فروش سدیم متیل پارابن

خرید سدیم متیل پارابن

پیشگامان شیمی به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد اولیه آرایشی با چندین دهه تجربه، نگهدارنده سدیم متیل پارابن را با بالاترین و خالص ترین کیفیت برای کاربرد در محصولات آرایشی و دارویی وارد می‌کند. در ادامه به بررسی این ماده و انواع پارابن‌ها می‌پردازیم:

جهت استعلام قیمت سدیم متیل پارابن

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

پارابن‌ها و سدیم متیل پارابن 

نام شیمیایی پارابن “استر پارا هیدروکسی بنزوئیک اسید” است. پارابن توسط یک سنتز شیمیایی ساخته می‌شود، با این حال، مزایای زیادی دارد. این محصول می‌تواند به طور گسترده‌ای برای بسیاری از محصولات استفاده شود. پارابن در محصولات طبیعی وجود دارد. ما برای مدت طولانی از پارابن‌ها در سراسر جهان برای نگهداری مواد آرایشی، غذایی و مواد افزودنی دارویی استفاده کرده‌ایم. 

وقتی پارابن در بدن جذب شد، به راحتی متلاشی شده و به “p-هیدروکسی بنزوئیک اسید” تبدیل می‌شود که متابولیت پارابن است و بلافاصله دفع می‌شود. پارابن یا هیدروکسی بنزوئیک اسید به عنوان پلی‌فنول در گیاهان طبقه‌بندی می‌شود. علاوه بر این، به مدت طولانی شناخته شده است که آنها در بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها (انوع توت‌ها) وجود دارند. در سال‌های اخیر، اثر ضد باکتریایی و یا آنتی‌اکسیدانی در روغن گیاهی یا گیاهان (مانند هویج، گوجه فرنگی، روغن کلزا، روغن زیتون) بسیار مورد توجه قرار گرفته است و شناخته شده است که این محصولات شامل پارابن هستند.

گزارشات زیادی از پارابن یا هیدروکسی بنزوئیک اسید در گیاهان وجود دارد. در زندگی روزمره، فرصت‌های زیادی برای لمس یا خوردن پارابن در اختیار ما قرار گرفته است و از زمان‌های اولیه از اثرات ضد باکتری یا نگهدارنده پارابن استفاده کرده‌ایم. پارابن مثال خوبی است که ما محصولات خاصی را از طریق سنتز شیمیایی در محصولات طبیعی تولید می‌کنیم و این محصول را در زندگی بشر به کار می‌بریم.

خرید سدیم متیل پارابن
خرید سدیم متیل پارابن

سدیم متیل پارابن چیست؟

 سدیم متیل پارابن به عنوان نگه‌دارنده مورد استفاده در صنایع غذایی، لوازم آرایشی و دارویی برای بیش از 50 سال استفاده شده است و به آن فرمول شیمیایی C8H7NaO3 اختصاص یافته است. این ترکیب نیز ممکن است به طور طبیعی در میوه‌هایی مانند زغال‌اخته وجود داشته باشد که در آن فعالیت ضد میکروبی دارد.

همچنین این نگه‌دارنده به طور کامل از طریق پوست یا پس از مصرف جذب می‌شود و به پارا هیدروکسی بنزوئیک اسید، هیدرولیز می‌شود و متابولیت‌های حاصل به سرعت در ادرار دفع می‌شوند. پارابن‌های مورد استفاده در لوازم آرایشی همانند ترکیبانی هستند که در طبیعت یافت می‌شوند و بدن انسان به سرعت آن‌ها را به PHBA طبیعی تغییر می‌دهد و آن‌ها را از بین می‌برد.

کاربرد سدیم متیل پارابن:

این ماده در خانواده Paraben نگه‌دارنده‌های مورد استفاده در صنایع غذایی، دارویی و محصولات مراقبت شخصی است. سدیم متیل پارابن E219 یک آنتی‌سپتیک محلول در آب است که عمدتاً به عنوان یک ترکیبی با بازده بالا، آنتی‌بیوتیک وسیع برای لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

سدیم متیل پارابن یک عامل ضد میکروبی گسترده‌ است که برای حفظ طیف گسترده‌ای از لوازم آرایشی، لوازم آرایشی و داروهای موضعی طراحی شده است. مناسب برای حفظ فرمولاسيون شستشو و ترکيب مناسب است. همچنین در محصولات شست‌وشو مانند شامپو، کرم، لوسیون، شستشوی صورت و ژل دوش استفاده می‌شود. سدیم متیل پارابن E219 به عنوان مواد نگه‌دارنده در تولید مواد غذایی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فروش متیل پارابن

غذاهای حاوی سدیم متیل پارابن چیست؟

محصولات غذایی معمولی که حاوی پارابن‌هایی برای حفظ هستند، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • آبجو
  • سس
  • دسر
  • نوشابه
  • ترنج
  • ترشی
  • محصولات لبنی منجمد
  • سبزیجات فرآوری‌شده
  • شربت‌های طعم‌دهنده

بعضی از میوه‌ها مانند زغال‌اخته حاوی پارابن‌ها به عنوان نگه‌دارنده‌های طبیعی هستند.

آیا سدیم متیل پارابن ترکیب امنی است؟

سدیم متیل پارابن در بدن جمع نمی‌شود. در حقیقت، بدن خیلی سریع مواد شیمیایی را دفع می‌کند. با وجود این، بسیاری از مصرف‌کنندگان نگران ایمنی سدیم متیل پارابن هستند. با توجه به ارتباط ادعا شده با خطر سرطان، این نگرانی‌ها افزایش یافته است. FDA و سایر محققان در حال انجام مطالعاتی برای بررسی ایمنی سدیم متیل پارابن هستند. تاکنون هیچ مدرک قطعی وجود نداشته است، اگرچه مواردی از افراد بوده‌اند که واکنش منفی داشته‌اند.

گروه کاری محیط زیست (EWG) میزان خطر متیل پرابن را کم تا متوسط برای سلامتی ​​ذکر کرده است. با این حال، خطر فقط در رابطه با واکنش‌های آلرژیک یا استفاده از محصول بیش از حد توصیه شده است. EWG خطر سدیم متیل پارابن در ایجاد سرطان و سمیت تولیدمثلی را 0 درصد ذکر کرده است.

مراکز کنترل بیماری (CDC)، ادرار بیش از 2548 شرکت کننده را در یک نظرسنجی 2005 تا 2006 آزمایش کرد. محققان CDC دریافتند که اکثر شرکت کنندگان مقداری متیل پارابن در ادرار دارند. آن‌ها همچنین دریافتند که وجود ماده شیمیایی به خودی خود مشکلی را نشان نمی‌دهد. در حالی که هنوز مطالعات در حال انجام است، هیچ پیشگیری رسمی در مورد استفاده از محصولات با متیل پرابن وجود ندارد.

خطرات سرطان و سایر عوارض جانبی

هنوز بسیاری از دلایل سرطان ناشناخته است. محققان به مطالعه مواد شیمیایی مختلف برای جستجوی این رابطه ادامه می‌دهند.

تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد که متیل پرابن ممکن است باعث آسیب سرطانی پوست شود. برای ارزیابی این خطر مطالعات بیشتری لازم است. یک مطالعه سم شناسی آزمایش کرد که آیا پوست تحت درمان با سدیم متیل پارابن هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید،عکس العمل نامطلوبی دارد یا خیر. محققان در مطالعه خود از سلول‌های پوستی استفاده کردند. سلول‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض سطح کم نور خورشید هیچ واکنش منفی نشان ندادند.

با این حال، هنگامی که پوست در معرض افزایش سطح آفتاب قرار گرفت، برخی اثرات وجود داشت. این شامل مرگ سریعتر سلول و تولید اکسید نیتریک است. این نشان می‌دهد که در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، ممکن است در اثر استفاده از محصولات متیل پرابن، آسیب پوستی ایجاد شود. یک مطالعه مشابه نشان داد که آسیب پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید هنگام استفاده از محصولی حاوی متیل پرابن ممکن است منجر به تشکیل سرطان شود. این ممکن است به دلیل آسیب اکسیداتیو DNA باشد که می‌تواند ایجاد کند.

اثرات مضر که می‌تواند توسط متیل پارابن ایجاد شود

احتمال دارد که سدیم متیل پارابن چندین اثر خطرناک داشته باشد. سدیم متیل پارابن برای زنان باردار مضر است. طبق مطالعات گروه کاری محیط زیست (EWG)، مطالعات نشان داده است که پارابن‌ها می توانند هورمون‌های تولید مثل را قطع کرده و از هورمون استروژن تقلید کنند. این ترکیب به عنوان یک برهم زننده غدد درون ریز در نظر گرفته می‌شود، که بر شبکه غده‌هایی که هورمون‌های انسانی مانند استروژن ترشح می‌کنند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مطالعات همچنین نشان داده است که آثار پارابن در تومورهای سرطان پستان، سرطان پروستات، ناهنجاری‌های دستگاه تناسلی در نوزادان پسر، کاهش کیفیت اسپرم در مردان و بلوغ زودرس در دختران وجود دارد. علاوه بر این، این ترکیب به تحریک پوست و واکنش های آلرژیک مرتبط بوده است.

خرید سدیم متیل پارابن
قیمت سدیم متیل پارابن
واکنش های آلرژیک احتمالی

برخی افراد آلرژی به متیل پرابن را گزارش کرده‌اند. به عنوان مثال درماتیت تماسی وقتی رخ می‌دهد که پوست نسبت به چیزی که با آن تماس دارد واکنش آلرژیک نشان دهد. درماتیت معمولاً به صورت بثورات ایجاد می‌شود که خود به خود برطرف می‌شود. بثورات درماتیت تماسی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش
  • برجستگی و تاول
  • پوست خشک و پوسته پوسته شده
  • تورم، حساسیت یا سوزش
  • اگر درماتیت در نزدیکی چشم ایجاد شود، ممکن است قرمزی یا تورم پلک‌ها را تجربه کنید.

حساسیت‌های دیگر می‌تواند در صورت تماس محصولات متیل پرابن با پوستی شکسته یا آسیب دیده ایجاد شود. برخی از گزارشات مربوط به آلرژی در هنگام خوردن پارابن‌ها گزارش شده است، اما هنوز در مورد این تحقیق گسترده نشده است. آلرژی های تهدید کننده زندگی مانند آنافیلاکسی گزارش نشده است.

خلاصه

متیل پارابن یک ماده حساسیت زای شیمیایی است که به عنوان ماده ضد میکروبی، نگهدارنده و طعم دهنده در غذاها و مواد آرایشی بسیار استفاده می شود. این ترکیب را می‌توان در شاتوت، میوه گل‌ساعتی زرد و نوشیدنی‌های الکلی، مانند شراب سفید، شراب رطوبت یافته و بوربن یافت. این می‌تواند به پوست و چشم آسیب برساند. علاوه بر این، با سرطان پستان و تحریکات پوستی در ارتباط است. همچنین تولید اسپرم در مردان را کاهش می‌دهد و هورمون‌های تولید مثل زنان را مختل می‌کند.

سخن آخر

پارابن‌ها به دلیل سمی بودن کم، برای انسان و فعالیت ضد میکروبی موثر به ویژه در برابر کپک‌ها و مخمرها، متداول‌ترین ماده نگهدارنده هستند. پارابن‌ها توسط بسیاری از محققان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و ایمنی آن از نتایج آزمایش‌های متعدد تأیید شده است. پارابن‌ها توسط سازمان‌های رسمی در سراسر جهان مشاهده و تأیید می‌شوند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که مردم می‌توانند با خیال راحت از محصولاتی که حاوی پارابن هستند استفاده کنند.

سایر محصولات ما: متیل پارابن

خرید سدیم متیل پارابن
فروش سدیم متیل پارابن

فروش سدیم متیل پارابن

فروش متیل پارابن در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول سدیم متیل پارابن مورد نیاز صنایع آرایشی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. قیمت‌های ارائه داده شده توسط این مجموعه همواره پائین‌ترین قیمت بوده و شما مشتریان گرامی می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست