خرید پودر منیزیم

منیزیم و پودر منیزیم

منیزیم یک عنصر شیمیایی با نماد Mg و عدد اتمی 12 می‌باشد. منیزیم جامد خاکستری براق است که شباهت فیزیکی نزدیک به پنج عنصر دیگر در ستون دوم (گروه 2 یا فلزات قلیایی خاکی) از جدول تناوبی دارد. همه عناصر گروه 2 پیکربندی الکترون یکسان را در لایه‌ی الکترونی خارجی و ساختار کریستالی مشابه دارند. منیزیم نهمین عنصر فراوان جهان است.

این ماده در ستارگان بزرگ و پیر از جمع‌شدن پی در پی سه هسته هلیوم به یک هسته کربن تولید می‌شود. هنگامی که این ستارگان به عنوان ابرنواخترها منفجر می‌شوند، بخش اعظمی از منیزیم به محیط میان ستاره‌ای منتقل می‌شود که ممکن است مجدداً در سیستم‌های ستاره‌ای جدید بازیافت شود.

منیزیم هشتمین عنصر فراوان در پوسته زمین است و چهارمین عنصر رایج در زمین (پس از آهن، اکسیژن و سیلیکون) است که 13٪ از جرم سیاره را تشکیل می‌دهد. این سومین عنصر فراوان است که پس از سدیم و کلر در آب دریا حل می‌شود.

منیزیم یازدهمین عنصر فراوان در بدن انسان است و برای کلیه‌ی سلول‌ها و حدود 300 آنزیم موجود در بدن ضروری است. یون‌های منیزیم با ترکیبات پلی‌فسفات مانند ATP ،DNA و RNA در تعامل هستند. صدها آنزیم برای عملکرد به یون‌های منیزیم نیاز دارند. ترکیبات منیزیم به عنوان داروهای مسهل، آنتی‌اسیدها (به عنوان مثال، شیر منیزیم) برای تثبیت تحریک عصبی غیر طبیعی یا اسپاسم رگ‌های خونی در داروها استفاده می‌شود.

تاریخچه پودر منیزیم

نام منیزیم از واژه یونانی برای منطقه‌ای در تسالی به نام مگنزی گرفته شده است. در سال 1618، كشاورزی در اپسوم در انگلستان متوجه شد به دلیل طعم تلخ آب، گاوها از نوشیدن امتناع می‌ورزیدند، اما کشاورز متوجه شد که گویا آب خراش‌ها و بثورات را بهبود می‌بخشد. این ماده به نمک‌های اپسوم معروف شد و شهرت آن گسترش یافت.

سرانجام به عنوان سولفات منیزیم هیدراته شناخته شد. این فلز برای اولین‌بار توسط سر همفری دیوی در انگلستان در سال 1808 جدا شد. او از الکترولیز در مخلوط منیزیم و اکسید جیوه استفاده کرد. آنتوان بوزی آن را به صورت منسجم در سال 1831 آماده کرد. اولین پیشنهاد دیوی برای آن نام مجنیوم بود، اما امروزه نام منیزیم استفاده شده است.

سنتز پودر منیزیم

  • خرد کردن مکانیکی
  • اتمیزه‌کردن مذاب
  • روش فاز گازی
  • روش الکترولیت

منیزیم تولید شده در چند گروه مختلف دسته‌بندی می‌شوند و اندازه ذرات از چندین میکرون تا 0.5-1 میلی‌متر متغیر است. ابزار اتمی‌سازی در تولید ذرات منیزیم شبیه به همان ابزار مورد استفاده در تولید پودرهای آلومینیومی است. پودرها با توجه به اندازه مورد کاربرد تقسیم‌بندی می‌شوند.

کاربرد‌های پودر منیزیم

  1.  اصلاح خواص متالورژیکی فلزات
  2.  در ساخت واکنش‌گر گرینارد، که در سنتز ارگانیک ب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. احیاء کننده شیمیایی
  4. اولین کاربرد پودر منیزیم در تولید موشک‌های آتش‌بازی
  5. تولید قطعات ریخته‌گری

خرید پودر منیزیم

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود. قیمت‌های عرضه شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است و شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست