نویسنده:

تاریخ:

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که در متابولیسم کلسیم معدنی در ساخت استخوان‌ها و دندان‌های قوی به شما کمک می‌کند. بدن شما می‌تواند ویتامین D را در معرض نور خورشید تولید کند‌، بنابراین منابع غذایی لزوماً مسئله بزرگی نیستند، مگر اینکه در آب و هوایی بسیار شمالی با زمستان‌های طولانی زندگی کنید یا تمام وقت خود را در داخل خانه بگذرانید. اگرچه آجیل و دانه مزایای تغذیه‌ای دیگری دارند، ولی ویتامین D یکی از آن‌ها نیست.

مزایای تغذیه‌ای:

به گزارش آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، آجیل و دانه‌ها بسته‌های کوچکی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم هستند. به عنوان مثال بادام منبع خوبی برای ویتامین E و منیزیم است، در حالی که گردو با آنتی‌اکسیدان‌ها و آلفا لینولنیک‌اسید که یک اسید چرب امگا-3 است، بارگذاری می‌شود. دانه‌های چیا حاوی آهن، کلسیم، منیزیم و روی هستند. دانه‌های آفتابگردان مقدار زیادی ویتامین E و فسفر و همچنین ویتامین B-6 و فولات دارند. با این وجود هیچ یک از این آجیل‌ها و دانه‌ها حاوی ویتامین D نیستند. برای تقویت ویتامین D، در آفتاب بیرون بیایند یا ماهی‌های چرب و زرده تخم‌مرغ بخورید که این منابع ویتامین D بسیار بهتری نسبت به هرنوع آجیل یا دانه‌ای دارند.

منابع:

آیا آجیل و دانه‌ها سرشار از ویتامین D هستند؟

آیا آجیل و دانه‌ها سرشار از ویتامین D هستند؟

سیدی

امتیاز شما به این مقاله:
[کل آرا: متوسط آرا: ]

اشتراک‌گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دسته‌بندی:

محصولات مرتبط:

فهرست
Call Now Buttonتماس