خرید بیوتین

ویتامین بیوتین

ویتامین بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B و یک ماده مغذی ضروری است که به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد و به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است. این ویتامین محلول در آب عامل پنج کاربوکسیلاز (پروپیونیل-کوآ کربوکسیلاز، پیرووات کربوکسیلاز، متیل کرونتیل-کوآ کربوکسیلاز [MCC]، استیل-کوآ کربوکسیلاز 1 و استیل-کوآ کربوکسیلاز 2) است که مراحل مهم در متابولیسم چربی، اسیدها، گلوکز و اسیدهای آمینه را کاتالیز می‌کند. ویتامین بیوتین همچنین در اصلاحات هیستون، تنظیم ژن (با اصلاح فعالیت فاکتورهای رونویسی) و سیگنالینگ سلولی نقش اساسی دارد.

جهت استعلام قیمت ویتامین بیوتین

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

بیشتر بیوتین موجود در غذاها به پروتئین متصل است، اگرچه برخی از بیوتین‌های موجود در رژیم غذایی به شکل آزاد است. پروتئازها و پپتیدازهای دستگاه گوارش فرم‌های متصل به پروتئین بیوتین بلعیده شده را به بیوسیتین و بیوتین-الیگوپپتیدها تجزیه می‌کنند که تحت پردازش بیشتر توسط بیوتینیداز، یک آنزیم، در لومن روده قرار می‌گیرد تا بیوتین آزاد شود.

بیوتین آزاد سپس در روده کوچک جذب و بیشتر بیوتین در کبد ذخیره می‌شود. این ویتامین بخشی از خانواده ویتامین B نیز محسوب می‌شود که بدن قادر به ذخیره آن نمی‌باشد. به عنوان ویتامین H شناخته شده است. همچنین نقش مهمی در سلامت موها، پوست و ناخن‌ها را ایفا می‌کند.

فروش ویتامین بیوتین

منابع ویتامین بیوتین

احتمالاً در حال حاضر مقدار روزانه توصیه شده از بیوتین را از مواد غذایی که می‌خورید دریافت می‌کنید. اما اگر می‌خواهید میزان مصرف خود را افزایش دهید، می‌توانید غذاهای غنی از ویتامین بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

این غذاها شامل موارد زیر است:

  • گوشت ارگانیک، مانند کبد یا کلیه
  • زرده تخم‌مرغ
  • آجیل( بادام، بادام‌زمینی و گردو )
  • سویا و سایر حبوبات
  • غلات کامل
  • موز
  • گل كلم
  • قارچ

گرما می‌تواند اثر بخشی ویتامین بیوتین را کاهش دهد. بنابراین این غذاها باید خام مورد استفاده قرار گیرند. مقدار بیوتین می‌تواند در انواع غذاها متفاوت باشد، بنابراین اطلاعات تغذیه‌ای را بخوانید. این می‌تواند به شما در انتخاب اقلام با بیشترین میزان بیوتین کمک کند.

فروش ویتامین بیوتین

کاربرد ویتامین بیوتین:

بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که از سوخت و ساز بدن سالم حمایت می‌کند. ویتامین بیوتین غلظت گلوکز از کربوهیدرات‌ها را به انرژی برای بدن تبدیل می‌کند و اسیدهای آمینه را در انجام فعالیت‌های طبیعی بدن تبدیل می‌کند.

  • التهاب را کاهش می‌دهد.
  • باعث بهبود عملکرد شناختی می‌شود.
  • کمک به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت.
  • افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش LDL کلسترول بد.
  • ویتامین بیوتین در دوران بارداری و تغذیه با شیر مادر مهم است.
  • بیوتین اغلب با افزایش رشد مو و موهای سالم و قوی‌تر همراه است.
  • بیوتین یک ویتامین B است که نقش کلیدی در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین دارد.

میزان مصرف‌ بیوتین

توصیه‌های مصرف ویتامین بیوتین و سایر مواد مغذی در منابع مرجع غذایی (DRIs) تهیه شده توسط هیئت غذایی و تغذیه (FNB) در آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی ارائه شده است. DRI اصطلاح عمومی مجموعه‌ای از مقادیر مرجع است که برای برنامه ریزی و ارزیابی میزان جذب مواد مغذی در افراد سالم استفاده می‌شود. این مقادیر که از نظر سن و جنس متفاوت هستند، شامل موارد زیر است:

میزان مجاز رژیم غذایی (RDA): میزان متوسط ​​مصرف روزانه برای تأمین نیازهای مغذی تقریباً همه افراد سالم (97٪ – 98٪) کافی است. اغلب برای برنامه ریزی رژیم‌های غذایی مناسب برای افراد استفاده می‌شود.

مصرف کافی (AI): مصرف در این سطح برای اطمینان از کافی بودن تغذیه فرض می‌شود. وقتی مدارک کافی برای ایجاد RDA کافی نباشد، ایجاد شده است.

میانگین مورد نیاز تخمینی (EAR): میزان متوسط ​​دریافتی روزانه برای برآوردن نیازهای 50٪ افراد سالم تخمین زده می‌شود. معمولاً برای ارزیابی میزان جذب مواد مغذی گروهی از افراد و برنامه ریزی رژیم‌های غذایی مناسب برای آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند برای ارزیابی میزان جذب مواد مغذی افراد مورد استفاده قرار گیرد.

سطح بالای تحمل پذیر (UL): حداکثر مصرف روزانه بعید است باعث اثرات سوء بر سلامتی شود.

FNB دریافت داده‌های موجود برای استخراج EAR و RDA برای بیوتین کافی نیست. به همین دلیل، FNB فقط AI را برای بیوتین تنظیم کرده است.

سن مرد زن شیردهی بارداری
تولد تا 6 ماهگی 5 mcg 5 mcg    
 7–12 ماه 6 mcg 6 mcg    
 1–3 سال 8 mcg 8 mcg    
 4–8  سال 12 mcg 12 mcg    
 9–13  سال 20 mcg 20 mcg    
 14–18  سال 25 mcg 25 mcg 30 mcg 35 mcg
 19+  سال 30 mcg 30 mcg 30 mcg 35 mcg

ویتامین بیوتین و سلامتی

علائم کمبود بیوتین شامل بثورات پوستی، ریزش مو و شکنندگی ناخن‌ها است. بنابراین، مکمل‌های بیوتین اغلب برای سلامت مو، پوست و ناخن تبلیغ می‌شوند. با این حال، در بهترین حالت، تنها در چند گزارش موردی و مطالعات کوچک، این ادعاها تأیید می‌شود.

شواهد مربوط به مکمل بیوتین برای درمان ناخن‌های شکننده شامل سه مطالعه کوچک است که شامل گروه دارونما نبوده و این گزارش‌ها وضعیت بیوتین پایه شرکت کنندگان در مطالعه را نشان نمی‌دهد. در یکی از این مطالعات، اثرات 2.5 میلی گرم در روز بیوتین به مدت 6-15 ماه در 22 زن با ناخن‌های شکننده، شکافته یا نرم و 10 داوطلب سالم ارزیابی شد.

در هشت بیمار دارای ناخن شکننده که نمونه ناخن آن‌ها بلافاصله قبل و بعد از مصرف بیوتین به دست آمده، ضخامت ناخن 25٪ افزایش یافته است. در 14 بیمار با ناخن‌های شکننده که نمونه‌های ناخن آن‌ها 2-4 ماه پس از شروع درمان و 1-4 ماه پس از پایان درمان به دست آمد، ضخامت ناخن 7٪ افزایش یافت، تفاوتی که از نظر آماری معنی دار نبود.

در مطالعه دوم، 2.5 میلی گرم بیوتین روزانه به طور متوسط ​​5/5 ماه در 45 بیمار با ناخن‌های تازک و شکننده منجر به سفت و سخت شدن ناخن در 41 بیمار (91٪) شد. سرانجام، مطالعه سوم، گذشته نگر در 35 بیمار با ناخن شکننده نشان داد که 2.5 میلی گرم در روز بیوتین به مدت 6-15 ماه منجر به بهبود بالینی در 22 بیمار از 35 بیمار (63٪) می‌شود.

فقط گزارشات موردی در دسترس است که ادعا می‌کند مکمل‌های بیوتین می‌توانند سلامت مو را تقویت کنند و این گزارشات فقط در کودکان بود. این مطالعات نشان داد که 3-5 میلی گرم در روز بیوتین در کودکان مبتلا به سندرم مو غیر قابل کنترل (اختلال نادر ساقه مو) به طور قابل توجهی سلامت مو را پس از 3-4 ماه بهبود می‌بخشد.

شواهد موجود در مورد استفاده از مکمل‌های بیوتین برای حمایت از سلامت پوست به تعداد کمی از موارد گزارش شده، همه در نوزادان، نشان می‌دهد که 100 میکروگرم تا 10 میلی‌گرم در روز منجر به بهبود چشمگیری در بثورات یا درماتیت و همچنین آلوپسی می‌شود.برای تعیین اینکه آیا مکمل‌های بیوتین ممکن است سلامت مو، ناخن و پوست، به ویژه در بین افراد سالم را بهبود بخشد، به مطالعات در آینده نیاز است.

خطرات سلامتی ناشی از مصرف بیش از حد ویتامین بیوتین

FNB قادر به ایجاد UL برای بیوتین نبود زیرا هیچ شواهدی در انسان وجود ندارد که مصرف زیاد بیوتین سمی باشد. چندین مطالعه هیچ گونه عوارض جانبی از 10 تا 50 میلی گرم در روز بیوتین را پیدا نکرده است و حداکثر 200 میلی گرم در روز بیوتین خوراکی یا 20 میلی گرم در روز به صورت داخل وریدی در بیماران مبتلا به کمبود بیوتینیداز علائم مسمومیت ایجاد نمی‌کند.

مصرف ویتامین بیوتین زیاد و حتی به طور بالقوه بیشتر از AI، ممکن است نوع دیگری خطر سلامتی داشته باشد. مکمل بیوتین فراتر از میزان مصرف توصیه شده، بسته به آزمایش، می‌تواند باعث نتایج بالینی کاذب شود. این نتایج نادرست ممکن است منجر به مدیریت نامناسب بیمار یا تشخیص نادرست یک بیماری شود.

فروش ویتامین بیوتین

فروش ویتامین بیوتین:

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول ویتامین بیوتین مورد نیاز را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست