاده از این ماده را در بسیاری از محصولات، به ویژه محصولاتی که برای کودکان و نوزادان تهیه می‌شود، را محدود کرده‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2014 با انتشار گزارشی میزان مصرف مجاز این ماده را در طول روز 23 میکروگرم در هر پوند از وزن بدن، اعلام کرد. برخی از ایالت‌های آمریکا به دنبال ممنوع کردن این ماده هستند اما تا کنون هیچ مقرراتی از سوی فدرال برای این کار وضع نشده است.

مضرات بیسفنول A

دانشمندان معتقدند که این ترکیب قابلیت ایجاد مسمومیت و سرطان‌زایی را دارد و همچنین می‌تواند سیستم تنفسی را تحریک کند. قرار گرفتن در معرض این ترکیب می‌تواند روی مغر جنین، نوزادان و کودکان تاثیر گذار باشد؛ علاوه بر آن می‌تواند روی رفتار کودکان نیز اثر داشته باشد.

این ترکیب بر روی کاغذها و رسیدهای بانکی وجود دارد و می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.  تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده در بدن حسابداران و صندوق‌داران بیشتر از سایر گروه‌های شغلی وجود دارد. به همین دلیل دانشمندان توصیه می‌کنند که از نگهداری این رسیدها خودداری کنید، زیرا متن چاپی روی این کاغذها به مرور پاک و وارد هوا می‌شوند و از طریق تنفس وارد خون می‌شود و به عقیده‌ی دانشمندان می‌تواند در بروز سرطان خون تاثیرگذار باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده این ترکیب می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در محیط زیست نیز بشود. تحقیقات نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند بر تولید مثل گونه‌های مختلف جانوری تاثیرگذار باشد و منجر به اختلالات ژنتیکی شود.

بیسفنول A را از کجا بخریم؟

شرکت پیشگامان شیمی با بیش از 20 سال سابقه خرید و فروش مواد شیمیایی، یکی از شرکت‌های معتبر در ایران است. جهت سفارش بیسفنول A می‌تواند با واحد فروش شرکت تماس حاصل کنید و از قیمت و نحوه‌ی سفارش محصول مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید و نسبت به سفارش این محصول اقدام نمایید.

جهت اطلاع از قیمت و نحوه سفارش بیسفنول A با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

شماره‌های تماس : ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲ – ۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷

فروش بیسفنول a

فروش بیسفنول آ صنعتی در این مجموعه با قیمتی رقابتی صورت می گیرد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول بیسفنول A مورد نیاز را با بالاترین کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست