فروش متیل متا آکریلات

متیل متاکریلات چیست؟

متیل متا آکریلات (MMA) نوعی رزین یا ماده آلی به شکل پلیمریزه است که در تولید پلاستیک‌های اکریلیک پلی متیل متاکریلات (PMMA)، متیل کریلات و بوتادین-استایرن بکار می‌رود. همچنین بعداً به عنوان اصلاح‌کننده PVC مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه به معرفی بیشتر متیل متاکریلات صنعتی، کاربردها و خطرات آن در صنایع مختلف می‌پردازیم.

جهت استعلام

قیمت متیل متا آکریلات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

قیمت متیل متاکریلات

معادل انگلیسی methyl methacrylate
فرمول شیمیایی C5H8O2
شناسه محصول 80-62-6
شکل ظاهری مایع بی رنگ
جرم مولی 100.117 g·mol−1
بو تند، میوه ای
چگالی 0.94 g/cm3
دمای ذوب −48 °C (−54 °F; 225 K)
انحلال پذیری در آب  1.5 g/100 ml
کاربرد ⭐ صنعتی، تحقیقات علمی، بهداشت، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی
خلوص ⭐ 99.9%
قیمت متیل متاکریلات⭐ استعلام تلفنی 📞

خواص متیل متاکریلات

فرمول شیمیایی متیل متاکریلات C5H8O2 و وزن مولکولی آن 100.1 گرم بر مول است. متیل متاکریلات یک مایع بی رنگ، فرار و قابل اشتعال است که در آب گرم محلول است. متیل متاکریلات دارای بوی تند و دافعه با آستانه بو 0.08 قسمت در میلیون (ppm) (0.3 mg/m ) است. فشار بخار متیل متاکریلات 29.3 میلی‌متر جیوه در دمای 20 درجه سانتی‌گراد است و دارای ضریب تقسیم اکتانول/آب (log K ow) 0.79 است.

تولید متیل متاکریلات

بسته به نوع مونومر اصلی که از آن پلیمر ساخته شده است، آکریلیک‌ها در دو دسته قرار می‌گیرند: آکریلات‌ها و متاکریلات‌ها. در MMA، یک گروه متیل به زنجیره کربن کربن مولکول پلیمر متاکریلات متصل است، در حالی که یک اتم هیدروژن در زنجیره کربن-کربن در اکریلات یافت می‌شود. کوپلیمر شدن MMA مانند پلی (متیل متا آکریلات) در برابر صابون‌سازی یا تجزیه قلیایی مقاوم است. در نتیجه، این یک پلیمر بسیار مطلوب برای پوشش دادن بسترهای روی یا هر سطحی است که در آن شرایط قلیایی ایجاد شود.

برای ساختن رنگ مناسب از MMA، نیاز به تغییر در کوپلیمر است. توجه داشته باشید که کشیدگی متیل متاکریلات خالص برای هر دو پوشش منتخب از حلال و همچنین در آب بسیار کم است. بنابراین، در فرمولاسیون‌های منتقل شده در آب از پلیمرهای امولسیون متیل متا آکریلات، باید مقدار زیادی پلاستیک‌ساز، حلال‌های جمع شده یا هر دو مخلوط شود تا فیلم‌ها در دمای اتاق تشکیل شود. از طرف دیگر، پلیمرهای امولسیون اکریلیک باید با مونومرهای آکریلات برای فرمول‌های رنگی کوپلیمر شوند. (برای آشنایی بیشتر با مسیرهای تولید متیل متاکریلات اینجا کلیک کنید.)

متیل متاکریلات فروش
متیل متاکریلات خرید

متیل متا آکریلات (MMA) به چه معنی است؟

متیل متا آکریلات (MMA) به یک ترکیب آلی اطلاق می‌شود که حاوی یک متیل استر اسید متاکریلیک است. فرمول شیمیایی آن C5H8O2 است. متیل متا آکریلات یک رزین واکنشی است و شکل پلیمریزه آن کاربردهای مفیدی دارد، مانند:

  • چسب‌ها و درزگیرها
  • پوشش محافظ
  • رنگ‌های صنعتی
  • مواد افزودن ی پلاستیکی
  • پلاستیک اکریلیک پلی متیل متاکریلات
  • سنگ مرمر مصنوعی
  • سیمان باندینگ

متیل متاکریلات مزایای زیر را برای محصول نهایی ارائه می‌دهد:

  • پایداری و دوام
  • سختی و تأثیر
  • مقاومت درخشان و درخشش

کاربردهای متیل متا آکریلات

متیل متاکریلات (MMA) یک استر غیر اشباع است که کاربردهای زیادی در ساخت پلیمر دارد. این یک مایع روشن با بوی استر است. چندین مسیر مصنوعی به MMA وجود دارد. بیشترین کاربرد آن یک دنباله سه مرحله‌ای است که با استون و HCN آغاز می‌شود و از طریق استون سیانوهیدرین ادامه می‌یابد و یک فرآیند دو مرحله‌ای که با واکنش اتیلن و متانول برای تولید متیل پروپیونات آغاز می‌شود.

بیشترین میزان متاکریلات تاکنون در پلیمرهای هموپلیمر (متیل متاکریلات) (PMMA) حاصل از پلیمریزاسیون متیل متاکریلات دیده شده است. این پلیمر پلاستیکی شفاف است که با نام‌های تجاری معروف Lucite و Plexiglas شناخته می‌شود.

متاکریلات همچنین با استایرن و بوتادین به صورت کوپلیمر در می‌آید تا یک افزودنی به پلی وینیل کلرید (PVC) ایجاد کند که باعث بهبود خاصیت آن می‌شود. MMA نیز برای ساختن مونومرهای متاکریلات ویژه ترانزیست شده است. کوپلیمر متیل متاکریلات یک محصول شیمیایی مهم است. مونومر متیل متاکریلات در ساخت رزین‌های متا آکریلات و پلاستیک‌ها (به عنوان مثال، پلکسی گلاس) استفاده می‌شود.

کاربردهای اصلی متیل متاکریلات عبارت‌اند از:

ورق ریخته‌گری و سایر علائم (علائم و نمایش‌های تبلیغاتی، وسایل روشنایی، لعاب و چراغ‌های جلویی، تابلوهای ساختمانی و حاشیه، لوله‌کشی و لوازم حمام)، پودر قالب‌گیری / اکستروژن، روکش (رنگ‌های لاتکس، لاک و رزین‌های مینای دندان). متیل متاکریلات در آغشته کردن بتن به منظور آب گریز کردن آن استفاده می‌شود و همچنین در زمینه‌‌های پزشکی و دندانپزشکی برای ساخت وسایل مصنوعی و به عنوان پرکننده یا سیمان سرامیکی کاربرد دارد.

MMA یک عامل باندینگ است که در محصولات ناخن مصنوعی استفاده می‌شود. در بررسی‌های انجام شده، FDA این ماده را ماده‌ای سمی و مضر می‌داند و ممکن است علیه هر محصولی که حاوی مونومر متیل متاکریلات باشد اقدامات قانونی انجام دهد. با این حال، از آنجایی که برای استفاده طولانی مدت بسیار سریعتر و بهتر به ناخن می‌چسبد، امروزه در مقایسه با سایر محصولات هنوز یک انتخاب محبوب است. به عنوان یک امتیاز اضافی، ارزان ترین گزینه نیز می‌باشد.

خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای MMA وجود دارد: اتیل متاکریلات (EMA)، ژل های لایت کیور، روکش ها و مانیکور ناخن طبیعی. اکثر تولید کنندگان حرفه ای با کیفیت مونومر مایع خود را با اتیل متاکریلات فرموله می‌کنند. این محصولات برای استفاده توسط تکنسین‌های آموزش دیده ناخن ایمن اعلام شده‌اند، بنابراین احتیاط را رعایت کنید و به جای آن از این حامل‌ها استفاده کنید.

خرید عمده متیل متاکریلات
فروش متیل متاکریلات صنعتی

ایمنی متیل متاکریلات

خرید متیل متاکریلات صنعتی که در ساخت رزین و پلاستیک استفاده می‌شود. متیل متاکریلات برای پوست، چشم و غشاهای مخاطی انسان تحریک کننده است. ممکن است یک پاسخ آلرژیک به قرار گرفتن در معرض پوست ایجاد شود. اثرات تنفسی در انسان به دنبال قرار گرفتن در معرض استنشاق حاد (کوتاه مدت) و مزمن (طولانی مدت) گزارش شده است. علائم تنفسی مشاهده شده پس از مواجهه حاد شامل تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه است.

علائم عصبی نیز در انسان به دنبال مواجهه حاد با رزین های متیل متاکریلات گزارش شده است. ناهنجاری های جنینی در حیواناتی که از طریق تزریق و استنشاق در معرض متیل متاکریلات قرار گرفته‌اند گزارش شده است. EPA متیل متاکریلات را به احتمال زیاد برای انسان سرطان زا نمی‌داند.

خطرات متیل متاکریلات

استفاده صنعتی از MMA باعث تحریک چشم‌ها، بینی و گلو و دستگاه تنفسی می‌شود. افرادی که به طور مکرر در معرض سطوح قابل توجهی MMA قرار می‌گیرند معمولا از موارد زیر شکایت دارند:

  • خواب آلودگی
  • سبکی سر
  • سرگیجه
  • لرزش دست‌ها

تماس مکرر با MMA همچنین می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی یا درماتیت شود که منجر به موارد زیر می‌شود:

  • قرمزی پوست
  • خارش
  • بثورات
  • ورم.

استفاده از متیل متا آکریلات مونومر به عنوان یک محصول ناخن ممکن است به آسیب ناخن و تغییر شکل در رشد ناخن منجر شود. در حالی که مصرف کنندگانی که از محصولات حاوی MMA استفاده می‌کنند ممکن است در معرض خطر برخی از این اثرات نامطلوب قرار گیرند، این خطر برای تکنسین‌های ناخن که به طور مکرر و به طور معمول در طول کار خود در معرض محصولات حاوی MMA هستند، بسیار بیشتر است.

فروش متیل متا آکریلات

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارشات شما مشتریان عزیز، محصول متیل متا آکریلات صنعتی مورد نیاز صنایع صنعتی را با بهترین قیمت متیل متاکریلات صنعتی و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید جهت خرید متیل متاکریلات و استعلام قیمت متیل متاکریلات با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ضمن دریافت قیمت، آنالیز متیل متاکریلات و اطلاعات لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست