GettyImages-512420177-5a922162a18d9e00370b71aa

خرید روغن سیاه دانه

شرکت پیشگامان شیمی واردکننده و تامین کننده روغن سیاهدانهاز کشور هند می باشد. جهت خرید روغن سیاهدانه و دریافت آنالیز با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

برای استعلام قیمت و خرید روغن سیاه دانه

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است. دانه‌های این ماده نیز به عنوان:

  • سیلیس سیاه
  • زیره سیاه
  • کلنجی
  • دانه‌های پیاز سیاه

شناخته می‌شوند.

فروش روغن سیاه دانه
فروش روغن سیاه دانه

آن‌ها از Nigella sativa، یک گیاه کوچک با گل‌های بنفش، آبی یا گل سفید که در شرق اروپا، آسیای غربی و خاورمیانه رشد می‌کنند، بدست می‌آیند.این ماده برای هزاران سال است که برای دارو، غذا و حتی لوازم آرایشی استفاده می‌شود. امروزه بسیاری از افراد به همین دلیل به آسپرین یا ایبوپروفن می‌رسند. به امید این‌که این التهاب را هدف قرار دهد و آن را کم کند. همچنین دارای موادی است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها بپردازد.درختچه Nigella sativa میوه‌هایی را تولید می‌کند که دارای دانه‌های کوچک سیاه می‌باشند.این دانه‌های سیاه و سفید در هزاران سال در داروها استفاده می‌شود.

روغن سیـاه دانه دارای سابقه طولانی استفاده از بیش از 2000 سال است. باستان‌شناسان حتی دانه‌های سیاه و سفید را در آرامگاه‌های قدیمی توت‌عنخ‌آمون یافتند، و این تأکیدی بر اهمیت آن‌ها در تاریخ برای شفا و حفاظت سلامتی است.همچنین در پخت و پز برای افزودن عطر و طعم به نان و ترشی استفاده می‌شود. وقتی خورده می‌شود، دانه‌ها طعم تلخ دارند.

برخی از نام‌های دیگر برای روغن دانه‌های سیاه عبارت‌اند از:

  • سیبی
  • سیاه زیره
  • سیاه‌دانه
  • پیاز سیاه
  • کلونجی

یکی از اجزای اصلی روغن دانه‌های سیاه دانه، یک ترکیب با خواص آنتی‌اکسیدانی است.

ویژگی‌ها و کاربردهای روغن سیاه دانه:

این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است. از جمله خصوصیات آن:

  • کاهش التهاب در داخل بدن و بر روی پوست
  • به عنوان یک درمان برای شرایطی مانند آلرژی، آسم، دیابت، سردرد، فشار خون بالا، اختلالات گوارشی و آرتریت روماتوئید تجویز می‌شود.
  • علاوه بر این، به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.
  • برای پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای درمان مشکلاتی مانند آکنه، موهای خشک، پسوریازیس، رشد مو و پوست خشک.

تلخی سیاه دانه باعث می‌شود تا عنوان یک طعم‌دهنده یا ادویه در غذاهای خاورمیانه و هند استفاده شود و گاهی اوقات بر روی کباب، نان یا شیرینی‌ها پراکنده می‌شوند.این ماده حاوی تیموکوئینون است که یک ترکیب آنتی‌اکسیدان و ضد التهابی است که همچنین ممکن است خواص کاهش‌دهنده تومور را داشته باشد. مردم می‌توانند این روغن را به شکل کپسول مصرف کنند و یا به طور موضعی به پوست اعمال کنند.همچنین ممکن است این ماده برای ماساژ، شامپو، محصولات مراقبت از پوست خانگی و عطرها نیز استفاده شود.این روغن با کیفیت بالا نیز برای استفاده در آشپزی، پخت و نوشیدنی مناسب است.

فواید سلامتی روغن سیاه دانه

اگرچه تحقیقات در مورد اثرات بهداشتی روغن سیاه دانه نسبتاً محدود است، اما برخی شواهد نشان می‌دهد که این روغن می‌تواند مزایای خاصی داشته باشد. در اینجا نگاهی به چندین یافته کلیدی از مطالعات موجود است.

  • روماتیسم مفصلی

بر اساس یک مطالعه کوچک منتشر شده در تحقیقات ایمونولوژیک در سال 2016، روغن دانه سیاه ممکن است در درمان آرتریت روماتوئید کمک کند.برای این مطالعه، 43 زن مبتلا به آرتریت روماتوئید خفیف تا متوسط از کپسول روغن سیاه دانه یا دارونما به مدت یک ماه استفاده کردند. درمان با روغن سیاه دانه منجر به کاهش علائم آرتروز (همانطور که توسط یک مقیاس درجه بندی بالینی ارزیابی شده)، مارکرهای التهابی سطح خون و تعداد مفاصل متورم می‌شود.

  • التهاب بینی

روغن سیاه دانه نوعی نوید در درمان آلرژی است. به عنوان مثال، در مطالعه‌ای که در سال 2011 در مجله آمریکایی گوش و حلق و بینی منتشر شد، مشخص شد که روغن سیاه دانه باعث کاهش احتقان بینی و خارش، آبریزش بینی و عطسه بعد از دو هفته می‌شود.

گزارش دیگری که در سال 2018 منتشر شد، داده‌ها را برای تعیین اینکه آیا روغن سیاه دانه می‌تواند در درمان سینوزیت کمک کند، تجزیه و تحلیل کرد. نویسندگان مطالعه به این نتیجه رسیدند که این روغن به دلیل اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، آنتی هیستامین، تعدیل کننده سیستم ایمنی، ضد میکروبی و ضد درد دارای پتانسیل درمانی در درمان این بیماری است.

  • دیابت

بر اساس بررسی منتشر شده در روش‌های درمانی مکمل در پزشکی در سال 2015، روغن سیاه دانه ممکن است برای افراد دیابتی مفید باشد.محققان مطالعات قبلی منتشر شده در مورد استفاده از Nigella sativa را برای دیابت تجزیه و تحلیل کردند و نتیجه گرفتند که می‌تواند سطح قند خون و کلسترول را در مدل‌های دیابت بهبود بخشد اما خاطر نشان کردند که آزمایشات بالینی برای روشن شدن اثرات لازم است.بررسی تحقیق دیگری که در سال 2017 منتشر شد، این یافته ها را تأیید کرد.

  • آسم

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه ممکن است مزایایی را برای مبتلایان به آسم فراهم کند.به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در سال 2017 نشان داد که افراد مبتلا به آسم که از کپسول‌های روغن سیـاه دانه استفاده کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده‌اند، بهبود قابل توجهی در کنترل آسم داشته‌اند.

  • چاقی

بر اساس یک مطالعه، روغن سیاه دانه ممکن است عوامل خطر را در زنان چاق را کاهش دهد.برای این مطالعه، زنان در حالی که به مدت هشت هفته رژیم کم کالری را دنبال می‌کردند، از روغن Nigella sativa یا دارونما استفاده کردند. در پایان مطالعه، وزن، دور کمر و سطح تری گلیسیرید در گروهی که از روغن Nigella sativa استفاده می‌کردند، بیشتر کاهش یافت.

در یک مطالعه هشت هفته‌ای دیگر استفاده از ورزش‌های هوازی با مکمل روغن سیاه دانه در یک آزمایش با زنان کم تحرک اضافه وزن وجود دارد. محققان دریافتند که این ترکیب درمانی مزایایی از جمله کاهش سطح کلسترول را فراهم می‌کند.

  • استفاده‌های دیگر

روغن سیاه دانه همچنین به عنوان درمانی برای بیماری‌هایی مانند آلرژی، آسم، دیابت، سردرد، فشار خون بالا و اختلالات گوارشی استفاده می‌شود.علاوه بر این، گفته می‌شود روغن سیاه دانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و مبارزه با عفونت‌ها می‌شود.این روغن برای موضوعات پوستی و مویی مانند آکنه، خشکی مو، پسوریازیس، رشد مو و خشکی پوست به صورت موضعی استفاده می‌شود.

فروش روغن سیاه دانه

عوارض جانبی احتمالی

اطلاعات کمی در مورد ایمنی استفاده از روغن سیاه دانه در طولانی مدت یا مقادیر بالاتر از آنچه به طور معمول در غذا یافت می‌شود، شناخته شده است. با این حال، طبق یک گزارش، ممکن است یک جزء روغن سیاه دانه به نام ملانتین در مقادیر بیشتری سمی باشد. به طور خاص، این نگرانی وجود دارد که مصرف بیش از حد روغن سیاه دانه ممکن است به کبد و کلیه‌های شما آسیب برساند. همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد که استفاده از روغن سیاه دانه به طور مستقیم بر روی پوست ممکن است باعث ایجاد بثورات پوستی آلرژیک شود که در برخی افراد به عنوان درماتیت تماسی آلرژیک شناخته می‌شود.

در گزارش موردی، یک زن پس از استفاده از روغن Nigella sativa بر روی پوست، تاول‌های پوستی پر از مایع ایجاد کرد. وی همچنین روغن را بلعید و نویسندگان گزارش اظهار داشتند این احتمال وجود دارد که تاول‌ها بخشی از یک واکنش سیستمیک بوده‌اند (مانند نکرولیز اپیدرم سمی). همچنین ممکن است روغن سیاه دانه با بسیاری از داروهای رایج مانند مسدود کننده‌های بتا تداخل داشته باشد.به همین دلیل و دلایل دیگر، اگر قصد استفاده از روغن سیاه دانه را دارید، حتماً با پزشک خود صحبت کنید. شما نباید هیچكدام از داروهای خود را بدون صحبت با پزشك قطع كنید و همچنین نباید درمان متداول را به تأخیر انداخت یا از آن اجتناب كرد. زنان باردار (یا زنانی که قصد بارداری دارند) و کسانی که شیرده هستند نباید از روغن سیاه دانه استفاده کنند.

مقدار و نحوه تهیه

شواهد علمی کافی برای تعیین دوز توصیه شده روغن سیاه دانه وجود ندارد. دوز مناسب برای شما ممکن است به سن، سلامتی و سایر عوامل بستگی داشته باشد.در تحقیقات دوزهای مختلف روغن سیاه دانه بررسی شده است.به عنوان مثال، در مطالعات بررسی اثرات روغن سیاه دانه بر بیماران مبتلا به درد پستان، هر روز به مدت دو دوره قاعدگی، ژلی حاوی 30٪ روغن سیاه دانه به پستان‌ها زده شد. در مطالعات بررسی اینکه آیا روغن سیاه دانه می‌تواند عملکرد اسپرم را بهبود بخشد یا نه، دوز 2.5 میلی لیتر روغن سیاه دانه دو بار در روز به مدت دو ماه استفاده شد.برای دریافت مشاوره در مورد بهترین دوز مصرفی، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

فروش روغن سیاه دانه
فروش روغن سیاه دانه

فـروش روغن سیاه دانه:

روغن سیاه دانه به صورت گالن‌های ۲۰ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست