پروپیل پارابن

قیمت پروپیل پارابن

خرید پروپیلن پارابن با بهترین قیمت و کیفیت را از ما تجربه کنید. فروش پروپیل پارابن در شرکت پیشگامان شیمی با درصد خلوص 99.9% در بسته‌ بندی درام‌ های ۲۵ کیلوگرمی با گرید دارویی، غذایی و بهداشتی انجام می‌ گیرد. پروپیل پارابن (Propyl paraben) به شکل بلور های سفید است و به راحتی در الکل و اتر حل می‌ شود اما در آب حل نمی‌ شود. تراکم چگالی آن (d4102) برابر با 1.0630 است و شاخص ریزش (nD102) 1.5050 است.

جهت استعلام قیمت پروپیل پارابن

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

بیش از 50 سال است که پروپیل پارابن یا همان نپاژن p به عنوان یک نگهدارنده ضد میکروبی در صنایع غذایی، لوازم آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پروپیل پارابن به عنوان ماده ای طبیعی در بسیاری از گیاهان و حشرات یافت می‌ شود، هرچند که به صورت مصنوعی برای استفاده در لوازم آرایشی (مانند کرم، لوسیون، شامپو و محصولات حمام)، دارویی و غذاها بکار برده می‌ شود. پروپیلن پارابن یک ماده نگهدارنده است که معمولاً در بسیاری از لوازم آرایشی بر پایه آب یافت می‌ شود.

پروپیل پارابن (نپاژن p) چیست؟

  • نام شیمیایی: پروپیل پراکسید هیدروکسی بنزوات
  • نام تجاری: پروپیل پارابن
  • فرمول مولکولی: C10H12O3
  • وزن مولکولی: 180.20

به عنوان یک افزودنی غذایی، شماره E216 دارد. نپاژن p، مشتق n-پروپیل استر پاراهیدروکسی بنزوئیک اسید بوده که فرمول شیمیایی آن C10H12O3 است. این محصول به صورت کریستالی یا پودر سفید بوده که نقطه ذوب آن ۹۵-۹۸ درجه سانتی‌ گراد است و بویی نامطبوع با مسمومیت کم دارد. نپاژن p به عنوان یکی از اجزای ضروری در اکثر محصولات مراقبت شخصی و آرایشی به دلیل توانایی آن در بهبود عمر مفید مواد بکار گرفته می‌ شود.

انواع پارابن‌ ها به شرح ذیل است:

  • پروپیل پارابن  Propyl paraben
  • متیل پارابن  Methyl paraben
  • ایزوبوتیل پارابن  Isobutyl paraben
  • اتیل پارابن  Ethyl paraben
  • بوتیل پارابن  Butyl paraben

پروپیل پارابن به عنوان یک پارابن طبقه بندی می شود. سایر پارابن های رایج عبارتند از متیل پارابن، بوتیل پارابن، ایزوبوتیل پارابن و اتیل پارابن.

پروپیل پارابن برای افزایش عمر مفید محصول با جلوگیری از آلودگی میکروبی استفاده می شود. آلودگی میکروبی می تواند در اثر مواجهه با باکتری ها و کپک های موجود در هوا و استفاده عمومی از محصول در دستان شما ایجاد شود. نگهدارنده هایی مانند پارابن ها برای کاهش احتمال رشد باکتری ها و کپک ها در محصول شما طراحی شده اند و این برای اطمینان از ایمنی محصول مهم است.

خرید پروپیل پارابن
فروش پروپیل پارابن

پروپیل پارابن به طور طبیعی در برخی از محصولات میوه و سبزیجات مانند جو، دانه کتان و انگور وجود دارد. پارابن ها به شکل اسید هیدروکسی بنزوئیک (PHBA) در گیاهان یافت می شوند، یک ماده شیمیایی که برای محافظت از گیاه به پارابن تبدیل می شود. پارابن های مورد استفاده در لوازم آرایشی مشابه پارابن های موجود در طبیعت هستند. اگر پارابن ها از طریق پوست جذب شوند بدن انسان می تواند به سرعت آنها را به PHBA متابولیزه کرده و از بین ببرد.

پارابن ها تا همین اواخر پرمصرف ترین گروه نگهدارنده در محصولات مراقبت از پوست و آرایشی بودند. پارابن‌ها به دلیل ملایم بودن و عدم ایجاد حساسیت در مقایسه با سایر نگهدارنده‌ ها بسیار محبوب اند. 

درباره پروپیل پارابن بیشتر بدانیم

پروپیل پارابن به راحتی از طریق دستگاه گوارش و پوست جذب می شود و متابولیت ها به سرعت از طریق ادرار دفع می شوند. به نظر نمی رسد که در بدن تجمع پیدا کنند. این ماده  در FDA  در لیست مواد ایمن در نظر گرفته شده است.

مطالعات سمیت حیوانی نشان می دهد که پروپیل پارابن هم از راه خوراکی و هم از راه تزریقی غیر سمی است. اما ممکن است پوست را تحریک کند. با این وجود سرطان زا، جهش زا یا کلاستوژنیک نشان داده نشده است. همه پارابن ها ساختاری مشابه با استروژن دارند. مطالعاتی که در اوایل دهه 2000 انجام شد، ردپایی از پارابن را در تومورهای سینه نشان داد، اما شواهد پارابن را با سرطان سینه مرتبط نکردند.

بررسی اجزای آرایشی (CIR) ایمنی متیل پارابن، پروپیل پارابن و بوتیل پارابن را در سال 1984 بررسی کرد و به این نتیجه رسید که آنها برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی در سطوح تا 25 درصد ایمن هستند. معمولاً پارابن ها در سطوحی از 0.01 تا 0.3 درصد استفاده می شوند.

کاربرد های پروپیل پارابن

امروزه پروپیل پاراپن و انواع دیگر مواد شیمیایی مصنوعی و طبیعی برای حفظ ظاهر طبیعی، بو و رنگ غذا بکار برده می‌ شود. این ماده شیمیایی به عنوان یک افزودنی غذایی، برای استفاده و مصرف مناسب است. پروپیل پارابن باعث می‌ شود که مواد غذایی کنسرو شده یا بسته‌ بندی‌ شده بدون میکروب باشد. در محصولات آرایشی بهداشتی، پروپیل پاراپن یک عنصر اصلی در کرم‌ های پوستی، لوسیون‌ های مرطوب‌ کننده پوست بکار برده می‌ شود.

این ماده در محصولات دارای رطوبت به وفور مورد استفاده قرار می‌ گیرد و باعث می‌ شود که عمر مفید تری داشته باشند. در محصولات مراقبت از مو نیز کاربرد دارد.

ایمنی پروپیل پارابن

پارابن‌ ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که از دهه 1920 به طور گسترده به عنوان نگهدارنده مصنوعی در محصولات آرایشی و مراقبت از بدن مورد استفاده قرار گرفته اند. از آنجا که مواد آرایشی حاوی موادی هستند که می‌ توانند تجزیه بیولوژیکی شوند، این مواد شیمیایی برای جلوگیری و کاهش رشد باکتری‌ های مضر و کپک اضافه می‌ شوند و باعث افزایش ماندگاری محصول می‌ شوند.

مطالعات علمی نشان می‌ دهد پارابن‌ ها می‌ توانند کارکرد هورمون‌ های بدن را مختل کرده و به باروری و اندام‌ های تولید مثل آسیب برسانند، بر نتایج تولد تأثیر بگذارند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. آن‌ ها همچنین می توانند باعث تحریک پوست شوند.

تاثیرات محیطی

پارابن‌ ها همچنین با آسیب‌ های زیست محیطی در ارتباط هستند، زیرا با توجه به آزمایشات آزمایشگاهی، سطح کم بوتیل پارابن می‌ تواند مرجان‌ ها را از بین ببرد. هنگامی که پارابن‌ ها با آب لوله کشی حاوی کلر ترکیب می‌ شوند، تعدادی از محصولات فرعی کلرید پارابن می‌ توانند تشکیل شوند. درباره سمیت این محصولات جانبی که ممکن است ماندگارتر باشند، اطلاعات کمی در دست است.

فروش پروپیل پارابن
خرید پروپیل پارابن

چه محصولاتی حاوی پروپیل پارابن هستند؟

پروپیل پارابن با عنوان مواد اولیه آرایشی و بهداشتی در طیف گسترده ای از محصولات مرطوب کننده و شستشو، به ویژه محصولات دارای محتوای آب بالا، مانند شامپو ها و نرم کننده‌ ها، که مردم هر روز استفاده می‌ کنند، استفاده می‌ شود. خواص ضد میکروبی آن‌ ها در برابر قارچ‌ ها و باکتری‌ های گرم مثبت موثر است.

مرطوب‌ کننده‌ ها، پاک‌ کننده‌ های صورت و پوست، ضد آفتاب‌ ها، دئودورانت‌ ها، ژل‌ های اصلاح، خمیر دندان‌ ها، وسایل آرایشی و بسیاری از محصولات دیگر حاوی پارابن هستند. آن‌ ها از طریق پوست به بدن جذب می‌ شوند، متابولیزه و از طریق ادرار و صفرا دفع می‌ شوند. 

محصولات مراقبت شخصی بیشترین تأثیر را در مواجهه با پارابن دارند. پروپیل پارابن در ادرار دختران نوجوانی که هر روز آرایش می‌کنند در مقایسه با کسانی که هرگز یا به ندرت آرایش می‌ کنند 20 برابر بیشتر است. استفاده از لوسیون‌ های بدن و صورت، محصولات مو، ضد آفتاب‌ ها و محصولات آرایشی همگی با میزان پارابن‌ های ادراری در ارتباط بوده‌ اند.

نحوه مواجهه افراد با پارابن

افراد می توانند از طریق لمس کردن، بلعیدن یا خوردن محصولات حاوی پارابن در معرض پارابن قرار گیرند. بسیاری از محصولات مانند مواد آرایشی، مرطوب‌ کننده‌ ها، محصولات مراقبت از مو و کرم‌ های اصلاح حاوی پارابن هستند. پارابن های موجود در این محصولات از طریق پوست جذب می شوند. هنگامی که داروها، غذاها و نوشیدنی های حاوی پارابن بلعیده یا خورده می شوند، پارابن ها نیز می توانند وارد بدن شوند. پارابن هایی که وارد بدن می شوند به سرعت دفع می شوند.

وجود پروپیل پارابن در محصولات غذایی

نگرانی کلی کار گروه محیط زیست (EWG) و سایر طرفداران ایمنی مواد غذایی این است که مواد تشکیل دهنده به عنوان GRAS بدون بررسی و تأیید قبل از بازار توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تعریف شوند. در مورد پروپیل پارابن به طور خاص، EWG می‌ گوید که ماده نگهدارنده‌ ای که در محصولات آرایشی و بهداشتی برای محافظت در برابر رشد میکروبی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، سیستم غدد درون ریز را مختل می‌ کند و بنابراین باید از مواد غذایی خارج شود.

در سال 1972، کمیته انتخاب FDA در مورد مواد GRAS اظهار داشت که هیچ اطلاعاتی نشان نمی‌ دهد که پروپیل پارابن دارای عواقب سم شناسی کوتاه مدت یا بلند مدت باشد، حتی در موش‌ های صحرایی با مقادیر “بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر در رژیم غذایی طبیعی ایالات متحده مصرف می‌شود” پروپیل پارابن را به رژیم غذایی آن‌ ها افزودند.

“هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف پارابن ها به عنوان مواد غذایی در 40 سالی که در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است، بر روی انسان تأثیر سوء بگذارد. “اما EWG برای حمایت از نگرانی‌ های آن‌ ها، به تحقیق در سال 2002 در موسسه بهداشت عمومی توكیو متروپولیتن استناد می كند، كه نشان می‌ دهد پروپیل پارابن باعث كاهش تعداد اسپرم در موش‌ های صحرایی جوان در غلظت‌ های، زیر غلظت‌ هایی كه FDA برای مصرف انسان در غذا بی‌ خطر می‌ داند.

فواید پروپیل پارابن
کاربردهای پروپیل پارابن

طبق مطالعه‌ ای که در سال 2013 توسط دانشكده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد قرار گرفتن در معرض پارابن‌ های مختلف ممكن است با كاهش قدرت باروری در زنان همراه باشد و سایر تحقیقات نشان می‌ دهد كه پروپیل پارابن به عنوان یك ترکیب مصنوعی شبیه به استروژن عمل می‌ كند و می‌ تواند سیگنالینگ هورمون و بیان ژن را تغییر دهد.

در سال 2004، پانل علمی سازمان ایمنی غذایی اروپا درباره مواد افزودنی غذایی اظهار داشت: “در حالی كه وجود پروپیل پارابن در رژیم غذایی محدود است و بعید است خطری برای مصرف كنندگان باشد، اما هیئت مدیره نتوانست مصرف روزانه خاصی را برای پروپیل پارابن بر اساس شواهد موجود، توصیه كند.

نکاتی در مورد پروپیل پارابن

نکته خوب: از محصولات در برابر رشد باکتری ها و کپک ها محافظت می کند و ماندگاری فرمولاسیون را بهبود می بخشد.

نکته نه چندان خوب: ممکن است با برخی مشکلات از جمله اختلال در هورمون، سرطان و آلرژی مرتبط باشد.

برای چه کسانی مناسب است؟ همه انواع پوست به جز آنهایی که حساسیت مشخصی به آن دارند.

ترکیبات سینرژتیک: با اکثر مواد به خوبی کار می کند.

مراقب باشید: پروپیل پارابن در فرمولاسیون هایی مانند نمک پتاسیم پروپیل پارابن، 4-هیدروکسی-پروپیل استر بنزوئیک اسید و پروپیل استر نام های مختلفی دارد.

چرا پروپیل پارابن استفاده می شود?

پروپیل پارابن به عنوان یک ماده نگهدارنده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی عمل می کند. در اکثر فرمولاسیون ها، پارابن ها در سطوح بسیار پایین از 0.01 تا 0.3٪ استفاده می شوند. استفاده از مواد نگهدارنده برای جلوگیری از آلودگی میکروبی و همچنین جلوگیری از تخریب توسط عوامل محیطی مانند گرما، نور و هوا ضروری است.

ویژگی های پروپیل پارابن

  • ضد میکروبی

محصولات مراقبت از پوست بسیار مستعد آلودگی و رشد میکروبی هستند. حساس ترین محصولات کرم ها و لوسیون هایی هستند که در شیشه ها بسته بندی می شوند، مکرر باز می شوند و با انگشتان دست روی پوست مالیده می شوند.

علاوه بر این، با محدود کردن رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها، مواد نگهدارنده مانند ایزوبوتیل پارابن به ما کمک می‌کنند از عفونت و سایر بیماری‌ها در امان باشند. درست است که پوست در حال حاضر به عنوان یک سد محافظتی عمل می کند، اما با استفاده از کرم های آلوده  یک پاسخ التهابی می تواند ایجاد شود و در دراز مدت منجر به آسیب پوست شود.

علاوه بر این، اگر محصول آلوده روی پوست شکسته مالیده شود، یا اگر مقدار کمی رژ لب یا بالم لب آلوده به طور تصادفی از طریق دهان بلعیده شود، باکتری ها می توانند به راحتی به بدن ما حمله کنند.

  • افزایش ماندگاری

پارابن ها به تثبیت فرمولاسیون محصول کمک می کنند و ماندگاری آن را افزایش می دهند. بدون مواد نگهدارنده، بیشتر محصولات مراقبت از پوست یا آرایشی فقط 2 تا 4 هفته دوام می آورند.

  • ارزان

از بسیاری جهات، گنجاندن این گونه مواد نگهدارنده در عصر ما ضروری است. ما اغلب ارزانی برخی از محصولات مراقبت از پوست را مسلم می دانیم ونمیخواهیم پول خود را با خرید محصولات تاریخ مصرف گذشته هدر دهیم. از بسیاری جهات، این امر از طریق استفاده از پارابن ها و سایر مواد نگهدارنده به دست می آید.

فروش پروپیل پارابن

جهت دریافت آنالیز جدیدتر پروپیل پارابن با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

بررسی اجمالی

پارابن ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که از دهه 1920 به طور گسترده به عنوان نگهدارنده مصنوعی در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. از آنجایی که لوازم آرایشی حاوی موادی هستند که می توانند تجزیه بیولوژیکی شوند، این مواد شیمیایی برای جلوگیری و کاهش رشد باکتری ها و کپک های مضر و افزایش ماندگاری محصول اضافه می شوند.

مطالعات علمی نشان می‌ دهند که پارابن‌ ها می‌ توانند هورمون‌ های بدن را مختل کنند و به باروری و اندام‌ های تولید مثلی آسیب برسانند، بر نتایج زایمان تأثیر بگذارند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. آنها همچنین می توانند باعث تحریک پوست شوند. 

فروش پروپیل پارابن

شرکت پیشگامان شیمی به عنوان وارد کننده افزودنی‌ های مجاز آرایشی بهداشتی و غذایی مفتخر است که می‌ تواند این محصول را با بالا ترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت از کشور هند به کلیه خریداران در سراسر کشور تحویل نماید. جهت دریافت قیمت فروش پروپیل پارابن با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

پروپیل پارابن را از کجا بخریم؟

این ماده معمولاً به عنوان نگهدارنده غذایی و یا آرایشی بکار برده می‌ شود. شما مشتریان عزیز می‌ توانید برای خرید پروپیل پارابن و دریافت اطلاع از چگونگی سفارش و قیمت‌ های این محصول با مشاوران ما در شرکت پیشگامان شیمی تماس بگیرید.

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست