خرید پودر کاکائو

خرید پودر کاکائو

فروش پودر کاکائو کارگیل و آلتین مارکا ترکیه در این مجموعه با بهترین قیمت صورت می گیرد. این شرکت وارد کننده پودر کاکئو ترک و هلندی در ایران می باشد. پودر کاکائو پودری خشک است که از دانه‌های کاکائو به دست می‌آید. کره کاکائو 50 تا 57 درصد از وزن لوبیای کاکائو است. پودر کاکائو به عنوان یک محصول نهایی به فروش می‌رسد و حاوی آنتی‌اکسیدان فلاونول است. مزایای بهداشتی پودر کاکائو به به علت فلاونوئیدهای کاکائو است.

جهت دریافت آنالیز

و استعلام قیمت پودر کاکائو فله ای آلتین مارکا و کارگیل

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳تماس با پیشگامان شیمی

لوبیای کاکائو تحت فرآیند تخمیر قرار می‌گیرند که تعداد باکتری‌ها را در پوسته لوبیا بسیار بالا نگه می‌دارد. طی تخمیر، درجه حرارت تا 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و برگ‌های مقاوم به حرارت را بر روی لوبیا قرار می‌دهد. این ممکن است با فرآیند استریلیزاسیون شیر شکلات مواجه شود.  پودر کاکائو بوسیله فشرده‌سازی چربی (کره کاکائو) از شکلات تلخ و پودر مواد باقی مانده تولید می‌شود. 

مایاها یکی از اولین تمدن‌های آمریکای (1500 قبل از میلاد تا 400 قبل از میلاد) هستند که به عنوان اولین استفاده کننده از کاکائو شناخته می‌شود. مصرف آن به عنوان یک نوشیدنی توسط مایاها تا سالیان دراز ادامه یافت. واژه کاکائو مایا در سال 1753 وارد دیکشنری لغات علمی شد و واژه‌های آن (“خدا”) و برما (“شهد” یا “غذا”) یونانی لاتین هستند.

پودر کاکائو
فروش پودر کاکائو s9 ترکیه

کاربردها و خواص پودر کاکائو

پودر کاکائو طبیعی دارای رنگ قهوه‌ای و pH قابل جذب از 5.3 تا 5.8 می‌باشد. پودر کاکائو (آلکالوز شده) تیره‌تر از رنگ قرمز قهوه‌ای تا تقریبا سیاه است که pH آن از 6/8 تا 8/1 است. فرآیند قلیایی باعث تلخ‌شدن و حلالیت می‌شود و برای کاربردهای محصولات نوشیدنی مهم است. تمام این مقادیر pH برای استفاده غذایی در نظر گرفته می‌شوند.

پودر کاکائو دارای چندین ماده معدنی شامل موارد زیر است:

  • کلسیم
  • مس
  • منیزیم
  • فسفر
  • پتاسیم
  • سدیم و روی 

تمام این مواد معدنی در مقادیر بیشتری در پودر کاکائو نسبت به کره‌کاکائو یا نوشیدنی شکلات یافت می‌شوند. پودر کاکائو حاوی 230 میلی‌گرم کافئین و 2057 میلی‌گرم تئوباریم در هر 100 گرم و همچنین حاوی کلومید است.

کاکائو به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می‌شود و بعضی افراد به‌عنوان دارو از آن استفاده می‌کنند. کاکائو به طور معمول در دهان برای بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا استفاده می‌شود.

بعضی افراد کره کاکائو را به پوست می‌گذارند تا از ایجاد چروک‌ها جلوگیری کنند. کاکائو به صورت خوراکی برای درمان بسیاری از بیماری‌های از جمله بیماری کبد، مثانه، بیماری کلیوی و از دست دادن حافظه مفید است. 

بیشترین کاربرد پودر کاکائو برای فرد مصرف‌کننده به عنوان رنگ و طعم درمحصولات زیر است:

  • پودر دسر
  • شیر شکلات
  • کیک شکلاتی
  • یخ و غیره 

مزایای سلامتی و تغذیه‌ای پودر کاکائو

تصور می‌شود که کاکائو برای اولین بار توسط تمدن مایا در آمریکای مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است. در قرن شانزدهم توسط فاتحان اسپانیایی به اروپا معرفی شد و به سرعت به عنوان یک داروی تقویت سلامتی رواج یافت. پودر کاکائو با خرد کردن لوبیای کاکائو و گرفتن چربی یا کره کاکائو ساخته می‌شود.

امروزه کاکائو به دلیل نقش خود در تولید شکلات بیشتر مشهور است. با این حال، تحقیقات مدرن نشان داده است که در واقع حاوی ترکیبات مهمی است که می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. در اینجا 11 فواید سلامتی و تغذیه‌ای پودر کاکائو آورده شده است.

پودر کاکائو
خرید پودر کاکائو عمده

1. پودر کاکائو سرشار از پلی‌فنول‌هایی است که چندین مزایای سلامتی را به همراه دارند. پلی‌فنول‌ها به طور طبیعی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که در غذاهایی مانند میوه، سبزیجات، چای، شکلات و شراب یافت می‌شوند.

 فواید آن برای سلامتی شامل موارد زیر می شود:

  • کاهش التهاب
  • جریان خون بهتر
  • کاهش فشار خون
  • افزایش کلسترول و قند خون 

کاکائو یکی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنول است. به ویژه در فلاوانول‌ها که دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند بسیار فراوان است. با این حال، پردازش و گرم‌کردن کاکائو می‌تواند باعث از بین رفتن خواص مفید آن شود. همچنین برای کاهش تلخی از مواد قلیایی استفاده می شود که منجر به کاهش 60 درصدی میزان فلاوانول می‌شود. بنابراین در حالی که پودر کاکائو منبع بسیار خوبی از پلی‌فنول‌ها است، همه محصولات حاوی کاکائو مزایای مشابهی را ارائه نمی‌دهند.

2. ممکن است فشار خون بالا را با بهبود سطح اکسید نیتریک کاهش دهد.

پودر کاکائو
خرید پودر کاکائو فله ای

کاکائو، چه به صورت پودری و چه به شکل شکلات تیره ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. تصور می‌شود که فلانول های موجود در کاکائو باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در خون می‌شوند که می‌توانند عملکرد رگ‌های خونی شما را تقویت کرده و فشار خون را کاهش دهند.

در یک بررسی 35 آزمایش انجام شد که به بیماران 0.05-3.7 اونس (1.4-105 گرم) از محصولات کاکائو، یا تقریباً 30-1218 میلی‌گرم فلاوانول ارائه می‌دهد. کاکائو کاهش فشار خون 2 میلی‌متر جیوه ایجاد می‌کند.علاوه بر این، این تأثیر در افرادی که قبلاً فشار خون بالایی داشتند نسبت به افراد بدون آن و در افراد مسن نسبت به افراد جوان بیشتر بود.

با این حال، به یاد داشته باشید که عمل پردازش، تعداد فلاوانول‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که پودر کاکائو سرشار از فلاوانول است که با افزایش سطح نیتریک اکسید و عملکرد رگ‌های خونی، فشار خون را کاهش می‌دهد. کاکائو حاوی 30-1218 میلی‌گرم فلاوانول می‌تواند فشار خون را به طور متوسط ​​2 میلی‌متر جیوه کاهش دهد.

3. کاکائو می‌تواند جریان خون را بهبود بخشد و کلسترول را کاهش دهد. خوردن حداکثر یک وعده غذایی شکلات در روز ممکن است خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

4. فلاوانول‌های موجود در کاکائو می توانند از تولید نورون، عملکرد مغز و بهبود جریان خون و تأمین بافت مغز حمایت کنند. آن‌ها ممکن است در جلوگیری از انحطاط مغز وابسته به سن مانند بیماری آلزایمر نقش داشته باشند.

5. پودر کاکائو ممکن است با کاهش سطح استرس و بهبود آرامش، رضایت خاطر و بهزیستی روان‌شناختی، تأثیرات مثبتی بر خلق و خو و علائم افسردگی بگذارد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

6. کاکائو و شکلات تیره ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قند خون سالم را حفظ کنند. با این حال، در شواهد علمی نتایج متناقضی وجود دارد. بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.

7. محصولات کاکائو با وزن کمتری همراه هستند و افزودن کاکائو به رژیم غذایی شما ممکن است به دستیابی سریع‌تر به کاهش وزن کمک کند. با این وجود، تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع لازم است تا مشخص شود دقیقاً چه نوع و چه مقدار کاکائو ایده‌آل است.

8. فلاوانول‌های موجود در کاکائو خواص ضد سرطان را در مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات نشان داده‌اند. اما داده‌های آزمایشات انسانی فاقد آن است.

9. عصاره کاکائو در مطالعات حیوانی برخی از خواص ضد آسم را نشان داده است. با این حال، آزمایشات انسانی قبل از این‌که بتواند به عنوان یک درمان توصیه شود، مورد نیاز است.

10. کاکائو می‌تواند دندان‌های سالم را با مبارزه با باکتری‌هایی که باعث ایجاد حفره می‌شوند، تقویت کند. اگرچه این امر در مورد محصولات حاوی قند صدق نمی‌کند. همچنین با محافظت از آن در برابر نور خورشید و بهبود گردش خون، سطح پوست و هیدراتاسیون، پوست سالم را تقویت می‌کند.

پودر کاکائو
خرید پودر کاکائو خالص

تفاوت پودر کاکائو تیره و روشن

پودر کاکائو روشن (معروف به معمولی، “غیر هلندی”) رنگ روشن‌تری دارد و طعم تندتر و کمتری نسبت به تیره دارد. PH آن حدود 5.5 است. پودر کاکائو تیره “هلندی” و گرانتر است. این پودر کاکائو معمولی است که مقدار کمی قلیایی (معمولاً کربنات پتاسیم) به آن اضافه می شود. پودر کاکائو سیاه طعم متفاوتی نسبت به پودر کاکائو معمولی دارد. این یک طعم قوی است، اما فرآیند هلندی از تلخ شدن آن جلوگیری می کند.

بهترین پودر کاکائو برای کیک

برای محصولات پخته شده مرطوب و لطیف، توصیه می کنیم پودر کاکائوی هلندی بخرید که چربی بالایی دارد و بنابراین نشاسته جذب کننده رطوبت کمی دارد.

بهترین پودر کاکائو موجود در بازار

در حال حاضر پودر کاکائو اس 8 و اس 9 آلتین مارکا ترکیه و کارگیل هلند بهترین برندهای موجود در بازار ایران به شمار می روند.

فروش پودر کاکائو

بهترین پودر کاکائو با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در این مجموعه عرضه می شود. کاکائو هزاران سال است که صنعت مواد غذایی را تسخیر کرده است. بخش بزرگی از غذاهای مدرن به شکل شکلات است. از مزایای سلامت کاکائو می‌توان به: 

  • کاهش التهاب
  • بهبود سلامت قلب و مغز
  • قند خون
  • کنترل وزن
  • دندان و پوست سالم اشاره کرد.

اگر می‌خواهید بیشترین مزایای سلامتی را داشته باشید از پودر کاکائو بدون مواد قلیایی یا شکلات تیره حاوی بیش از 70٪ کاکائو استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شکلات هنوز حاوی مقادیر قابل توجهی قند و چربی است. بنابراین به اندازه معقول از آن استفاده کنید و آن را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل ترکیب کنید.

قیمت پودر کاکائو فله ای

جهت دریافت قیمت پودر کاکائو فله ای محصول کشور ترکیه و پودر کاکائوی هلندی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌ شما مشتریان عزیز، محصول پودر کاکائو مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را با بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

پودر کاکائو
خرید پودر کاکائو کیلویی

پودر کاکائو S9 از کجا تهیه کنیم؟

جهت خرید پودر کاکائو S9, S8 به شرکت پیشگامان شیمی مراجعه نمایید. این محصول در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی از کشورهای ترکیه، اسپانیا و کارگیل مالزی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

فروش پودر کاکائو در اصفهان

این شرکت دارای نماینده فروش در اصفهان برای فروش پودر کاکائو اسپانیا می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

پودر کاکائو چیست

پودر کاکائو، یک محصول شکلاتی شیرین نشده، که طعم شکلاتی عمیقی را به دسرها و نوشیدنی ها اضافه می کند.

پودر کاکائو چطور درست میشه

ذرات دانه کاکائو برشته شده
پودر کاکائو از ورقه های ذرات دانه کاکائو بوداده به جا مانده در هنگام استخراج کره کاکائو تولید می شود. از آنجایی که فشار دادن تمام کره کاکائو را از بین نمی برد، بنابراین ذرات با لایه نازکی از کره کاکائو پوشیده می شوند، در کل محتوای چربی پودر کاکائو بین 8 تا 26 درصد متغیر است.

کاربرد پودر کاکائو چیست؟

پودر کاکائو در صنایع غذایی، اساسا به عنوان طعم دهنده در بیسکویت، بستنی، نوشیدنی های لبنی و کیک استفاده می شود. علاوه بر استفاده از آن به عنوان طعم دهنده، در ساخت پوشش های شیرینی پزی یا دسرهای منجمد نیز استفاده می شود. پودر کاکائو همچنین توسط صنعت نوشیدنی به عنوان مثال برای تهیه شیر شکلات مصرف می شود.

پودر کاکائو چه خاصیتی دارد

پودر کاکائو همچنین حاوی پلی فنول ها، آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود سطح کلسترول و قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. پودر کاکائو سرشار از تئوبرومین است که به کاهش التهاب کمک می کند و می تواند از شما در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت محافظت کند.

پودر کاکائو چقدر ماندگاری دارد

به طور معمول، پودر کاکائو در صورت باز نشدن سه سال ماندگاری دارد. یک ظرف باز شده، اگر به درستی نگهداری شود، یک سال ماندگاری دارد. مانند بسیاری از لوازم ضروری پخت، باید در یک منطقه خنک و خشک با درب محکم بسته شده باشد. در غیر این صورت، پودر کاکائو شروع به جمع شدن می کند و زودتر منقضی می شود

پودر کاکائو چقدر کالری دارد

228 کالری

پودر کاکائو چقدر کافئین دارد

230 میلی گرم

جایگزین پودر کاکائو در کیک

5 بهترین جایگزین برای پودر کاکائو
1- کره بادام زمینی پودر شده
2- پودر خرنوب
3- پختن شکلات
4- شکلات چیپسی
5 – مخلوط داغ کاکائو

پودر کاکائو قلیایی است یا اسیدی

اسیدی
شکلات به طور طبیعی اسیدی است، بنابراین پودر کاکائو طبیعی معمولاً دارای pH بین 5 تا 6 است (برای بافت، آب دقیقاً در وسط 7 است). این اسیدیته در طعم طبیعی کاکائو است که به کاکائو رنگی تیز و تقریباً مرکباتی می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو در پیشگامان شیمی
فهرست