خرید مانیتول

خرید مانیتول پودری

خرید پودر مانیتول خوراکی را با بهترین قیمت و کیفیت عالی از ما بخواهید. به دلیل واردات مستقیم مانیتول پودری در این شرکت، فروش این کالا در شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی با تضمین اصالت محصول و قیمت عالی صورت می گیرد.

جهت دریافت آنالیز

و استعلام قیمت مانیتول دارویی و خوراکی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

قیمت پودر مانیتول

مانیتول یک الکل قندی یا کربوهیدرات هیدروژنه است که به عنوان شیرین‌کننده در صنایع غذایی و دارویی استفاده می‌شود. این ماده جایگزین شکر یا شیرین‌کننده بدون قند نیز شناخته می‌شود. به عنوان یک شیرین‌کننده در غذاهای دیابتی استفاده می‌شود زیرا از روده‌ها به مقدار کمی جذب می‌شود. علاوه بر این مانیتول دارای کاربردهای گسترده ای در صنایع دارویی و کشاورزی می‌باشد. در ادامه به معرفی دقیق و کاربردهای آن در صنایع مختلف می‌پردازیم. اگر قصد خرید مانیتول و کسب اطلاعات در مورد آن را دارید لطفا تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

به انگلیسی Mannitol
فرمول شیمیایی C6H14O6
شکل ظاهری جامد بلورین
نقطه ذوب 167-170 درجه سانتی‌گراد
نقطه جوش 290-295 درجه سانتی‌گراد در 3.5 mmHg
حلالیت محلول در آب، الکل (125 میلی‌گرم در میلی‌لیتر)، پیریدین و گلیسرول (55/56 میلی‌گرم در میلی‌لیتر) است. در اتر نامحلول است.
شرایط نگهداری مانیتول⭐
در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید
کشور تولیدکننده ⚡ چین، آلمان
خلوص ⚡ 99.8%
گرید ⚡ دارویی، غذایی
قیمت مانیتول خوراکی 💲  (تماس بگیرید)📞

مانیتول چیست؟

مانیتـول قندی محلول در آب و یکی از انواع کربوهیدرات به نام الکل قند یا پلیول بوده که به طور طبیعی در اغلب سبزیجات و میوه‌ها موجود است. این قند در پوشش شکلات‌ها، پودرها، شیرینی‌ها، آدامس‌ها و قرص‌های جویدنی، خنک‌کننده‌های دهان به صورت تجاری استفاده می‌شود. این ماده به دلیل حداقل توانایی جذب آب، به عنوان ماده ضد انعقاد نیز بسیار کاربردی است. مانیتول یک ماده گیاهی است که جزء مواد اولیه غذایی به حساب می‌آید و از غلات (ذرت و گندم) بدست می‌آید. این ماده متعلق به خانواده کربوهیدرات‌ها می‌باشد.

مانیتول یک پلیول است که به الکل‌های قند نیز معروف هستند.

مانیتول از ساکارز شیرین‌تر است (حدود 60٪ شیرینی). نسبت به قند کالری کمتری دارد و می‌تواند به کنترل گلوکز خون کمک کند. از نظر دندانپزشکی غیر بیماری‌زا است و باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود. این ماده در بعضی از میوه‌ها مانند سیب، گلابی، هلو و آلو به طور طبیعی وجود دارد. مانیتـول به عنوان یک ماده افزودنی غذایی تأیید شده در اتحادیه اروپا است که با شماره E21 شناسایی می‌شود و از شربت دکستروز آبدار و گلوکز بدست می‌آید.

 تولید مانیتول

از آنجا که این قند الکلی در طیف گسترده‌ای از محصولات طبیعی، از جمله بیشتر گیاهان یافت می‌شود، می‌توان به جای سنتزهای شیمیایی یا بیولوژیکی، مستقیماً از محصولات طبیعی استفاده کرد. در حقیقت، در چین، جداسازی از جلبک دریایی رایج‌ترین شکل تولید این ماده است.

به طور سنتی، مانیتول توسط استخراج سوکسله، با استفاده از تبدیل اتانول، آب و متانول به بخار و سپس هیدرولیز کردن مواد خام استخراج می‌شود. سپس عصاره متبلور می‌شود و به طور کلی در حدود 18٪ از محصول طبیعی اصلی حاصل می‌شود.

روش دیگر استخراج استفاده از مایعات فوق بحرانی و زیر بحرانی است. این مایعات در فازی قرار دارند که هیچ تفاوتی بین فاز مایع و گاز وجود ندارد، بنابراین مشابه مایعات معمولی پخش می‌شوند. آن‌ها نسبت به مایعات معمولی در انتقال جرم بسیار مؤثرتر در نظر گرفته شده‌اند. مایع فوق بحرانی یا زیر بحرانی از طریق محصول طبیعی پمپ می‌شود و بیشتر محصول مانیتول به راحتی از حلال و سایر مواد حاصل از فرآورده جدا می‌شود.

قیمت عمده مانیتول

چرا از مانیتول استفاده می‌شود؟

این ماده برای قدرت شیرین‌کننده خود در طیف گسترده‌ای از محصولات غذایی استفاده می‌شود. به دلیل دوستی با دندان و کالری کم، این ماده در شیرینی‌های بدون قند و محصولات کم کالری استفاده می شود. حلالیت نسبتاً کم آن باعث کاهش اثر خنک‌کننده‌گی متداول در آب نبات و آدامس نعنا می‌شود. با این حال، هنگامی که مانیتول خوراکی کاملاً در یک محصول حل شود، یک اثر خنک‌کننده قوی را ایجاد می‌کند.

این ماده اغلب در آدامس‌ها، آب‌نبات‌ها، دسرهای یخ‌زده، کوکی‌ها، کیک‌ها، بستنی‌ها و فیله‌ها استفاده می‌شود. تا زمانی که رطوبت 98٪ نباشد آب را از هوا جذب نمی‌کند. این باعث می‌شود به عنوان روکش شیرینی‌های سخت، میوه‌های خشک شده و آدامس‌ها بسیار مفید باشد. طعم و مزه دل‌پذیر مانیتول پودری نیز آن را به یک ماده محبوب قرص‌های جویدنی تبدیل می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ترکیب، لطفاً به انجمن اروپایی تولیدکنندگان پلیول (EPA) مراجعه کنید.

کاربرد مانیتول در داروسازی

مانیتول سرم، نوعی از داروهای تجویزی است که برای کاهش فشار در مغز استفاده می‌شود. همچنین برای تست عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این پزشکان از این ترکیب در بیمارستان‌ها و مراکز بالینی برای درمان انواع شرایط مانند افزایش فشار در چشم و مغز قبل از عمل و مشکلات ادرار  از جمله ادرار کردن کافی و فشار ادرار در شرایط خاص استفاده می‌کنند.

مانیـتول با کشیدن آب به کلیه‌ها به افزایش ادرار کمک می‌کند. استفاده از آن، هنگام استنشاق، به عنوان یک تحریک‌کننده برونش به عنوان یک روش جایگزین برای تشخیص آسم ناشی از ورزش، پیشنهاد شده است.

مانیتـول 20 درصد، گلوکز خون را افزایش نمی‌دهد به این ترتیب شاخص گلیسمی نسبتاً پایین دارد و به عنوان یک شیرین‌کننده برای افراد مبتلا به دیابت و به عنوان یک پوشش برای آب‌نبات‌های سخت، میوه‌های خشک‌شده و آدامس‌های جویدنی بسیار مفید است و اغلب به عنوان یک ماده در آب‌نبات و آدامس استفاده می‌شود. همچنین طعم و مزه دل‌پذیری این قند آن را به یک عصاره محبوب برای قرص‌های جویدنی تبدیل می‌کند.

سلامتی و مانیتول

پودر خشک مانیتول مثل بسیاری از الکل‌های قند، نه به اندازه قند شیرین می‌باشد و نه کالری بالایی دارد. این قند حدودا نصف شکر شیرین بوده و در هر گرم تقریبا 60% کالری کمتری دارد (1.6 کالری در مقایسه با شکر 4 کالری). ولی در سلامتی سهم مانیتـول چیزی فراتر از کالری است. این ماده دارای اثرات بسیار مثبتی در سلامت دهان و دندان و قند خون است.

سلامتی دهان و دندان

 مانیتول روکت، به چندین دلیل مهم  برای سلامت دهان و دندان مفید است. دلیل اول اینکه، این قند “دوستدار دندان” در نظر گرفته می‌شود زیرا غیرکاریوژنیک می‌باشد یعنی به تشکیل حفره در دندان کمک نمی‌کنند. در عمل جویدن با تقویت جریان بزاق، دندان‌ها را در مقابل باکتری‌های سازنده حفره محافظت می‌کند. افزایش بزاق و خواص غیر سرطان زا با شیرینی و طعمی خنک از دلایلی است که از الکل‌های قندی مثل مالتیتول، سوربیتول و زایلیتول در تولید آدامس‌های بدون قند استفاده می‌شود. به دلیل ویژگی‌های ذکر شده، FDA مانیتـول و سایر الکل‌های قندی را برای سلامت دهان و دندان مفید می‌داند.

قند خون

کالری موجود در مانیتـول مانند بقیه‌ی الکل‌های قندی (بغیر از اریتریتول)، به شکل کربوهیدرات است. این الکل قندی آهسته و به شکل ناقص از طریق روده کوچک ما جذب بدن می‌شود. قند باقیمانده تا روده بزرگ (جایی که متابولیسم آن کالری کمتری تولید می‌کند) ادامه پیدا می‌کند. به دلیل فوق، مصرف این الکل قند (در مقایسه با مقدار مساوی ساکارز) ترشح انسولین را کاهش می‌دهد، که به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند.

اشکال دارویی مانیتول

  • اسپری مانیتول

استفاده از این محصول در فرآیند اسپری خشک اختصاصی، یک ماده متخلخل با زمان فروپاشی کمتر، توزیع اندازه ذرات باریک، جریان افزایش یافته و خواص فشرده‌سازی ایجاد می کند.

  • قطره چشمی مانیتول

اثر کاهش فشار چشمی آن در بسیاری از بیماری های چشمی مانند گلوکوم حاد با زاویه بسته، گلوکوم مزمن با زاویه باز، بسیاری از اشکال گلوکوم ثانویه و در بیماران گلوکوماتوز و غیر گلوکوماتوس قبل از جراحی داخل چشمی به منظور داشتن فشار خون طبیعی استفاده شده است.

فروش مانیتول دارویی

  • امپول مانیتول

این ترکیب به عنوان یک دیورتیک برای تولید ادرار در افراد مبتلا به نارسایی حاد (ناگهانی) کلیه استفاده می‌شود. تزریق این ترکیب همچنین برای کاهش تورم و فشار داخل چشم یا اطراف مغز استفاده می شود. برای کاهش فشار داخل جمجمه و درمان ادم مغزی، 1.5-2 گرم بر کیلوگرم به صورت داخل وریدی (IV) در طی 30-60 دقیقه استفاده می‌شود. برای فشار داخل چشم، 1.5-2 گرم بر کیلوگرم به صورت داخل وریدی (IV) در طی 30-60 دقیقه استفاده می‌شود.

  • مانیتول استنشاقی

    یکی دیگر از اشکال مانیتول دارویی، مانیتول استنشاقی است. از این دارو در بیماران بالای 6 سال برای تشخیص بیماری آسم استفاده می‌شود. پزشکان با استفاده از این دارو طی فرآیندی که آن را تست چالش برونش می‌نامند، تاثیر مانتیول را بر ریه‌ها چک و در نهایت مشکلات تنفسی را بررسی می‌کنند. نکته‌ای مهم و حائز اهمیت درباره‌ی این دارو این است که حتما زیر نظر پزشک مصرف شود، زیرا ممکن است بعضی از بیماران نسبت به این دارو آلرژی داشته باشند.

    علاوه بر مورد بالا از پودر خشک استنشاقی مانیتول برای درمان فیبروز کیستیک استفاده می‌شود. مانیتول موجب می‌شود که میزان ترشح موکوسیلیاری افزایش یابد اما مکانیسم این عمل به طور دقیق مشخص نیست. از این ماده در استرالیا و برخی کشورهای اروپایی در درمان فیبروز کیستیک استفاده می‌شود.

کاربرد مانیتول در کشاورزی

مانیتـول خوراکی، یک لیکور قند غیر حلقوی شش کربنه پلی‌ال است که معمولاً در گیاهان و قارچ‌ها یافت می‌شود. در گونه های گیاهی، به نظر می‌رسد مانیتول در بیش از 70 خانواده گیاهی یافت شود. در گیاهان، مانیتـول علیرغم ساکارز ساخته می‌شود و یک فتواسمیلات انتقال یافته توسط آبکش است. در نتیجه از مانیتول در تولید کود کشاورزی استفاده می‌شود. مانیتول هم در شرایط in vitro و هم in vivo یک خاموش کننده رادیکال های اکسیژن است. مانیتول قند جابجایی ضروری در هنگام تخلیه مخزن ساکارز است. علاوه بر این ممکن است در استفاده از تکانه های فتوشیمیایی گنجانده شود.

مانیتـول به عنوان یک محافظ اسمزی عمل می‌کند و از سلول‌های گیاهی در برابر اثرات منفی آب یا تنش شوری محافظت می‌کند. همراه با سایر اسمولیتوها ظرفیت نگهداری آب سلولی را بهبود می‌بخشد، پتانسیل اسمزی را بهبود می‌بخشد و آسیب استرس آب را کاهش می‌دهد. مانیتول همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است.

فروش عمده مانیتول
فروش مانیتول در مشهد

کاربرد مانیتول در صنایع غذایی

الکل‌های قند به شکل طبیعی بواسطه فتوسنتز در گیاهان مختلف ساخته می‌شوند. به صورت طبیعی مانیتـول در قارچ‌های خیلی تازه، جلبک‌های دریایی (خصوصا جلبک‌های قهوه‌ای) و پوست درخت خاکستر مانا موجود می‌باشد. این ماده در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات (از جمله کرفس، پیاز، زیتون و کدو تنبل) به مقدار خیلی کم یافت می‌شود. علاوه بر موجود بودن در غذاهای کامل، مانیتـول جهت کاهش کالری سایر قندهای موجود در مواد غذایی بسته‌بندی شده، به آن‌ها اضافه می‌شود.

بیشترین کاربرد آن در تولید آدامس، به عنوان یک ماده شیرین‌کننده و نیز به عنوان پودری جهت جلوگیری از چسبیدن اجزای آدامس به ماشین‌آلات تولیدی آن است. این ماده به دلیل داشتن نقطه ذوب بالا و داشتن خاصیت حفظ رنگ در دمای بالا، جزئی مفید در پوشش شکلات‌ها، بستنی و شیرینی می‌باشد.

عوارض مانیتول

ایمنی قند مانیتول توسط سازمان بهداشت جهانی، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، سازمان بهداشت اتحادیه اروپا و کشورهای کانادا و استرالیا و ژاپن مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شده است. در حالی که ایمن بودن آن کاملاً واضح است، ولی حد مجاز مصرف و حداقل مقدار مصرف برای این قند تعریف نشده است. لیکن مصرف بیش ازحد احتمالا سبب اختلال سیستم گوارش مانند نفخ، گاز معده و اسهال می‌شود. اما این اثرات ممکن است برای همه یکسان نباشد.

نتیجه این که مواد غذایی بسته‌بندی شده که دارای ترکیبات مانیتول هستند باید در مورد احتمال ملین بودن، هشداری بر روی برچسب پاکت خود داشته باشند. FDA تولیدکننده‌ها را ملزم کرده است که از یک برچسب در مورد احتمال ملین بودن برای غذاهایی که ممکن است حاوی 20 گرم از این ترکیب باشد استفاده کنند.

مانیتول را از کجا بخریم؟

شرکت پیشگامان شیمی واردکننده و فروشنده پودر مانیتول (Mannitol) در گریدهای غذایی و دارویی می‌باشد. جهت خرید مانیتول و خرید مواد اولیه دارویی و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن با مشاوران ما در این شرکت تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به خصوص خرید این ماده هستند. با یک تماس علاوه بر خرید مانیتول می‌توانید مشاوره رایگان نیز دریافت کنید. کافی است با پیشگامان شیمی برای استعلام قیمت فروش مانیتول دارویی تماس بگیرید.

 آنالیز مانیتول خوراکی

مانیتول پودری
جهت دریافت آنالیز مانیتول دارویی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فروش مانیتول دارویی

فروش مانیتول دارویی و خوراکی در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی محصول کشور چین و فرانسه انجام می‌گیرد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌ وسیله سیستم حمل‌ و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. قیمت مانیتول عرضه‌شده توسط این شرکت همیشه پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت مانیتول، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست