خرید پابا (4-آمینوبنزوئیک اسید)

هیدروکسی بنزوئیک اسید یک اسید منوهیدروکسی بنزوئیک است که یک ماده جایگزین هیدروکسی را در C-4 حلقه بنزن حمل می‌کند. این ماده به عنوان یک متابولیت گیاهی و یک متابولیت جلبک نقش دارد و در واقع یک اسید کونژوگه از 4 هیدروکسی بنزوات است.

جهت استعلام

قیمت هیدروکسی بنزوئیک اسید

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

هیدروکسی بنزوئیک اسید یا اسید p- هیدروکسی بنزوئیک یک مشتق فنولیک اسید بنزوئیک می‌باشد. این ماده جامد کریستالی سفید رنگ کمی در آب و کلروفرم محلول است، اما به خوبی در الکل‌ها، اترها و استون حل می‌شود. به طور گسترده در سنتز آلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده، همچنین به عنوان اسید p-هیدروکسی بنزوئیک (PHBA) شناخته می‌شود.

تاریخچه هیدروکسی بنزوئیک اسید

به طور خاص این ماده یک اسید مونوهیدروکسی بنزوئیک، مشتق فنلی اسید بنزوئیک است، که استرهای آن به نام پارابن به عنوان نگهدارنده مواد آرایشی و دارویی استفاده می‌شوند. در سال 1947، H. Gilman و C. E. Arntzen در کالج ایالتی آیووا (آمیس) سنتز 4-HBA از 4-هیدروکسی بنزآلدئید را کشف کردند. از آن زمان چندین روش آماده‌سازی دیگر توسعه داده شد.

امروزه از طریق واکنش کلبه-اشمیت، که در اواسط دهه 1800 آغاز شد، به صورت تجاری تولید می‌شود. فن اکسید پتاسیم و CO2 تحت فشار گرم می‌شوند. سپس طی یک واکنش اسیدی محصول حاصل می‌شود. اخیراً نقش جدیدی برای 4-HBA کشف شد.

داگلاس راشر، مارک هایه و همکارانش در Georgia Tech (آتلانتا) دریافتند که گاو دریایی (Elysia tuca) منبع غذایی خود یعنی جلبک دریایی Halimeda را با حسگر 4-HBA و halimedatetraacetate که گیاه تولید می‌کند، تشخیص می‌دهد.

کاربردهای هیدروکسی بنزوئیک اسید

این ماده به عنوان ماده دارویی فعال (مثلا آسپرین) و همچنین مواد نگهدارنده در محصولات دارویی عمل می‌کند و در بعضی موارد، ناخالصی های موجود در محصولات دارویی را نشان می‌دهد. تجزیه و تحلیل آن‌ها گاهی اوقات می‌تواند دشوار باشد، نه تنها به این دلیل که آن‌ها طیف گسترده‌‌ای از برنامه‌ها را نشان می‌دهند، بلکه در درجه اول به این دلیل که طیف گسترده‌ای از قطبیت را در بر می‌گیرند. از نظر شیمیایی، اسید بنزوئیک، ساختار اصلی این آنالیت‌ها، از یک حلقه بنزن با یک گروه کربوکسیل تشکیل شده است.

اسیدهای هیدروکسی بنزوئیک همان ساختار اساسی را دارند، اما حاوی گروه‌های هیدروکسیل اضافی در حلقه بنزن هستند. موقعیت‌ها و اعداد متنوع گروه‌های هیدروکسیل اختلاف بین قطبیت کلی و حلالیت آنالیت‌ها را ایجاد می‌کند. از آنجا که این ترکیبات نمایانگر شیمی و قطبیت متفاوتی هستند، یافتن یک ستون HPLC آلکیل (C18) که می‌تواند همه آن‌ها را مورد سنجش قرار دهد، می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما چنین ستونی می‌تواند برای حل این ترکیبات از داروهای فعال یا از ناخالصی‌های شیمیایی مشابه باشد.

هیدروکسی بنزوئیک اسید در درجه اول به عنوان پایه‌ای برای تهیه استرهای آن معروف است، که در مواد آرایشی و برخی از محلول‌های چشمی به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایزومریک با اسید 2-هیدروکسی بنزوئیک، معروف به اسید سالیسیلیک، پیش ماده آسپیرین، و با اسید 3-هیدروکسی بنزوئیک است.

فروش هیدروکسی بنزوئیک اسید

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع آرایشی و دارویی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به‌ وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره نازل‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست