اسانس نعناع

خرید اسانس نعناع

اسانس نعناع یک هیبرید طبیعی است که از آب نعنا و Spearmint به وجود می‌آید. اسانس نعناع یک ترکیب چند منظوره است و باعث شده که عنوان یکی از مقوی‌ترین روغن‌های دنیا را به همراه روغن اسطوخودوس به‌دست آورد. فعال‌ترین مؤلفه‌های اسانس نعناع، منتول و منتون هستند که به ترتیب می‌توانند درد را کاهش داده، نیرو و انرژی ببخشند و مانع از رشد باکتری‌های مضر شوند.

اسانس نعناع کاربردهای بی‌شماری دارد، از جمله لوازم آرایشی، آروماتراپی، حمام‌های آرامش‌بخش و به عنوان یک ماده تمیز کننده در خانه. به دلیل خاصیت تحریک‌کننده آن، استفاده از روغن اسانس نعناع به صورت روزانه می‌تواند در الگوهای خواب اختلال ایجاد کند و مصرف بیش از حد اسانس باعث عوارض جانبی بالقوه شدیدی می‌شود.

تاریخچه گیاه نعناع

گیاه نعناع گیاهی چند ساله بومی مدیترانه است، اما در:

  • ایالات متحده آمریکا
  • ایتالیا
  • انگلیس و ژاپن نیز کشت می‌شود.

این گیاه را می‌توان با برگ‌های دندانه‌دار و گل‌های آن شناسایی کرد که رنگ آن از صورتی روشن تا بنفش متغیر است و به شکل مخروطی رشد می‌کند. اسانس نعناع یکی از متنوع‌ترین روغن‌های جهان است که این عنوان را با اسطوخودوس به اشتراک می‌گذارد. موارد فراوانی در کاربردهای پوستی، دهان و همچنین خاصیت ضد میکروبی آن وجود دارد که موجب تقویت سلامتی بدن، ذهن و سلامت کلی می‌شود. عطر و بوی نعناع تازه را می‌توان، تیز و قابل مقایسه با منتول توصیف کرد و اجزای این روغن چند منظوره در سطح بین‌المللی در صنایع آرایشی، آشپزی و بهداشت استفاده می‌شود. منابع متنی باستانی ثابت می‌کند که از 1500 سال قبل از میلاد برای مقاصد آشپزی و در گیاهان دارویی استفاده شده است.

مزایای اسانس نعناع

ترکیبات اصلی شیمیایی اسانس نعناع عبارت‌اند از:

  • منتول
  • مونتون
  • 1،8-سینول
  • منتیل استات و ایزوولرات
  • پین
  • لیمونن و…

فعال‌ترین این مؤلفه‌ها Menthol و Menthone هستند. منتول به عنوان ضد درد شناخته شده است و بنابراین برای کاهش درد مانند:

  • سردرد
  • درد عضلانی و التهاب مفید است.

مونتون همچنین ضد درد است، اما اعتقاد بر این است که فعالیت ضدعفونی‌کننده نیز نشان می‌دهد. خاصیت نیرو بخش این روغن اثرات پر انرژی آن را به شما می‌دهد. از نظر دارویی، اسانس نعناع برای از بین‌بردن باکتری‌های مضر، تسکین اسپاسم عضلات و نفخ شکم، ضد عفونی و تسکین پوست ملتهب و آزاد سازی فشار عضلات هنگام استفاده در ماساژ یافت می‌شود.  هنگامی که با روغن حامل رقیق شود و به پاها مالیده شود، می‌تواند به عنوان یک کاهش‌دهنده تب طبیعی مؤثر عمل کند. هنگامی که در آروماتراپی استفاده می‌شود، خاصیت تسکین‌دهنده روغن اسانس نعناع برای تقویت تسکین احتقان و تنفس آسان، مسیر عبور بینی را پاک می‌کند.

چگونه اسانس نعناع استخراج می‌شود؟

روغن نعناع در سلول‌هایی در قسمت زیرین برگ‌ها یافت می‌شود و از طریق فرآیند بخار تقطیر برگ‌های تازه یا خشک شده از گیاه جمع می‌شوند. مانند سایر روغن‌های ضروری، نعناع پایدار خواهد ماند و اگر در محلی خنک و خشک و دور از نور مستقیم خورشید با کلاه بطری محکم بسته شود، ماندگاری طولانی مدت دارد.

آنالیز اسانس نعنا

خرید اسانس نعناع

جهت دریافت آنالیز جدیدتر اسانس نعنا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

سایر محصولات

شما می‌توانید برای تهیه محصولات به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. این شرکت آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست