خرید سالیسیلیک اسید

خرید سالیسیلیک اسید

فروش سالیسیلیک اسید صنعتی مورد نیاز صنایع آرایشی در بسته بندی 25 کیلویی صورت می گیرد. شرکت پیشگامان شیمی پودر سالیسیلیک اسید را از کشورهای هند و آلمان در درام های 25 کیلویی وارد می‌کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید اسید سالیسیلیک پودری خالص با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت دریافت انالیز

و استعلام قیمت اسید سالسیلیک

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

قیمت سالیسیلیک اسید

جهت دریافت قیمت اسید سالیسیلیک صنعتی و دریافت اطلاعات بیشتر پس از مطالعه جدول پایین با کارشناسان ما از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

معادل انگلیسی Salicylic acid
شناسه محصول 69-72-7
فرمول شیمیایی ⭐ C7H6O3
شکل ظاهری ⭐ پودری سفید
خلوص 99.9%
گرید  آرایشی بهداشتی، دارویی
بسته بندی ⭐ درام و کیسه 25 کیلویی پلی پروپیلن
نگهداری  در ظرف در بسته و در جای خشک و دارای تهویه نگهداری می شود
قیمت اسید سالیسیلیک ⭐ تماس بگیرید ⚡

معرفی سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید یک لیپوفیل مونوهیدروکسی بنزوئیک اسید، یک نوع اسید فنولیک و بتا هیدروکسی اسید (BHA) است. این ماده دارای فرمول C7H6O3 است. این اسید آلی بلوری بی‌رنگ به طور گسترده‌ای در سنتز مواد آلی استفاده می‌شود و به عنوان هورمون گیاهی عمل می‌کند.

این ترکیب از متابولیسم سالیسین مشتق‌شده است. اسید سالیسیلیک به عنوان هورمون گیاهی عمل می‌کند. علاوه بر کاربرد به عنوان یک متابولیت مهم فعال آسپیرین (استیل اسلیسلیک اسید)، که بخشی از آن به عنوان یک داروی پیش سالیسیلیک اسید عمل می‌کند، احتمالاً برای استفاده به عنوان یک عنصر کلیدی در محصولات موضعی ضد آکنه نیز شناخته‌شده است. نمک و استرهای اسید سالیسیلیک به عنوان سالیسیلات شناخته می‌شوند. اسید سالیسیلیک ترکیبی است که از پوست برگ و برگ‌های سبز زمستانه به دست می‌آید.

تاریخچه‌ی اسید سالیسیلیک

در سال 2014، باستان‌شناسان علامت‌های سالیسیلیک‌اسید را در بخش‌های سفال‌گری قرن هفتم در شرق کلرادو پیدا کردند. پیشاپیش ادوارد استون، قائم مقام انگلستان در سال 1763 خاطر نشان کرد که اسیدسالیسیلیک در کاهش تب اثر می‌گذارد. سالیسیلیک‌اسید در سال 1828 توسط یک متخصص شیمیایی آلمانی، یوهان آندراز بوخنر شناسایی شد.

اطلاعات بیشتر این ماده در سال 1829 توسط هنری لروکس، یک داروساز فرانسوی به دست آمد. اسید سالیسیلیک در سال 1839 توسط محققان آلمانی از مادوسویید گیاه (Filipendula ulmaria، که قبلاً به عنوان Spiraea ulmaria طبقه‌بندی شده بود) جدا شد.

سالیسیلیک اسید چیست؟

کاربردهای اسید سالیسیلیک

سالیسیلیک اسید پودر به عنوان نگهدارنده مواد غذایی، ضد باکتری و ضد عفونی‌کننده بکار برده می‌شود و در حذف لایه بیرونی پوست مفید است. به همین ترتیب برای درمان:

  • زگیل
  • پسوریازیس
  • آکنه
  • کرم سلولی
  • شوره سر و…

مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسید سالیسیلیک یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه برای ساخت استیل سالیسیلیک اسید (آسپرین) در سال 1897 بود. با توجه به ویژگی‌های خیره‌کننده آن، این ماده عالی برای هر کسی که نیاز به لایه‌برداری خوب و سازگار دارد عالی است.

اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید یکی از شناخته‌شده‌ترین ترکیبات ضد آکنه می‌باشند. هر دو به طور گسترده در دسترس بیش از ضد (OTC)، آن‌ها کمک به پاک‌کردن آکنه می‌کنند. اما در مقادیر کم به عنوان یک ماده نگه‌دارنده و ضد عفونی‌کننده در خمیر دندان استفاده می‌شود.

استفاده از سالیسیلیک اسید به عنوان یک ماده لایه‌بردار

لایه‌برداری شیمیایی یک روش ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه برای درمان انواع اختلالات پوستی و تقویت ظاهر زیبا است. اصل لایه‌برداری شامل آسیب شیمیایی کنترل شده به پوست است تا باعث جوان‌سازی، صاف شدن پوست و بهبود بافت سطحی آن شود. لایه‌برداری‌های شیمیایی را می‌توان به روش‌های مختلف طبقه‌بندی کرد.

یک روش مفید، طبقه‌بندی آنها بر اساس سطح صدمه‌ای است که به پوست وارد شده است و نشانه‌هایی را که می‌توانند برای درمان استفاده کنند تعیین می‌کند. بر این اساس، لایه‌برداری شیمیایی را می‌توان به سه دسته گسترده تقسیم کرد: سطحی، عمق متوسط ​​و عمیق. لایه‌برداری سطحی باعث آسیب به اپیدرم می‌شود، بنابراین برای درمان بیماری‌های سطحی از جمله ملاسما، آکنه و دیسکرومی استفاده می‌شود.

لایه‌برداری با عمق متوسط ​​به درم پاپیلاری نفوذ می‌کند و در درمان کراتوزهای خورشیدی، دیسکرومیا و اختلالات رنگ‌دانه مفید است. لایه‌برداری عمیق باعث نکروز در سطح درم مشبک می‌شود، بنابراین برای چین و چروک‌های عمیق و جای زخم‌های عمیق نشان داده شده است.

سالیسیلیک اسید (SA) عضوی از ترکیباتی است که به عنوان اسیدهای هیدروکسی شناخته می‌شوند که به دلیل خواص مهم، برای تعدادی از موارد آرایشی استفاده می‌شود. 

سالیسیلیک اسید چیست؟
سالیسیلیک اسید چیست؟

تعریف لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی فرآیند ایجاد آسیب شیمیایی کنترل شده به پوست (اپیدرم جزئی یا کامل با یا بدون درم) با استفاده از یک ماده لایه‌بردار شیمیایی است که باعث لایه‌برداری لایه‌های سطحی پوست می‌شود و منجر به از بین بردن ضایعات سطحی و به دنبال آن بازسازی بافت‌های جدید اپیدرمی و پوستی می‌شود.

پیشینه تاریخی سالیسیلیک اسید

بیش از 2000 سال است که از این ماده به صورت موضعی برای درمان اختلالات مختلف پوستی استفاده می‌شود. در قرن اول میلادی، پلینی از پوست بید (به عنوان منبع سالیسیلیک اسید صنعتی) برای درمان پینه و میخچه استفاده کرد. در اواخر دهه 1820 سالیسین را از پوست بید جدا کردند و بعدها توسط محققان تصفیه شد. توانایی سالیسیلیک اسید برای لایه‌برداری لایه شاخی در دهه 1860 کشف شده است. این ماده در بسیاری از داروهای موضعی آکنه استفاده می‌شود. همچنین نشان داده شده است که باعث افزایش نفوذ سایر عوامل موضعی می‌شود.

شیمی و خواص سالیسیلیک اسید

از نظر شیمیایی، سالیسیلیک اسید، 2-هیدروکسی بنزوئیک اسید یا ارتوهیدرو بنزوئیک اسید است. منابع سالیسیلیک و سالیسیلات شامل پوست بید، توس شیرین و برگ‌های سبز است. با این حال می‌تواند به صورت مصنوعی ساخته شود. این ماده را به عنوان یک اسید β-هیدروکسی توصیف کرده‌اند اما گروهی دیگر از محققان آن را به عنوان یک اسید آروماتیک فنلی طبقه‌بندی کرده‌اند.

سالیسیلیک اسید پودر دارای گروه‌های کربوکسیل (−COOH) و هیدروکسیل (−OH) است که برخلاف یک β- هیدروکسی اسید واقعی که حاوی یک زنجیره اتم کربن آلیفاتیک است، مستقیماً به یک حلقه بنزن آروماتیک متصل می‌شوند.در مرحله دوم، گروه هیدروکسیل سالیسیلیک اسید دارای خواص اسیدی است در حالی که گروه هیدروکسیل یک β-هیدروکسی اسید واقعی خنثی است. این امکان وجود دارد، زمانی که لایه‌بردارهای اسید β- هیدروکسی به منظور بهره‌برداری از مزیت محبوبیت اسیدهای α-هیدروکسی در بازار معرفی شد، این ماده به عنوان اسید β-هیدروکسی برچسب‌گذاری شده است.

در مقایسه با اسیدهای α- هیدروکسی (مانند اسید گلیکولیک)، این یک ماده محلول در لیپیدها است. بنابراین با لیپیدهای اپیدرمی و لیپیدهای غدد سباسه در فولیکول‌های مو قابل حل است. سالیسیلیک اسید دارای خواص کراتولیتیک و کومدولیتیک است. همچنین ترشح سبوم را در بیماران مبتلا به آکنه کاهش می‌دهد و به اثر درمانی آن در این بیماران می‌افزاید.

موارد منع مصرف سالیسیلیک اسید به منظور لایه‌برداری

مشخص شده است که لایه‌بردارهای سالیسیلیک اسید از نظر همه گروه‌های نژادی  و در انواع پوست ایمن بوده و به خوبی تحمل می‌شوند. موارد منع مصرف احتمالی لایه‌برداری با این ماده در زیر ذکر شده است.

  1. آلرژی
  2. پوست فعال در محل لایه‌برداری
  3. عفونت فعال
  4. عفونت حاد ویروسی
  5. بارداری
  6. درماتیت فعال در محل
  7. استفاده از ایزوترتینوئین در طی روش لایه‌برداری 3 تا 6 ماهه
  8. بدخیمی پوست
  9. پوست برنزه

عوارض جانبی لایه‌برداری اسید سالیسیلیک

لایه‌برداری با سالیسیلیک اسید در منبع علمی به خوبی اثبات شده است اما ممکن است عوارض جانبی خاصی رخ دهد که معمولاً خفیف و گذرا هستند.

  • اریتم طولانی مدت
  • لایه‌برداری شدید
  • پوسته پوسته شدن
  • خشکی
  • دیسکرومی‌های رنگی
  • سمیت سیستمیک
  • افت قند خون
  • حساس‌سازی تماس

سالیسیلیک اسید یک عامل لایه‌بردار ایمن و کارآمد برای تعدادی از مشکلات پوستی و آرایشی است، از جمله آکنه ولگاریس، ملاسما، ضایعه عکس، کک و مک و سندروم لنتیژین.می‌توان سالیسیلیک اسید را با خیال راحت در انواع پوست تیره استفاده کرد.فرمولاسیون های جدید سالیسیلیک اسید حاوی پلی اتیلن گلیکول نتایج امیدوار کننده‌ای در کاهش و جلوگیری از تومورهای پوستی در موش‌ها نشان داده است، و آن را به عنوان یک ماده لایه‌بردار جذاب برای استفاده در آینده تبدیل کرده است.

بهترین حلال سالیسیلیک اسید

حلالیت اسید سالیسیلیک در استون، استونیتریل، اتیل استات و متانول در محدوده 30- تا 10+ درجه سانتی گراد تعیین شده است. اسید سالیسیلیک و سالیسیل آمید بیشترین حلالیت را در استون و کمترین را در استونیتریل دارند.

فروش سالیسیلیک اسید

فروش اسید سالیسیلیک صنعتی در بسته بندی 25 کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول اسید سالیسیلیک مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به‌ وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

اسید سالیسیلیک از کجا تهیه کنیم

اگر به دنبال خرید خرده این ماده هستید می توانید از یکی از فروشگاههای آنلاین آن را خریداری کنید ولی در صورتی که نیاز به خرید عمده و استعلام قیمت اسید سالیسیلیک صنعتی دارید با ما ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست