پلی کواترنیوم

خرید پلی کواترنیوم

شرکت پیشگامان شیمی انواع گریدهای پلی کواترنیوم را شامل (پلی کواترنیوم6– پلی کواترنیوم7- پلی کواترنیوم8- پلی کواترنیوم10) از کشورهای کره و چین وارد می کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت آنالیز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت دریافت انالیز

و استعلام قیمت انواع پلی کواترنیوم

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

ترکیبان پلی کواترنیوم و نرم‌کننده‌ها

در صورت بهبود کیفیت سطحی که بر روی آن اعمال می‌شود یک محصول نرم‌کننده محسوب می‌شود. به ویژه اگر این پیشرفت شامل اصلاح یا جلوگیری از برخی از جنبه‌های مرتبط با آسیب سطحی باشد. حالت دادن به مو و پوست باید یک فرآیند مداوم باشد زیرا هر دو بستر در یک چرخه ثابت ریختن و تجدید قرار دارند.

تفاوت اصلی بین مو و پوست در این است که پوست اساساً ارگان زنده ای است که بیرونی‌ترین لایه آن را به طور مکرر جایگزین می‌کند. در مقابل، موها اساساً ماده مرده‌ای هستند که از سلول‌های زنده موجود در اعماق سطح پوست حاصل می‌شوند.

پلی کواترنیوم
قیمت عمده پلی کواترنیوم

نرم‌کننده‌های مدرن

نرم‌کننده‌های مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک یا چند عملکرد زیر را ارائه می‌دهند:

  • ارائه سهولت شانه زدن موهای مرطوب و خشک
  • مناطق آسیب دیده ساقه مو را صاف می کند.
  • به حداقل رساندن تخلخل 
  • براقیت و احساس ابریشمی را به موها منتقل می کند.
  • مقداری محافظت در برابر صدمات حرارتی و مکانیکی
  • مرطوب کردن
  • اضافه کردن حجم و بافت مو
  • از بین بردن الکتریسیته ساکن مو

یک پلیمر کاتیونی چیست؟

پلیمر ترکیبات طبیعی و مصنوعی بی شمار با وزن مولکولی معمولاً زیاد است که متشکل از میلیون‌ها واحد پیوسته است. (هر کدام یک مولکول نسبتاً سبک و ساده است) .بنابراین یک پلیمر کاتیونی یک پلیمر دارای بار مثبت یا کاتیونی است که ما در محصولات مراقبت از مو و بدن از آن برای افزایش تهویه و شکل گیری فیلم استفاده می‌کنیم. از آنجا که این ماده کاتیونی است باعث افزایش روغن و رطوبت پوست ما می‌شود.

در محصولات مراقبت از مو، پلیمرهای کاتیونی به مقیاس کوتیکول‌های ما کمک می‌کنند تا در هنگام استرس در برابر افزایش آن مقاومت کنند. این باعث می‌شود موهای ما در شرایط بهتری قرار گیرد. مناطق مثبت پلیمر به نواحی منفی مو جذب می‌شوند. در انجام این کار، آن‌ها به صاف کردن کوتیکول‌های سطح مو کمک می‌کنند تا لایه خوبی از تهویه را فراهم کنند.

پلی کواترنیوم چیست؟

پلی کواترنیوم نامی بین المللی برای مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی است که برای چندین پلیمر چند حلقه‌ای در صنعت محصولات مراقبت شخصی استفاده می‌شود. پلی‌کواترنیوم یک واژه جدید است که برای تأکید بر حضور مراکز آمونیوم چهاگانه در پلیمر استفاده می‌شود. پلی کواترنیوم‌ها، اغلب به عنوان پلی کوات نامیده می‌شوند و دارای وزن مولکولی بالایی هستند. شارژ مثبت در نیتروژن یافت می‌شود که یک گروه آمونیوم چهارگانه را تشکیل می‌دهد. بنابراین نام پلی کواترنیوم را به ما می‌دهد. INCI حداقل 37 پلیمر مختلف را تحت عنوان پلی کواترنیوم تأیید کرده است.

پلیمرهای مختلف با مقدار عددی که در زیر کلمه “پلی‌کواترنیوم” است مشخص می‌شوند. 5- پلی کواترنیوم، 7- پلی کواترنیوم و 47- پلی کواترنیوم سه نمونه هستند. شماره‌گذاری هیچ ارتباطی با ساختار شیمیایی مواد تشکیل‌دهنده آن ندارد بلکه ارتباط آن با ترتیب لیست‌بندی است که در آن پلی کوات در نام‌گذاری بین‌المللی مواد آرایشی و بهداشتی ثبت شده است. هر یک از این پلیمرهای پلی‌کواترنیوم به دلیل ساختارهای شیمیایی متفاوت، خصوصیات فیزیکی مختلفی را به مو منتقل می‌کنند.

پلی کواترنیوم4: مقاومت عالی، خاصیت نگهدارنده، براقیت و خاصیت ضد الکتریسیته را ارائه می‌دهد. این پلیمر سلولزی برای پوست و مو بسیار مؤثر است و در محصولات مراقبت از مو خواص برجسته ای دارد. این ترکیب یک پودر برنزه است که محلول در آب است. (مقدار استفاده پیشنهادی: 0.5 تا 1٪)

پلی کواترنیوم7: به مو احساس نرمی می‎بخشد. این ترکیب یک مایع چسبناک غلیظ و دارای بوی ضعیفی است. (مقدار استفاده پیشنهادی: 2 تا 5٪) پلی کواترنیوم 7 یک ماده‌ی کاتیونی عالی برای مو و پوست است. این ماده  به ویژه در سیستم‌های سورفکتانت مانند شامپو و ژل دوش مناسب است و برای استفاده در اسپری مناسب است و شانه‌خوردن راحت موهای خیس را فراهم می‌کند. علاوه بر این نرمی و درخشش را به مو اضافه می‌کند. مقادیر توصیه‌شده  0.3٪ تا 0.5٪ برای ژل دوش و تا 1٪ برای شامپو است.

پلی کواترنیوم10: این ترکیب کاتیونیک، دارای انحلال قابل توجهی در آب برای مراقبت از مو است. تشکیل فیلم بر روی مو و مرطوب سازی را فراهم می‌کند. این ترکیب غیر تحریک‌کننده و با طیف گسترده‌ای از سورفاکتانت‌ها سازگار است. ایجاد فرمولاسیون محصولات روشن را امکان پذیر می‌کند. یک پودر گرانول سفید با بوی خاص آمین است. در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی، به طور عمده در تشکیل محصولات مراقبت از مو، لوسیون و آرایشی استفاده می‌شود. (مقدار استفاده پیشنهادی: 0.25-0.5٪)

پلی کواترنیوم44: این پلیمر چند کاره بسیار کارآمد برای استفاده در انواع محصولات پاک‌کننده به منظور بهبود مقاومت مو و جلوگیری از شارژ شدن الکترواستاتیک هنگام خشک شدن موها است. همچنین با تشکیل سپر محافظتی در اطراف مو، از مو محافظت می‌کند تا سطح آن به راحتی مورد حمله قرار نگیرد. این شرایط را ایجاد کرده و احساس ابریشمی و صافی را به موها می‌بخشد. چربی کف سر به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد. از نظر حجم، تجمع و ساخت در هنگام استفاده در سطوح توصیه شده هیچ اشکالی وجود ندارد. این ترکیب یک مایع کهربای شفاف چسبناک و بوی ضعیف است. (مقدار استفاده پیشنهادی: 0.1-0.5٪)

پلی کواترنیوم برای مو:

اگر به لیست مواد تشکیل‌دهنده موجود در بطری نرم‌کننده خود توجه کنید، احتمال دارد که n- پلی کاترنیوم در آنجا ذکر شود، که n یک عدد است.هر کدام از پلیمرهای پلی‌کواترنیوم به دلیل ساختار شیمیایی مختلف خود، خواص فیزیکی مختلف را به موها می‌دهند. برخی از مزایای آن در اینجا ذکر شده است:

  • سهولت شستشو
  • بهبود دهنده‌ی خشکی و صافی مو
  • مناطق آسیب مو
  • مرطوب‌کردن مو
  • از بین برنده الکتریسیته ساکن

بعضی از پلی کواترنیوم‌هایی که معمولاً در شامپوها استفاده می‌شوند عبارتند از پلی کواترنیوم7 و پلی کواترنیوم10. پلی‌کواترنیوم‌ها خواص بسیاری را در:

  • نرم‌کننده
  • شامپو
  • شوینده‌ی مو
  • اسپری مو
  • رنگ مو و محلول‌های لنز تماس ایجاد می‌کنند.

از آن‌جا که آن‌ها به طور مثبت شارژ می‌شوند بارهای منفی بسیاری از شامپوها و پروتئین‌های مو را خنثی می‌کنند و به موها کمک می‌کنند.

مشکلات پلی کواترنیوم ها

به دلیل دوامی که روی مو دارند و بسته به چگونگی فرمول‌بندی محصول، برخی از آن‌ها می‌توانند با گذشت زمان تجمعاتی ایجاد کنند. خبر خوب این است که می‌توان آن‌ها را با سورفاکتانت‌های آنیونی به صورت نسبتاً آسان حذف کرد. اما خبر بد این است که از همه پلی کواترنیوم ها نمی‌توان در فرمولاسیون شامپو‌های نرم‌کننده استفاده کرد.

دلیل این امر این است که پلی کواترنیوم های کاتیونی به راحتی با پلیمرهای آنیونی سورفاکتانت‌ها کمپلکس خواهند شد (از طریق تعامل بار مخالف). برخی از آن‌ها که معمولاً در شامپوها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: 7- پلی کواترنیوم و 10- پلی کواترنیوم. شامپوهای با فرمول‌بندی‌شده ضعیف 2 در 1 (شوینده و نرم‌کننده) می‌توانند منجر به شکل‌گیری کمپلکس در محصول شوند و یک فیلم نامطلوب را بر روی مو به جای بگذارند.

 پلی کواترنیوم از کجا بخریم؟

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول پلی کواترنیوم مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به‌ وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست