تفاوت بوراکس و اسید بوریک

تفاوت بوراکس و اسید بوریک در چیست؟

بوراکس گاهی اوقات با اسید بوریک اشتباه گرفته می‌شود. بوراکس و اسید بوریک به عنوان بورات شناخته می‌شوند که ترکیباتی هستند که از عنصر بور حاصل می‌شوند. در حقیقت، هیچ اسید بوریک بدون بوروکس وجود نخواهد داشت. اکنون به بیان تفاوت بوراکس و اسید بوریک خواهیم پرداخت:

بوراکس و اسید بوریک هر دو ترکیب طبیعی هستند که در مناطق خشک مانند دشت‌های نمکی در یوتا یا نوادا یافت می‌شوند.

Borax یا سدیم تتربرات (Na2B4O7 • 10H2O) از:

  • سدیم
  • اکسیژن
  • بور

تشکیل شده است.

اسید بوریک از مخلوط بوراکس با سایر مواد معدنی طبیعی مانند بوراسیت و کولمانیت ایجاد می‌شود. اساساً، افزودن هیدروژن یا اسید دیگر به بوراکس، اسید بوریک اسید یا بورات هیدروژن (H3BO3) را ایجاد می‌کند.

تاریخچه:

اسید بوریک و بوراکس قرن‌هاست که توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پاکیزگی حاصل شود. اسید بوریک حتی توسط یونانیان باستان برای تمیز کردن خانه‌های خود مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ترکیب به طور رسمی در سال 1702 توسط دانشمند آلمانی، ویلهلم هومبرگ کشف شد و در ابتدا برای مصارف پزشکی در نظر گرفته شده بود.

پس از انقلاب صنعتی، از اسید بوریک در طیف گسترده‌ای از محصولات:

  • پاک‌کننده‌ها
  • مواد نگه‌دارنده آرایشی

استفاده شده است. از طرف دیگر بوراك در سال 1881 در مقادیر زیادی در Death Valley کشف شد. اگرچه قرن‌ها در برنامه‌های مختلفی از آن استفاده شده بود، كشف در كالیفرنیا این اجازه را داد كه در مقیاس وسیع تولید شود. به زودی پس از آن، تیم منتخب 20 قاره ما در حال حفاری مواد معدنی از دره مرگ بود. در این زمان بود که بوراکس به عنوان مواد افزودنی لباسشویی و تمیزکننده شروع به استفاده کرد.

جهت خرید اسید بوریک و خرید بوراکس با ما در ارتباط باشید

20 Mule Team Borax over طی دهه‌های بعد به طور گسترده‌ای در دسترس قرار گرفت و همچنان به عنوان یک:

  • تقویت‌کننده لباسشویی
  • و جنگنده لکه‌دار همچنان یکی از اصلی‌ترین خانه‌های آمریکایی است.

ایمنی:

بوراکس نباید با چشم یا دهان شما در تماس باشد. این ماده یک ماده تحریک‌کننده چشم محسوب می‌شود و در صورت بلع ممکن است مضر باشد. مانند سایر محصولات خانگی، بوراکس باید دور از دسترس کودکان باشد.

لباسشویی و موارد تمیز کردن

بوراکس کاربردهای مختلفی دارد، اما برای تمیز کردن خانه یا تازه‌کردن لباس‌های شسته شده موثرترین است.بوراکس می‌تواند به کنترل آب سخت کمک کند که می‌تواند به روند تمیز کردن لباس کمک کند. همچنین به طور فعال برای بهبود اثر بخشی مواد شوینده شما ضمن بهبود توانایی ضد لک بودن آن‌ها کار می‌کند.در کل، بوراکس به عنوان یک تقویت‌کننده لباسشویی بی‌خطر است. هیچ‌گونه اثرات سلامتی در هنگام استفاده به عنوان کارگردانی پیش‌بینی نمی‌شود.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فرزانه دوست محمدی

    بسیار عالی . سپاسگزارم

    پاسخ
  • صادقی بنیامین

    جالب بود متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست