کاربرد کلر

وارد کننده کلر هندی

کلر هندی که معمولاً به آن کلسیم هیپو کلریت می‌گویند، با نام پرکلرین نیز شناخته می شود. این یک ترکیب یونی است که از یک کاتیون کلسیم (+Ca2) و دو آنیون هیپوکلریت (ClO) ساخته شده است. با وجود اینکه هیپوکلریت کلسیم در دمای اتاق کاملاً پایدار است، به آرامی در محیط‌های مرطوب تجزیه می‌شود و بوی مشخصی به آن «کلر» می‌دهد. دراین محتوا به معرفی خواص و کاربردهای کلر می‌پردازیم. همچنین اگر قصد خرید کلر کیلویی را دارید، برای اطلاع از قیمت پودر کلر هندی آن تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

جهت استعلام قیمت انواع کلر هندی و ایرانی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

خرید کلر هندی

خرید کلر استخر را با بهترین کیفیت از ما تجربه کنید. پیشگامان شیمی واردکننده انواع پرکلرین 70 و 90 درصد را با برند آکوافیت هند و ژاپنی می‌باشد. این محصول جهت ضد عفونی کردن آب استخر و… کاربرد دارد. جهت خرید کلر پودری و مایع و دریافت لیست قیمت کلر استخر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت کلر هندی
پودر کلر از کجا بخریم

پودر کلر از کجا بخریم

اگر به دنبال خرید به صورت خرده فروشی یا استعلام قیمت کلر کیلویی هستید پیشنهاد ما خرید از یک فروشگاه محلی تصفیه آب است. ولیکن اگر به دنبال عمده فروشی کلر و خرید به صورت حداقل یک بشکه هستید حتما آن را از واردکننده و تامین کننده معتبر تهیه کنید.شرکت پیشگامان شیمی، فروش عمده کلرهندی با برند آکوافیت را در بسته بندی‌های 45 کیلو گرمی ارائه می‌دهد.

کلر چیست؟

یک عنصر شیمیایی است که یکی از تقریباً 90 عنصر پایه ساختمانی ماده است. تمایل کلر برای ترکیب‌کردن با عناصر و ترکیبات دیگر برای تولید هزاران محصول ضروری، از مواد ضدعفونی‌کننده آب آشامیدنی به پانل‌های انرژی خورشیدی به مفاصل زانو و مفاصل جایگزین استفاده شده است.

به علت واکنش شیمیایی آن، به ندرت در طبیعت به صورت عنصر حضور دارد و به طور معمول به سایر عناصر به شکل ترکیب شیمیایی مانند کلرید سدیم پیوند داده می‌شود. کلر از نمک معمولی، به عنوان یکی از مواد معدنی فراوان و ضروری بر روی زمین، تولید شده است. فرآیند تولید این ماده فوق‌العاده کارآمد است: هیدروژن، یک محصول جانبی فرآیند تولید، که به عنوان یک منبع انرژی در بسیاری از تأسیسات تولیدی استفاده می‌شود.

این یک ماده شیمیایی است که در صنایع و محصولات تمیز کننده خانگی استفاده می‌شود. در دمای اتاق، به شکل گاز است. این ماده دارای رنگ زرد متمایل به سبز و بوی تند و تلخی است که شبیه به سفید کننده است. معمولاً، آن را برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل به عنوان یک مایع رنگ‌آمیزی بنفش تحت فشار قرار داده و سرد می‌شود. کلر به راحتی نمی‌تواند آتش بگیرد، اما ممکن است با سایر مواد مشترک دیگر ترکیب شود تا ترکیبات انفجاری ایجاد شود.

خصوصیات شیمیایی و فیزیکی

گاز کلر (Cl2) جزء ده ماده شیمیایی با بالاترین حجم تولید شده در ایالات متحده است. این ماده با استفاده از الکترولیز نمک کلرید سدیم به صورت تجاری تولید می‌شود. این ماده در صنایع و در محصولات تمیز کننده خانگی استفاده می‌شود. همچنین اولین گاز سمی بود که در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح مورد استفاده قرار گرفت.

  • یک گاز زرد- سبز در دمای اتاق است.
  • بوی تند و تحریک کننده‌ای شبیه به سفید کننده دارد که در غلظت‌های کم قابل ردیابی است.
  • چگالی گاز کـلر تقریباً 2.5 برابر بیشتر از هوا است، که باعث می‌شود در ابتدا در مناطقی با حرکت هوا کمی در نزدیکی زمین باقی بماند.
  • قابل اشتعال نیست، اما ممکن است به صورت انفجاری واکنش نشان دهد یا با بسیاری از مواد معمول (از جمله استیلن، اتر، ترپتین، آمونیاک، گاز طبیعی، هیدروژن و فلزات) مواد منفجره را تشکیل دهد.
  • کمی محلول در آب است و با تشکیل رطوبت واکنش می‌دهد تا اسید هیپوکلروز (HClO) و اسید هیدروکلریک (HCl)  تشکیل شود.
  • معمولاً برای نگهداری و حمل و نقل به عنوان یک مایع با رنگ کهربا تحت فشار، سرد می‌شود.
کلر هندی 70
کلر از کجا بخریم- قیمت کلر ۴۵ کیلویی

نکته:

کلمه “کلر” اغلب به طور نامناسب استفاده می‌شود، اما به یک اصطلاح عمومی برای رایج‌ترین ضدعفونی کننده جهان تبدیل شده است. کلر واقعی فقط به صورت گازی موجود است. نوع مورد استفاده برای ضدعفونی کردن از این شکل گرفته شده و با مواد شیمیایی مختلف مخلوط می شود تا به صورت جامد یا مایع درآید. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به جزئیات بیشتری بپردازیم.

انواع کلر و کاربردهای آن:

کلر دارای انواع مختلفی است. کلر هندی (هیپوکلریت کلسیم) یک جامد سفید رنگ است که به راحتی در آب تجزیه می‌شود و اکسیژن و کلر آزاد می کند. این برای ضد عفونی‌شدن آب استفاده می‌شود و بخشی از روند بهداشتی برای فاضلاب و پسماندهای صنعتی است. در طول تولید کاغذ و پارچه، پرکلرین به عنوان یک ماده سفید کننده استفاده می‌شود. همچنین در محصولات تمیز کردن، از جمله سفید کننده خانگی استفاده می‌شود که کـلر در آب حل‌شده است. در تهیه کلریدها، حلال‌ها، سموم دفع آفات، پلیمرها و رطوبت مصنوعی استفاده می‌شود. 

جهت خرید هیپوکلریت کلسیم به لینک فوق مراجعه کنید.

استفاده در مکان‌های صنعتی و تجاری

به دلیل استفاده گسترده از آن در مکان‌های صنعتی و تجاری، قرار گرفتن در معرض آن ممکن است از نشت یا انتشار تصادفی یا یک حمله عمدی رخ دهد. خطرناک‌ترین مسیر قرار گرفتن در معرض از طریق تنفس گاز آن است. قرار گرفتن در معرض ممکن است در اثر تماس با پوست یا تماس چشم با گاز یا بلع خوراکی یا آب آلوده به پرکلرین باشد. گاز آن سنگین‌تر از هوا است و در ابتدا در ناحیه‌های کم‌عمق باقی می‌ماند مگر این‌که باد یا سایر شرایط باعث حرکت هوا شود.

کلر برای ضدعفونی

خواص ضد عفونی پرکلرین باعث بهبود زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است. هیپوکلریت کلسیم همچنین یک ساختار شیمیایی ضروری برای تولید محصولاتی است که به بهداشت عمومی و ایمنی، تکنولوژی پیشرفته، تغذیه، امنیت و حمل و نقل کمک می‌کند. غذا، آب و دارو، کامپیوتر و تلفن‌همراه همه به این ماده وابسته است. همچنین در تولید محصولات متعدد از لنزهای تماسی، مبردهای تهویه مطبوع و پانل‌های خورشیدی، جلیقه مقاوم در برابر گلوله، پنجره‌های انرژی کارآمد، رنگ و پروتز نیز استفاده می‌شود.

کلر برای آب آشامیدنی

سطوح ایمن کلر در آب آشامیدنی چیست؟ سطح کلر تا 4 میلی گرم در لیتر (میلی گرم در لیتر یا 4 قسمت در میلیون (ppm)) در آب آشامیدنی ایمن در نظر گرفته می شود. چرا به آب آشامیدنی کلر اضافه کنیم؟
بسیاری از سیستم های آب شهری به منظور گندزدایی، کلر (فرآیندی که به عنوان “کلرزنی” شناخته می شود) به منبع آب خود اضافه می کنند. ضدعفونی میکروارگانیسم های مضر را که می توانند باعث بیماری هایی مانند حصبه، وبا، هپاتیت و ژیاردیازیس شوند، از بین می برد یا غیرفعال می کند.

کلر پودری استخر

این ماده کمک می‌کند تا آب آشامیدنی و استخرهای شنا را ایمن نگه دارد. قبل از شروع شهرها آب آشامیدنی به طور منظم با ضدعفونی‌کننده‌های پرکلرین تحت درمان قرار می‌گرفت و هر ساله، هزاران نفر از بیماری‌های قابل انتقال جان سالم به در می‌بردند. از جمله بیماری:

  • وبا
  • تب تیفو
  • دیسنتریت
  • هپاتیت A

ضد عفونی‌کننده‌های هیپوکلریت کلسیم و آب آشامیدنی، از بین‌بردن پاتوژن‌های موجود در آب، در نتیجه بیماری‌هایی مانند:

  • اسهال
  • گوش شناگر یا بثورات پوستی، از جمله پای ورزشگاه.

برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • تولید یخچال‌های تهویه مطبوع
  • باتری‌های هیبریدی اتومبیل
  • آهن‌رباهای با کارایی بالا
  • قالیشویی
  • عایق پلاستیکی فوم، تولید شده با استفاده از شیمی کـلر، کارایی انرژی گرمایش خانگی و سیستم‌های تهویه مطبوع را افزایش می‌دهد، هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد و منابع طبیعی را حفظ می‌کند.

کلر برای استخر کشاورزی

هیپوکلریت سدیم مایع راحت ترین و به طور کلی ایمن ترین شکل کلر موجود برای اضافه کردن به سیستم های آبیاری و کشاورزی است. محلول های کلر را می توان با غلظت های 5.25، 10 یا 15 درصد کلر موجود خریداری کرد.

مسمومیت با کلر چگونه درمان می‌شود؟

هیچ پادزهری برای مسمومیت با این ماده وجود ندارد. اگر تماس با کـلر مایع رخ دهد، شستشوی فوری پوست و چشم‌های آلوده با مقدار زیادی آب فراوان از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار برای افرادی که در اثر تماس، بافت آن‌ها منجر به سرمازدگی شده است، باید با احتیاط انجام شود.

سوختگی‌های شیمیایی ناشی از قرار گرفتن در معرض پرکلرین باید به عنوان سوختگی حرارتی درمان شوند. مسمومیت استنشاقی با هیپوکلریت کلسیم با مراقبت حمایتی درمان می‌شود و می‌تواند شامل اکسیژن مرطوب، برونکودیلاتلاتورها و مدیریت راه‌‌های هوایی باشد. ادم ریوی ممکن است به تأخیر بیفتد و بنابراین، بیماران باید تا 24 ساعت پس از مواجهه شدید با استنشاق تحت نظر قرار بگیرند. حفظ رطوبت و اکسیژن رسانی، نظارت بر گازهای خون شریانی و / یا پالس اکسیمتری مهم است و فشار هوای مثبت را به عنوان گزینه درمانی در نظر می‌گیرد. اکثر افراد به دنبال قرار گرفتن در معرض گاز این ماده بهبود می‌یابند.

قیمت کلر هندی آکوافیت
قیمت کلر استخر

اثرات محیطی کلر

این ماده درهای هزاران فواید بهداشتی و اجتماعی را باز می‌کند. اگر در ماشین رانندگی می‌کنید، از رایانه استفاده می‌کنید، یک لیوان آب می‌نوشید یا بارانی وینیل می‌پوشید، پرکلرین برای شما کار می‌کند. شیمی پرکلرین همچنین برای تولید 93 درصد از کل داروهای تجویزی مورد استفاده در ایالات متحده استفاده می‌شود. بعضی از مردم از متوجه شدن اینکه این ماده برای محیط زیست نیز کار می‌کند، تعجب می‌کنند.

هیپوکلریت کلسیم یک مؤلفه مهم در ساخت و تولید موادی است که برای ساخت وسایل نقلیه سبک‌تر استفاده می‌شوند – در نتیجه مسافت پیموده شده با مقدار مشخصی بنزین افزایش می‌یابد. استفاده از مواد شیمیایی محافظت از محصولات زراعی که وابسته به تأثیر پرکلرین در عملکرد بالای محصول هستند – از این طریق فشارها برای تبدیل جنگل‌های بارانی و سایر اراضی مهم زیست محیطی به مصارف کشاورزی کاهش می‌یابد.

این ماده حتی نقش مهمی در بهره‌برداری از انرژی خورشیدی دارد- به پاکسازی سیلیکون موجود در دانه‌های شن و کمک به تبدیل آن‌ها به تراشه‌های خورشیدی کمک می‌کند. از بسیاری جهات، پرکلرین بخشی از محور تلاش‌های توسعه پایدار و سایر اصول اصلی حفاظت از محیط زیست مدرن است.

 کلر خالص از کجا بخریم؟

این شرکت محل فروش کلر در تهران است. پرکلرین در گالن‌‌های 45 کیلوگرمی با برند آکوافیت (aquafit) هندی و آمریکایی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول کلر مورد نیاز صنایع تصفیه آب را با بهترین قیمت پودر کلر هندی در تهران، کرج و اصفهان تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

خرید کلر استخر

آیا می خواهید برای استخر خود کلر سفارش دهید؟ محصولات ارزان کلر استخر ما را بررسی کنید و بهترین کلر را در فروشگاه اینترنتی ما خریداری کنید. در irchem.ir می توانید قرص کلر، پودر کلر و کلر مایع بخرید. لطفا توجه داشته باشید که کلر ما به دلیل غلظت بالای آن برای استخرهای بادی مناسب نیست.

سوالات متداول

کلر از چی درست میشه

بیشتر کلر به صورت الکترولیتی توسط فرآیند دیافراگم، غشاء یا سلول جیوه تولید می شود. در هر فرآیند، یک محلول نمک (کلرید سدیم یا پتاسیم) توسط جریان الکتریکی مستقیم الکترولیز می شود که یون های کلرید را به کلر عنصری تبدیل می کند.

روش حذف کلر از آب

روش کلر زنی آب آشامیدنی با جوشاندن آب به مدت 15 دقیقه یکی از راه های خروج کلر از آب لوله کشی است. در دمای اتاق، گاز کلر کمتر از هوا وزن دارد و به طور طبیعی بدون جوشیدن تبخیر می شود. گرم کردن آب تا جوش آمدن باعث تسریع روند حذف کلر می شود.

چه چیزی کلر آب را خنثی می کند؟

دو شکل ویتامین C، اسید اسکوربیک و آسکوربات سدیم، کلر را خنثی می کند.

چه ماده شیمیایی می تواند کلر را حذف کند؟

متابی سولفیت پتاسیم
احتمالاً بهترین ماده شیمیایی برای خنثی سازی شیمیایی متابی سولفیت پتاسیم است که به شکل قرص های کوچک عرضه می شود. هنگامی که قرص در آب حل می شود، به طور موثری کلر را قبل از تبخیر خنثی می کند

کلر باز است یا اسید

کلر یک باز است و مخصوصاً در از بین بردن لکه ها و رنگ ها از روی لباس و همچنین ضد عفونی کردن خوب است.

میزان کلر لازم برای استخر

1 پی پی ام
CDC pH 7.2-7.8 و غلظت کلر آزاد حداقل 1 ppm در استخرها و حداقل 3 ppm در جکوزی/آب گرم را توصیه می کند.

برای یک استخر 1000 لیتری چقدر کلر لازم است؟

به ازای هر 1000 لیتر آب در استخر آبگرم خود، 1.5 قاشق چایخوری گرانول کلر اضافه کنید. هدف این است که سطح کلر در آب بین 3-5 پی پی ام باشد تا حداکثر ایمنی داشته باشد.

هر چند وقت یکبار کلر را به استخر اضافه کنید

هر 3-7 روز
در شرایط عادی، بسته به نتایج آزمایشات آب، باید هر 3 تا 7 روز یک قرص کلر اضافه کنید. قرص ها اغلب بهترین گزینه هستند، زیرا کنترل و اندازه گیری آنها آسان تر است. حتما آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

ماندگاری کلر در استخر چقدر است؟

اکثر کلرسازهای شناور بسته به شرایطی مانند فصل و اندازه استخر شما می توانند بین دو تا هشت هفته کلر را در خود نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست