فروش افزودنی های بتن

افزودنی‌های بتن

مواد افزودنی قبل از اختلاط بتن یا در حین آن به محتوای بتن اضافه می‌شوند و می‌توانند کیفیت بتن، قابلیت کنترل و خصوصیاتی که می‌توانند برای بدست آوردن نتایج خاص تغییر کنند را بهبود بخشند. اکثر مخلوط‌های بتنی امروزه حاوی یک یا چند مواد افزودنی بتن هستند که به شما کمک می‌کنند ضمن افزایش بهره‌وری، میزان هزینه فرآیند را کاهش دهید. هزینه این مواد افزودنی بسته به مقدار و نوع مواد افزودنی مورد استفاده متفاوت خواهد بود. همه این موارد به هزینه متر مکعب بتن اضافه می‌شوند.

برای خرید افزودنی‌های بتن و دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

افزودنی‌های بتنی:

افزودنی های بتن به مخلوط سیمان آب اضافه می‌شوند و در مقادیر کم برای افزایش دوام بتن و همچنین کنترل تنظیم یا سخت شدن اضافه می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به شکل مایع یا پودر باشند. این مواد افزودنی در قالب مایع آماده به کار می‌روند و به بتن در کارخانه یا محل کار اضافه می‌شوند. استفاده موفقیت‌آمیز از مواد افزودنی بستگی به استفاده از روش‌های مناسب برای بتن‌سازی دارد. دو نوع اصلی از مواد افزودنی بتن وجود دارد که شیمیایی و معدنی هستند.

افزودنی‌های شیمیایی هزینه ساخت و ساز را کاهش و ویژگی‌های بتن سخت را تغییر می‌دهد. کیفیت بتن را در حین:

  • مخلوط کردن
  • حمل و نقل
  • غلبه بر شرایط اضطراری خاص در حین عملیات بتنی کاهش می‌دهد.

افزودنی های بتن معدنی باعث می‌شود که مخلوط‌ها به صرفه‌تر باشند، نفوذپذیری را کاهش و قدرت را افزایش دهند و خواص دیگر بتن را تحت تأثیر قرار دهند. افزودنی‌های معدنی بر طبق بتن سخت شده از طریق فعالیت هیدرولیک یا پوزولانیک تأثیر می‌گذارد. پوزولان‌ها مواد سیمانی هستند و شامل پوزولان‌های طبیعی (از قبیل خاکستر آتشفشانی استفاده شده در بتن رومی)، خاکستر و سیلیکا دود است. آن‌ها می‌توانند با سیمان پرتلند یا سیمان مخلوط شده به صورت جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند.

انواع مواد افزودنی برای تولید بتن

مواد افزودنی می‌توانند دو نوع باشند: افزودنی‌های طبیعی و شیمیایی.

مواد افزودنی طبیعی

مواد افزودنی طبیعی شامل پوست برنج، مخلوط تخم مرغ، آرد و غیره است.

مواد افزودنی شیمیایی

مواد افزودنی شیمیایی شامل GGBS، خاکستر بادی، پوزولان و غیره است. در گذشته مواد افزودنی طبیعی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفت و ساختارهای ساخته شده با آن‌ها هنوز قوی است.

انواع ترکیبات شیمیایی برای تهیه بتن

اینها معمولاً به شرح زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  1. روان‌کننده‌ها یا عوامل کاهنده آب
  2. فوق روان‌کننده‌ها یا کاهنده‌های آب با برد بالا
  3. شتاب‌دهنده‌ها
  4. عقب‌اندازها
  5. فشرده‌کننده‌های هوایی
  6. سایر موارد

انواع افزودنی‌های بتن

مواد افزودنی بتن: عقب انداختن فرآیند گیرش بتن

از افزودنی های بتن به عنوان تاخیر تنظیم شده برای به تأخیر انداختن واکنش شیمیایی استفاده می‌شود و با شروع بتن‌ریزی از فرآیند گیرش اتفاق می‌افتد. این نوع افزودنی های بتن معمولاً برای کاهش اثر دماهای بالا که می‌توانند تنظیم اولیه بتن را ایجاد کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مواد افزودنی تاخیرگیر در ساخت روسازی بتن استفاده می‌شود که زمان بیشتری را برای اتمام سنگفرش‌های بتنی اختصاص می‌دهد و هزینه‌های اضافی را برای قرار دادن ترکیبات بتنی جدید در محل کار کاهش می‌دهد و به از بین بردن اتصالات سرد در بتن کمک می‌کند.

از کندکننده‌ها می‌توان برای مقاومت در برابر ترک‌خوردگی ناشی از انحراف فرم که هنگام قرار دادن اسلب‌های افقی در مقاطع ایجاد می‌شود، استفاده کرد. اکثر کندکننده‌ها همچنین به عنوان کاهنده آب عمل می‌کنند و ممکن است مقداری از هوا را در بتن جذب کنند.

افزودنی های بتن

افزودنی‌های بتون: هواگیرها

بتن معلق در هوا می‌تواند دوام بتن در برابر یخ زدگی و ذوب را افزایش دهد. مقاومت بتن در برابر یخ زدگی شدید یا چرخه‌های یخ‌زدگی/ذوب بهبود پیدا می‌کند.

 سایر مزایای این افزودنی عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر چرخه‌های خیس شدن و خشک شدن
  • درجه بالایی از قابلیت کار
  • ماندگاری بالا

حباب‌های هوای خاکی به عنوان یک بافر فیزیکی در برابر ترک‌خوردگی ناشی از تنش‌های ناشی از افزایش حجم آب در دمای انجماد عمل می‌کنند. مواد افزودنی ایجاد کننده حفره‌های هوا تقریباً با تمام مواد افزودنی بتن سازگار هستند. به طور معمول برای هر یک درصد هوای، مقاومت فشاری حدود پنج درصد کاهش می‌یابد.

مخلوط‌های بتونی کاهش‌دهنده آب

افزودنی های بتن کاهنده آب محصولات شیمیایی هستند که با افزودن آن‌ها به بتن می‌توانند کسری دلخواه را با نسبت آب سیمان کمتر از آنچه در حالت عادی طراحی می‌شود، ایجاد کنند. از مواد افزودنی کاهنده آب برای بدست آوردن مقاومت بتن خاص با استفاده از محتوای سیمان کمتر استفاده می‌شود. محتوای پایین سیمان منجر به کاهش انتشار CO2 و مصرف انرژی در هر بتن تولید شده می‌شود.

با استفاده از این نوع مواد افزودنی، خصوصیات بتن بهبود یافته و به قرار دادن بتن در شرایط دشوار کمک می‌کند. گیرنده‌های آب در وهله اول در عرشه پل‌ها، پوشش‌های بتونی با دامنه کم و بتن وصله استفاده شده است. پیشرفت‌های اخیر در فناوری افزودنی منجر به توسعه گیرنده‌های آب میان رده شده است.

افزودنی‌های بتن: تسریع‌کننده

مواد افزودنی شتاب دهنده بتن برای افزایش سرعت توسعه مقاومت بتن یا کاهش زمان گیرش بتن استفاده می‌شود. کلرید کلسیم را می‌توان به عنوان رایج ترین جزء شتاب دهنده نامید. با این حال، این ترکیب می‌تواند فعالیت بازدارنده خوردگی فولاد را تقویت کند. با این وجود، بهترین روش‌های بتن مانند ادغام مناسب، پوشش مناسب و طراحی مناسب مخلوط بتن می‌تواند از این مشکلات خوردگی جلوگیری کند. مواد افزودنی تسریع کننده به ویژه برای اصلاح خصوصیات بتن در هوای سرد بسیار مفید است.

همچنین از آن‌ها در مناطق سردسیر استفاده می‌شود که در آن زمان گیرش بیشتر از حد معمول طول می‌کشد. برخی از نمونه‌های شتاب‌دهنده عبارتند از:

  • کلرید کلسیم
  • کلرید سدیم
  • سولفیت سدیم
  • هیدروکسید سدیم
  • کربنات سدیم
  • هیدروکسید پتاسیم
  • سولفات پتاسیم و غیره.

افزودنی‌های بتن: کاهش جمع‌شدگی

در هنگام اختلاط اولیه، مواد افزودنی بتن کاهش‌دهنده به بتن اضافه می‌شوند. این نوع مواد افزودنی می‌تواند باعث کاهش جمع شدن زودرس و طولانی مدت شود. در مواردی که ترک‌خوردگی ناشی از انقباض می‌تواند منجر به مشکلات دوام شود و یا تعداد زیادی از اتصالات جمع‌شدگی به دلایل اقتصادی یا فنی نامطلوب باشد، می‌توان از مواد افزودنی کاهش‌دهنده استفاده کرد.

افزودنی‌های بتن: مواد روان‌کننده

هدف اصلی استفاده از فوق روان‌کننده‌ها تولید بتن روان با کسری زیاد در محدوده هفت تا نه اینچ است تا در سازه‌های با مقاومت زیاد و در مکان‌هایی که به راحتی نمی‌توان تلفیق کافی توسط لرزش را به دست آورد استفاده شود.

کاربرد عمده دیگر تولید بتن با مقاومت بالا در w / c از 0.3 تا 0.4 است. مشخص شده است که برای اکثر انواع سیمان، فوق روان‌کننده عملکرد بتن را بهبود می‌بخشد. یکی از مشکلات مرتبط با استفاده از کاهنده آب با برد زیاد در بتن، از بین رفتن w/c است. بتن با کارایی بالا حاوی فوق روان‌کننده می‌تواند با مقاومت در برابر انجماد و ذوب بالا ساخته شود، اما محتوای هوا باید نسبت به بتن بدون فوق روان‌کننده افزایش یابد.

برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

مزایای دیگر استفاده از فوق روان‌کننده‌ها عبارتند از:

  • نفوذپذیری بتن را کاهش می‌دهد.
  • مقاومت در برابر حملات شیمیایی را افزایش می‌دهد.
  • محتوای کلی را کاهش می‌دهد.
  • حرارت هیدراتاسیون را کاهش می‌دهد.
  • ترکیب را اقتصادی می‌کند.
  • واکنش قلیایی و سنگدانه را کاهش می‌دهد.
  • جایگذاری و اتمام زودهنگام را تسهیل می‌کند.
  • ضریب ارتجاعی و وزن واحد بتن را کاهش می‌دهد.

افزودنی های بتن

افزودنی‌های بتن: بازدارنده خوردگی

مواد افزودنی بازدارنده خوردگی در گروه مواد افزودنی ویژه قرار می‌گیرند و برای کند کردن خوردگی فولاد تقویت‌کننده در بتن استفاده می‌شوند. بازدارنده‌های خوردگی می‌توانند به طور قابل توجهی هزینه‌های نگهداری سازه‌های بتن آرمه را در طول عمر معمول 30 تا 40 سال کاهش دهند.

از سایر مواد افزودنی ویژه می‌توان به افزودنی های کاهش دهنده و مهارکننده‌های واکنش قلیایی-سیلیس اشاره کرد. مواد افزودنی مهار کننده خوردگی، تأثیر کمی در قدرت در سنین بعدی دارند اما ممکن است رشد قدرت اولیه را تسریع کنند. بازدارنده‌های خوردگی مبتنی بر نیتریت کلسیم باعث تسریع زمان گیرش بتن‌ها در طیف وسیعی از دمای پخت می‌شوند مگر اینکه با جبران‌کننده تنظیم شده برای جبران اثر شتابدهی فرموله شوند.

افزودنی‌های بتن: پلاستیزسایزر‌ها

آن‌ها بر پایه میعانات سولفونات نفتالین یا ملامین فرمالدئید، پلیمرهای وینیل یا اترهای پلی کربوکسیلات ساخته می‌شوند. این مواد افزودنی عملکرد بسیار بالاتری نسبت به نرم‌کننده‌های نرمال دارند و به عنوان نرم کننده‌ها یا کاهنده‌های آب با برد بالا (HRWR) شناخته می‌شوند، محتوای آب را 12 تا 30 درصد کاهش می‌دهند و می‌توانند با یک کسری کم به حالت نرمال و نسبت سیمان آب به بتن اضافه شوند تا بتن روان با کندی بالا ایجاد شود.

بتن روان یک بتن بسیار سیال اما قابل استفاده است که می توان آن را با لرزش یا تراکم کم قرار داد. تأثیر پلاستیزسایزر‌ها، بسته به مارک و میزان مصرف، فقط 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و به دنبال آن از دست دادن سریع کارایی را به دنبال دارد.

افزودنی های بتن
افزودنی‌های بتن

موارد احتیاطی در استفاده از افزودنی‌های بتن

در هنگام استفاده از مواد افزودنی، احتیاط‌های ساده زیر باید توسط مهندس بتن در نظر گرفته شود: اولاً، باید كیفیت را با كدهای عملی مربوطه تأیید كرد تا اطمینان حاصل شود كه آن‌ها از عوارض جانبی مواد افزودنی و مفید یا مضر بودن آن‌ها آگاهی دارند. غلظت ماده فعال مواد افزودنی از جمله سایر اقدامات احتیاطی است.

همچنین باید مهندسین اطمینان حاصل کنند که اثرات منفی بیش از حد قابل قبول نیست. آن‌ها همچنین باید از دستورالعمل‌های سازنده در مورد مقدار مصرف پیروی کنند و آزمایشات مربوطه را انجام دهند تا مطمئن شوند که اثرات مطلوب در شرایط محل کار برقرار است. سرانجام، آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که دوز مواد افزودنی دقیق است، به خصوص در مورد مواد افزودنی بسیار حساس که نباید خیلی زیاد و بیش از حد مصرف شوند.

مواد افزودنی بتن در شرایط مختلفی استفاده می‌شوند. هنگامی که نمی‌توان با تغییر ترکیب مواد اولیه در مخلوط، خواص مورد نظر را ایجاد کرد، برای ایجاد اثرات مطلوب اقتصادی و همچنین برای بهتر ساختن ویژگی بتن می‌توان از افزودنی‌های بتن استفاده کرد.

فروش افزودنی‌های بتن:

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، افزودنی‌های بتن مانند: پلی نفتالین سولفونات، لیگنو سولفونات کلسیم و لیگنو سولفوانت سدیم مورد نیاز را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست