خرید mibk صنعتی

متیل ایزوبوتیل کتون چیست؟

متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK) یک کتون مایع بدون رنگ با بوی دلپذیر است. دمای فلزی آن 73 درجه فارنهایت کمتر از آب هست و بخاری سنگین‌تر از هوا دارد. متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK) یک حلال آلی است. MIBK یکی از ده حلال آلی محبوب است که در صنعت استفاده می‌شود. متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK) ترکیب ارگانیک با فرمول (CH3) 2CHCH2C (O) CH3 است. متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK) یک مایع بی‌رنگ است.

جهت استعلام قیمت MIBK

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

MIBK به عنوان:

  • 4- متیل-2-پنتانون
  • هگزون
  • ایزوپروپیل آستون

نیز شناخته می‌شود. در حالی که معمولاً در فرم مایع است، MIBK می‌تواند به فرم گاز نیز تبدیل شود. MIBK در آب، الکل، بنزن و اترها حل خواهد شد.

متیل ایزوبوتیل کتون به لحاظ قدرت پاک کنندگی، اگرچه قوی ولی کمی ضعیف تر از هم خانواد های خود با تعداد اتم کربن کمتر می‌باشد. این حلال از برخی جهات مشابهت هائی با بوتیل استات دارد با این تفاوت که در بیشتر موارد قادر است ویسکوزیته را بیشتر کاهش دهد. کاربرد این حلال در رنگ های سلولزنیتراتی بسیار است، زیرا هم به بهبود براقیت کمک می‌کند و هم به جلوگیری از جوش زدن. 

خواص فیزیکی و شیمیایی‌ متیل ایزوبوتیل کتون

نام لاتین Methyl isobutyl ketone
فرمول شیمیایی C6H12O
حالت ماده مایع
رنگ بی‌رنگ
چگالی kg/cm3 802
نقطه جوش 118-117 درجه سانتی‌گراد
نقطه ذوب 7/84- درجه سانتی‌گراد
نقطه اشتعال 56 درجه فارنهایت
جرم مولکولی g/mol 16/100

MIBK در چه موادی یافت می‌شود؟

MIBK به طور طبیعی در پرتقال، انگور و سرکه  وجود دارد. استمن متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK) یک حلال مایع تبخیر است. این یک حلال فعال برای بسیاری از رزین‌های مصنوعی از جمله سلولز، کوپلیمرهای وینیل، اکریلیک، آلکید، پلی‌استر و اپوکسی است. کتون‌ها به دلیل گروه کربنیل عملکردی آن‌ها، حلال‌های قطبی قوی هستند.

به دلیل میزان پوشش بسیار بالا و ثبات عالی آن‌ها به عنوان حلال برای پوشش، چسب، جوهر و مواد تمیز کننده انتخاب می‌شوند. این ماده یک حلال واقعی یا فعال است که به دلیل سازگاری آن با انواع مختلف اجزای ارگانیک و توانایی آن برای حل آن‌ها بدون نیاز به الکل می‌تواند به ساده‌سازی فرمول‌بندی‌های سیستم کمک کند.

همچنین دارای توانایی ترکیب با حلال‌های هیدروکربن با هزینه پایین در مخلوط‌های حلال می‌باشد. MIBK یک مایع بی‌رنگ با طبیعت پایدار شیمیایی و دامنه جوش متوسط ​​است. این ماده می‌تواند سلولز استرها، پلیمرهای وینیل و کوپلیمرها و بیشتر رزین‌های طبیعی و مصنوعی را حل کند و همچنین در آب نیز تقریبا می‌تواند مخلوط شود.

ویژگی‌ها و کاربردهای متیل ایزوبوتیل کتون (M.I.B.K)

MIBK به عنوان یک حلال در کارخانجات تولید رنگ‌ها، محصولات لاستیکی، مواد شیمیایی و ماشین‌آلات استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک حلال، در آفت‌کش‌ها مصرف می‌شود. شرکت‌های داروسازی که داروهای تجویزی را تولید می‌کنند نیز از MIBK استفاده می‌کنند. MIBK به عنوان تقویت‌کننده‌ی طعم‌ و عطر مورد مصرف قرار می‌گیرند. MIBK در محصولات خانگی مانند تمیز کننده‌های سطح، رنگ‌ها، مواد لباسشویی و غیره استفاده می‌شود.

این مایع بدون رنگ به عنوان یک حلال برای آدامس، رزین‌ها، رنگ‌ها، لاک‌ها و نیتروسلولز استفاده می‌شود. MIBK به عنوان یک ماده شیمیایی متوسط، یک حلال برای تولید رنگ، لاستیک، دارو، سایر مواد شیمیایی و پاک‌کننده‌های صنعتی استفاده می‌شود. این ماده نیز در صنایع نیمه‌هادی استفاده می‌شود. MIBK در حل‌کردن رزین‌های مورد استفاده در رنگ، جوهر، لاک و دیگر انواع پوشش‌های سطحی بسیار موثر است.

مترادف MIBK عبارت‌اند از:

  • هگزون
  • ایزوتویل متیل کتون
  • ایزو هگزانون

MIBK یک مکمل غذایی غیر مستقیم برای تأیید مواد غذایی و دارویی (FDA) برای چسب‌ها، کاغذ و مقوا و پلیمر است. MIBK همچنین می‌تواند به منظور استخراج، جدا کردن و تمیز کردن محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در تولید میکروب‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها، داروها، محلول‌های آب‌کاری و همچنین در بسیاری از فرمولاسیون‌های اتانول استفاده می‌شود.

مضرات متیل ایزوبوتیل کتون

این ترکیب نیز مانند بسیاری از محصولات شیمیایی می‌تواند خطراتی داشته باشد. متیل ایزوبوتیل کتون می‌تواند موجب تحریک جدی چشم شود و علاوه بر آن این در صورت استنشاق این ترکیب ممکن است آسیب‌های تنفسی ایجاد کند. پس بهتر است که هنگام استفاده از این ترکیب از لباس ایمنی، دستکش و ماسک استفاده کنید.

متیل ایزوبوتیل کتون
خرید متیل ایزوبوتیل کتون

قیمت متیل ایزوبوتیل کتون

با توجه به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور و نبود ثبات در بازار ارز از ارائه قیمت در این صفحه معذوریم. به همین جهت برای اطلاع از قیمت متیل ایزوبوتیل کتون می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل کنید.

متیل ایزوبوتیل کتون را از کجا بخریم؟

با توجه به اینکه شرکت پیشگامان شیمی تجربه‌ی زیادی که در زمینه خرید و فروش محصولات شیمیایی دارد، یکی از شرکت‌های معتبر در این حوزه به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای تهیه محصولات مورد نیاز خود با واحد فروش شرکت تماس حاصل کنید و نسبت به نحوه سفارش و قیمت متیل ایزوبوتیل کتون اطلاع حاصل کنید.

فروش متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK)

فروش متیل ایزوبوتیل کتون به صورت گالن‌های 165 کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول متیل ایزوبوتیل کتون مورد نیاز را با بهترین قیمت MIBK و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به‌ وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست