رتینوئید

رتینوئید‌ها نوعی کلاس از ترکیبات شیمیایی ویتامین A هستند یا از نظر شیمیایی با آن ارتباط دارند. رتینوئیـدها در پزشکی به منظور تنظیم سلول‌های اپیتلیال کاربرد دارند.

رتینوئیـدها دارای عملکردهای مهم بسیاری در بدن هستند، از جمله:

  • در بینایی
  • تنظیم تکثیر سلولی و خلق تمایز
  • رشد بافت استخوانی
  • عملکرد ایمنی
  • فعال‌شدن ژن‌های سرکوب‌گر تومور

همچنین تحقیقاتی در مورد توانایی آن‌ها در درمان سرطان‌های پوستی در حال انجام ‌است. در حال حاضر، آلیترتینوئین (9-cis-retinoic acid) ممکن است، به صورت موضعی برای درمان ضایعات پوستی استفاده شوند.

رتینوئیـدها گروهی از ترکیبات هستند که پاسخ‌های بیولوژیکی خود را از طریق گیرنده خاصی تولید می‌کنند که اتصالات معمول آن‌ها رتینول و اسید رتینوئیک است.

تاریخچه مصرف رتینوئید:

از آنجا که اولین رتینوئیـد در سال 1971 برای درمان آکنه تأیید شد، این داروها توسط بسیاری به عنوان درمانی برای همه مشکلات پوستی مورد استقبال قرار گرفتند. اگرچه رتینوئیـدها ممکن است، پاسخی برای هر بیماری پوستی نباشد، اما چندین آزمایش با نتایج اثبات شده وجود دارد.

رتینوئیدها برای آکنه:

اگر آکنه‌های متوسط ​​تا شدید دارید که با سایر درمان‌ها بهتر نشده، یک رتینوئیـد ممکن است به شما کمک کند. رتینوئیـدها می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند، و به دیگر کرم‌ها و ژل‌های دارویی اجازه می‌دهند تا بهتر کار کنند. آن‌ها همچنین با جلوگیری از انسداد منافذ سلول‌های مرده، شیوع آکنه را کاهش می‌دهند. با پاک‌کردن آکنه و کاهش شیوع آن، ممکن است تشکیل اسکارهای آکنه نیز کاهش یابد.

سه گروه از رتینوئیدها:

  • نسل اول شامل رتینول، شبکیه، ترتینوئین (اسید رتینوئیک اسید)، ایزوترتینوئین و آلیترتینوئین
  • نسل دوم شامل etretinate و acitretin
  • نسل سوم شامل آداپلن، bexarotene و tazarotene

رتینوئیـدهای نسل اول و دوم به دلیل انعطاف‌پذیری، قادر به اتصال به چندین گیرنده رتینوئیـد هستند.

رتینوئیـدهای نسل سوم نسبت به رتینوئیدهای نسل اول و دوم از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار هستند و بنابراین با گیرنده‌های رتینوئید کم‌تری تعامل دارند.

فروش رتینوئید

منابع رتینوئیدها:

منبع اصلی رتینوئیـدها از رنگ‌دانه‌های گیاهی مانند کاروتن‌ها و استرهای رتینیل استر برگرفته از منابع حیوانی است. استرهای رتینیل در لومن روده هیدرولیز می‌شوند تا رتینول آزاد و اسید چرب مربوطه (یعنی پالمیتات یا استئارات) آزاد شود. پس از هیدرولیز، رتینول توسط انتروسیت‌ها گرفته می‌شود.

هیدرولیز استر رتینیل استر نیاز به وجود نمک‌های صفراوی دارد که به منظور:

  • حل محلول استرهای رتیل در میسل‌های مخلوط شده
  • فعال‌کردن آنزیم‌های هیدرولیز هستند.

سایر مطالب: اسید آسکوربیک

فروش رتینوئید

از جمله خدمات شرکت پیشگامان شیمی فروش رتینوئید است که به صورت کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی در انبار تهران و اصفهان آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد، ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول رتینوئید مورد نیاز را بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست