فروش طعم دهنده های نوشیدنی

طعم دهنده مجاز خوراکی

وقتی یک تولید کننده نوشیدنی برای اولین بار به طعم دهنده‌های نوشیدنی فکر می‌کند، اغلب طعم‌های اولیه مانند شکلات، توت فرنگی و وانیل به ذهن شما خطور می‌کند. فرمول سازان به طور فزاینده‌ای ممکن است طعم‌های پیچیده‌تری را در نظر بگیرند، مانند زنجبیل، لیمو یا زردچوبه. شیمیدان‌ها معمولاً در پارامترهای مشخص کار می‌کنند تا طعم دهنده‌های کاربردی ایجاد کنند که ممکن است به عنوان مواد تشکیل دهنده طعم دهنده های طبیعی و مصنوعی اعلام شود.

“تغییر طعم‌ها یک هدف نهایی دارد و آن ارائه طعم مطلوب است.”

طعم دهنده‌های نوشیدنی تحت عنوان اسانس (طعم دهنده)، روغن فرار و روغن اتری نامیده می‌شوند و در درجه اول توسط حساسیت‌های شیمیایی از طعم و بو تعیین می‌شود. حواس سه‌گانه برای تشخیص مواد شیمیایی تحریک‌کننده و احساس کلی ادراک عطر و طعم مهم است. عطر و طعم غذا را می‌توان با طعم‌های‌طبیعی یا مصنوعی که بر این حواس تأثیر می‌گذارد، تغییر داد.“طعم دهنده” به عنوان ماده‌ای تعریف می‌شود که عطر و طعم ماده و ویژگی‌های محلول را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود آن ماده شیرین، ترش، تلخ و غیره باشد. عطر و طعم کیفیت چیزی است که احساس طعم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خرید طعم دهنده های نوشیدنی

خرید طعم دهنده های نوشیدنی

 بو عامل اصلی عطر و طعم مواد غذایی است. چهار طعم شیرین، ترش، تلخ و شور به طور جهانی شناخته شده است، گرچه برخی از فرهنگ‌ها طعم‌های دیگری را هم به رسمیت می‌شناسند. تعداد بوی انواع غذا محدود است. بنابراین عطر و طعم غذا می‌تواند به راحتی با تغییر بوی آن تغییر یابد و طعم آن مشابه باشد. طعم دهنده‌ها در ژله‌های مصنوعی طعم‌دار، نوشابه‌ها و آب‌نبات‌ها با طعم‌های مختلف به علت استفاده از عطر و طعم‌های مختلف، متفاوت است.

جهت استعلام قیمت انواع طعم دهنده نوشیدنی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

با توجه به هزینه‌های بالا و یا عدم دسترسی به عصاره‌های طعم دهنده طبیعی، اکثر طعم‌دهنده های تجاری “طبیعت یکسان” دارند، به این معنی که آن‌ها معادل شیمیایی طعم‌های‌طبیعی هستند، اما از مواد اولیه شیمیایی سنتز می‌شوند. شناسایی اجزای غذاهای طبیعی، به عنوان مثال تمشک، ممکن است با استفاده از تکنولوژی مانند تکنیک‌های فضایی انجام شود، به طوری که طعم دهنده می‌تواند از چندین ماده شیمیایی موجود، تقلید کند.

طعم دهنده‌ها  و کاربرد آن در نوشیدنی

یک نوشیدنی خوب معمولا حاوی آب گازدار، یک یا چند طعم دهنده و شیرین‌کننده مانند شکر، HFCS، آب میوه‌ها و یا جایگزین‌های شکر مانند سوکرالوز، آسه سولفام، آسپارتام و سیکلامات می‌باشد. نوشیدنی‌ها همچنین ممکن است حاوی کافئین، رنگ، نگهدارنده‌ها و سایر مواد تشکیل‌دهنده باشد.

شرکت‌های تولید کننده نوشیدنی ممکن است نیاز به طعم دهنده برای محصولات جدید داشته باشند. در سال 2011، حدود 10.6 میلیارد دلار با فروش طعم دهنده ها تولید شد؛ اکثر طعم دهنده‌ها در مواد غذایی پردازش شده و بسته‌بندی مصرف می‌شوند. اکثر طعم دهنده‌های نوشیدنی ترکیبی از ترکیبات معطر و مواد خام بوده که توسط شرکت‌های طعم دهنده تولید می‌شوند. در موارد نادر، یک ترکیب مصنوعی تنها در فرم خالص استفاده می‌شود.  عطر “سیب سبز” بر اساس هگزیل استات تولید می‌شود.

محبوب‌ترین نوع طعم‌دهنده در جهان، طعم Coca-Cola است. مواد اصلی این عطر و طعم در اصل کافئین، عصاره کوکائین از برگ کوکا و وانیل بود. لیمو، طعم بسیار محبوب است که می‌تواند نه تنها در لیموناد بلکه در بسیاری از نوشابه‌های گازدار نوشیدنی یافت می‌شود. نارنجی، پرطرفدارترین نوشیدنی پرتقال در جهان، فانت است، اما انواع مختلف دیگری نیز وجود دارند که از طعم نارنجی استفاده می‌کنند.

انواع طعم دهنده‌های طبیعی نوشیدنی 

  • بادام
  • سیب
  • زردآلو
  • توت‌سیاه
  • قهوه
  • کولا
  • اسانس گیلاس
  • سودا
  • شکلات
  • خیار
  • خیار زنجبیل
  • پرتقال
  •  انبه
  • خربزه
  • هلو
  • گلابی
  • پاپایا
  • آناناس
  • تمشک
  • توت‌فرنگی
  • هندوانه

نحوه‌ی عملکرد طعم دهنده‌های نوشیدنی

خرید طعم دهنده های نوشیدنی
خرید طعم دهنده های نوشیدنی

عملکرد طعم دهنده‌های نوشیدنی با اصلاح از طریق مدولاسیون

تعدیل کنندگان اغلب در پس زمینه با یادداشت های مشخص کار می‌کنند و آن‌ها را به پتانسیل واقعی خود می‌رسانند. در مواقعی دیگر، آنها طعم‌های کمتری را از ترکیبات موجود در سیستم فرو می‌برند، و این باعث می‌شود که طعم مشخصه بدرخشد. برخی دیگر نیز برای تقویت طعم‌های مختلف در سیستم مانند شیرین طراحی شده‌اند که امکان کاهش قند را فراهم می‌کنند. بیشتر اوقات تعدیل کننده‌ها با احتیاط کار می‌کنند.

عملکرد طعم دهنده های نوشیدنی با مسدود کردن

مسدود کردن از عملکردهای معمول تعدیل کننده‌های طعم نوشیدنی‌ها است. آنها برای از بین بردن یک یا چند ویژگی نامطلوب طراحی شده‌اند. از طعم دهنده های نوشیدنی با این نوع عملکرد اغلب در نوشیدنی‌های حاوی مواد شیرین کننده با شدت بالا استفاده می‌شود. استویا – به ویژه نسل های اولیه این شیرین کننده کاملاً طبیعی – تمایل به طعم تلخی دارد. مدولاتورها با مسدود کردن  طعم تلخ و متعادل سازی درک شیرین کمک می‌کنند.

شیرین کننده‌های با قدرت بالا اغلب با طعم و مزه همراه هستند.” تغییر خصوصیات، و همچنین تعدیل کننده های چشایی طبیعی، برای افزایش درک شیرینی و کاهش برخی از سلیقه‌ها که به طور سنتی با شیرین کننده های با قدرت بالا مرتبط هستند. نت‌های تلخ نیز غالباً با غنی سازی پروتئین همراه هستند، به طوری که برخی از منابع پروتئین بیش از منابع دیگر به کمک نیاز دارند. به عنوان مثال، پروتئین ایزوله سویا دارای رایحه‌های طعم لوبیا است در حالی که پروتئین نخود تمایل به علفی بودن دارد. تعدیل کنندگان ممکن است شدت این طعم‌ها را که توسط گیرنده های چشایی درک می‌شوند، کاهش دهند.

ایزوله‌ پروتئین آب پنیر، که اغلب در فرمولاسیون‌های بعد از تمرین استفاده می‌شود، ممکن است طعم تلخی ایجاد کند.” پروتئین‌های لبنی همچنین ممکن است دارای تغییرات طعم مربوط به فصلی و منطقه‌ای باشند. “تعدیل کننده‌های ماسک، عطر و طعم‌های کم مصرف مرتبط با پروتئین‌های لبنی را خنثی می‌کنند تا بتوانند مشخصات پایه یکنواختی را در طول سال ارائه دهند.تعدیل کننده‌، ممکن است شامل ترکیبات رایج طعم دهنده های نوشیدنی و همچنین سایر مواد کمکی مانند شیرین کننده ها، اسیدها و نمک‌ها باشد.

استفاده در سطح بالاتر از این مواد، باعث خطر تولید عطر و طعم ناخواسته در سیستم نوشیدنی می‌شود. وقتی صحبت از تعدیل کننده‌ها می‌شود، هدف این است که جوانه‌های چشایی را فریب دهیم بدون اینکه هیچ عطر و طعم مشخصی را درک کنیم.

هنگامی که تلخی غالب است، اغلب بهتر است نوشیدنی با طعم و مزه‌ای طراحی شود که مصرف کنندگان مانند شکلات انتظار دارند تلخ باشد. این دلیل مهمی است که بسیاری از نوشیدنی‌های پروتئینی و تغذیه ای را با نوعی شکلات به عنوان مثال، تیره، فاج، موکا و غیره طعم دار می‌کنند.“در برخی از برنامه‌ها که تلخی یک چالش است، طعم دهنده‌های قهوه یا گریپ فروت ممکن است کمک کنند، زیرا ذاتاً تلخ هستند.”گاهی اوقات افزودن عطر و طعم پررنگ و غیر مرتبط به برجسته شدن عطر و طعم مشخصه کمک می‌کند. کمی جوز هندی طعم وانیل را تقویت می‌کند، در حالی که کمی وانیل کارامل را بزرگ می‌کند. پوست لیمو طعم دهنده های نوشیدنی توت را تقویت می‌کند، به خصوص در نوشیدنی‌های ماست ترش.

نوع دیگری از تعدیل کننده پوششی با فعال سازی عصب سه قلو عمل می‌کند. این فعال سازی منجر به ارسال سیگنال‌های اضافی به مغز می‌شود، که به نوبه خود درک از طعم‌های خارج را کاهش می‌دهد. باز هم، نکته اساسی در استفاده از این نوع مواد استفاده در سطح استفاده از زیر آستانه است. هدف این است که عصب سه قلو را فعال کنید بدون اینکه اثرات گرمایشی یا خنک سازی را درک کنید.

فروش طعم دهنده های نوشیدنی
فروش طعم دهنده های نوشیدنی

 

منتول یا سایر ترکیبات خنک کننده و همچنین ترکیبات اومامی ممکن است کمک کنند. بسته به نوشیدنی، احساس گرمای ناشی از کپسایسین – ترکیب شیمیایی بی‌بو، بی‌مزه و کریستالی موجود در اکثر فلفل‌ها – همچنین ممکن است جوانه‌های چشایی را در صورت استفاده در سطح بسیار پایین فریب دهد.هنگام مصرف، کپسایسین باعث تحریک انتهای عصب در دهان می‌شود. این باعث تولید انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود که به مغز نشان می‌دهد بدن درد دارد. این احساس آتش گرفتن است. در سطح بسیار پایین، این سیگنال ممکن است طعم دهنده های نوشیدنی نامطلوب را مخفی کند.

آلیل ایزوتیوسیانات، یک ترکیب بی‌رنگ موجود در خردل و ترب است. عملکرد آن متفاوت از کپسایسین است که به جای تحریک اعصاب در دهان، توسط بخارهای تولید شده مجاری بینی را تحریک می‌کند. این نیز یک ترفند است که در برخی از نوشیدنی‌ها، یعنی آب میوه‌های فشرده ساخته شده با چندین سبزیجات تلخ مانند کرفس، کلم پیچ و اسفناج استفاده می‌شود. گرما نتهای تلخ را بدون هیچ گونه سوختگی می‌پوشاند. مفهوم مسدود کردن نت‌های تلخ با پوشاندن متفاوت است.

مسدود کردن به تغییر ویژگی‌های طعم توسط یک فرآیند شیمیایی مربوط می‌شود. مواد مسدود کننده یا با گیرنده طعم تلخ بر روی زبان و یا با مزه ناخوشایند (ماژول‌های شیمیایی تحریک کننده طعم) متصل می‌شوند. هر جا این تعامل اتفاق بیفتد، طعم ناخوشایند توسط زبان درک نخواهد شد.

 

فروش طعم دهنده های نوشیدنی
فروش طعم دهنده های نوشیدنی

فروش طعم دهنده های نوشیدنی

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، طعم دهنده‌های نوشیدنی مورد نیاز را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید. برای دریافت هرگونه مشاوره با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست