پروتئین یک ماده اساسی در تغذیه ما بوده و حدود ۱۷٪ از وزن بدن را تشکیل می‌دهد و این ماده اصلی عضلات، پوست، اندام‌های داخلی، به خصوص قلب و مغز و همچنین چشم، مو و ناخن مار را تشکیل داده است. سیستم ایمنی بدن ما نیز برای ساخت آنتی بادی‌های مورد نیاز در مبارزه با عفونت‌ها به پروتئین نیاز دارد و پروتئین نیز در تنظیم قند خون، متابولیسم چربی و عملکرد انرژی نقش دارد.

غذاهای پروتئینی در حقیقت به ۲۲ اسیدآمینه که بطور طبیعی به عنوان بلوک‌های ساختاری پروتئین شناخته می‌شوند، تجزیه می‌شوند. از این تعداد، نه به عنوان اسیدهای آمینه ضروری شناخته شده‌اند، به این معنی که ما باید آن‌ها را از مواد غذایی دریافت کنیم، زیرا بدن نمی‌تواند خود آن‌ها را بسازد. پروتئین همچنین منبع خوبی برای مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی و ویتامین‌های گروه B است. به عنوان یک وگان، مهم است که تمام این اسیدهای آمینه در رژیم غذایی گنجانده شود تا تغذیه بهینه ارائه شود.

نکته اصلی دریافت مقدار مناسب پروتئین و تمام اسیدهای آمینه لازم، ترکیب دانه‌های مختلف با سبزیجات و پالس‌های مختلف مانند لوبیا و برنج یا توفو با کلم بروکلی است. تنوع در هنگام وگان بودن مهم است، و استفاده از محصولات جایگزین مانند پنیر وگان برای ایجاد کمبود آن به دلیل اینکه از نظر فنی یک غذای فرآوری شده هستند و فواید کمی برای سلامتی دارند.

دریافت پروتئین کافی برای بدن:

دریافت پروتئین کافی بدون خوردن گوشت آسان است. اصطلاح “پروتئین کامل” به اسیدهای آمینه یا همان ساختار پروتئین اطلاق می‌شود. ۲۰ اسید آمینه مختلف وجود دارد که می‌توانند یک پروتئین و ۹ عدد تشکیل دهند که بدن شما به تنهایی قادر به تولید آن‌ها نیست. منبع قابل اعتماد این‌ها اسیدهای آمینه ضروری نامیده می‌شوند – ما باید آن‌ها را بخوریم زیرا خودمان نمی‌توانیم آن‌ها را درست کنیم.

برای کامل بودن در نظر گرفتن یک پروتئین باید مقادیر کافی از هر ۹ اسید آمینه ضروری را داشته باشد. بله، گوشت و تخم‌مرغ پروتئین کامل هستند، و لوبیا و آجیل نیستند. اما انسان به هر غذای هر وعده غذایی به هر اسید آمینه ضروری احتیاج ندارد – ما فقط به مقدار کافی از هر اسید آمینه هر روز نیاز داریم. اکثر متخصصان رژیم غذایی معتقدند که رژیم‌های غذایی گیاهی حاوی چنین طیف گسترده‌ای از پروفایل‌های اسید آمینه هستند که گیاه‌خواران که رژیم غذایی متنوع و سالمی را دنبال می‌کنند، تقریباً تضمین می‌کنند که تمام اسیدهای آمینه خود را با تلاش بسیار کمی دریافت کنند.

منبع قابل اعتماد با این حال، برخی از افراد پروتئین کامل را در تمام وعده‌های غذایی خود می‌خواهند. مشکلی نیست: گوشت تنها پروتئین کامل نیست. تخم‌مرغ و لبنیات نیز در این لایحه متناسب هستند و در رژیم غذایی گیاهی به خوبی کار می‌کنند.

plant_protein-810x608

تعدادی از پروتئین های گیاهی:

سویا: سویا یک پروتئین کامل است و کاملاً سزاوار استفاده به‌عنوان جایگزین گوشت است (اما به راحتی روی انواع فرآوری‌شده بروید). 

مایکوپروتئین: مایکوپروتئین با نام “Quorn” به فروش می‌رسد. این گیاه با رشد نوع خاصی از قارچ‌ها در گلدان‌ها و تبدیل آن به جایگزین‌های گوشتی همراه با پروتئین کامل ساخته می‌شود. مد کاملاً در گروه “غذای فوق‌پردازش” قرار دارد – اما بسیاری از افراد آن را بسیار خوشمزه می‌بینند. از آنجا که این معمولاً با سفیده تخم‌مرغ یا شیر آزاد محدود است ، Quorn از نظر فنی وگان نیست.

برنج و لوبیا: بیشتر حبوبات از نظر متیونین کم و لیزین زیاد هستند، در حالی که برنج (قهوه‌ای و سفید) دارای لیزین کم و متیونین پر است.

سیتان: Seitan، محصولی که برای اولین بار بیش از ۱۰۰۰ سال پیش به عنوان جایگزین گوشت برای راهبان بودایی چینی ایجاد شده است، با مخلوط کردن گلوتن (پروتئین موجود در گندم) با گیاهان و ادویه‌ها، آب‌رسانی آن با آب یا سهام، و غلطاندن آن در آب گوشت ساخته می‌شود. اما این به خودی خود کامل نیست – باید آن را در یک مایع غنی از سس سویا پخته شود تا اسید آمینه گمشده گلوتن (لیزین) به محصول نهایی مثلاً گوشتی و چربی اضافه شود. 

شیر سویا : شیر سویا در هر فنجان ۸ گرم پروتئین دارد (بیشتر از سایر نوشیدنی های غیر لبنی). 

دیگر محصولات : افزودنی های سوسیس

فروش انواع پروتئین های گیاهی

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، انواع پروتئین‌های گیاهی و سایر مواد مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس