لیگنو سولفونات سدیم

خرید لیگنو سولفونات سدیم

لیگنو سولفونات سدیم (خمیر چوب) عصاره خمیر بامبو است که از طریق اصلاح و خشک کردن ساخته می‌شود. پودر روان‌کننده جریان لیگنو سولفونات سدیم (CAS 8061-51-6) دارای رنگ زرد روشن (قهوه‌ای) است و به راحتی در آب حل می‌شود.

برای استعلام قیمت لیگنو سولفونات سدیم

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

خاصیت شیمیایی محصول پایدار است و اگر طولانی مدت بسته‌بندی شده و نگهداری شود تجزیه نمی‌شود. محصول سری Lignin نوعی سورفاکتانت است که با اصلاح، پردازش و ترکیب محصولات مختلفی تولید می‌شود. این محصولات عمدتاً برای رزین، لاستیک، رنگ‌ها، سموم دفع آفات، سرامیک، سیمان، آسفالت، خوراک، تصفیه آب، دوغاب ذغال سنگ، بتن، مواد نسوز، حفاری روغن، کود مرکب، ذوب، ریخته‌گری و چسب استفاده می‌شوند. با آزمایش ثابت شده است که لیگنوسولفونات در جلوگیری از خاک ماسه‌ای بسیار مؤثر است و می‌تواند به عنوان ماده ماسه ثابت بیابانی مورد استفاده قرار گیرد.

لیگنو سولفونات سدیم
خرید لیگنو سولفونات سدیم بهترین قیمت

لیگنو سولفونات سدیم چیست؟

لیگنو سولفونات سدیم هم مانند لیگنو سولفونات کلسیم (لیگن سولفونات) یک ترانزیستور آب است و به طور عمده به عنوان افزودنی بتن جهت کاهش مقدار مصرف آب و روان‌کننده کاربرد دارد. این ماده شیمیایی دارای محتوای کم هوا، کاهش سرعت آب، دوز کم، انطباق با انواع سیمان است. با استفاده از بهترین ترکیبات تشکیل شده، این ماده شیمیایی حاوی بیش از 80 درصد مواد آلی و غنی از پتاسیم و نیتروژن است.

لیگنو سولفونات سدیم، نمک سدیم یک پودر خرد شده است. لیگنو سولفونات نوعی سورفکتانت ماکرو مولکولی است که به طور گسترده‌ای به عنوان افزودنی بین فازی در زمینه‌های صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و در طی فرآیند خمش شیمیایی تولید می‌شود. در صنایع بتن لیگنو سولفونات سدیم توانسته است به تدریج ایرادات بنیادین ترکیبات بتن را برطرف کرده و همچنین توانسته جایگاه بسیار خوبی برای این ماده در بین مواد کاهنده آب بتن داشته باشد. امروزه لیگنو سولفونات‌ها به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد شیمیایی به وفور در این صنعت مصرف می‌شوند.

خرید لیگنو سولفونات سدیم
خرید لیگنو سولفونات سدیم

مشخصات:

  • پودر قهوه‌ای
  • مقدار pH 7.0-11.0
  • روش‌های خشک (٪) 95 ± 2
  • ماده غیرحلال آب (٪) 1 ± 0.5
  • مقادیر کاهش (٪) 6 ± 2 سولفات (٪) 2-5
  • محتوای کلسیم و منیزیم (٪) 0.3-1.5
  • تست لیگنوسولفونات سدیم (٪) 45-60
  • گرما مقاوم در برابر 4 تا 5 درجه (130 درجه سانتی‌گراد)

مشخصات کالا:

  • مات خشک 95 + – 2٪
  • ماده غیر قابل حل در آب 1 + – 0.5٪
  • کاهش 6 + – 2٪
  • سولفات 2-5٪
  • محتوای کلسیم و منیزیم 0.3-1.5٪
  • تست لیگنوسولفونات Dium 45-60٪
  • خلوص 98٪
  • استفاده در سرامیک، ساخت و ساز

تهیه لیگنو سولفونات‌ها

لیگنوسولفونات‌ها به عنوان محصول جانبی صنعت خمیر کاغذ، قیمت پایینی دارند و علی‌رغم عملکرد محدود، کاربردهای زیادی در جهت بهبود کیفیت بتن دارند. لیگنین بخشی از چوب است و پس از سلولز، دومین مولکول آلی موجود در کره زمین است. چوب حاوی حدود 20-30٪ لیگنین است. در طول خمیر چوب سولفیت، لیگنین سولفاته می‌شود، پیوندهای بین لیگنین و پلی ساکاریدها و همچنین پیوندهای داخل لیگنین شکسته می‌شود و وزن مولکولی لیگنین کاهش می‌یابد. این فرآیند مولکول را در آب حل می‌کند.

فاز مایع جدا شده از تفاله خام حاوی لیگنوسولفونات‌ها، نمک‌ها، قندها و مشتقات قند (الیگومرها و مونومرهای سلولز وسلولزهای چوب) است. بیشتر آن برای تولید انرژی و بازیابی مواد شیمیایی سوخته است. فقط یک قسمت کوچک به عنوان ماده پراکنده استفاده می‌شود. لیگنوسولفونات‌ها ماکرومولکول‌های بسیار منشعبی هستند و از واحدهای فنیل پروپان که به صورت غیر منظمی توسط پیوندهای اتر یا C-C متصل می‌شوند، دومی بین حلقه‌های آروماتیک تشکیل می‌شوند.

وزن مولکولی لیگنوسولفونات‌ها از 103-106 گرم در مول است. یک نمودار شماتیک از بخشی از ساختار لیگنوسولفونات در شکل زیر آورده شده است که پیوندهای احتمالی و الگوی جایگزینی در مولکول را نشان می‌دهد. بسته به منبع لیگنوسولفونات (چوب نرم یا چوب سخت) و فرآیند خمیر انداختن و جداسازی، انواع مختلفی با توجه به ویژگی‌های ساختاری از جمله تعداد گروه‌های عاملی، درجه سولفوناسیون، وزن مولکولی و یون‌های شمارنده در انواع مختلف وجود دارد.

خرید لیگنو سولفونات سدیم
فروش لیگنو سولفونات سدیم

کاربردهای لیگنو سولفونات سدیم:

لیگنوسولفونات سدیم (لیگنوسولفونیک اسید، نمک سدیم) در صنایع غذایی به عنوان یک عامل فسفری برای تولید کاغذ و چسب برای مواردی که در تماس با غذا قرار دارند استفاده می‌شود. این ترکیب دارای خواص ضد میکروبی و نگه‌دارنده است و به عنوان ماده‌ای در خوراک حیوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای ساخت و ساز، سرامیک، پودر معدنی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی (چرم)، صنعت متالورژی، صنعت نفت، مواد مقاوم در برابر آتش، گرانولیت لاستیک، پلیمریزاسیون آلی استفاده می‌شود. لیگنوسولفونات‌ها یک کلاس ویژه از لیگنین‌های فنی هستند و اکثریت لیگنین‌های تجاری برای مواد و کاربردهای شیمیایی را تشکیل می‌دهند.

حوزه‌های کاربرد لیگنو سولفونات سدیم:

  • ظروف چینی
  • خوراک دام
  • صنعت نفت
  • افزودنی‌های بتنی
  • رنگ‌دانه
  • مهندسی متالوژی
  • آفت‌کش‌ها
  • کربن فعال

لیگنوسولفونات‌ها (که به اختصار LS نامیده می‌شوند) از اولین مواد پخش کننده‌ای بودند که به عنوان مواد افزودنی به بتن اضافه شدند. لیگنوسولفونات‌ها از دهه 1930 به عنوان نرم کننده یا کاهنده آب استفاده می‌شوند.

  • لیگنوسولفونات سدیم می‌تواند به عنوان مواد افزودنی برای کاهش مصرف آب از مخلوط با عملکرد بالا چند منظوره در زمینه مواد افزودنی بتن استفاده شود. این ترکیب می‌تواند به طور مستقیم به عنوان افزودنی در بتن اعمال ‌شود و می‌تواند با مخلوط کاهش آب به عنوان مجموعه‌های ملامین و مجموعه نفتالین و غیره ترکیب شده و همچنین مواد مناسب برای عوامل بازدارنده سری است.

کاهش حدود 10٪ -12٪ مصرف آب، بهبود کارایی و آب بتن، کاهش گرمای اولیه هیدراتاسیون سیمان

  • این ماده شیمیایی می‌تواند به عنوان چسب در فرآیند بریکت در ذوب‌های رقیق‌کننده عمودی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، می‌تواند به عنوان عوامل تقویت در پرسلن، سفال و مواد نسوز مورد استفاده قرار گیرد و سیالیت از دوغاب را با بهبود قدرت تقویت می‌کند. این ماده می‌تواند به راحتی در ظروف بسته‌بندی‌شده  اصلی در یک مکان خشک نگه‌داری شود. دمای ذخیره‌سازی از 5 درجه سانتی گراد و 30 درجه سانتی گراد متفاوت است.
  • افزودنی برای دوغاب زغال سنگ: افزودن لیگنو سولفونات سدیم در تهیه دوغاب آب زغال سنگ می‌تواند باعث افزایش خروجی آسیاب، حفظ حالت عادی سیستم پالپ، کاهش مصرف برق پالپ و کاهش غلظت دوغاب آب زغال سنگ شود. در فرآیند گازرسانی، میزان مصرف اکسیژن و مصرف زغال سنگ کاهش می‌یابد، راندمان گاز سرد افزایش می‌یابد، ویسکوزیته دوغاب ذغال سنگ کاهش می‌یابد و پایداری و سیالیت دوغاب آب زغال سنگ به درجه خاصی می‌رسد.
  • در فرآیند ساخت کاشی‌های دیواری و کف و آجرهای نسوز اندازه‌گیری شده، لیگنو سولفونات سدیم می‌تواند ذرات ماده اولیه بافت جامد را به طور محکم به هم بچسباند و استحکام بیل خشک را نیز می‌توان بیش از 20٪ – 60٪ اقزایش دهد.
کاربرد لیگنو سولفونات سدیم
قیمت لیگنو سولفونات سدیم صنعتی
  • به عنوان عامل پراکنده‌کننده و پرکننده برای رنگ‌های vat و رنگ‌های پراکنده قابل استفاده است که می‌تواند قدرت رنگ دهندگی رنگ‌ها را افزایش داده، رنگ را یکنواخت‌تر کند و زمان سنگ‌زنی را کوتاه کند. لیگنو سولفونات سدیم می‌تواند به عنوان عامل پرکننده، پراکنده‌کننده و عامل تعلیق در پردازش سموم دفع آفات مورد استفاده قرار گیرد، که به میزان قابل توجهی سیستم تعلیق و مرطوب بودن پودر خیس‌کننده را بهبود می‌بخشد.
  • اتصال دهنده‌های مواد پودری و دانه‌ای. از لیگنوسولفونات سدیم می‌توان برای فشار دادن توپ روی پودر سنگ آهن، پودر سنگ روی سرب، زغال پودر شده و پودر کربن کک، تراکم قالب ماسه چدن و چدن، قالب اکستروژن دیوار آجری گل و کاشی کف استفاده کرد. توپ زدن مواد معدنی می‌تواند استحکام بالا، پایداری خوب، قالب روغن کاری و سایر نتایج خوب را بدست آورد.
  • از لیگنوسولفونات سدیم می‌توان به عنوان پخش کننده رقیق کننده و کاهش دهنده ویسکوزیته در حفاری استفاده کرد که می‌تواند سیالیت انتقال نفت خام را بهبود بخشد و مصرف انرژی را کاهش دهد. در فرآورده‌های نفتی، از لیگنوسولفونات سدیم به عنوان ماده تمیز کننده، ماده پخش کننده، افزودنی قلیایی زیاد، ماده ضد زنگ، ماده ضد الکتریسیته، کاهش ویسکوزیته امولسیون، حذف پارافین و مهار کننده پارافین استفاده می‌شود.
  • مواد نسوز و تقویت کننده بافت سرامیکی. در فرآیند تولید کاشی‌های دیواری و کف با اندازه بزرگ و آجرهای نسوز، لیگنوسولفونات سدیم (CAS 8061-51-6) می‌تواند ذرات ماده اولیه بافت جامد را محکم بهم بچسباند و مقاومت شمش خشک را بیش از 20٪ – 60٪ بهبود بخشد.
  • لیگنوسولفونات سدیم نوعی پرکننده و پخش کننده سموم دفع آفات است.

باید در محل خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود و از تماس باران و رطوبت هنگام ذخیره جلوگیری کنید. در صورت جمع شدن، لطفا آنرا خرد کرده و به صورت محلول درآورید. در این صورت تأثیر آن حفظ خواهد شد. در حین برخورد با این مواد شیمیایی، تجهیزات حفاظت شخصی باید پوشیده شوند تا ایمن بمانید. باید از هر گونه تماس این ماده  با پوست یا چشم اجتناب شود.

فروش لیگنو سولفونات سدیم
وارد کننده لیگنو سولفونات سدیم

فروش لیگنو سولفونات سدیم

فروش لیگنو سولفونات سدیم چینی در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول لیگنو سولفونات سدیم مورد نیاز را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست