فروش تشدید کننده های طعم

تشدید کننده‌ طعم چیست؟

تشدید کننده‌های طعم موادی هستند که برای تشدید و تقویت طعم‌های موجود مواد غذایی، جامد یا مایع و نوشیدنی‌ها از جمله عصاره‌های طعم‌دهنده، چاشنی‌ها و خوراکی‌های مختلف استفاده می‌شوند. هدف از تهیه یک ماده تقویت‌کننده، تشدید عطر و طعم است که طعم طبیعی غذا یا نوشیدنی را بیشتر از قبل می‌کند.

ماده طعم‌دهنده اساساً با عصاره‌های طعم‌دهنده‌ای مانند عصاره وانیل که طعم‌های متمایز به غذا یا نوشیدنی اضافه می‌کنند، متفاوت است. ماده جدید طعم‌دهنده، قدرت طعم طبیعی موجود در غذا یا نوشیدنی را افزایش می‌دهد، بدون این‌که تأثیر دیگری در طعم و مزه داشته باشد.

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع خوراکی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

خرید مونوسدیم گلوتامات

دانشمندان شش طعم اساسی را توصیف می‌کنند:

  • تلخ
  • شور
  • ترش
  • قابض
  • شیرین
  • تند (به عنوان مثال چیلی).

شیرین: که طعمی شناخته شده هست.

شور: ساده‌ترین گیرنده طعم دهان، گیرنده کلرید سدیم است.

ترش: طعمی است که اسیدیته را تشخیص می‌دهد.

تلخ: حساس‌ترین نوع طعم هست.

تـعدادی از تشدید کننده‌های طعم:

بسیاری از مواد غذایی از جمله مونو سدیم گلوتامات (MSG) ،NaCl و شیرین‌کننده‌ها “تقویت‌کننده طعم” نامیده شده اند، اما اثر اصلی آن‌ها اضافه‌کردن مولکول‌های بیشتری است که باعث ایجاد طعم و بوی اضافی می‌شوند. مزه‌های مانند MSG، نمک و شیرین‌کننده‌ها در واقع دیگر خاصیت شیمیایی را تقویت نمی‌کنند بلکه به ترتیب خواص اضافی گوشتی بی‌ادویه، شور و شیرین را به همراه دارند.

مطالعات تجربی نشان داده است که MSG در غلظت‌های حداکثر تا 0.005 mol L-1 شدت سایر مواد غذایی از جمله شوری، شیرین‌کننده‌ها، اسیدهای آمینه، اسیدها یا ترکیبات تلخ را تغییر نمی‌دهد. MSG یک تقویت‌کننده طعم است و کیفیت دیگری از طعم را به غذا اضافه می‌کند (به زبان ژاپنی umami نامیده می‌شود) که باعث بهبود چشایی می‌شود نه باعث تغییر شدت سایر مواد.

نتیجه‌گیری مشابه مربوط به “افزایش” اثر NaCl و شیرین‌کننده‌هایی است که به ترتیب شور و شیرینی به غذا اضافه می‌کنند. از منظر آشپزی، نمک خواص مطلوب بسیاری دارد. نمک تقریباً به تمام مواد غذایی که انسان مصرف می‌کند اضافه می‌شود و ارزان است. دلایل زیادی برای افزودن نمک به غذاها وجود دارد. دلیل اصلی این است که در بسیاری از موارد، نمک اضافه‌شده ویژگی‌های حسی مثبت غذاها را افزایش می‌دهد، حتی برخی غذاهای غیر قابل خوردن. این باعث می‌شود آن‌ها “طعم” را بهتر کنند. 

علت مصرف تشدید کننده های طعم

عدم توانایی در طعم‌دادن به غذا یک شکایت شایع است و در هنگام احتقان بینی باعث کاهش احساس بویایی می‌شود. بنابراین، بو احساس سلیقه ما را بسیار تقویت می‌کند. با این وجود، این دو حس از چند جهت مهم با یکدیگر تفاوت دارند.

اول، ما می‌توانیم چندین کلاس از ترکیبات را با طعم حس کنیم که قادر به تشخیص بو نیستیم. نمک و شکر بو ندارند، اما آن‌ها محرک اصلی سیستم گوارش هستند.

دوم، در حالی که ما قادر به تشخیص هزاران بو هستیم.

پنج طعم شامل این موارد می‌شود:

  • تلخ
  • شیرین
  • ترش
  • شور
  • اومامی (طعم glutamate از کلمه ژاپنی “خوشمزه”).

این پنج سلیقه در خدمت طبقه‌بندی ترکیبات به مواد مغذی و مفید بالقوه (شیرین، شور، اومامی) یا بالقوه مضر یا سمی (تلخ، ترش) است. 

فـروش انواع تشدید کننده های طعم:

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول مورد نیاز صنایع خوراکی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند. این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می‌شود.

تلفن های تماس:

09122134999

09129008862

قیمت‌های عرضه‌شده توسط این شرکت همواره پائین‌ترین قیمت است. شما مشتریان عزیز می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مقایسه نمائید.

سوالات متداول

نمونه هایی از تقویت کننده های طعم چیست؟

علاوه بر مونوسدیم گلوتامات، آسپارتات سدیم، دی سدیم اینوزینات (IMP)، دی سدیم گوانیلات (GMP)، دی سدیم سیتیدیلات (CMP)، دی سدیم آدنیلات (AMP)، دی سدیم یوریدیلات (UMP) و دی سدیم سوکسینات به عنوان افزایش دهنده طعم برای کاربردهای غذایی در نظر گرفته می شوند.

تشدید کننده طعم چه کاری انجام می دهد؟

تقویت کننده طعم ماده ای است که به تغییر یا افزایش شدت طعم یا بوی غذا کمک می کند و به خودی خود طعمی ندارد.

بیشترین ماده استفاده شده در فسف فود به عنوان تشدید کننده طعم چیست؟

مونوسدیم گلوتامات
مونوسدیم گلوتامات: رایج ترین تقویت کننده طعم

مونوسدیم گلوتامات، یا MSG، شهرت خود را در آشپزخانه های آسیایی در سرتاسر آمریکا به دست آورد، اما تقریباً همه رستوران های فست فود تا حدی از تقویت کننده طعم استفاده می کنند.

چه موادی طعم را تقویت می کند؟

مواد اسیدی به افزایش و متعادل کردن طعم کمک می کنند. از مقادیر کمی از مواد با طعم های تند مانند دانه های انار، فلفل چیپسی یا گشنیز استفاده کنید. با چاشنی های باکیفیت مانند ترب کوهی، خردل طعم دار، چاتنی، واسابی، پوره لوبیا، تاپناد و انواع سالسا طعم و مزه بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست