فروش مونو اتانول آمین

خرید مونو اتانول آمین

فروش مونو اتانول آمین شازند در گالن‌های 230 کیلویی جهت صنایع مختلف عرضه می‌شود. جهت خرید مونو اتانول امین، دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت مونو اتانول امین صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت استعلام قیمت مونو اتانول آمین

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

مونو اتانول آمین فروش

به انگلیسی Mono Ethanolamine
شناسه محصول
141-43-5
فرمول شیمیایی C2H7NO
وزن مولکولی 61.1
شکل ظاهری مایع بی‌رنگ و چسبناک با بوی نامطلوب
خلوص
99%
نقطه ذوب  166 درجه سانتی گراد – 178 درجه سانتی گراد
کاربرد بازدارنده‌های خوردگی، داروسازی، مواد کمکی نساجی، لوازم آرایشی و شیمیایی
بسته بندی⭐ بشکه 210 و 230 کیلویی
تولیدکننده شازند
محل تحویل ⭐ تهران – اصفهان
قیمت مونو اتانول امین ⭐ استعلام تلفنی 📞

خواص مونو اتانول آمین

مونو اتانول آمین شازند مایعی بی‌رنگ و چسبناک با ویسکوزیته بالا و بوی نامطلوب مانند بوی ماهی است. به آن MEA نیز گفته می‌شود که به وفور در بافت‌های زنده پیدا می‌شود همچنین یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده‌ی لسیتین است. این ماده با کربن دی‌اکسید واکنش نشان می‌دهد و رطوبت را جذب می‌کند. این محصول زمانی که در معرض نور قرار می‌گیرد به رنگ زرد یا قهوه‌ای در می‌آید.

  • نقطه‌جوش: 335 °C

  • چگالی: 1.13 g/cm³

  • فرمول شیمیایی: C6H15NO3

اسامی مترادف:

  • هیدروکسی اتیل آمین

  • کولامین

  • اولامین

  • متیل الکل

  • آمینو اتانول

  • متا آمینو اتیل الکل

  • و…

بیوشیمی

اتانول آمین با دكربوكسیلاسیون سرین بیوسنتز می‌شود:

HOCH2CH(CO2H)NH2 → HOCH2CH2NH2 + CO2

اتانول آمین دومین گروه فراوان برای فسفولیپیدها است، موادی که در غشاهای بیولوژیکی یافت می‌شوند (به ویژه در پروکاریوت‌ها). به عنوان مثال، فسفاتیدیل اتانول آمین، این ماده همچنین در مولکول‌های پیام رسان مانند پالمیتوئیل اتانول آمید که بر گیرنده‌های CB1 تأثیر دارد، استفاده می‌شود.

تولید مونو اتانول آمین

تولید مونو اتانول امین (MEA) با استفاده از واکنش بین NH3 / آب و EO (اکسید اتیلن) صورت می‌گیرد. هیچ کاتالیزوری درگیر نیست و این یک واکنش گرمازا است. فشار عملیاتی 50-70 بار است تا NH3 را در یک مرحله مایع نگه دارد. مولکول NH3 می‌تواند به ترتیب با یک، دو یا سه مولکول EO واکنش نشان دهد و به ترتیب منجر به تشکیل مونو اتانول امین (MEA)، دی اتانولامین (DEA) یا تری اتانول آمین (TEA) شود. ترکیب مخلوط حاصل به نسبت NH3 / EO بستگی دارد و می‌تواند جهت تولید ترکیب مورد نظر باشد: هرچه نسبت NH3 بیشتر باشد، MEA بیشتری تشکیل می‌شود.

 

خرید مونو اتانول آمین
خرید مونو اتانول آمین

پس از واکنش، مقدار آمونیاک اضافی خارج شده و آب از طریق تقطیر از مخلوط واکنش خارج می‌شود تا دوباره به مرحله واکنش برگردانده شود. پس از آن، اتانول آمین‌ها در یک واحد تقطیر سه مرحله‌ای از یکدیگر جدا می‌شوند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، روند کلی تولید MEA شامل مصرف انرژی و انتشار مستقیم و غیر مستقیم CO2 است. این انتشارها باید در حساب جهانی CO2 تصرف شده در نظر گرفته شود تا یک رویکرد واقع گرایانه ایجاد شود که در آن افزایش تولید جهانی MEA باعث ایجاد تعادل منفی در استراتژی عمومی جذب CO2 نشود.

علاوه بر این، در فرآیند MEA، نتایج منتشر شده اشاره کرده‌اند که کاهش انتشار CO2 در جو به ازای افزایش سایر انتشارها و اثرات مربوطه به محیط زیست (به طور عمده موارد مربوط به سمیت و اوتروفیکاسیون انسان) حاصل می‌شود. به عنوان مثال، انتشار MEA و سایر آمین‌ها به محیط زیست قابل اغماض نیست. جذب پس از احتراق منجر به اتلاف آمین‌ها از ستون جاذب می‌شود، که شامل یک منبع بالقوه آمین و محصولات تجزیه آمین، مانند نیتروزامین و نیترامین است.

کاربرد مونو اتانول آمین

اتانول آمین را معمولاً مونو اتانول آمین یا MEA می‌نامند تا از دی اتانول آمین (DEA) و تری اتانول آمین (TEA) متمایز شود. این ماده به عنوان ماده اولیه در تولید مواد شوینده، امولسیون کننده، جلا دهنده‌ها، داروها، بازدارنده‌های خوردگی و واسطه‌های شیمیایی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، واکنش اتانول آمین با آمونیاک باعث می‌شود اتیلن دی آمین، پیش ماده ترکیب شیمیایی متداول برای تشکیل EDTA باشد.

 

خرید مونو اتانول آمین
خرید مونو اتانول آمین

مواد شوینده

مونو اتانول آمین، به عنوان یک جزء در ترکیبات شوینده برای لباسشویی و ظرفشویی، چربی زدایی، مواد شوینده و ضد عفونی کننده‌های چند منظوره توصیه می‌شود. مونو اتانول آمین همچنین می‌تواند به عنوان ماده خنثی کننده در فرمول‌های شامپوی شستشوی ماشین، چربی‌زدایی به طور کلی، پاک کننده‌های موم و به عنوان بازدارنده‌های خوردگی استفاده شود.

مواد شیمیایی زراعی

مونو اتانول آمین، به عنوان ماده خنثی کننده برای امولسیفایرهای آنیونی استفاده می‌شود.

آمین کنترل کننده pH

اتانول آمین اغلب برای قلیایی سازی آب در چرخه‌های بخار نیروگاه‌ها، از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای با راکتورهای آب تحت فشار استفاده می‌شود. این قلیایی سازی برای کنترل خوردگی اجزای فلزی انجام می‌شود. ETA (یا بعضی اوقات آمین آلی مشابه؛ به عنوان مثال، مورفولین) به این دلیل انتخاب می‌شود که به دلیل فرار بودن در مولد بخار (دیگ‌های بخار) و شکاف جمع نمی‌شود، بلکه نسبتاً یکنواخت در کل چرخه بخار توزیع می‌شود. در چنین کاربردی، ETA یکی از عناصر اصلی به اصطلاح “تصفیه کامل فرار” آب (AVT) است.

قیمت مونو اتانول آمین

درمان گازها

از اتانول آمین‌ها می‌توان برای تصفیه گاز طبیعی و گاز باقیمانده نفت در جذب دی اکسید کربن استفاده کرد. در سیستم‌های گازی حاوی دی اکسید کربن، از مونو اتانول امین می‌توان به عنوان یک جاذب انتخابی استفاده کرد و نقش مهمی در تولید آمونیاک، دی اکسیدکربن مایع و یخ خشک دارد که اجازه بازسازی در موارد اخیر را می‌دهد.

مونو اتانول آمین که مانند سایر آمین‌ها باز ضعیفی است و از این خاصیت در حذف گاز استفاده می‌شود. مونو اتانول آمین‌ می‌تواند جذب انتشار دودکش دی اکسید کربن (CO2) را به صورت بسیار موثر در زغال سنگ، سوخت متان و بیو گاز احتراق انجام دهد. جذب مونو اتانول آمین تغییرات آب و هوایی را کاهش می‌دهد و می‌تواند صنعت تاریخی ذغال سنگ و بیوگاز را مدرن‌تر، سالم‌تر و قابل فروش‌تر کند. از نظر حقوقی، به ویژه به توافق نامه پاریس مربوط می‌شود. از اسکراب دی اکسید کربن MEA برای بازسازی هوای زیردریایی‌ها نیز استفاده می‌شود.

محلول‌های MEA در آب به عنوان مایع شستشوی جریان گاز در تصفیه کننده‌های آمین استفاده می‌شود. از MEA آبی برای حذف دی اکسید کربن (CO2) و سولفید هیدروژن (H2S) از جریان‌های مختلف گاز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، گاز دودکش و گاز طبیعی ترش. MEA ترکیبات اسیدی محلول را یونیزه می‌کند و آن‌ها را قطبی و قابل حل‌تر می‌کند. محلول‌های اسکرابر MEA را می‌توان از طریق یک واحد بازسازی بازیافت کرد. هنگامی که گرم می‌شود، MEA به دلیل اینکه یک باز نسبتاً ضعیف است، گاز محلول H2S یا CO2 را آزاد کرده و در نتیجه یک محلول خالص MEA ایجاد می‌کند.

سایر موارد مصرف مونو اتانول آمین

مونو اتانول آمین به دلیل واکنش آن با اسید چرب یا روغن نارگیل، به عنوان واسطه سنتز برای تولید آلکانول آمیدهای مربوطه توصیه می‌شود. به عنوان یک نتیجه از خواص آن، این محصول می‌تواند در بخش‌های مختلف صنعتی مانند مواد شوینده، روغن‌های روان کننده، محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی، شناورسازی مواد معدنی و غیره استفاده شود.

از اتانول آمین‌ها همچنین می‌توان در فرمولاسیون محصولات دارویی، مواد پراکنده کننده برای چسب‌ها، صمغ‌ها، لاتکس و توسعه دهندگان عکاسی، تسریع کننده‌های ولکانیزاسیون لاستیک، مهار کننده‌های خوردگی، کنترل کننده‌های pH، واسطه‌های سنتز، لاک، مواد مرطوب کننده موم و صاف کننده، عوامل پلیمریزاسیون و کاتالیزورهای رزین‌های پلی اورتان استفاده کرد. MEA برای خنثی‌کردن اجزای اسیدی در روان‌کننده‌ها و همچنین جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی در سیالات و فلزها به کار می‌رود. مونو اتانول آمین شازند در صنعت داروسازی به عنوان ماده خام و در کشاورزی به عنوان عامل خنثی‌کننده برای امولسیون‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

خطرات مونو اتانول آمین 

نهادهای نظارتی تأثیرگذار مانند آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) بیان کرده‌اند که اتانول آمین‌ها خطر سرطان برای انسان ندارند. MEA به دلیل اثرات خورنده در اتحادیه اروپا طبقه بندی شده است. محققان معتقدند که داده‌های علمی موجود این نتیجه را تأیید می‌کند که MEA اگر مطابق با توصیه‌های ایمنی سازنده استفاده شود خطری برای کارگران ندارد و از ادامه استفاده از این ماده شیمیایی مهم پشتیبانی می‌کنند. در غلظت‌های بالا، MEA موجود در هوا تحریک کننده پوست، چشم و دستگاه تنفسی حیوانات آزمایشگاهی است.

نگهداری مونو اتانول آمین

این محصول به دلیل جذب رطوبت باید در مخازنی با ورودی گاز خنثی مانند نیتروژن نگه‌داری شود همچنین مخازن نگه‌داری این محصول باید از جنس فولاد ضد زنگ باشد. از آنجا که این محصول رطوبت ساز است، توصیه می‌کنیم برای کاهش جذب آب و جلوگیری از تیرگی در اثر تماس با هوا، فضای مخلوط مانند نیتروژن را در مخازن قرار دهید. توصیه می‌شود مونواتانول آمین را به صورت فله در مخازن استیل ضد زنگ 316 یا 304 مجهز به سیم پیچ بخار آب یا بخار نگهداری کنید تا محصولات در دمای بالاتر از نقطه انجماد آن‌ها حفظ شود.

خرید مونو اتانول آمین
قیمت مونو اتانول آمین پتروشیمی شازند

قیمت مونو اتانول آمین صنعتی

فروش مونو اتانول آمین در بشکه‌های 230 کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی یکی از شرکت های فروش مونو اتانول آمین اصفهان و تهران آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول MEA شازند مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. قیمت‌ MEA ارائه شده توسط این شرکت همیشه پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت مونو اتانول آمین صنعتی، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

آنالیز مونو اتانول آمین

یک از روش‌های ساده برای تعیین مونو اتانول آمین موجود در هوا استفاده از تجزیه و تحلیل GC مویرگی است. تعیین مونو اتانول آمین به طور سنتی به دلیل مشکلات جداسازی تحلیلی دشوار بوده است. حتی در روش‌های پیچیده، این مشکل به عنوان مسئله اصلی که اغلب منجر به آماده سازی نمونه‌های زمان‌بر می‌شود، باقی می‌ماند. برای نمونه برداری از فیلتر‌های الیاف شیشه آغشته استفاده می‌شود. دفع مونو اتانول آمین با تجزیه و تحلیل GC مویرگی و تشخیص انتخابی نیتروژن فسفر دنبال می‌شود.

جداسازی با استفاده از یک ستون خاص برای مونو اتانول آمین‌ها (35٪ دی فنیل و 65٪ دی متیل پلی سیلوکسان) به دست آمده است. شما می‌توانید جهت دریافت آنالیز مونو اتانول آمین (مونو اتانول آمین msds) با کارشناسان ما در پیشگامان شیمی تماس بگیرید.

شماره های تماس : ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲ – ۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷

سخن آخر

آمین‌های آلی عوامل کنترل خوردگی هستند که PH را افزایش داده و آلاینده‌های خورنده را از بین می‌برند. به عنوان مثال، مونو اتانول آمین (MEA)، یک بازدارنده خوردگی پرکاربرد است که CO2 محلول را از بین می‌برد و به کنترل pH در بویلرهای صنعتی و نیروگاه‌های هسته‌ای کمک می‌کند. در کاربردهای شستشوی CO2، MEA یک عامل جذب موثر است. مونو اتانول آمین همچنین به عنوان جاذب سولفید هیدروژن در تولید و فرآوری نفت و گاز استفاده می‌شود. در همه کاربردها، نظارت در محل برای آمین‌ها می‌تواند به حفظ حفاظت در برابر خوردگی مناسب، افزایش طول عمر سیستم و جلوگیری از خاموش شدن و خرابی‌های پرهزینه ناشی از خوردگی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست