خرید متابی سولفیت سدیم

خرید پودر متابی سولفیت سدیم

متابی سولفیت سدیم یک ترکیب شیمیایی، مچنین به نام‌های پیروسولفیت سدیم و دی سولفیت سدیم نیز شناخته می‌شود. Na2S2O5 یک ترکیب یونی حاوی کاتیون سدیم (+Na) و آنیون متابی سولفیت (S2O52) است. متابی سولفیت سدیم خوراکی یک عامل کاهش دهنده در خمیر که به طور مکرر در تولید کلوچه و کراکر استفاده می‌شود. همچنین به دلیل ظرفیت آنتی اکسیدانی آن به عنوان نگهدارنده برای محصولات پخته شده، شراب، میوه‌های خشک و مربا استفاده می‌شود. در این محتوا به بررسی پودر متابی سولفیت سدیم و کاربرهای آن در صنابع مختلف می‌پردازیم.

جهت دریافت آنالیز 

و استعلام قیمت متابی سولفیت سدیم فود گرید

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

متابی سولفیت سدیم را از کجا تهیه کنیم

نام انگلیسی  Sodium metabisulfite
نام های دیگر سدیم پیرو سولفیت، سدیم دی سولفیت، E223
فرمول شیمیایی Na2-S2O5
شناسه محصول 7681-57-4
⭐خلوص 99%
⭐گرید غذایی، صنعتی
بسته بندی کیسه 25 کیلوگرمی
کشور تولید کننده آلمان ، چین
کاربرد نگهدارنده ، آنتی اکسیدان ، سفید کننده ، ثابت کننده رنگ و عامل مخمر در تولید غذا
⭐متابی سولفیت سدیم قیمت
استعلام تلفنی 💯

متابی سولفیت سدیم چیست

متابی سولفیت سدیم جامد پودری یا کریستالی با بوی گوگرد است. فرمول شیمیایی متا بی سولفیت سدیم به صورت Na2S2O5 می‌باشد. این ماده یک ترکیب  معدنی متشکل از سدیم، گوگرد و اکسیژن است. این ترکیب معمولاً یک پودر کریستالی سفید یا زرد و سفید است که به راحتی در آب حل می‌شود.

خرید متابی سولفیت سدیم خوراکی
فروش سدیم متابی سولفیت صنعتی و خوراکی

تولید سدیم متابی سولفیت

متابی سولفیت سدیم را می‌توان از واکنش بین دی اکسید گوگرد با کربنات سدیم ایجاد کرد. در زیر معادله واکنش نشان داه شده است:

SO2 + Na2SO3 → Na2S2O5

در اینجا فرآیند تولید واکنش‌ها فوق رخ می‌دهد: واکنش بین محلول کربنات سدیم (Na2CO3) و بی سولفیت سدیم (NaHSO3) برای تشکیل محلول مخلوط بی سولفیت سدیم و سولفیت سدیم (Na2SO3).

معادله واکنش: Na2CO3 + 2NaHSO3 = Na2SO3 + H2O + CO2

دی اکسید گوگرد اضافی (SO2) را به محلول فوق اضافه کنید تا سولفیت سدیم به بی سولفیت سدیم تبدیل شود و دی اکسید گوگرد محلول نیز بدست آید.

معادله واکنش:  Na2SO3 + H2O + SO2 = 2NaHSO3

با افزودن یک ماده قلیایی، مانند کربنات سدیم، هیدروکسید سدیم یا سولفیت سدیم یا مخلوط‌های از این ترکیبات، دی اکسید گوگرد محلول را به بی سولفیت سدیم تبدیل کنید.

معادله واکنش: Na2CO3 + H2O + SO2 = 2NaHSO3 + CO2

بدست آوردن متابی سولفیت سدیم (Na2S2O5) از طریق دو مولکول بی سولفیت سدیم و با خنک‌سازی محلول بی سولفیت سدیم حاصل از واکنش نشان داده فوق و فرآیندهای تصفیه و خشک شدن را برای تولید بلورها یا پودرهای آن دنبال می‌کند.

معادله واکنش: 2NaHSO3 = Na2S2O5 + H2O

خاصیت متا بی سولفیت سدیم

به صورت کریستال‌های سفید یا پودر کریستال است. به آهستگی اکسید شده و به Na2SO4 (سولفات سدیم) تبدیل شده و در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و رطوبت، گاز دی اکسید گوگرد (SO2) آزاد می‌کند. SO2 نیز در اثر واکنش با اسید آزاد می‌شود.

بی سولفیت سدیم در گلیسیرین محلول است وبه مقدار کمی در اتانول و بنزن محلول است. در آب محلول است و میزان حلالیت آن در آب با بالا رفتن دما، افزایش پیدا می‌کند (54 گرم در 100 میلی‌لیتر در 20 درجه سانتی‌گراد و 81.7 گرم در 100 میلی‌لیتر در  دمای 100 درجه سانتی‌گراد.) هنگامی که در آب حل می‌شود، بی سولفیت سدیم (HSO3) تولید می‌شود که باعث اسیدی شدن محلول (محلول آبی 10٪) PH(4-5.5) می‌گردد.که در زیر واکنش سدیم متا بی سولفیت با آب نشان داده شده است.

Na2S2O5 + H2O = 2 NaHSO3

کاربرد متا بی سولفیت سدیم

  • در صنایع دارویی جهت تولید قرص استامینوفن و به مقدار کم به بعضی از داروها اضافه می‌شود.
  • در صنایع نساجی بعنوان تمیز و سفید کننده پشم و دیگر الیاف طبیعی جهت، تولید رنگ‌های حفره‌ای استفاده می‌شود.
  • در صنایع عکاسی در محلول ظهور جهت اسیدی‌کردن محلول ثبوت استفاده می‌شود.
  • در صنایع کاغذ سازی و چرم‌سازی به عنوان سفید کننده کاغذ استفاده می‌شود.
  • در صنعت ساختمان جهت تولید روان‌کننده بتن.
  • در صنعت تولید محصولات شیمیایی به عنوان احیا کننده برای خالص‌سازی و  جداکردن آلدییدها و کتون‌ها و همچنین جهت تولید سولفوکسینات‌های ماده اولیه تولید شامپو بچه و جهت تولید بعضی رنگ‌های آلی به‌کار برده می‌شود.

کاربرد متا بی سولفیت سدیم در صنایع غذایی

متابی سولفیت سدیم خوراکی به عنوان یک نگهدارنده غذا برای غذاهای خشک‌شده مانند چیپس، سیب‌زمینی، کشمش، سیب و همچنین کنسانتره میوه استفاده می‌شود. از این ترکیب معمولاً به عنوان ماده ضد عفونی‌کننده، آنتی‌اکسیدان و نگه‌دارنده در صنایع غذایی و آرایشی استفاده می‌شود و همچنین به عنوان E223 شناخته می‌شود. دوز مصرف آن به عنوان یک ماده غذایی بی‌خطر در حدود 7 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن تعیین شده است.

با این حال، افرادی که دارای آلرژی به سولفیت هستند و اغلب در معرض بثورات و خس‌خس سینه قرار دارند، ممکن است بخواهند از این نگه‌دارنده استفاده نکنند. متابی سولفیت سدیم به عنوان یک ماده سفید کننده در تولید خمیر و نساجی و همچنین یک عامل کاهش‌دهنده در داروها استفاده می‌شود. این ترکیب یک ماده نگه‌دارنده شناخته‌شده در لوازم آرایشی است.

کاربرد متابی سولفیت سدیم در نانوایی

متابی سولفیت سدیم، مانند L- سیستئین به عنوان یک عامل کاهش‌دهنده در خمیر بیسکویت / شیرینی‌پزی عمل می‌کند که خمیر را شل می‌کند، زمان استراحت را کاهش می‌دهد و با واکنش با پیوندهای دی سولفید و تولید استرهای تیول سولفات در پروتئین گلوتن پس از هیدرولیز به بی سولفیت (HSO3−) در آب، فرآیند ورز دادن را تسریع می‌کند.

طرز استفاده از متابی سولفیت سدیم در شراب

میزان مصرف متابی سولفیت سدیم چقدر است؟ هنگامی که برای از بین بردن باکتری ها در خردل ، توقف تخمیر یا حفظ شراب های آماده در برابر اکسیداسیون استفاده می شود ، مقدار مصرف متفاوت است. افزودن ¼ قاشق چایخوری متابی سولفیت سدیم به 5 گالن تقریباً 50 پی پی ام می باشد. برای تهیه مواد ضدعفونی کننده تجهیزات، 8 قاشق چایخوری متابی سولفیت سدیم را در 1 گالن آب حل کنید. غلظت بالای گاز دی اکسید گوگرد تحریک کننده و سمی است ، بنابراین از آن در مناطق با تهویه مناسب استفاده کنید. پس از استفاده از محلول روی تجهیزات ، موارد را باید با آب تمیز و سرد شستشو دهید.

خرید پودر متابی سولفیت سدیم
فروش سدیم متابی سولفیت صنعتی

متا بی سولفیت سدیم در تصفیه آب

سدیم متا بی سولفیت صنعتی (SMBS) یک ضد عفونی کننده نیست. SMBS حل شده در آب به بی سولفیت سدیم تبدیل می‌شود. هنگامی که دوزهای بالا مصرف می‌شود، به عنوان یک جاذب اکسیژن عمل می‌کند، در حالی که بسیاری از باکتری‌های تشکیل‌دهنده بیوفیلم بی‌هوازی هستند و این حذف اکسیژن بی ارزش می‌شوند. در بسیاری از موارد، چنین دوزهای بالایی با افزایش رشد بیولوژیکی همراه بوده است، به خصوص در جایی که آب حاوی سطوح TOC بالایی است.

با این حال سدیم متا بی سولفیت صنعتی وقتی به عنوان محلول ذخیره سازی استفاده می‌شود از رشد قارچ در غشاها جلوگیری می‌کند، زیرا بیشتر قارچ‌ها بدون اکسیژن نمی‌توانند رشد کنند. ناگفته نماند که در این شرایط نگهداری از رشد باکتری‌های هوازی نیز جلوگیری می‌شود. قارچ برای رشد به نیتروژن نیاز دارد و غشاهای پلی آمیدی را به ویژه در صورت عدم جلوگیری از رشد قارچ مستعد تخریب می‌کند. قارچ‌ها و باکتری‌های هتروتروف انرژی خود را از ترکیبات آلی به دست می‌آورند، بنابراین مهم است که غشاها را به خوبی تمیز کنید و قبل از ذخیره‌سازی طولانی‌مدت در محلول بی‌سولفیت، همه رسوب‌های آلی را از سطح غشاء جدا کنید.

علاوه براین در صنعت تصفیه آب از متا بی سولفیت سدیم صنعتی، جهت کلر زدایی آب قبل از ورود آب به سیستم اسمز معکوس استفاده می‌شود.

متابی سولفیت سدیم در مقایسه با متابی سولفیت پتاسیم؟

  • هر دو مواد تشکیل دهنده شراب هستند و سولفیت را به شراب اضافه می‎کنند. تفاوت اصلی بین آن‌ها این است که پودر متابی سولفیت سدیم باعث اضافه شدن یون‌های سدیم در شراب می‌شود در حالی که متابی سولفیت پتاسیم یون‌های پتاسیم را اضافه خواهد کرد.
  • یون های پتاسیم باعث تثبیت و آزادسازی اسید تارتاریک می‌شوند.
  • متابی سولفیت سدیم طعم نمکی به شراب می‌بخشد.
قیمت خرید متابی سولفیت سدیم
قیمت خرید متابی سولفیت سدیم خوراکی

آیا خوردن متابی سولفیت سدیم بی‌خطر است؟

بله، تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد و ایمنی آن توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) و همچنین توسط کمیته مشترک FAO / WHO در مورد مواد افزودنی غذایی (JECFA) تأیید شده است.متابی سولفیت سدیم، پوست خشک را به شدت تحریک می‌کند همچنین در صورت استنشاق ممکن است تحریک‌کننده گلو و بینی باشد.

تولید کننده متابی سولفیت سدیم

شرکت سولفور شیمی کاشان، شرکت اکسیر صنعت هیرکانیان و شرکت پارس سولفیت توليد کننده متابی سولفیت سدیم در ایران می باشند. این شرکت ها با استفاده از دانش فني داخلی جزو تولید کننده سولفیت سدیم و پودر متابی سولفیت سدیم خوراکی و صنعتی مطابق با استانداردهای جهانی در ایران می باشند.

عوارض متابی سولفیت سدیم

متابی سولفیت سدیم ممکن است آلرژی مشابه آسم را ایجاد کند و ممکن است اثرات سوئی به شرح زیر داشته باشد:

  • تحریک پوست، چشم و دستگاه تنفسی
  • سردرد
  • مشکلات تنفسی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال

باقی‌مانده آن، دی اکسید گوگرد، که ممکن است سولفیت، اسید سولفوریک و سولفات بر روی غشاهای مخاطی مرطوب تولید کند، اثر تحریک‌کننده و القا بیماری‌های مختلف التهابی دستگاه تنفسی را افزایش می‌دهد. دی اکسید گوگرد می‌تواند فعالیت آنزیم‌ها را از بین ببرد، و از متابولیسم کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، دی اکسید گوگرد ویتامین B  را تجزیه می‌کند.

متابی سولفیت سدیم در مقایسه با بی سولفیت سدیم؟

هر دو ترکیب حاوی سولفیت هستند اما کاملاً متفاوت هستند. فرمول شیمیایی بی سولفیت سدیم NaHSO3 و با شماره E222 است. بی سولفیت سدیم معمولاً مخلوطی از بی سولفیت سدیم و متابی سولفیت سدیم است، در حالی که دومی یک محصول خالص است. جایگزین شدن بی سولفیت با متابی سولفیت سدیم راحت‌تر و ارزان‌تر است.با توجه به فرآیند تولید متابی سولفیت سدیم، می‌توان تشخیص داد که تولید شکل خالص بی سولفیت سدیم بلور به دلیل متبلور شدن در متابی سولفیت سدیم کار سختی است. به همین دلیل است که شماره افزودنی غذایی اروپا E222 به جای پودر یا گرانول به “NaHSO3 محلول آبی” را مشخص می‌کند.

 پودر متابی سولفیت سدیم از کجا بخریم؟

پودر متابی سولفیت سدیم خوراکی یکی از افزودنی‌ها و ترکیبات غذایی محبوب در اکثر کشورها است. پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، فروش پودر متابی سولفیت سدیم مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در بسته‌بندی‌های 25 کیلوگرمی انجام داده و در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. در صورت هرگونه سوال و مشکلی، لطفاً از طریق ایمیل sales@irchem.ir  با ما در ارتباط باشید، ما ظرف 1 روز کاری به شما پاسخ خواهیم داد.

قیمت متابی سولفیت سدیم

 شرکت بین المللی پیشگامان شیمی با 10 سال سابقه، به عنوان یک تامین کننده و وارد کننده حرفه‌ای مواد اولیه صنایع غذایی، این ماده را از چین و آلمان تهیه و وارد می‌کند. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت متابی سولفیت سدیم آلمانی و چین و دریافن آنالیز متابی سولفیت سدیم از طریق تماس با کارشناسان ما در بخش فروش اطلاعات  مورد نیاز را دریافت کنید.

قیمت متابی سولفیت سدیم به دلیل واردات مستقیم توسط این شرکت همواره بهترین قیمت ممکن بوده و فروش متابی سولفیت سدیم خوراکی و صنعتی مربوطه همراه با تمامی مدارک و اطلاعات کامل ارائه می شود. قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همیشه پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه کنید.

متابی سولفیت سدیم را از کجا به صورت عمده بخریم؟

ممکن است بتوانید مقادیر کمی متابی سولفیت سدیم را در منطقه خود پیدا کنید. اما برای خرید مقادیر زیاد SMBS ترجیحاً خرید از واردکننده مستقیم بهترین گزینه است. آنها می توانند بهترین قیمت را به همراه تمام گواهی ها ارائه کنند که بهتر از خرید مواد شیمیایی در مقادیر کم در محل یا از یک توزیع کننده است. اگر به مقادیر عمده  و خرد (حداقل 25 کیلوگرم) از این ماده شیمیایی نیاز دارید، می توانید متابی سولفیت سدیم را در وب سایت ما خریداری کنید یا برای جزئیات بیشتر با ما تماس بگیرید.

متابی سولفیت سدیم آلمانی
وارد کننده متابی سولفیت سدیم آلمانی

سفارش متابی سولفیت سدیم

جهت سفارش متابی سولفیت سدیم خارجی برند basf آلمان و محصول چین این محصول می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و یا فرم ثبت سفارش را پر کنید. کارشناسان ما در اسرغ وقت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول مربوط به متابی سولفیت سدیم

کاربردهای متابی سولفیت سدیم چیست؟

متابی سولفیت سدیم، یک ترکیب شیمیایی با فرمول Na2S2O5، به طور گسترده‌ای به عنوان یک آنتی اکسیدان در فرمولاسیون‌های دارویی استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده و به عنوان نگهدارنده مواد غذایی در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود.

چند نمونه از غذاهای حاوی متابی سولفیت سدیم

نمونه هایی از مواد غذایی حاوی متابی سولفیت سدیم در زیر ذکر شده است:
مرباجات
محصولات پخته شده
چیپس سیب زمینی
مواد غذایی ترشی
میوه‌های خشک شده

3. متابی سولفیت سدیم آلی است یا معدنی؟

متابی سولفیت سدیم که به نام پیرسولفیت سدیم نیز شناخته می‌شود، یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Na2S2O5 است.

جایگزین متابی سولفیت سدیم چیست

از سدیم بنزوات و متابی سولفیت پتاسیم به عنوان جایگزین این ماده استفاده می شود.

تفاوت متابی سولفیت سدیم و پتاسیم چیست

تنها تفاوت بین متابی سولفیت سدیم و متابی سولفیت پتاسیم این است که آنها اثری از سدیم یا پتاسیم باقی می‌گذارند. برخی از آبجوسازان متابی سولفیت پتاسیم را ترجیح می دهند زیرا به نظر آنها طعم خنثی تری دارد، اما مقادیر مورد استفاده بسیار کم است.

کاربرد متا بی سولفیت سدیم در صنایع غذایی

متابی سولفیت سدیم (SMBS)، نمک تجاری تولید شده از اسید سولفور، نگهدارنده ای است که برای افزایش ماندگاری محصولات گوشتی مانند سوسیس و کالباس تازه و همبرگر استفاده می شود.

متابی سولفیت سدیم در آبلیمو

در صنایع غذایی از متابی سولفیت پتاسیم و سدیم به عنوان نگهدارنده استفاده می شود که به آب لیمو اضافه شود. متابی سولفیت پتاسیم که به نام پیرسولفات پتاسیم نیز شناخته می شود، یک پودر کریستالی سفید رنگ با بوی تند گوگرد است.

متا بی سولفیت سدیم در تصفیه آب

متابی سولفیت سدیم یک عامل احیا کننده قوی در محلول آبی است. این اکسیژن محلول در آب را متصل می کند، برای حذف کلر باقیمانده بدون FRC در آب تغذیه RO برای محافظت از غشاها در برابر اکسیداسیون استفاده می شود.

متابی سولفیت سدیم در میوه خشک

این ماده در درجه اول به عنوان نگهدارنده مواد غذایی (به عنوان مثال برای جلوگیری از تغییر رنگ میوه های خشک) و به عنوان یک آنتی اکسیدان استفاده می شود.

متابی سولفیت سدیم در شراب

متابی سولفیت سدیم یک افزودنی متداول است که برای حفظ و تثبیت شراب، سیب و گاهی اوقات آبجو استفاده می شود. هنگامی که به شراب اضافه می شود، گاز دی اکسید گوگرد (SO2) را تشکیل می دهد. این از رشد بیشتر میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و از رنگ و طعم لطیف شراب محافظت می کند.

میزان مصرف متابی سولفیت سدیم در شراب

متابی سولفیت پتاسیم یکی از مهم ترین ترکیبات شراب سازی است. این یک آنتی اکسیدان و باکتری کش است که دی اکسید گوگرد را در شراب آزاد می کند. از 1/4 قاشق چایخوری در هر 5 گالن برای اضافه کردن 50 پی پی ام استفاده کنید.

طرز استفاده از متابی سولفیت سدیم در شراب

چگونه می توان متابی سولفیت سدیم را به شراب اضافه کرد؟
دستورالعمل: برای افزودن سولفیت به شراب: 3 گرم (1/2 قاشق چایخوری) را در هر 23 لیتر شراب حل کنید تا 50 پی پی ام به دست آید.

آیا متابی سولفیت سدیم به عنوان یک نگهدارنده بی خطر است؟

متابی سولفیت سدیم گرید غذایی به طور کلی به عنوان یک نگهدارنده غذا به عنوان ایمن (GRAS) شناخته می شود و در تهیه سیب زمینی، آب میوه گیلاس، تولید شربت ذرت، دمنوش، آبلیمو، میوه خشک و فرآوری شراب استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست