فروش پلی گلیسرول استر pge

پلی گلیسرول استر چیست؟

پلی گلیسرول استر اسیدهای چرب (PGEs) در مواد غذایی به عنوان امولسیفایر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استرهای پلی گلیسرول دسته‌ای از امولسیفایرهای غذایی هستند که به دلیل ماهیت آمفی دوستی آنها در انواع مختلف مواد غذایی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلی گلیسرول استرها طبقه‌ای از سورفکتانت‌های مصنوعی، غیریونی هستند که به دلیل خاصیت آمفیفیلیک اغلب در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی استفاده می‌شوند.

جهت استعلام قیمت پلی گلیسرول استر PGE

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

قسمت آبگریز این آمفیفیل‌ها از استرهای الیگومریک گلیسرول و قسمت آبگریز از زنجیره‌های آلکیل با طول و درجه متفاوت اشباع مختلف تشکیل شده است. در مواد غذایی از پلی گلیسرول استر به عنوان ماده امولسیون‌کننده در تولید کالاهای پخته شده، آدامس و در جایگزینی چربی‌ها استفاده می‌شود. از دهه 1940 به عنوان مواد افزودنی غذایی در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند.

در دهه 1960 با استفاده از مواد غذایی در ایالات متحده تأیید شدند. پلی گلیسرول استر ، مانند سایر امولسیفایرها، دارای آبگریزی هستند بنابراین می‌توانند تنش سطحی بین فازهای مختلف را کاهش دهند. تعادل آبگریز-لیپوفیلی پلی گلیسرول استر (HLB) به طول زنجیره پلی گلیسرول و میزان استری‌سازی بستگی دارد. HLB می‌تواند از 3 تا 14 متغیر باشد و مقدار مخلوط HLB مورد نظر ممکن است با ترکیب مناسب حاصل شود. پلی گلیسرول معمولاً توسط پلیمریزاسیون قلیایی گلیسرول در دماهای بالا تهیه می‌شود.

این واکنش بسته به شرایط واکنش، باعث ایجاد الیگومرهای کم و بیش شاخه‌ای با طول متفاوت می‌شود. آبگریزی و ارزش HLB، پلی گلیسرول استر نهایی با طول نصف پلی گلیسرول رابطه مثبت خواهد داشت. پلی گلیسرول استرهای مربوطه از پلی گلیسرول و اسیدهای چرب در استریفیکاسیون مستقیم تری گلیسیرید و پلی گلیسرول تولید می‌شوند. امولسیفایرها در مقایسه با بسیاری از امولسیفایرهای غذایی، طیف وسیعی از قطبیت یا مقادیر تعادل آبدوست-لیپوفیل (HLB) را نشان می‌دهند.

دامنه وسیع مقادیر HLB پلی گلیسرول استرها، آنها را به یک امولسیفایر همه کاره برای کاربردهای غذایی تبدیل می‌کند. خواص آمفی‌فیلی پلی گلیسرول استر امولسیفایر در آب، فعالیت‌های مزومورفیکی را نشان می‌دهد که ساختارهای کریستالی مایع را تشکیل می‌دهند. یکی از کاربردهای مهم پلی گلیسرول استر در خمیرهای کیک با مقدار کمی چربی و روغن است. پلی گلیسرول استر در صنایع دارویی و آرایشی نیز کاربرد دارند.

تعادل آبدوست-لیپوفیل (HLB)

HLB یک سورفکتانت، معیاری از درجه آبدوست یا چربی دوست بودن آن است و با محاسبه مقادیر برای مناطق مختلف مولکول تعیین می‌شود. سورفکتانت ها بر اساس مقدار HLB طبقه بندی می‌شوند که بر استفاده از آنها تأثیر می‌گذارد. مقدار بهینه HLB برای تثبیت امولسیون ضروری است. به طور کلی، مولکول‌های سورفکتانت با HLB کم، مانند استر سوربیتان، پلی گلیسرول پلی ریسینولئات، و لسیتین سویا، برای امولسیون‌های آب در روغن (W/O) استفاده می‌شوند.

Koc و همکاران از یک سورفکتانت آنیونی (دیوکتیل سدیم سولفوسوکسینات) با خلوص 98 درصد و 10.2 HLB استفاده کردند. انتخاب چنین سورفکتانت آنیونی برای تعادل HLB است و می تواند بدون یک سورفکتانت کمکی استفاده شود. مقادیر پایین HLB 4-6 برای تولید امولسیون W/O و مقادیر بالاتر HLB 8-18 برای امولسیون‌های روغن در آب (O/W) استفاده می‌شود.

خرید پلی گلیسرول استر
خرید پلی گلیسرول استر

تولید تجاری پلی گلیسرول استر

PGE ها با پلیمریزاسیون گلیسرول در حضور یک کاتالیزور قلیایی و به دنبال آن استری شدن با اسیدهای چرب تولید می‌شوند. اسیدهای چرب از روغن ذرت، روغن پنبه دانه، گوشت خوک، روغن نخل، روغن بادام زمینی، روغن کنجد، روغن آفتابگردان، روغن سویا بدست می‌آیند. علاوه بر استرها، PGEها همچنین حاوی ناخالصی هایی مانند مونو، دی و تری گلیسیرید، اسیدهای چرب آزاد، گلیسرول و پلی گلیسرول آزاد هستند و نمک‌های سدیم اسیدهای چرب ممکن است وجود داشته باشند.

گلیسرول عمدتاً یک محصول طبیعی است که از متانولیز روغن‌های گیاهی به دست می‌آید. در اروپا، با توجه به استفاده روزافزون از متیل استرها به عنوان افزودنی‌های سوخت، می‌توان انتظار افزایش تولید گلیسرول را داشت که می تواند به ماده خام ارزان تری برای شیمی تبدیل شود.

به عنوان مثال، پلی گلیسرول ها و به ویژه پلی گلیسرول-استرها (PGEs) در محصولات جدید برای کشش فعال، روان کننده ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، افزودنی های مواد غذایی و غیره استفاده می‌شود. در واقع PGEها خواص چند منظوره و طیف وسیعی از گزینه‌های فرمول‌بندی را در صورت امکان کنترل نشان می‌دهند. (i) طول زنجیره پلی گلیسرول، درجه استری شدن و (iii) وزن مولکولی اسید چرب. این واکنش ها اهداف بسیار جالبی برای شکل هستند.

کارهای قبلی نشان داد که گزینش پذیری مرحله اول واقعاً کنترل نمی‌شود و مخلوطی از دی تا هگزا گلیسرول (خطی یا حلقوی) به دست می‌آید. سپس بدست آوردن یک محصول کاملاً تعریف شده و پیش بینی تعادل چربی دوست آبدوست (HLB) پس از استری شدن بسیار دشوار است. در آزمایشگاه ما مشخص شد که استریفیکاسیون گلیسرول می تواند نسبت به مونوگلیسریدها نسبت به رزین‌های کاتیونی انتخابی باشد.

با این وجود پلی گلیسرول‌ها و استرهای پلی گلیسرول و همچنین آکرولئین به عنوان محصولات جانبی اصلی به دست آمدند. علاوه بر این مشاهده کردیم که اصلاح اندازه شبه منافذ این مواد باعث بهبود انتخاب پذیری (PG + PGEs) شد، اما آکرولئین همیشه بیش از این کاتالیزورهای اسیدی به دست می‌آید.

کاربردهای پلی گلیسرول استر

در بازار فعلی پلی گلیسرول، این محصول به طور کلی شامل مخلوط های مختلف الیگومر مانند دی گلیسرول، تری گلیسرول، تترا گلیسرول، هگزا گلیسرول و دکاگلیسرول می باشد. پلی گلیسرول ها را می توان به پلی گلیسرول استر تبدیل کرد تا به عنوان امولسیفایر در صنایع آرایشی/غذایی و پلاستیک استفاده شود. یک بازار بالقوه اصلی برای پلی گلیسرول استر پلی گلیسرول است که می تواند به عنوان سورفکتانت غیر یونی استفاده شود. با توجه به ویژگی آمفی‌فیلی پلی‌گلیسرول‌ها، این مواد قابلیت استفاده در تثبیت سوسپانسیون‌ها و امولسیون‌های مختلف را دارند.

در لوازم آرایشی از آنها برای امولسیون کردن، کنترل ویسکوزیته، پراکندگی و تثبیت مخلوط نهایی استفاده می‌شود. آنها در ژل های حالت دهنده مو، ژل‌های درمان پوست، پاک کننده های پوست، کرم های کودک، کرم های دست با اثر طولانی مدت، ضد آفتاب های مرطوب کننده و چوب های محافظ در برابر آفتاب گنجانده شده‌اند. قوی‌ترین امولسیفایرها دی گلیسریل دی ایزو استئارات در کرم های زیرسازی کننده، دی گلیسریل مونولورات در پاک کننده‌های پاک کننده پوست و دی گلیسریل مونولئات در کرم‌های مخصوص کودکان می‌باشند.

در صنایع غذایی، پلی گلیسرول استر به عنوان عوامل امولسیون کننده در تولید محصولات نانوایی خوب، محصولات جایگزین چربی و آدامس استفاده می‌شود. کاربرد مهم پلی گلیسرول استر در انواع کیک‌ها است که مقدار کمی چربی و روغن دارند (به عنوان مثال برای کیک اسفنجی، رول سوئیس و انواع مشابه فرمولاسیون کیک که بر پایه تخم‌مرغ، شکر و آرد یا نشاسته باشد). پلی گلیسرول استر ها هوادهی را تقویت کرده و به تثبیت کف‌ها کمک می‌کنند. استفاده از PGE باعث می‌شود که کیک‌های اسفنجی با مخلوط کردن یک مرحله‌ای تولید شوند و محصولات نهایی با ساختار خردتر و ماندگاری بیشتری تولید شود.

PGE را می‌توان در مارگارین استفاده کرد. گزارش شده است كه PGE باعث كاهش خواص ارگانولپيك حاشيه مارگارين يا كم‌چربي با كاهش دانه فاز چربی‌شده براي انعطاف‌پذيری و خاصيت كششی مارگارين مربوط به کره طبيعی می‌شود.در مقایسه با امولسیفایرهای جایگزین، مانند مونوگلیسیریدها، استر پلی گلیسرول دارای مزیت در تأمین ثبات طولانی مدت خواص شلاق است و این امولسیفایر را انتخابی عالی برای مخلوط کیک می‌کند.

استرهای پلی گلیسرول به عنوان جایگزینی برای چربی‌ها برای کاهش مصرف کالری مورد توجه قرار گرفته‌اند. این جایگزینی ممکن است در نظر گرفته شود زیرا استرهای اسید چرب در برابر هیدرولیز توسط آنزیم های گوارشی مقاومت می‌کنند.

سایر کاربردهای پلی گلیسرول استر

  • از PGEها علاوه بر مصرف به عنوان امولسیون‌کننده باعث بهبود خواص عملکردی مارگارین (به عنوان مثال خواص ارگانیک اسپرد، تثبیت یا هوادهی مواد غذایی) می‌شود.
  • PGEها همچنین می‌توانند به عنوان کم کردن چربی مورد استفاده قرار گیرند.
  • همچنین می‌توانند سیستم امولسیون را با مقدار زیادی آب تشکیل دهند، بنابراین کالری کلی یک محصول غذایی را کاهش می‌دهند.
  • به عنوان امولسیفایر خنثی α ،PGE ها همچنین دارای خاصیت نرم‌کننده و ضد لک خرده‌ای هستند.
  • همچنین به بهبود حجم کیک در محصولات پخته شده کمک می‌کنند. دلیل این امر این است که امولسیفایرها می‌توانند میزان تجویز نشاسته را کاهش دهند.
  • PGEs را می‌توان در امولسیون‌های قابل شستشو و پر کردن استفاده کرد.
  • آن‌ها می‌توانند تجمع ذرات چربی و جذب آب را تقویت کرده و به افزایش ویسکوزیته و هوادهی و کاهش انسجام کمک کنند.

PGE ها همچنین می‌توانند به عنوان کوتاه کننده کم چربی استفاده شوند. آنها همچنین می‌توانند سیستم‌های امولسیونی را با مقدار زیادی آب تشکیل دهند، بنابراین محتوای کالری کلی یک محصول غذایی را کاهش می‌دهند. به عنوان امولسیفایر آلفا، PGE ها همچنین دارای اثرات نرم کنندگی و ضد بیاتی هستند و همچنین به بهبود حجم کیک در محصولات پخته شده کمک می‌کنند. دلیل آن این است که امولسیفایرها می توانند سرعت رتروگراسیون نشاسته را کاهش دهند.

PGE ها را می‌توان در امولسیون ها و تاپینگ های قابل شلاق استفاده کرد. آنها می‌توانند تجمع ذرات چربی و جذب آب را تقویت کنند و به افزایش ویسکوزیته و هوادهی و کاهش ادغام کمک کنند. ساختار ژل α که توسط PGE ها متفاوت است، از نظر ترمودینامیکی پایدارتر است، به این معنی که سیستم امولسیونی تشکیل شده توسط PGE پایدارتر از MGs است. 

بررسی پلی گلیسرول استر اسید ریسینولئیک

در جستجوی شناسایی و درک بهتر خواص سطحی مشاهده شده برای پلی گلیسرول استر ریسینولئیک اسید، با توجه به توضیحات و خواص محصول دریافتی از سازنده، نصف پلی گلیسرول حداقل از 75 درصد دی، تری تشکیل شده است و تترا گلیسرول و حاوی بیش از 10 درصد پلی گلیسرول برابر یا بیشتر از هپتاگلیسرول نیست. با استفاده از این اطلاعات، وزن مولکولی استرهای مختلف ممکن برای این ترکیب محاسبه شد. علاوه بر این، سازنده مقدار ید پلی گلیسرول استر ریسینولئیک اسید را که نشان دهنده تعداد گرم ید جذب شده در هر 100 گرم از یک ماده است، 72 تا 103 فهرست می کند.

سورفکتانت های غیر یونی

رایج‌ترین سورفکتانت‌های غیریونی آنهایی هستند که بر پایه اکسید اتیلن هستند که به آنها سورفکتانت‌های اتوکسیله می‌گویند. چندین کلاس را می توان متمایز کرد: اتوکسیلات های الکلی، اتوکسیلات های آلکیل فنل، اتوکسیلات های اسید چرب، اتوکسیلات های استر سوربیتان، اتوکسیلات های آمین های چرب و کوپلیمرهای اتیلن اکسید-پروپیلن اکسید (که گاهی اوقات به عنوان سورفکتانت های پلیمری شناخته می شوند).

دسته مهم دیگر غیریونیک ها محصولات چند هیدروکسی مانند استرهای گلیکول، استرهای گلیسرول (و پلی گلیسرول)، گلوکوزیدها (و پلی گلوکوزیدها) و استرهای ساکارز هستند. اکسیدهای آمین و سورفکتانت سولفینیل نشان دهنده غیریونی با یک گروه کوچک هستند. غلظت بحرانی میسل (cmc) غیریونیک ها حدود دو مرتبه قدر کمتر از آنیونیک های مربوطه با طول زنجیره آلکیل یکسان است.

مولکول هایی با طول زنجیره آلکیل متوسط ​​12 اتم C و حاوی بیش از 5 واحد اکسید اتیلن (EO) معمولاً در دمای اتاق در آب محلول هستند. با این حال، با افزایش تدریجی دمای محلول، محلول کدر می شود (در نتیجه کم آبی زنجیره PEO) و دمایی که در آن رخ می دهد به عنوان نقطه ابری (CP) محلول سورفکتانت نامیده می‌شود.

در هر طول زنجیره آلکیل معین، CP با افزایش تعداد واحدهای EO در مولکول افزایش می‌یابد. CP نیز تحت تأثیر حضور الکترولیت ها قرار می گیرد. به طور کلی، CP با افزایش غلظت الکترولیت کاهش می‌یابد. کاهش نقطه ابری به ماهیت الکترولیت اضافه شده نیز بستگی دارد.

ایمنی

پانل EFSA در مورد افزودنی های غذایی و منابع مغذی افزوده شده به غذا (ANS) یک نظر علمی را ارائه می دهد که ایمنی پلی گلیسرول استرهای اسیدهای چرب (PEFA) (E 475) را هنگامی که به عنوان یک افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، دوباره ارزیابی می کند. در سال 1978، کمیته علمی غذا (SCF) مصرف روزانه قابل قبول (ADI) 25 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن (BW) در روز را که قبلاً توسط کمیته مشترک FAO/WHO در مورد افزودنی های غذایی (JECFA) ایجاد شده بود، تأیید کرد. جذب PEFA دست نخورده در دستگاه گوارش بسیار کم بود. PEFA به سرعت و تقریباً به طور کامل به پلی گلیسرول و اسیدهای چرب در دستگاه گوارش هیدرولیز شد.

ایمنی پلی گلیسرول ها و اسیدهای چرب خاص اخیراً مورد ارزیابی قرار گرفته است و هیچ گونه عوارض جانبی در مطالعات موجود شناسایی نشده است. هیچ گونه عوارض جانبی PEFA در هیچ دوزی در مطالعات سمیت کوتاه مدت، مزمن یا مزمن مشاهده نشده است. سطح بدون عوارض جانبی مشاهده نشده (NOAEL) 9000 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز از مطالعات تحت مزمن و 2500 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز از مطالعات مزمن، بالاترین دوزهای آزمایش شده، شناسایی شد.

هیچ پتانسیل ژنوتوکسیک PEFA از اطلاعات محدود موجود شناسایی نشد. مطالعات سمیت تولید مثلی هیچ گونه اثرات نامطلوب PEFA را نشان نداد اما محدودیت‌های عمده ای داشت. شیمی بالینی و آنالیز ادرار، از یک مطالعه بالینی با اطلاعات محدود، هیچ گونه عوارض جانبی را در داوطلبانی که تا 300 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز به مدت 3 هفته دریافت کردند، نشان نداد.

با در نظر گرفتن موارد زیر، پانل به این نتیجه رسید که افزودنی غذایی PEFA (E 475) در موارد استفاده و سطوح استفاده گزارش شده از بابت ایمنی، نگرانی ندارد و نیازی به ADI عددی وجود ندارد.

  • جذب PEFA دست نخورده در دستگاه گوارش بسیار کم بود.
  • PEFA به سرعت و تقریباً به طور کامل به پلی گلیسرول ها و اسیدهای چرب در دستگاه گوارش هیدرولیز شد.
  • ایمنی پلی گلیسرول ها و اسیدهای چرب خاص اخیراً مورد ارزیابی قرار گرفته است و در مطالعات موجود حتی در بالاترین دوزهای آزمایش شده هیچ گونه عوارض جانبی شناسایی نشده است.
  • پایگاه داده موجود در مورد PEFA هیچ نشانه ای از عوارض جانبی در مطالعات سمیت کوتاه مدت و مزمن ارائه نمی دهد.
  • در یک مطالعه بالینی با اطلاعات محدود، داوطلبانی که در معرض PEFA (تا 300 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز به مدت 3 هفته) قرار گرفتند، شیمی بالینی و آنالیز ادرار هیچ عارضه جانبی را نشان نداد.
  • بیشترین میزان مواجهه با PEFA مورد استفاده به عنوان افزودنی غذایی 2.6 و 6.4 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز بود.

فروش پلی گلیسرول استر

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول پلی گلیسرول استر صنایع غذایی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. پلی گلیسرول استر در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است. شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • داروخانه دکتر عابدین

    تفاوت کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان چیست ؟
    پوست خشک یک تعریف جامع نیست، بلکه باید آن را به دو دسته پوست خشک و دهیدراته تقسیم کنیم. پوست خشک رطوبت خود و پوست دهیدراته آب را از دست داده است. برای درمان این دو مشکل محصولات متفاوتی وجود دارد.پوستی که کم آب، برای جبران آب از دست رفته باید از کرم آبرسان صورت قوی استفاده کند. آبرسان‌ها علاوه بر رطوبت رسانی به پوست به حفظ رطوبت نیز کمک می‌کنند. به دلیل ویژگی دوم است که اگر پوست شما دچار کم‌آبی نشده است هم باید از کرم آبرسان استفاده کنید.کرم‌های مرطوب کننده علاوه بر تغذیه پوست یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کنند تا رطوبت پوست از دست نرود. پوست خشک بیشتز از سایز پوست ها نیازمند استفاده مداوم از مرطوب کننده است.همان طور که دیدید خشکی پوست نوعی از پوست است ولی کم آبی پوست برای تمام پوست ها اعم از خشک، چرب، مختلط و … ممکن است رخ دهدشود.

    پاسخ
  • حسین

    سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست