نویسنده:

تاریخ:

کلم‌ترش فواید غذایی چشم‌گیری دارد.

این ماده غذایی فاقد چربی، کم کالری و منبع خوبی از فیبر، آهن و ویتامین‌های C و K است.

به عنوان یک محصول طبیعی تخمیر شده، یک پروبیوتیک نیز هست.

خبر بد این است که: کلم‌ترش به اندازه‌ای سدیم بالایی دارد که فقط باید در مقادیر کمی از آن لذت برد تا از مصرف بیش از حد نمک خودداری شود.

پایه تخمیر:

اصل کلم‌ترش چیزی نیست جز کلم و نمک اما گاهی اوقات ادویه هم اضافه می‌شود. وقتی کلم‌های ریز خرد شده با نمک مخلوط شده و برای مدتی اجازه نشستن نمک روی آن داده می‌شود، نمک آب غنی از قند را از کلم بیرون می‌کشد. با گذشت زمان، آب میوه و شکر برای تولید کلم‌ترش تخمیر می‌شود. این فرآیند تخمیر طبیعی نوع باکتری‌های زنده که را برای شما مفید هستند را تولید می‌کند بنابراین کلم‌ترش تازه یک ترکیب پروبیوتیک می‌باشد. شما نمی‌دانید چه مقدار باکتری سالم ممکن است مصرف کنید، به خصوص در قسمت‌های کوچک. با این حال، پروبیوتیک‌ها از باکتری‌های سالم در دستگاه گوارش شما پشتیبانی می‌کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و به سنتز ویتامین‌ها کمک می‌کنند.

خوب، بد:

طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، 90 درصد سدیم در رژیم غذایی معمولی از مواد غذایی خریداری شده در فروشگاه یا رستوران است. به عبارت دیگر، این مقدار در حال حاضر در غذایی است که شما خریداری می‌کنید و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به مقدار موجود در بخشی که می‌خورید توجه کنید. مصرف روزانه توصیه شده (1500 میلی‌گرم) برای پر کردن نقش‌های حیاتی سدیم کافی است. وجود سدیم برای این که اعصاب و ماهیچه‌های شما به درستی کار کنند ضروری است، از جمله ماهیچه‌های قلب شما، و همچنین سدیم، میزان آب بدن را تنظیم می‌کند. در صورت مصرف بیش از حد سدیم، بدن شما آب را حفظ می‌کند در نتیجه حجم خون افزایش می‌یابد و متناظر با آن فشار خون بالا می‌رود.

اخبار غم‌انگیز درباره سدیم:

غذاهای کم سدیم حاوی کمتر از 140 میلی‌گرم سدیم در هر وعده هستند، در حالی که غذاهای فاقد سدیم باید کمتر از 5 میلی‌گرم سدیم در یک وعده داشته باشند. این مقادیر دیدگاه‌های زیادی راجع به سدیم موجود در کلم‌ترش ارائه می‌دهند. یک چهارم فنجان کلم دارای 235 میلی‌گرم سدیم و یک فنجان سر پر حاوی 939 میلی‌گرم سدیم است. مقدار كمتر 16٪ از سدیم كل روز را تأمین می‌كند، در حالی كه مصرف بیشتر 63٪ از سدیم روزانه شما را تأمین می‌كند. دریافت این مقدار سدیم بسیار زیاد از یک بخش کوچک از رژیم غذایی روزانه شما را دچار مشکل می‌کند، اگر امکان دارد، در مقدار مصرف روزانه توصیه شده بمانید.

خطر را کاهش دهید:

اگر خودتان کلم‌ترش خود را تهیه می‌کنید، برای کاهش مقدار سدیم در محصول نهایی از نمک کمتری استفاده نکنید. دانشگاه آلاسکا هشدار می‌دهد که حذف نمک ممکن است باعث فاسد شدن کلم شود و تخمیر کلم صورت نگیرد. براساس اطلاعات بانک اطلاعات مواد مغذی USDA، خارج کردن رطوبت از کلم به کاهش سدیم آن کمک کند. بعد از خارج کردن رطوبت، با آبکشی کلم زیر آب سرد می‌توانید سدیم بیشتری را کاهش دهید. ممکن است کلم کم سدیم شده و کل سدیم را به نصف کاهش دهد، اما برچسب محصول را بررسی کنید زیرا مقدار سدیم بسته به مارک متفاوت است.

منابع:

کلم‌ترش و سرکه

کلم‌ترش و سرکه

سیدی

امتیاز شما به این مقاله:
[کل آرا: متوسط آرا: ]

اشتراک‌گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دسته‌بندی:

محصولات مرتبط:

فهرست
Call Now Buttonتماس