نویسنده:

تاریخ:

کرم نارگیل یک ماده غذایی گیاه غنی است که از نارگیل خام تهیه می‌شود. بعد از برداشت نارگیل‌های رسیده، گوشت سفید آن‌ها رنده شده و در آب خیس می‌شود و کرم  آن به بالای مخلوط می‌رود و تولیدکنندگان، کرم را جمع‌آوری کرده و بسته‌بندی می‌کنند. با وجود اینکه خامه نارگیلی فواید قابل توجهی دارد، اما کالری و چربی اشباع بسیار بالایی دارد، بنابراین بهتر است آن را به اعتدال مصرف کنید.

ارزش غذایی:

کرم نارگیل با شیر نارگیل تفاوت دارد زیرا حاوی آب کمتر و نارگیل بیشتری است، بنابراین بافت غلیظ و غنی‌تری دارد. نسبت آن برابر با ۱ قسمت آب به ۴ قسمت نارگیل است، در حالی که نسبت شیر، ۱ قسمت آب به ۱ قسمت نارگیل است. طبق اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده، ۲ قاشق غذاخوری کرم نارگیل مایع حاوی ۱۰۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۱۰٫۵ گرم چربی، ۲ گرم کربوهیدرات و ۰٫۶ گرم فیبر است. تقریباً به همین مقدار گوشت نارگیل خشک‌شده خامه‌ای، ۱ اونس، تقریباً ۲۰۰ کالری، ۱٫۵ گرم پروتئین، ۱۹٫۵ گرم چربی و ۶ گرم کربوهیدرات دارد.

محتوای ریز مغذی:

کرم نارگیل با وجود اندازه وعده کمی که سرو می‌شود، دارای فیبر نسبتاً بالایی است و همچنین منبع غنی ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E و مواد معدنی ضروری آهن، سلنیوم، سدیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است. ویتامین‌های B به تشکیل سلول‌های قرمز خون کمک می‌کنند و کالری را از مواد غذایی به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کنند. این ویتامین‌ها همچنین از کم خونی جلوگیری می‌کنند. ویتامین‌های C و E هر دو آنتی‌اکسیدان هستند: ویتامین C باعث بهبود رشد و ترمیم بافت می‌شود، ویتامین E بافت‌های سالم را از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مواد معدنی ضروری مواد معدنی هستند که بدن شما به تنهایی قادر به تولید آن‌ها نیست و برای عملکرد ایمنی بهتر و پیشگیری از بروز بیماری‌ها مفید هستند.

محتوای چربی:

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط در کرم نارگیل تصفیه نشده، و روغن نارگیل حداقل فرآوری‌شده، که در درجه اول اسیدهای لوریک هستند، ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشند، اما تحقیقات در مورد این موضوع بی‌نتیجه بوده است.

به گفته جو لوین متخصص تغذیه، بدن انسان قادر است اسید لوریک نارگیل را به یک ماده ضد ویروسی و ضد باکتریایی به نام مونولورین تبدیل کند، که در برابر شرایط بهداشتی مانند عفونت‌های پوستی، عفونت‌های مخمر و آنفولانزا، از بدن محافظت می‌کند.  در حالی که چربی‌های اشباع‌شده بر پایه چربی حیوانات که آرایش سلولی متفاوتی دارند و ممکن است به احتمال زیاد به ذخایر چربی تبدیل شوند، اسیدهای چرب موجود در کرم نارگیل با سرعت بیشتری توسط کبد شما متابولیزه می‌شوند. کرم نارگیل برخلاف چربی‌های اشباع‌شده بر پایه حیوانات، فاقد کلسترول است.

هشدارها:

محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد علی‌رغم فواید احتمالی سلامتی برای کرم نارگیل و فاقد کلسترول بودن آن، به دلیل داشتن چربی اشباع زیاد، توصیه می‌کنند مصرف آن را در رژیم غذایی روزانه خود محدود کنید. همچنین لازم است به یاد داشته باشید که همه محصولات کرم نارگیل یکسان نیستند. مواردی که بسیار فرآوری شده و حاوی قند اضافه شده هستند به احتمال زیاد از ویتامین و مواد معدنی کمتری نسبت به انواع غیر‌فرآوری شده و غلیظ‌نشده برخوردار هستند. به دنبال محصولاتی باشید که تعداد کمی مواد افزودنی داشته باشند، بدون وجود قند در لیست مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها و اولین ماده مغذی تشکیل‌دهنده آن “نارگیل” یا “عصاره نارگیل” باشد.

منابع:

امتیاز شما به این مقاله:

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

سیدی

اشتراک‌گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دسته‌بندی:

محصولات مرتبط:

فهرست
Call Now Buttonتماس