فروش روغن خشخاش

روغن بذر خشخاش یکی از قدیمی‌ترین روغن های اروپا است و به نادرترین روغن‌ها تبدیل شده است. روغن بذر خشخاش دارای مقدار زیادی اسید لینولئیک است. این روغن بسیار شبیه روغن آفتابگردان است. کاربرد آن در مواد آرایشی به دلیل ویژگی‌های تغذیه‌ای روغن خشخاش صورت می‌گیرد. این روغن به سرعت جذب می‌شود و نوعی روغن حامل است.

برای استعلام قیمت و خرید روغن خشخاش

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

روغن خشـخاش برای ساخت موارد زیر مفید است:

  • پمادها
  • لوسیون‌ها برای درمان خشکی پوست
  • کرم‌های ضد چروک

روغن‌خشخاش به عنوان روغن سالاد پرمصرف و برای پالایش غذاهای شیرین و سالادها استفاده می‌شود. به دلیل دارا بودن مقدار بالای روغن اشباع لینولئیک غیر اشباع‌شده و حاوی روغن خشخاش نباید از آن برای پخت و پز استفاده شود. روغن‌خشخاش (همچنین روغن بذر خشخاش، روغن خشخاش، و روغن اوپور papapais seminis) یک روغن خوراکی از بذر خشخاش است (دانه‌های Papaver somniferum، خشخاش). این روغن دارای کاربردهای آشپزی و دارویی و همچنین کاربردهای طولانی در ساخت رنگ، لاک و صابون است. دانه‌های خشخاش 45-50٪ روغن دارند. مانند دانه‌های خشخاش، روغن گیاه خشخاش بسیار خوش طعم و سرشار از ویتامین E است.

تاریخچه بذر خشخاش:

بذر خشـخاش در اوراسیا به طور گسترده کشت می‌شود. بیشترین تولید جهان برای روغن خشـخاش در آلمان و فرانسه رخ می‌دهد. از سال 1900-1911 از آن برای تهیه:

  • سالادها
  • تقویت طعم روغن دانه‌های ذخیره‌شده
  • آلوده‌کردن روغن هسته هلو
  • روغن زیتون

استفاده شده است.

از روغن‌ خشـخاش در صنعت صابون نیز استفاده می‌شود. در قرن بیستم، از گیاه خشـخاش برای اهداف دارویی استفاده می‌شد. روغن‌خشخاش روغنی است که از دانه‌های خشـخاش گرفته می‌شود. تخم خشـخاش حاوی 45 تا 50 درصد روغن است که سرشار از:

  • ویتامین E
  • کدئین
  • مورفین

می‌باشد.

این گیاه برای مصارف دارویی، آشپزی و همچنین برای تهیه لاک، رنگ و صابون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشورهای صنعتی از آن برای مقاصد آشپزی به عنوان غرق روغن و در سالاد استفاده می‌شود. 

روغن بذر خشـخاش دارای طعم مطبوع و خوش‌بو است. گیاه خشـخاش از شرق مدیترانه و آسیا گرفته شده است و با نام علمی آن به عنوان Papaver somniferum نام‌گذاری شده است. این روغن از دانه‌های کوچک و تیره گل خشـخاش  استخراج می‌شود. به دلیل طعم‌های نرم و لطیف، از آن به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. این گیاه منبع عالی برای انرژی و کلسیم است. همچنین دارای بالاترین میزان اسید لینولئیک است که به جلوگیری از حمله قلبی و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند و دارای عطر و طعم بی‌نظیری است.

کاربردها و ویژگی‌های روغن خشخاش:

روغن بذر خشخاش در طول قرن نوزدهم در موارد زیر استفاده شده است:

  • روغن پخت و پز
  • لاک
  • تهیه صابون
  • رنگ

امروزه روغن بذر خشخاش برای موارد مشابه استفاده می‌شود و به آن تعداد بی‌شماری کاربرد دارویی و آشپزی اضافه می‌کند. روغن بذر خشخاش به عنوان دارنده درجه دارویی برای داروهای مختلف استفاده می‌شود و به روغن زیتون و روغن بادام نیز اضافه می‌شود. البته ما نمی‌توانیم مهم‌ترین کاربردهای آشپزی آن را که به عنوان سس سالاد یا پایه سس است را فراموش کنیم. روغن بذر خشـخاش باعث ایجاد چربی سالم می‌شود. هدف دارویی برای چندین دهه از روغن دانه خشـخاش برای درمان تومورها استفاده شده است، این روغن دارای خواص مشابه لیپوئیدول است که در درمان سرطان سلول‌های کبدی (HCC) یک‌پارچه است.

روغن بذر خشـخاش نسبت به بسیاری از روغن‌های دیگر پایدار است. همه روغن‌ها به طور مساوی ایجاد نشده‌اند و اگر می‌خواهید طعم عالی و خصوصیات سالم روغن بذر خشـخاش را داشته باشید، مانند Ostro Organics باید از روغن‌های طبیعی، آلی و تصفیه‌نشده استفاده کنید. 

روغن‌خشخاش  به میزان قابل توجهی کمتر از روغن کتان است. در هنگام رنگ‌آمیزی در رنگ روغنی ضخیم، قوام خود را بهتر می‌کند (یک رنگ “کوتاه” زیبا را می‌بخشد) روغن‌خشخاش می‌تواند اثر خشک‌شدن سریع برخی رنگ‌دانه‌ها را کاهش دهد تا تنش‌های داخلی در زمان خشک‌شدن یک لایه رنگ کاهش یابد. بسیار عالی برای استفاده در نقاشی مرطوب است. با این حال، روغن‌خشخاش به اندازه روغن‌های دیگر خشک نمی‌شود. نباید از آن در چربی استفاده شود. نقاشی‌هایی که در روغن خشـخاش انجام می‌شود، به خصوص با کاربرد سنگین‌تر، باید بدون استفاده باقی بمانند.

فروش روغن خشخاش:

روغن خشخاش به صورت گالن‌های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، روغن خشخاش و سایر مواد مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست