فروش سدیم بی سولفات

سدیم بی سولفات چیست؟

سدیم بی سولفات یکی از معانی مترادف اسید سولفات سدیم است. یک اسید خشک به شکل کریستالی، دانه ای یا پودری است که به عنوان تنظیم‌کننده pH، قارچ‌کش، علف‌کش یا میکروبیوژن (محصولی که میکروب‌ها را از بین می‌برد) در صنایع مختلفی نظیر نظافت خانگی و نگه‌داری استخر شنا استفاده می‌شود.

جهت استعلام قیمت سدیم بی سولفات

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

بی سولفات سدیم همچنین ممکن است به نام سولفات هیدروژن سدیم، اسید سولفوریک، نمک مونو سدیم، سولفات اسید سدیم، سدیم هیدروسفات یا سولفات هیدروژن سدیم باشد. همچنین با جستجوی سریع در ChemIDPlusAdvanced، یک پایگاه داده که توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده اداره می‌شود، به نام‌های نه چندان آشکار دیگری نیز برای آن روبرو می‌شویم مانند کیک نیتره یا کیک نیتریک نشان می‌دهد. فرمول شیمیایی این ماده HNaO4S است. بی سولفات سدیم، محلول آبی یک جامد بلوری سفید است که در آب حل می‌شود. 

خصوصیات شیمیایی و فیزیکی سدیم بی سولفات

بی سولفات سدیم نمکی اسیدی از اسید سولفوریک است و به عنوان سولفات هیدروژن سدیم نیز شناخته می‌شود.

فرمول و ساختار سدیم بی سولفات

فرمول شیمیایی این ماده NaHSO4 و جرم مولی آن 120.06 گرم در مول است. همچنین به عنوان نمک منوهیدرات (با یک مولکول آب) با جرم مولی 138.07 گرم در مول وجود دارد. این نمک مونو سدیم اسید سولفوریک دیپروتیک است. این ترکیب از کاتیون سدیم (Na +) و آنیون بی سولفات (HSO4-) است که دارای اتم گوگرد به سه اتم اکسیژن و یک گروه هیدروکسیل است.  

تهیه سدیم بی سولفات

بی سولفات سدیم با خنثی سازی جزئی اسید سولفوریک با مقادیر معادل (نسبت 1: 1) هیدروکسید سدیم (NaOH) یا کلرید سدیم (NaCl) می تواند به‌صورت صنعتی تهیه شود:

NaOH + H2SO4 → NaHSO4 + H2O بی سولفات سدیم همچنین در طول تولید سایر اسیدهای معدنی مانند اسید نیتریک (HNO3) و اسید هیدروسیانیک (HCN) به عنوان فرعی تولید می‌شود.

NaNO3 + H2SO4 → NaHSO4 + HNO3

خصوصیات فیزیکی سدیم بی سولفات

​​این ماده معمولاً در هر دو شکل بی‌آب (خشک) و مونوهیدرات (NaHSO4.H2O) موجود است. NaHSO4 بدون آب یک پودر سفید بی نظم و ریزگرد است، با چگالی 2.74 گرم در میلی‌لیتر و نقطه ذوب 315 درجه سانتی‌گراد. مونوهیدرات یک جامد دانه‌ای سفید با چگالی 1.8 گرم در میلی‌لیتر و نقطه ذوب 59 درجه سانتی‌گراد است. این یک اسید خشک مناسب برای حمل و نقل و ذخیره ایمن محسوب می‌شود. 

فروش بی سولفات سدیم

کاربردهای سدیم بی سولفات

بی سولفات سدیم اغلب در پاک‌کننده‌های سینک دستشویی و محصولات تمیز کننده ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. همچنین می تواند در بسیاری از صنایع دیگر برای کنترل pH مورد استفاده قرار گیرد. بی سولفات سدیم در محصولات آکواریوم و استخر کاربرد دارد. با استفاده از پایگاه‌داده‌های برچسب مکمل رژیم غذایی موسسه ملی بهداشت و بانک اطلاعاتی Daily Med، به ترتیب می‌توان آن را در مکمل‌های غذایی و کرم‌های ضد قارچ پا یافت. 

  • به عنوان نگه‌دارنده نمونه‌های خاک و آب در تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی تحلیلی
  • برای خشک‌کردن روغن کرچک 
  • یک ماده کمکی برای سفید کردن و رنگ‌رزی پشم
  • نوعی نمک برای ریختن و سفید کردن پوست در صنعت چرم
  • در صنعت نفت معدنی برای استخراج ترکیبات نیتروژن از هیدروکربن‌ها (شستشوی گاز)
  • به عنوان یک افزودنی سیلو
  • هنگام مخلوط کردن دی‌کرومات‌پتاسیم از آن به عنوان سفید کننده در عکاسی استفاده می‌شود.
  • برای کاهش آمونیاک کود موجود در دام و طیور استفاده شده است تا تعداد مگس‌ها را کاهش دهد.

از بی سولفات سدیم به عنوان یک افزودنی غذایی برای مخلوط کردن کیک‌ها و همچنین در فرآوری گوشت و مرغ و جلوگیری از قهوه‌ای شدن محصولات تازه برش استفاده می‌شود. بی‌سولفات‌سدیم گرید غذایی در انواع محصولات غذایی از جمله نوشیدنی‌ها، سس‌ها و مواد پر کننده استفاده می‌شود. بی سولفات سدیم pH را بدون طعم ترش پایین می‌آورد و در محل اسید سیتریک، اسید مالیک یا فسفریک که از نظر تجاری در دسترس هستند استفاده شده است و همچنین می‌تواند به عنوان ماده ضد قهوه‌ای شدن مورد استفاده قرار گیرد.

فروش سدیم بی سولفات

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع صنعتی و خوراکی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست