خرید ویتامین k3

ویتامین کا ۳ (منادیون) چیست؟

منادیون یا ویتامین K3 یک ویتامین محلول در چربی است که برای حفظ انعقاد طبیعی (با کمک به تولید پروتئین پروترومبین) و ممانعت از خون‌ریزی‌های شدید مهم است. برخلاف سایر ویتامین‌ها، ویتامین K به طور معمول به عنوان مکمل رژیم غذایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ویتامین K1 شکل اصلی مکمل ویتامین K موجود در ایالات متحده است. فیلوکینون، که در گیاهان یافت می‌شود هنگام مصرف شدن توسط باکتری‌های موجود در روده بزرگ به شکل ذخیره شونده خود، یعنی ویتامین K2 تبدیل می‌شود. در روده کوچک جذب می‌شود و در بافت چربی و کبد ذخیره می‌شود.

به تازگی برخی از افراد برای درمان پوکی استخوان و تحلیل استخوان ناشی از استروئید به ویتامین K2 رجوع کرده‌اند، اما در این رابطه داده‌های كافی برای استفاده از ویتامین K3 وجود ندارد. این ماده شیمیایی معمولاً به عنوان یک معرف مدل برای تولید اکسیژن فعال در کشت سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سمیت ژنتیکی منادیون

منادیون یک عامل جهش‌زا برای سالمونلا نژاد TA2637 از طریق فعال‌سازی متابولیکی می‌باشد، در صورت وقوع فعال‌سازی متابولیکی، آسیب و ترمیم DNA ناشی از منادیون به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

دلیل استفاده انسان از ویتامین کا ۳ (منادیون)

مقادیر کم این ویتامین می‌تواند ریسک خون‌ریزی‌های غیرقابل کنترل را در انسان افزایش دهد البته نیاز به ذکر است که کمبود این ویتامین در بزرگ‌سالان به ندرت رخ می‌دهد، اما تزریق یک دوره از این ویتامین برای نوزادان به دلیل وقوع بیشتر علائم کمبود، استاندارد می‌باشد. از طرفی این ویتامین به عنوان عامل خنثی‌کننده در شرایط استفاده بیش از حد از رقیق‌کننده خون کومادین و وارفارین است. عوامل زیر می‌توانند منجر به بروز کمبود ویتامین K در بدن بزرگ‌سالان شوند:

  • مصرف بیش از حد الکل
  • سوء تغذیه شدید
  • مصرف داروهایی که در جذب این ویتامین تداخل ایجاد می‌نمایند.
  • بیماری‌هایی مانند کرون و سلیاک که روی میزان جذب دستگاه گوارش اثر می‌گذارند.

فواید ویتامین کا ۳ (منادیون)

  • سلامت استخوان‌ها

به نظر می‌رسد بین کمبود ویتامین K و پوکی استخوان ارتباط وجود دارد. مطالعات متعددی نشان داده‌اند كه ویتامین K به حفظ استحکام استخوان‌ها کمک می‌كند، تراكم استخوان را بهبود می‌بخشد و خطر شکستگی را كاهش می‌دهد. با این حال، تحقیقات این موضوع را تأیید نکرده است.

  • سلامت ادراک و حافظه شناختی
افزایش سطح ویتامین K در خون با افزایش حافظه اپیزودیک در افراد مسن مرتبط است. در یک مطالعه، افراد سالم بالای 70 سال با بالاترین سطح ویتامین K1 خون بالاترین عملکرد حافظه اپیزودیک کلامی را داشتند.
  • سلامت قلب
به نظر می‌رسد که حضور ویتامین K با کاهش میزان Mineralization (کانی‌سازی) باعث کاهش فشارخون شده و در نتیجه به سلامت قلب کمک می‌کند، از طرفی حضور این ویتامین ریسک سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد.
 

برخی از منابع غذایی حاوی ویتامین K

  • 10 عدد جوانه جعفری حاوی 90 میکروگرم (میلی‌گرم) است.
  • یک وعده 3 اونسی از ناتو (Nattō یک غذای سنتی ژاپنی حاصل از تخمیر سویا) حاوی 850 میکروگرم است.
  • یک وعده نیم لیوانی سبزیجات یخ زده و آب پز حاوی 530 میکروگرم است.
  • یک فنجان اسفناج خام حاوی 145 میکروگرم است.
  • 1 قاشق غذاخوری روغن سویا حاوی 25 میکروگرم است.
  • یک نصف فنجان انگور حاوی 11 میکروگرم است.
  • یک تخم‌مرغ آب پز حاوی 4 میکروگرم است.

سایر محصولات ما: کوله‌ کلسیفرول ( ویتامینD3)

فروش ویتامین k3

فروش ویتامین K3 در بسته‌بندی‌های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد، ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول منادیون مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست