فروش ویتامین D

خرید ویتامین D

جهت استعلام قیمت ویتامین d خالص

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

ویتامین D از ویتامین‌های محلول در چربی است که در متابولیسم کلسیم در حیوانات مهم است. با اشعه ماوراء بنفش (نور خورشید) استرول‌های موجود در پوست تشکیل می‌شود. اصطلاح ویتامین D به خانواده‌ای از ترکیبات مربوط به کلسترول گفته می‌شود. ویتامین D به دو شکل عمده وجود دارد: ویتامین D2 که در گیاهان یافت می‌شود و بیشتر به آن ارگوکالسیفرول (یا کلسیفرول) می‌گویند و ویتامین D3 که در بافت‌های حیوانات یافت می‌شود و اغلب به آن کلکالسیفرول گفته می‌شود.

فروش ویتامین D
ویتامین D

هر دوی این ترکیبات پیش سازهای غیر فعال متابولیت‌های قوی هستند. بنابراین در گروه پروفرمون‌ها قرار می‌گیرند. این امر نه تنها در مورد كلكالسیفرول و ارگوكالسیفرول به دست آمده از رژیم غذایی بلكه در مورد كلكالسیفرول كه از 7-دهیدروكلسترول در پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش ایجاد می‌شود، صادق است.

این پیش‌سازها ابتدا در کبد به کلسی دیول (25-هیدروکسی ویتامین D) تبدیل می‌شوند. سپس کلسی دیول به پروتئین های ویژه اتصال‌دهنده ویتامین D در خون متصل شده و به توبول‌های کلیه منتقل می‌شود و در آنجا به کلسی تری اول (1،25-دی هیدروکسی ویتامین D)، قوی‌ترین مشتق ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین های D2 و D3 معادل متابولیسم انسان، اما در پرندگان ویتامین D2 بسیار کمتر از D3 است، بنابراین در فرمولاسیون مکمل‌های خوراک طیور ترجیح داده می‌شود.

فواید ویتامین‌ D

ویتامین‌ D باعث جذب کلسیم در روده می‌شود و غلظت کلسیم و فسفات سرم را برای ایجاد کانی‌سازی طبیعی استخوان و جلوگیری از تتانی قاعدگی هیپوکانسمی نگه می‌دارد. همچنین برای رشد استخوان و بازسازی استخوان توسط استئوبلاست‌ها و استئوکلاست‌ها مورد نیاز است. بدون ویتامیـن D کافی، استخوان‌ها می‌توانند نازک و شکننده باشند. کافی بودن ویتامین‌ D باعث جلوگیری از راشیتیسم در کودکان و استئومالاسیا در بزرگ‌سالان می‌شود. ویتامین‌ D همراه با کلسیم نیز به محافظت از افراد مسن و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

8 علائم و نشانه‌های کمبود ویتامین D چیست؟

  •  عفونت
  • خستگی عظلات
  • استخوان و درد پشت
  • افسردگی
  • به تأخیر افتادن بهبود زخم
  • از دست دادن استخوان
  • ریزش مو
  • درد عظلات
ویتامین D
ویتامین D

مقدار ویتامین D مورد نیاز در طول روز

فقط 20٪ از ویتامینD ما از طریق رژیم غذایی تأمین می‌شود و 80٪ باقیمانده از طریق اشعه ماورا بنفش و با قرار گرفتن در معرض آفتاب توسط پوست تأمین می‌شود. در حال حاضر دو مجموعه دستورالعمل برای مصرف ویتامینD وجود دارد. به طور معمول، دستورالعمل‌های ویتامین توسط مؤسسه پزشکی (IOM) به صورت توصیه‌های غذایی (RDA) یا مصرف کافی (AI) تعیین می‌شوند. RDA متوسط دریافت روزانه است که برای تأمین نیازهای غذایی تقریباً همه (97.5٪) افراد سالم کافی است.

این دستورالعمل‌ها برای جلوگیری از کمبود ویتامینD بر اساس سلامت استخوان (استئومالاسی، راشیتیسم، تراکم مواد معدنی استخوان و جذب کلسیم) برای جمعیت عمومی، در یک مدل جمعیتی تنظیم شده است. انجمن غدد درون ریز گروه ویژه‌ای را برای بررسی تحقیقات تشکیل داد و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را براساس مدل پزشکی برای افراد در معرض کمبود ارائه کرد که شامل دو توصیه به شرح زیر است:

 

 

نوزادان 1 تا 18 سال 19 تا 70 سال 71+ سال
انستیتوی پزشکی 400 IU/روز 600 IU/روز 600 IU/رور 800 IU/روز
انجمن غدد درون‌ریز 400-1,000 IU/روز 600-1,000 IU/روز 1,500-2,000 IU/روز 1,500-2,000 IU/روز

استدلال‌ها این سطوح بالا از این واقعیت ناشی می‌شود که شما در طی یک روز با قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌توانید 10،000 تا 25000 IU دریافت کنید. (انستیتوی پزشکی) IOM اظهار می‌کند که قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد منجر به سمیت ویتامینD نمی‌شود زیرا تصور می‌شود که گرمای مداوم بر روی پوست ویتامینD3 را در هنگام تشکیل، تخریب می‌کند.

مطالعات نشان داده است که مصرف طولانی مدت مکمل بیش از 10000 IU در روز می‌تواند باعث آسیب کلیه و بافت شود، اما این فقط در یک دوره طولانی اتفاق می‌افتد. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که برای رسیدن به سطح سمیت در خون، باید روزانه 50،000 IU مصرف کنید.  مطالعه اخیر نشان داد که مکمل ویتامینD با دوز بالا (20000-40،000 IU در هفته) باعث افزایش جزئی اما قابل توجهی در هموگلوبین A1C و پروتئین واکنش‌پذیر C و کاهش HDL سرم (کلسترول “خوب”) می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از بروز هر مشکلی، گرفتن مقادیر مناسب برای رفع کمبود یا کمبود و بررسی خون بعد از چند ماه و سپس رسیدن به سطح نگهداری پس از رسیدن به سطح صحیح است.

چگونه ویتامینD دریافت کنیم؟

ویتامین D از منابع مختلفی تأمین می‌شود:

نور خورشید: وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد به طور طبیعی ویتامین D تشکیل می‌شود. کشورهای شمالی، در بعضی از دوره های سال و همچنین مکان‌های خاص نور خورشید به میزان کافی ندارند. همچنین، کرم‌های ضد آفتاب و لباس‌هایی که از نوزادان در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می‌کنند، اجازه تشکیل ویتامینD را نمی‌دهند. غذاها: در کشورهای شمالی، ویتامینD در هنگام تولید به شیر گاو و مارگارین اضافه می‌شود. برخی از غذاها مانند ماهی آزاد، ماهی تن و جگر منابع خوبی از ویتامینD هستند.

خرید ویتامین D

مکمل ویتامین: برای نوزادان به صورت مایع است و روزانه با قطره چکان داده می‌شود. مهم است که برای کودک خود از مکملی استفاده کنید که مخصوص نوزادان باشد. دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید مقدار مناسبی به کودک خود می‌دهید. اگر مطمئن نیستید، با داروساز خود صحبت کنید.

منابع اصلی ویتامینD

اکثر مردم باید بتوانند تمام ویتامین‌D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت کنند. ویتامین دی در تعداد کمی از غذاها نیز وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین، شاه‌ماهی و ماهی خال‌خالی
  • گوشت‌قرمز
  • کبد
  • زرده تخم‌مرغ
  • غذاهای غنی‌شده
  • برخی غلات صبحانه

منبع دیگری از ویتامین‌D مکمل‌های غذایی است.

مزایا و کاربردهای ویتامین D

  • ویتامین‌D برای استخوان‌های سالم
  • کاهش خطر ابتلا به آنفلوآنزا
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • نوزادان سالم
  • بارداری سالم

خرید ویتامین D

ویتامینD و نوزادان

نوزادان برای رشد و نمو سالم به ویتامین دی نیاز دارند. به آن‌ها کمک می‌کند تا استخوان‌ها و دندان‌های محکم و سالم ایجاد کنند. اگر سطح ویتامین دی به اندازه کافی کم باشد، در معرض ابتلا به راشیتیسم قرار می‌گیرند. (بیماری که بر رشد و نمو استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد.) با دادن یک مکمل روزانه (هر روز یک قطره) می‌توانید از داشتن ویتامین دی کافی در کودک اطمینان حاصل کنید. مصرف این مکمل باید به محض تولد کودک شما شروع شود.

از کجا بفهمیم کودک  در معرض کمبود ویتامین D است؟

نوزادانی در معرض کمبود ویتامینD هستند که:

  • آن‌ها از شیر مادر تغذیه می‌کنند.
  • مادران آن‌ها ویتامینD کافی ندارند.
  • پوست تیره‌تری دارند.
  • آن‌ها در جوامع شمالی زندگی می‌کنند.

تمام نوزادان شیرخوار باید روزانه مکمل ویتامین D دریافت کنند.

کودک باید چه مقدار ویتامین D باید دریافت کند؟

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند باید روزانه 400 IU (واحد بین‌المللی) دریافت کنند. نوزادان در جوامع شمالی (شمال با عرض جغرافیایی 55 درجه) یا دارای سایر عوامل خطر (مانند پوست تیره) هستند، باید بین ماه‌های اکتبر و آوریل که نور خورشید کمتر است، 800 IU در روز دریافت کنند.

فروش ویتامین D

فروش ویتامین D

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول ویتامین‌ D مورد نیاز صنایع دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همیشه پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست