فروش روغن پرتقال

روغن پرتقال چیست؟

روغن‌های اساسی روغن‌های غلیظی هستند که از گیاهان به دست می‌آیند. چندین نوع روغن از گونه مرکبات از جمله پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت تولید می‌شود. روغن پرتقال از  پرتقال شیرین و مرکبات sinensis استخراج می‌شود. این کار با روشی به نام پرس سرد انجام می‌شود.

روغن پرتقال محصولی است که به صورت مکانیکی از میوه‌های تازه و رسیده حاصل می‌شود. استخراج شامل یک سوراخ اولیه و سانتریفیوژ بعدی برای جداسازی فاز نفت و آب است. مؤلفه‌ای که در تهیه آب میوه‌ها، شهدها، نوشابه‌ها و انواع دیگر نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. همچنین در  صنایع دارویی، آرایشی، مواد غذایی و تمیز کننده محصولات استفاده می‌شود.

ترکیبات داخل روغن پرتقال با هر روغن استخراج‌شده‌ی دیگر متفاوت است. تنوع ترکیب در نتیجه تغییرات منطقه‌ای و فصلی و همچنین روشی که برای استخراج استفاده می‌شود اتفاق می‌افتد. صدها ترکیب با طیف‌سنجی جرمی کروماتوگرافی-گازی شناسایی شده است. بیشتر مواد موجود در روغن متعلق به گروه ترپن است که لیمونن ماده اصلی آن است. الکل‌های هیدروکربن آلیفاتیک زنجیره‌ای بلند و آلدهیدها مانند 1-اکتانول و اوکتانال دومین گروه مهم مواد هستند.

تاریخچه روغن پرتقال:

روغن پرتقال بین نسل‌های گذشته نیز استفاده می‌شد. تا سال 314 قبل از میلاد، این میوه ذکر شده در تاریخ ادبیات چین است. درختان پرتقال برای اولین بار در سال 2500 قبل از میلاد در چین رشد یافتند. از طرف دیگر، پرتقال شیرین در هند سرچشمه گرفت.

در قرن یازدهم، این روغن به ایتالیا معرفی شد و مردم شروع به استفاده از آن‌ به عنوان دارو کردند. بازرگانان پرتغالی و ایتالیایی پرتقال هندی را به منطقه مدیترانه معرفی کردند و در سال 1646، در اروپا رشد گسترده‌ای پیدا کرد. چند مسافر اسپانیایی پرتقال را به آمریکا معرفی کردند.

کریستوفر کلمب در طول یکی از سفرهای خود در Hispaniola (1493) دانه‌های پرتقال را به خانه برگرداند و امروز، درختان پرتقال رکورد دار بشترین درختان زراعی جهان را دارند. آن‌ها در سال 1565 به مکزیک، آمریکای جنوبی و فلوریدا آورده شدند. در سال 1549، کاهنان Jesuit درختان پرتقال شیرین را برای غذا پرورش دادند. محبوبیت درختان پرتقال بین سال‌های 1707 تا 1710 به آریزونا رسید. اولین درخت پرتقال در سال 1769 در کالیفرنیا جوانه زد. در سال 1841، باغ تجاری پرتقال تأسیس شد.

کاربردهای روغن پرتقال

روغن پرتقال حاوی 80-95٪ D-Limonene است، یک حلال و دفع‌کننده سمی طبیعی و غیر سمی با هزاران مورد استفاده عملی است. همچنین حاوی یک سورفاکتانت نارگیل غیر یونی است که می تواند پخته شود. روغن پرتقال یک حلال طبیعی بسیار متنوع و قدرتمند است. برای از بین بردن کثیفی، گریس، روغن، مواد غذایی، بو، جوهر، چسب، مداد، صابون و غیره از روغن‌پرتقال استفاده کنید.

از این روغن می‌توان تقریباً در هر سطحی برای از بین بردن لکه‌ها، تمیز کردن فلز، شیشه، گرانیت، چینی، کاشی، آجر، بتون، گچ، لاستیک، پلاستیک و موارد دیگر از روغن نارنج استفاده کرد. یکی از خواص روغن پرتقال این است که به عنوان یک داروی ضد افسردگی عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا حتی در یک روز بد احساس نشاط کنید. روغن پرتقال دارای خواص ضد عفونی‌کننده‌ای است که باعث از بین رفتن باکتری‌های آکنه می‌شود.

آلرژی هنگامی ایجاد می‌شود که ذرات کوچکی از آلرژن‌ها مانند اسپورهای قالب، گرد و غبار یا گرده‌ها را استنشاق می‌کنید. روغن پرتقال می‌تواند تورم ناشی از آلرژی را تسکین دهد زیرا به عنوان یک ماده ضد التهاب عمل می‌کند و به بهبود جریان خون به منطقه کمک می‌کند.

فروش روغن پرتقال

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع آرایشی و دارویی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست